Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • b.vr

    őstag

    válasz Stauffenberg #599 üzenetére

    "Hirtelen így a tájfotó és a sport ötvözete jut eszembe, mint amilyen a hegymászás (talán a Fujifilm marketingesei sem véletlenül ezt tették a promó anyagba)"

    Ugyanmár :)

    Egyrészt ismétcsak csodáltam a türelmedet amivel képes voltál higgadtan végigmenni egy olyan tökéletesen nonszensz szálon hogy a gfx100 az tömegtermék lesz... Na az kb ehhez fogható dolog lenne hogy a gfx100 majd pont a hegymászásban nyeri el az értelmét... :) Kb. fél éve jött ki Elia Locardi új dvd-je, immár végig gfx50nel (ez most USA nemzeti parkok és Patagónia), végig látszott hogy böszme nagy dög de a végén volt olyan rész amikor párhuzamosan használta a nikon d850-nel (amin tilt shift obi volt) úgy még jobban kijött hogy egy FF-hez képest is mekkora jószág ez. És ez a gfx50, a gfx100 még ennél is nagyobb! És ez még nem hegymászás plusz megy együtt egy egész stáb (és szponzorált dvd-t forgatnak), miközben az egyik gyaloglós (de még mindig nem hegymászós) BTS jellegű részben el is mondja hogy amúgy már egy ilyen túrához _sem_ ajánlana egy ekkora gépet... Szóval speciális helyzetben biztos lesznek akik ilyet visznek majd (kb akik eddig is valamilyen speciális célból KF gépet vittek)

    Én ezt alapvetően egy műtermi gépként látom (külső helyszínen meg ami néhány száz méteren belül van a parkolóhoz képest :) ), és attól mert stúdiós attól még sokszor előny hogy állvány nélkül is megállja a helyét, Még régebben linkeltem a Fuji topicba Damien Lovegrove-ot aki a gfx50 + 110/2-nél mivel abban nincs stabi, kénytelen volt visszatérni a macerás állványról portrézáshoz... (amit ki is emelt a 120/4 macro-nál hogy abban viszont van stabi) Ettől persze még igazad van hogy általánosságban akik ilyen 100mp-es magasságokban értelmesen fotóznak, ott általában azt állványról is megtehetik, de van amikor jobb ha nem kell. (persze "racionálisabb" (már amikor iylen esetben egyáltalán van ennek értelme) lesz várni egy "kistesóra", a gfx50 utódjára, ibis-szel meg azokkal a tech fejlesztésekkel amik a mostani csúcsmodellbe bekerültek)

    "Oscar bácsi meg nem gyütt"

  • madgie

    titán

    válasz Stauffenberg #599 üzenetére

    A 100 megapixel csak egy dolog, a GFX100 lényege az, hogy először van igazán modern szenzor egy GFX-ben, először tud olyan autofókuszt, ami odarakható bármelyik gép mellé, először lesz normális 4K videó középformátumban, először raknak IBIS-t ekkora szenzor mellé.

    Az 50S meg az 50R drága gépek voltak ezer kompromisszummal (stúdiósok nem is szerették, mert lassúak, mint a dög), a 100-as is drága, de már szinte minden kompromisszum megszűnt, szinte mindenben a csúcsot tudja.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák