Új hozzászólás Aktív témák
-
krakki88
csendes tag
Sziasztok!
Ár/érték arányban van jobb a Kaabo Mantis Dualnál(Magyar garival 450ért találtam)? Érdemes várni még, hátha dob ki valaki jobb arányú gépet? A xiaomira vártam eddig, szeretem a márkát, beváltak a termékeik, de semmi hirt nem találtam róla, hogy terveznének új tipust. Pedig egy Mantis Dualra hajazó gép jó lenne 250ért. -
krakki88
csendes tag
Mivel sehol a világon nem láttam Kaabo Mantis Dualra negativ véleményt, igy kezdem én:
A tegnap vett 3 kilométert futott Mantison egyik másodpercről a másikra "elszállt" a gáz, azaz turbo fokozaton, 2 kerék hajtással, 3as fokozatba tőgázzal kezdett menni. Ha nem egy 30 fokos emelkedőn mentem volna felfelé, valószínűleg most nem irkálnék, mert mire rájöttem, hogy mi a p1csa van, vagy 3x körbe mentem egy pont az emelkedő tetején lévő földes "parkolóban". Ha ez forgalmi helyzetbe történik, az nagyon csúnya lett volna, iszonyat erő van benne, ha nem vagy rajta kb lehetetlen megfogni ha maxra van állitva minden.... Csak a kikapcsolás segített.... Egy élmény volt...... Ja a plusz poén, hogy ezután el sem indult, a gázkábelen van valami kontakt hiba, mert mozgatásra beindult....(megint szerencsém volt, mert egy lépcsőnek volt támasztva az első kerék.....)szépen elégetett 1-2 mm a gumiból mire sikerült megfognom és kikapcsolni megint....
Viszont mivel azon a 30 fokos emelkedőn 50el mentem fel végig és utána a terepen se sikerült elesnem(se meghalnom) vele hasonló sebesség mellett, adtam neki egy esélyt és kértem a 3 napon belüli cserét..... Az viszont biztos, hogy csak zárt bukóban és protektor ingben fogok ráállni az újra..... -
krakki88
csendes tag
Valóban, irtam is, hogy ennek ellenére cserét és nem visszatéritést kértem. Egy brutális gép, semmi köze az elektromos rollerekhez, azon kivül, hogy úgy néz ki. Teljesitményben, terepjárási képességében inkább egy kis motor.
Abszolút nem zavarna egyébként, ha nem lenne garis, megcsinálnám magamnak, de igy, felpostázni, vagy felvinni Pestre, várni rá stb.
Plusz azért is irtam le, hogy ha valaki ezt a forgalom közepén éli meg, akkor felejtse el a fékeket, mert bár alapesetben azok is nagyon jók, de ha ez önálló életre kell és max teljesitményen elkezd pörögni, akkor nincs az az isten ami megfogja, csak a kikapcs gomb. -
krakki88
csendes tag
Rokonom egy Forddal járt igy, csak abban benne ült még a felesége meg a két gyerek is. "Beragadt" a gáz és 220+al mentek végig az autópályán, ami rá nem jött, hogy ki kéne rakni üresbe.... Szóval ez még a jobbik eset, erről legalább letudsz ugrani azt menjen isten hirével!
-
krakki88
csendes tag
válasz DigitXT #5432 üzenetére
Bizony, ennél a teljesitménynél(plusz ugye a súlya se kevés, nem igazán emeled fel a földről és nyomod ki fél kézzel)már komoly következményei lehetnek egy ilyennek. Egyébként ha forgalomba történik akkor fogom azt lefektettem a földre, menjenek át rajta, bánom én, csak éljem túl.
Mindenesetre nekem nagyon bejön, nem hinném, hogy túl gyakori hiba lenne(bár nem ártott volna egy hibás működés gátló erre az esetre, mert egyébként érzékeli a kábel mozgatásának hatására, hogy valami gond van és letilt, csak nekem pont beragadt a csutka gáznál és utána már nem szakadt meg a kontakt, ezért le se tiltott). -
krakki88
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #5434 üzenetére
Háááát, szerintem épeszű embernek ez is bőven elég, sőt... Aki ilyet vesz, az tuti nem gondolkodik majd a kategória váltáson, nincs értelme. Mondjuk egyéb dolgain lehetne javitani, mint pl mechanikus gáz, talán megbizhatóbb lenne, az max elszakadni, kinyúlni tud, full csutkán beakadni kevésbé. Teljesitményben viszont tökéletes, az 55 kilóm alatt még gyengébb gázadásnál is elkapar.
-
krakki88
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #5445 üzenetére
Azt a felválást néztem videón is, saját gépemen is, de az nem direkt van? Könnyebb szerelni. Csak mert nem volt ragasztva semmi, a széle simán felhajható. Engem egyelőre nem zavar, de nem sokba telik leragasztani. A fék sem rossz szerintem, de ha a hátsót már "viseletes" lesz, akkor kicserélem majd biztos ami tuti alapon. Milyet ajánlasz?
-
krakki88
csendes tag
Na megvan mi a gond, nem a gázkábel sérült, hanem kiesett a mágnes a gázkarból.......nem lett ragasztva.
Ui.: Legalábbis ha nem csak ránézésre olyan a kijelző/gázkar része mint a Zero10é, arról találtam egy videót ami az error 8 hibát oldja meg, ami pont a gázkar hibája. Ott látszik, hogy annak a gázkarjában van egy szürkés valszeg mágnes, na nekem ott egy tátongó fekete rész van. )))) Ha egy Mantis tulajdonos rakna fel képet erről a részről azt megköszönném![ Szerkesztve ]
-
krakki88
csendes tag
SEMMIKÉPPEN SE vegyetek kaabo rollert! Egy hulladék az összes, ahogy van! Megjött a csere darab, gondoltam jobb megelőzni a bajt, kb 2 másodperc alatt kijött megint a mágnes, a ragasztó alatta elvolt porladva, betoltam alá FBS szilót, rá pillanatragasztót.....bekapcsoltam, meghúztam a kart éééééééés TŐ gáz egyből a legkisebb húzásra is, tehát végállásban maradt a gáz, mert nem szedtem szét az újra ragasztáshoz..... VICC az egész, egy ultra szar kinai fos! SENKI ne vegye meg aki jót akar! 460 ezer forintos roller menetbiztonsági szempontból legfontosabb alkatrészét 5 forintos pillanatragasztóval szerelni? HA nem adja vissza a pénzem a bolt, akkor nem csak a "márkát" járatom le, hanem őket is, de LEGFŐKÉPPEN hivatalos eljárást kezdeményezek a forgalmazása ellen! Ez egy életveszélyes hulladék!
-
krakki88
csendes tag
Na sikerült megcsinálni, a szájba kúrt mágnes eltérő erősségű, az szabályozza a sebességet, forditva lett visszarakva sajnos mert semmiféle jelölés nem volt rajta. VISZONT igy, jelen összeszerelési minőségében NEM ajánlom. Holnap mindenképpen értesítem a hazai forgalmazót, hogy egy életveszélyes közlekedési eszközt forgalmaz. Egyébként baromi jó lenne, más egyéb problémám eddig nincs vele/velük.... Viszont ha ezt egy nő, vagy gyerek, vagy kevésbé jó reakció képességű(erősségű) ember alatt játssza el, forgalomban, akkor -1 ember. Mindezt a kinaiak hanyagsága miatt, meg mert 5 forintos ragasztóval szerelték be a gázadást szabályzó mágnest.... Amit én ragasztottam be, az 10-15 perc volt kiszedni késsel, csavarhúzóval feszegetve.... amit a kinaiak ragasztottak, az meg 2 másodperc, de az első Mantis dualon 3 km alatt magától esett ki és kapcsolt a gép maximális sebességre! Miközben az általam használt ragasztókkal kb 5 forintból meglett volna ez és majdnem örökéletű.
-
krakki88
csendes tag
válasz #07746304 #5508 üzenetére
Teljesitményéhez képest szerintem olcsó és ez sajnos az összeszerelés minőségén látszik meg leginkább, nagyon sok mindent újra kellett állitani rajta, illetve meghúzni csavarokat stb. Ami egyébként mint zoltanz is emlitette, ma már nem túl meglepő, elég sok épitőipari géppel dolgozok és mindegyiken van mit "barkácsolni", hogy hosszútávon is működő képes legyen, a háztartási gépekről meg ne is beszéljünk inkább. Viszont az, hogy egy 60 km/órára is képes járműnél a gázadást szabályzó qrva mágnes igy van beragasztva.....ez azért már nagyon a legalja. Robbant szét már a szemem előtt nem egy flexkorong, de azt egy arcvédővel simán kivéded, de ezt? Hiába a bukósisak, hiába a protektor ha egy kamion átmegy rajtad, ami nem kizárt, mert az első Mantisnál pont egy kamion jött utánam, ha nincs föld út, ahova kitudom terelni, akkor lehet, hogy megfekszem előtte, az meg a csekély 20 tonnájával 3x átmegy rajtam....
-
krakki88
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #5541 üzenetére
Na ha leirod, hogy ezt hogyan, azt megköszönöm... Ezekiel Ston se véletlenül kérdi, ő csak a kijelző-gázkar miatt venne pro-t, én meg nem akarom beszopni megint a kieső mágnessel.
Nekem az Ultimate ebikenál azt mondták h csak vezérlővel együtt lehet cserélni.....ilyet meg végképp nem hallottam, hogy csak magát a gázkart is lehetne.... https://www.aliexpress.com/item/32961195345.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.52ba3571oPLBEk&algo_pvid=f0f59c05-de7d-4706-93ce-c73adc82dfcd&algo_expid=f0f59c05-de7d-4706-93ce-c73adc82dfcd-50&btsid=0ab6f81615901897507613893e1753&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_Ezt néztem ki amúgy, de a kontroller még 50 lenne, azt azért nem szánnám rá egyelőre, kitudja meddig húzza. Viszont ha tényleg átlehet cserélni csak a gázkart akkor megéri a 17 ezrest. Max. ha megéli az 1 évet akkor kap hozzá kontrollert is.
Megnéztem és egybe van épitve a gázkar és a kijelző, vagy nem értem h lehet még kicserélni. Magát csak a kart? Csereszabatos?[ Szerkesztve ]
-
krakki88
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #5543 üzenetére
Fizikailag egybe van a gázkar a kijelzővel. Sajnos a minimotors EYE kijelző is hiába ugyan olyan csatival van mint a sima kijelző, a kontroller miatt(elvileg)nem fog működni.
De irtam a gyártónak, remélhetőleg kiderül mi az igazság, mik a lehetőségek, hogy egy megbizható jármű legyen a sima Mantis Dualból....
Hiába van 2 féle ragasztóval visszarakva a mágnes, az igazi az lenne ha be lenne épitve a gázkarba, még egy 1 mm-es műanyag is elég lenne, nem is értem....Nyilván egyszerűbb igy legyártani, de ez a gyári megoldás nagyon ingatag lábakon áll és életveszélyes...
[ Szerkesztve ]
-
krakki88
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #5545 üzenetére
Bocs, hogy értetlenkedek, de eleve műszaki analfabéta vagyok, de az erollerekhez meg aztán végképp, egyelőre.
https://www.ultimate-ebike.com/img/76946/KAAB24_altpic_4/KAAB24.jpg?time=1589282310
Itt milyen pöcköt veszek ki és honnan? Maga a gázkart csavarját? De ahhoz meg nincs kötve semmi. Amire meg a gázkar van felfogatva, az egybe van a kijelzővel. -
krakki88
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #5550 üzenetére
Miért nem én fogom megcsinálni?
Magamnak épitettem a házam is, az összes épitőipari/kerti stb gépem magam javitom, viszont ez nem jelenti azt, hogy értek is hozzá. Szétszedem, összerakom, nem jó, szétszedem, megint összerakom stb szinten csinálom, de kevés dolog volt eddig amit nem sikerült megcsinálnom.
Viszont egy garis, fél millás gépet nem szivesen basznék szét. Illetve abszolút nem látom, hogy milyen pöcköt kéne kivennem, meg milyen kábel bekötnöm. Lehet ha szétszedném, akkor látnám, csak közbe lehet kukáznám az egész kijelzőt-gázkart. Mert nem láttam még ilyet, nem bontottam szét.
https://www.youtube.com/watch?v=cdpNxLcTLNs
Ez kb ugyan az mint ami a Mantison van. Se itt, se az enyémen nem látok az egy darab csavaron kivül semmilyen pöcköt, se kábelt. Az egész kijelző-gázkar egyben van, semmiféle bontási lehetőség nincs. Egyedül magát a gázkart lehet leszedni, úgy ahogy a videóban is leszedik, de ott sehol egy kábel se. Persze mivel a nyomorult mágnes rögzitése a gond, igy HA méret azonos a EYE és ennek a fosnak a gázkarja és az nem szabadon van hanem egy műanyag burkolat mögött, akkor végülis ennek a cseréje is elég. Kár h eddig csak komplett találtam EYE kijelzőt, simán csak az a kis kart még nem.
Na de majd keresek egy EYE kijelző bontást is, és akkor hátha megvilágosodok... amúgy a pöcök alatt ugye nem a rugót érted?[ Szerkesztve ]
-
krakki88
csendes tag
Nem gondolod, hogy esetleg te tévedsz? Megnézted a videót? Nincs semmiféle kábel a magához a karhoz, amihez meg a kar csatlakozik, az meg egybe van öntve a kijelzővel. Vagy én vagyok a nagyon vak meg hülye....
[ Szerkesztve ]
-
krakki88
csendes tag
https://www.youtube.com/watch?v=u8WBl2fVlAo
Tökéletesen más a kettő felépitése. Tehát külön biztos, hogy nem cserélhető a gázkar.... -
krakki88
csendes tag
válasz DigitXT #5555 üzenetére
Én értem, hogy vannak ott vezetékek, csak hogy ez a bazári bóvli szar kijelzőn nem ugyan olyan a gázkar foglalata, az fix. Innentől kezdve meg hiába kötögetek ki bármit is, ha nem tudom belerakni az EYE gázkarját. Az utóbbi videón látszik is, hogy az EYE kijelzőjénél burkolt alulról is a gázkar, a "default" verziónál meg nem, ezért is tudott kiesni a mágnes....
-
krakki88
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #5558 üzenetére
Nézd, az enyémen a gázkar a kijelző aljára van csavarozva, az EYE kijelzőnél magába a kijelzőbe van épitve a gázkar, tehát megkell bontani az egész kijelzőt. EZ még ugye nem probléma, viszont az már "gázabb", hogy az egyiket alulról kell rögziteni, a másikat felülről. OK, ez se biztos, hogy gond, sőt még az se, hogy a mágnes iránya milyen irányú, mert ahogy látom itt sincs műanyag burkolat alatt magában a karban(bár az mindenképpen előnyös, hogy legalább magában a kijelző burkolatában van, tehát elhagyni nem tudod), azaz megtudod forditani. De hogy még méretazonos is legyen a két gázkar.... Na mindegy, lezártam a vitát, hisz te már 4 gázkart is vettél, hogy valamelyik jó legyen a gépedbe...
Részemről a vitát lezártam, a gari lejárta után megveszem és csak a kedvedért megpróbálom majd kicserélni, ha igazad van és cserélhető, akkor meghivlak valamire... -
krakki88
csendes tag
Ok, elbeszéltünk egymás mellett. Mondjuk én a tapasztalataim alapján csak olyat raknék rá, ami ajánlott hozzá, kipróbált és bevált, nem szivesen kísérletezgetnék, kitudja másik gázkarnak mi a tipushibája. Ez az Eye tetszett, mert ha a milliós Wolf Warrioron is ez van akkor csak nem gagyi, de ez a videó kissé elbátortalanított, abból is kitud esni.
[ Szerkesztve ]
-
krakki88
csendes tag
Pont ez az, hogy a csere darabban is ugyan úgy elvolt porladva a mágnes ragasztása. Ragasztani meg én is tudok. A saját ragasztásom már legalább 10 perc volt kifeszegetni, ellentétben a gyári 2 másodperces "ellenállásával". Szóval jó lesz ez, csak ha nem kellett volna a kontrollert is cserélni a kijelző-gázkar cseréhez, akkor megérte volna azt a 17 ezret. Viszont nem gyári/minimotors, noname kijelző-gázkart nem fogok ráhenkelni, mert sok értelmét nem látom. Majd gari lejárta után kap új kontrollert meg teljes kijelző-gázkart szettet és kész.
Amúgy kicsit én is bánom, hogy nem Kinából rendeltem egy pro verziót, 60al lett volna drágább mint a sima itthon, nem 240el. Mondjuk ott nem játszott volna a teljes csere, a hall szenzor mágnesére meg várhattam volna 1.5 hónapot.... szóval van mindkettőnek előnye meg hátránya is. Nehéz előre eldönteni mivel jár jól az ember. Most pl 3. napja nem jön be a Kaabo hivatalos oldala, választ se irtak a levelemre, szóval.... lehet gari se lenne rá egyszer csak. -
krakki88
csendes tag
Őszintén szólva belefáradtam, hogy egy fél millás gépet cseréltetnem kell velük. Amúgy elsőre visszaakartam adni, lehet azt kellett volna és venni egy pro-t egyenesen a gyártótól. De már mindegy.
Amúgy nem hinném, h amiatt ugrik a garancia h visszaragasztottam egy kb magától kieső alkatrészt(az elsőnél ugye ki is esett, a másodikat meg körömmel is kilehetett szedni). Ha meg igen akkor.... -
krakki88
csendes tag
válasz Memmaao #5621 üzenetére
A kép baloldalán lévő két lyuk. Az a szürke a kontroller...mint kiderül gyárilag ilyen mert több fajta kontrollert használnak és más a felfogatási pontjuk. Mondjuk én abszolút nem értem a gyártót, hogy miért nem adja drágábban 50 ezerrel és akkor nem esik szét/ázik be az első 20 kilométeren mert össze is lett szerelve, nem csak hányva. Csak mert egyébként a kézikönyvében 2 centis vizet ir, amibe még bele lehet menni, illetve "heves esőzésbe" ne használd. De ha lyuk van az alján, kettő is, akkor nem tudom, hogy gondolják, hogy ez nem fog beázni egy sima esőtől, vagy egy 1 centis pocsolyától.
-
krakki88
csendes tag
Ez az erolleres helyzet hasonló mint amikor megjelentek az autók, csak most inkább az új eszközt használok kárára. Akkoriban nagyon sok embert elütöttek, mert egyrészt a szokatlan eszköz/látvány lesokkolta őket, másrészt sose láttak még ilyen gyors eszközt.
Na most meg minket nem fognak fel/észlelnek és nem jól mérik be a sebességünk és mi szopjuk meg. Tegnap engem is majdnem elütöttek pedig kocsi reflektor erősségű lámpám van, biztos, hogy látott, csak arra nem számitott, hogy mire a másik irányba is elnéz és elindul, addigra én előtte leszek..... Szerencsére nem lett gond, mert már csak ez hiányzott volna, ugyanis előtte meg haverom ment nekem bicajjal és ahogy egymásba akadt a két gép engem(mint a képen is látszik )a kisebb súlyom miatt elrántott és vagy 30nál megperdültem.... Ami vicc, hogy nem estem el, hanem leléptem a gépről és ahogy próbáltam megfogni h ne csapódjon teljes erőből a falnak, magával rántott és telibe vertem térddel a kormányoszlopot........ Szóval most pihizek egy darabig......
Ő meg arra nem számitott, hogy olyan gyorsan lassitok, hogy ő reagálni sem tud, talán ez is okozta a vesztem, lehet ha lendületbe vagyok akkor nem perdülök meg úgy ahogy...
Bónusz kép: Ez pedig egy mészkőbánya, simán elvitt kettőnket(jó én 55, a "csaj" is 55 kiló)pedig full poros volt az út és vagy 40 fokos emelkedők voltak. -
krakki88
csendes tag
válasz pretisoft #5784 üzenetére
Nem, sajnos még nem jött meg csájnából. Amúgy nem volt gond eddig, pedig mentünk 2 személlyel bányában vele poros úton, meg egy személlyel is kihúzattam egy bicajúton nem egyszer, teljesen stabil volt. Itt se lett volna gond, ha nem hajt belém haverom. Persze tudom, felelőtlenség ilyen géppel védelem nélkül menni bárhova is.
-
krakki88
csendes tag
válasz pretisoft #5793 üzenetére
Ma már sokkal jobb, szerintem pár nap és minden rendben, köszönöm! A vicc az tényleg, hogy el sem estem, hanem h csak beletérdeltem a kormányrúdba.... és nem is egy nagy sebességnél már akkor, szinte állt a gép, csak én mentem utána. Bele se merek gondolni, hogy egy esésnél mi lett volna. Persze bicajjal is lehet úgy esni 30al, hogy ott maradsz, meg azzal is elütnek, szóval lényegében nem veszélyesebb annál, még úgy se, hogy ez azért jóval gyorsabb. Bár a bicajom is országúti, azzal is ha tempózol tudsz menni 50et ugyan úgy, csak még le sem tudsz ugrani...szal.
Isten igazából nem tudom, hogy milyen a minősége, amig nem láttam. Nyilván ha olyan, akkor veszek másikat, de különben az aliexpressen nagyon jó cuccok vannak és nem filléres vackok, ez is 4300 volt... Meg is kerestem:
https://www.aliexpress.com/item/32813579140.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7dae4c4dqu1JdzEz meg hazai boltból....+4ezer plusz posta.
https://www.insportline.hu/21606/terd-es-sipcsont-vedo-protektor-w-tec-vp900?gclid=Cj0KCQjwuJz3BRDTARIsAMg-HxUfPT4KGuOLjxiQxTUjlG7kjqjC8Dx_mu_SGgeNY9IN3IuEtMGPHzIaAvRKEALw_wcBMondjuk ez utóbbi már itt lenne és nem basztam volna szét magam, de franc se gondolta, hogy ilyen balfasz haverom van.
Tehát ugyan azt árulják itthon is, csak ráraknak még egy "kis" haszont....a protektor inget is 10ért rendeltem, itthon meg 30 ugyan az. Max mást iratnak rá.
[ Szerkesztve ]
-
krakki88
csendes tag
Jó mondjuk nyilván lehet venni 20 ezerért "márkás" térvédőt meg 70 ezerért inget, de fölös szerintem. A lényeg, hogy ne érje közvetlen ütés az izületeket, csontokat és belülről bélelt legyen. Bukót azt természetesen már hazai boltból rendeltem, mert ott mondjuk már nem túl előnyös ha egy esésnél derül ki, hogy gagyi és ahogy széthasad az ütéstől bele áll a halántékodba a darabja. Bár lehet ez is mindegy, ha nincs szerencséd, akkor a több százezres se véd meg, lásd Schumachert.... Jó, persze elvileg a fejkamerája is közrejátszott benne, de egy éles, hegyes vasdarab is simán átüti bármelyiket ha telibe fejeled.
-
krakki88
csendes tag
Protektorban?
-
krakki88
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #5835 üzenetére
Akkor jött volna jól ez a kép. Azóta már megvilágosultam.
Igen, igy megoldható, csak hát garissal nem tenném meg. Pedig lehet jobb lenne, az eredeti gázkar eléggé hülyeség és veszélyes. Ugyanis ha pont akkor történik valami(esés, neked mennek, kiesik a mágnes stb)amikor húzod a gázt, akkor rajta marad a kezed mert ahogy instabillá válik abba kapaszkodsz(én legalábbis többször jártam már igy, főleg a kieső hall szenzor mágneses sztorinál....) és amig teljesen el nem engeded addig pörgeted a motort. A legjobb lenne a motoroknál használt módszer.
Az viszont biztos, hogyha jövőre lecserélem a Mantis dual-t Wolf warriorra akkor az úgyis kiinából jön, "gari nélkül", ott azonnal cserélni fogom erre a verzióra ami a képen van. Köszi!
Qlux: Én a Dual mantisról tudok nyilatkozni : Az alap jó, de foglalkozni kell vele, csavarokat meghúzni alap, az összeset! Akkor az alján két fajta kontollernek való felfogatási pont van, azaz két lyuk, amit gyárilag úgy hagynak, kilátszik a kontroller alja.... Azt nem tudom, hogy hogy gondolják h ezzel 2.5 centis vizbe bele lehet menni? A kézikönyvébe van.... Na mindegy, azt is neked kell tömiteni.
DE a legfontosabb h megvétel után a gázkarban lévő mágnest kiveszed kb körömmel(előtte bejelölöd h melyik része néz kifelé, nem mindegy, mert ha forditva rakod vissza akkor padlógázzal indul el!!! ) és FBS szilóval alulról beragasztod, felülről meg jobb fajta pillanatrasztóval húzol rá egy vékony réteget. Na ezt a házi verziót nekem 10 perc volt minimum kiszedni késsel, csavarhúzóval feszegetve, pedig az fbs sziló még el sem kezdett kötni, tehát csak a pillanatragasztó fogta....
Ugyanis ha kiesik a mágnes akkor még meg se kell húzni a gázkart, alaphangon padlógázzal fog majd menni, vagy szerencsésebb esetben sehogy.
Amúgy nagyon erős gép, brutálisan húz 80-90 kilós embert is, simán felmegy 30-40 fokos emelkedőn is. Talán a sima mantis dualnak lehetne nagyobb akksija, de városba elég. -
krakki88
csendes tag
válasz Ezekiel Ston #5843 üzenetére
Az azért nem kis ütközés lehetett, vagy csak szarul estél? Jobbulást!
Igen amúgy, én is azért akarok Wolf Warriort venni majd tavasszal mert bár nem kicsi a Dual Mantis sem, de 30 kilóval 50et menni ekkorra kerekekkel. Nem mindig előnyös. Ha vissza olvasol, ott az én sztorim is pont kb erről szól, hogy a gyökér haverom simán megpörgetett azzal, hogy belém jött egy szar caprine bicajjal. Mondjuk nem volt kis ütközés az sem, mert a kitámasztó felfogatásából elnyiródott egy nem kicsi vasdarab.
Viszont én reménykedem benne, hogy egy 45 kilós, szélsebb gumis rollerrel már csak nem fognak legalább a bicajosok szétbaszni. Ja meg arra csakis full protektorban fogok felszállni, máshogy öngyilkosság.
Nekem egy hete volt a "baleset", de azóta is bicegve tudok járni....meló, hobbi, minden oda most jó időre -
krakki88
csendes tag
Én is ezt néztem ki jövőre, a Kaabo Mantis dual után, csak tudjak újra járni. Szerintem nagyon prima gép, mondjuk én kinából akarom és a kisebb 27ah verziót, elég az. Most a dual 18.5ös, ez kissé kevés, de a 27 már elég kell legyen. Úgy se mennék ezzel többel mint a mostanival, már ez az 50es tempó is határeset(akkor miért veszem? nagyobb akksi, nagyobb kerék, jobb rúgózás és erősebb motorok amik jól jönnek emelkedőn, ja meg a minimotors vezérlő és kijelző!) Amúgy ennyi, nem muszáj 80al száguldozni vele és kész, akkor nem baszódsz meg. Bár nekem is úgy sikerült szétbaszni a lábam, hogy lényegében nulla volt a sebességem, csak még éppen rárúgtam egyet térddel a kormányoszlopra..... Ezekiel példájából meg láthatjuk, hogy tök mindegy h Wolf warriorod van, vagy egy Xiaomi 365 mert mindenkitővel úgy el tudnak ütni, hogy nyilt törésed lesz.....
Bár én az ilyet már csak protektorral merném használni, mert nem mondom h néha néha, ismert útszakaszon ne húzatnám ki 80ra.
[ Szerkesztve ]
-
krakki88
csendes tag
Hát ez a Kaabo eléggé kinai. Ugye volt először egy mágnes kiesés, aztán a másikat én szedtem ki körömmel, h nehogy forgalomban essen ki megint.
Na most megtudtam, hogy el lett baszva a kormányoszlop lehajtó bizbasznak a mérete és emiatt eltörhet a kormányt a gép testhez rögzitő csavar, vagy annak a menetes betétje vagy mije, azt vagy észreveszed mielőtt a kezedben marad a kormány és nem csapódsz a betonnak 50el, vagy nem és a többi már a helyszinen múlik, forgalomban valszeg halott vagy. Igaz a gyár ingyen küldi a forgalmazóknak a csere alkatrészt, amit meg küldenek tovább a forgalmazók az usereknek.... Csak hát semmiféle értesitést nem kaptam erről, úgyhogy eddig jóhiszeműen használtam a gépet, úgy, hogy kicsit lötyögött a kormány.... Nem volt gyanús, mert nem tudtam erről a hibáról.... Na most kibontottam, mert megjött a csere alkatrész, és már el van törve 130 km után!Szóval várhatok, hogy a forgalmazó küldje a menetes betétet vagy mit.
Az eu helyében fognám, azt kitiltanék mindent kinai fost az euból, vagy pedig az itteni sokkal szigorúbb minőségi szabályokat betartva hagynám árusitani. Nem érdekel, ha +200ba kerülne, de ezzel most komolyan ki a franc mer nyugodtan menni ilyenek után? Mert hogy nem ez lesz az utolsó életveszélyes hibája, abban biztos vagyok....
-
krakki88
csendes tag
válasz BerserkGuts #6104 üzenetére
Nincs hát...úgy se éred őket utol...ha történik is veled valami: miért vettél ilyet stb, már a magyar hatóságok részéről is.
Amúgy engem az basz fel, hogy tényleg ilyeneken spórolnak mint a hall mágnes ragasztása.....ha végfokban esik ki, akkor addig megy amig ki nem nyomod teljesen a rollert....hát ezt mondjuk 50nél, forgalomban, kereszteződésben..... Szép halál!
Meg ez is, igaz két csavar tartja, de ha ne adj isten eltörik mindkettő, igaz nem tud kiesni mert rajta van a rögzitő gyűrű, de ha pont belehajtottál egy durvább kátyúba akkor annyira irányithatatlan lesz, hogy nem biztos, h talpon maradsz. Most, hogy az egyik eltört, kb 3-4 centis az mozgása...kettőnél meg minimum a duplája.
DE a lényeg, hogy van rajta ledsor! Az fontos! Ami 5x akkora fénnyel világit mint az első két led.....érdekes egy mérnök tervezhette.
-
krakki88
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #6107 üzenetére
2. hszben már leirtam, hogy nem maradhat, pont ezért, amit te is irsz, utalva rá hogy az első hsz-em csak költő túlzás volt.
Viszont akkor is veszélyes... nem annyira mint amit nemzetközi kaabo csoportban láttam, hogy a wolf warrior felnije széttört, kitudja mennyinél, de mint irtam, már 1 csavar eltörésénél is jelentősen mozog.
Nem a csavar tört el, az sima ügy lenne. A menetes betét tört ketté, az egyikben felében még fogja, benne a betét is, a másik része meg kitört és benne a csavar, ott van a képen. Szerintem egy 5 éves jobbat tervez ennél, dehát ők meg kinaiak, szar a tervezés is meg az anyag is.
-
krakki88
csendes tag
válasz krakki88 #6108 üzenetére
Egyénként meg, bocs, de mi az, hogy már megint? Nem azért, de ott fostad volna magad ketté ha a 3km-et hajtott rollered végállásban megy 50 el, te meg azt se tudod h most ugorj, vagy maradj rajta amig tudsz, vagy mit csinálj....mögötted meg jön az ifa, ha megfekszel megy át rajtad a picsába. Bocs már, hogy vettem majdnem fél milliáért egy ipari hulladékot, ami már 130 km után 3. alkalommal szarik be. És igen a csere gépből én szedtem ki a mágnest, késheggyel.... 1 mp alatt. Na ha nem szedem ki már lehet rég halott vagyok. Drámaian....az bazdmeg. Ülnél te ilyen szaron, meglátnánk mennyire lennél nyugodt....
Ja és tudom épitsek rollert. Csak azt nem tudom, hogy mégis mivel jobb ha szar gyártók szar alkatrészeiből rakok össze egyet? Sajnos az a helyzet, hogy az összes ma kapható roller egy szar és a hozzá kapható alkatrészek is szarok, szóval hiába épitek magamnak egy egyedi rollert, abból valami szar lesz. Ennyit erről.
Mindenesetre senkinek se ajánlom a kaabo "márkát".... Lehet szar a többi is, vagy szarabb, de ez is egy szar. SZAR!
Tehát a kép legalján lévő köralakú menetes szar tört ketté mert spiáter...a csere darab is csak kb azért kell h cnc-s ismerősöm csináljon nekem rendes autóipari acélból egy jó minőségű darabot. Mert gondolom a csere is ugyan olyan spiáter szar lesz mint ami alapból benne van.
És sajnálom a stilusom, de ahhoz képest mennyien és mennyire dicsérik, ettől eltekintve is csalódás. Az akksija se bir 30 km-nél többet maxon húzatva, 55 kilós terheléssel sem. Ami kissé nevetséges a gyári adatokhoz képest.
[ Szerkesztve ]
-
krakki88
csendes tag
válasz DigitXT #6110 üzenetére
Nem lenne rossz de a nemzetközi fb-s mantis csoport fele arról szól, h éppen kinek mi tört ketté, vagy milyen hibaüzit dob ki, vagy a motor hal be, vagy a kijelző, vagy a vezérlő. És nyilván minden járműnél, gépnél stb előfordul a hiba, de a kaaboknál ez fokozott dolog. Nem véletlenül nagyon olcsó a teljesitményéhez képest. Am röhej de szerintem ha 30-40 ezerrel kerülne többe akkor egy tisztességes minőséget képviselne, de igy....hát max barkácsoló kedvűeknek ajánlom full protektorban, de minimum bukó, térd és könyökvédő.
-
krakki88
csendes tag
válasz Patyesz #6112 üzenetére
Ezt nem értem én se, hogy elektromos robogót kapsz ennyiért, ami ráadásul EU-n belüli gyártmány vagy legalább itteni engedéllyel rendelkezik, szóval ilyen jellegű problémája nem nagyon lehet. A rollerek meg életveszélyesebbnél életveszélyesebb hibákkal kerülnek legyártásra.
Annyi jót tudok elmondani a kaaboról, hogy legalább ingyen küldték a cserealkatrészt. Illetve a forgalmazó is ingyen küldte tovább nekem....igaz, garis még.
De már előre rettegek, hogy legközelebb mi lesz vele? Eltörik az egyik villa? Szétnyilik a felni egy kátyúban? Kigyullad alattam a gagyi csatlakozok egyike? Felrobban az akksi? Nyilván kicsi az esély mindegyikre, de mégse olyan megnyugtató, hogy előfordulnak ezek a problémák.
B-L-A-C-K: Értem én, hogy a sok szar közül ez a legkevésbé szar, de szar, vagy legalábbis erősen megbizhatatlan. Épiteni meg nem mindenkinek van ambiciója, épitettem magamnak házat, üvegházat kettőt is, nem kicsiket, de valahogy rollert épiteni nincs kedvem. Nem értem miért nem tudja pl a kaabo is jó minőségű anyagokból összerakni a gépeit, azt adni 100-200al drágábban. Lehet persze csinálni továbbra is olcsó, gyengébb gépeket, olcsó anyagokból, de egy 50 km-re képes gép ne essen már szét alattad.
Amúgy beléptem Dualtron csoportokba is, én ott töredékét nem látom a hibáknak, mint a kaabo csoportban. Persze elhiszem, h ott is spórolnak amin tudnak, ilyen ez a fogyasztói társadalom. Mondjuk annyival drágább is, amennyivel kevesebb a hiba.
-
krakki88
csendes tag
válasz B-L-A-C-K #6117 üzenetére
Igen, de nem mindegy, hogy mennyiből mennyi. Persze ezt hozzászólások alapján lehetetlen megbecsülni.
Köszönöm a felajánlást, ha arra járok majd, akkor lehet élek vele, csak előbb jöjjön meg protektor nadrágom meg a térdvédő is... Sajátommal is már lassan csak azzal merek közlekedni, eddig csak bukót használtam...DE már félek tőle. A tiédre meg alapból nem mernék ezek nélkül felszállni, mert biztos jól össze van rakva, de annál a teljesitménynél alap felszerelés. (Bár amúgy ezekre az 50km-es gépekre se ártana, meg robogóra sem, amikor traumatológián voltam 6ból 4 ember robogóval esett el és elég komoly sérüléseket szedtek össze még azzal is. Mondjuk annyi előnye van a rollernek, hogy az nem zuhan rá a térdedre mint az egyiknek a nagytestű robija, annyi csavar egy anyahajón sincs mint amennyivel össze lett fogatva az emberke térde... :/ )
-
krakki88
csendes tag
válasz krakki88 #6119 üzenetére
Pont most raktak fel egy Dualtron videót az egyik csoportba....... Ugyan úgy mozog a kormányoszlop mint nekem és állitólag ugyan az a baj is.... Tényleg megérné ha pár igényesebb rollerépitő összeállna, még ha csak kis darabszámban is, de gyárthatnának minőségi custom rollereket, lenne rá kereslet az biztos!
-
krakki88
csendes tag
válasz DigitXT #6162 üzenetére
Ez a roller egyre inkább kezd úgy kinézni mint valami orosz hordozható atomreaktor.
Amúgy grat, nem kis munkád van benne!
Fődudu: Annyi igaz, hogy bicajjal is tud olyat esni, hogy ott marad. Viszont a bicajosokra, főleg a gyerekekre jobban odafigyelnek az autósok! Akármekkora a roller, még ha csak 10el is megy, átmennek rajta. Vagy pl az én esetem, amikor max 30al mentem és elém hajtott takarásból egy autó, miután felfogtam kb 5 méterem volt megállni, ami végül úgy sikerült, hogy amikor már csak az első kerék volt a földön(a hátsó meg minimum 70-80 centin)akkor leugrottam és hátradőlve magamra rántottam a rollert. Na hát egy xiaomival biztos nem ez történt volna, hanem egy az egybe beleszáll mert csak a hátsó keréknél van tárcsafék. Igaz, bicajjal is ha nincs rajta tárcsafék, de ott legalább tompit valamit az ütközésen az elsőkerék. Rollerel meg egy az egybe lefejeled mert abszolút semmi távolság nincs az elsőkerék és közted.
Ha veszel is neki végül, akkor minimum bukósisak, térd és könyökvédő legyen rajta mindig. Bár ezek bicajra se ártanak.
[ Szerkesztve ]
-
krakki88
csendes tag
válasz TheProb #6233 üzenetére
Nyilván hűt a menetszél. Bár én átlag 40el megyek, lehet kis rollerrel 20-25el közlekedve nem sokat ér. Mindenesetre sokkal de sokkal jobb mint autóban rohadni, én spec nem szeretem a klimát, szóval egy megváltás h van rollerem. Gyorsabban is oda érek városon belül ahova akarok és még sülnöm se kell.
-
krakki88
csendes tag
válasz TheProb #6246 üzenetére
1.5 kilótól? Én még 55 kilósan sem. Amúgy én nyitott bukót vettem, de olyat aminek a plexije állig ér. Zártban vannak jók, amikben szintén jól hallasz, de nyilván közel se úgy mint egy közepes nyitott bukóban. A bicajos sisak egy vicc, bicajra(országútira főleg)sem elég. Csak ha motorosban bicajoznál agyvérzést kapnál.
Én konkrétan leszarom h mit gondolnak, haverjaim is megmosolyognak, de ha esek akkor nem az ő állukat kell visszacsavarozni a helyére, tarkóról, homlokról nem is beszélve. Jó mondjuk nekem dual mantis van és eszetlenül megyek(ha szabad a terep), de egy sima xiaomi pro-ra is felvenném. Ha a térdem sikerült 30nál úgy szétbaszni h 2 hétig járni se tudtam, akkor bele se merek gondolni egy ekkora tempónál szerzett padka fejelésbe mondjuk. Sőt valamelyik itteni kollégát is elütötték, neki mondjuk nyilt törés lett a lábán, de azt meg protektor se védi ki. Viszont a motorháztető fejelést a bukó igen. -
krakki88
csendes tag
válasz Walter_White #6322 üzenetére
Igaz az én Mantisomban csak 200km van, de annak több mint fele erdei utakon, vagy bányában lett megtéve 120 kilós terheléssel majdnem. Nulla defekt eddig. Mondjuk 45 psi-re van fújva mindig.
-
krakki88
csendes tag
Valakinek van valami használható infója, tapasztalata a legújabb Mantis Dualról? Mivel 3. gebasz is történt a régi 2020as Mantisommal igy éltem a törvényadta lehetőségeimmel, illetve az Ultimate is egy ritka korrekt, nem vitatkozós cég, igy kicserélik majd egy újra, ha végre megérkezik a szállitmány.
Viszont nem tudom eldönteni, hogy megtartsam, vagy eladjam? A régivel nem volt szerencsére komolyabb gondom, de mivel sikerült 1.5 hónapra kiiktatnom magam a melóból, úgyhogy el se estem, csak a hülye rollert mentve a betonfalnak csapódástól magamra húztam és sikeresen telibe térdeltem a kormányoszlopot, igy kissé már félek a rollerektől.... Plusz volt egy későbbi verzió, aminek ugye előszeretettel tört a kormányoszlopa....és bár ezt javitották, de látva a szintén törős Dualtronokat, illetve Sid balesetét ismerve, amikor a csekély 2-3 millás Wepednek befogott az első féke random, nem csodálkoznék, hogy ennek a szériának is lenne valami nyűgje majd. És faxomnak sincs kedve megint hónapokig ágyban/székben lenni. (és igen van már azóta mindenféle protektorom, de ha 50nél fog be a fék/törik el a kormányszár, vagy bármi más, akkor baszhatod, kivéve ha nem több száz ezres nagymotoros protektorod van...na nekem nem az van)
-
krakki88
csendes tag
Hát én a Mantis Duallal többet mentem 50 felett mint alatt....és tudom, hogy butaság, de sajnos temperamentum, autóval se mindig annyival megyek amennyivel kéne, szabadna... Szerencsére eddig nem okoztam balesetet...és amikor a térdem is szétbasztam rolleren, akkor se estem el, pedig kb 30al mentem és haver is olyan 35el csapódott belém, ami elsőre nem hangzik soknak, de ha azt nézzük, hogy haver 80 kg+10 a bicaj minimum...akkor azé az üt rendesen. Nyilván addig jár a korsó a kútra....de amint láttad a hozzászólásomból, igyekszem minél óvatosabb lenni. Pl a 100 km/h-ra képes rollereket alig nagyobb kerékkel mint a Mantis dualé, nettó őrültségnek tartom. Most is az a tervem, hogyha megtartom, akkor limitálva fogom használni 40 km-re. Az még okés..... Amúgy nem is a menetbiztonsággal van a baj, sosem éreztem magam veszélyben rajta, ha szitált is, akkor is nagyon könnyen kezelhető(elveszed a gázt lassan és kész, de véletlenül se fékezel vagy mozgatod a kormányt), inkább az anyaghibától félek meg a közlekedés többi résztvevőjétől....
-
krakki88
csendes tag
válasz krakki88 #8458 üzenetére
Bár két kivételtől eltekintve, amikor az egyik majdnem halálra gázolt, a másik meg elém jött, mindkét esetben úgy, hogy elsőbbségem volt, teljesen korrektek az autósok, sosem éreztem magam veszélyben, előzékenyek voltak. És igen, akkor van elsőbbséged ha megadják, tudom, ennek is köszönhetem az életem, hogy minden egyes kereszteződésbe úgy hajtok be, mint akit halálra akarnának gázolni....egyébként már rég halott lennék, vagy minimum rokkant. De az ördög nem alszik, 95 éves ismerőst bácsit úgy gázolták halálra(pontosabban túl élte, de később belehalt)robogóval közlekedve, hogy 55 éve járt mindig ugyan azon az úton és semmi baj nem volt, pedig a város egyik legforgalmasabb csomópontja...dehát a statisztika már csak ilyen, egyszer jött egy olyan sofőr aki éppen telefonált.....ott meg lófaszt se számit az óvatosság, ha jön rád a tonnás autó és nincs menekülő út, akkor vége.
-
krakki88
csendes tag
Persze, tudom és igazad van....nem is szeretem túlságosan a 2 kerekű dolgokat, de az 1 személyes elektromos utazóeszközök nagyon bejönnek és ezek közül csak a roller az amit bir a pénztárcám ... Az e-bike se lenne rossz, de valami irreálisan gyengék. A legjobban egy EZRaider LW 4-et tudnék elviselni, de az meg 3.5 misi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen