Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #9511 üzenetére
Ha emelkedőn 110 kg-mal 20 km/h-val akarsz menni, szerintem
nagyon kevés lesz az 500W. Persze, tudjuk, hogy a névleg 500W
motorok azért csúcsban sokkal többet is leadnak, de ugye érted.Joyor F5S+-t próbáltam, 160K lett volna alig használtan, de nem
győzött meg igazán, valahogy nem éreztem, hogy nekem ez kell.
(Pedig a tulaj korrekt volt, és olyan nagyon szarul se ment, de pl.
a hátulja gyakorlatilag egyáltalán nem rugózott, az eleje meg túl
könnyű volt: összességében furcsa volt. De hát mindegyik más.) -
veterán
válasz mézespálinka #9511 üzenetére
Én 105 vagyok és mondjuk egy normál emelkedőn a Mantis Dual 34-36km/h környékével visz fel 1 motoros módba ami 1000W-ot jelent, csúcson pedig 1600W-ot (elvileg).
Te egy kicsit nehezebb is vagy, plusz ha egy komolyabb emelkedőt fogsz ki akkor megszívod.
Szóval így már nagyjából tudsz viszonyítani hogy mekkora teljesítmény kell.iPhone 13 Pro Max
-
hito
nagyúr
válasz mézespálinka #9514 üzenetére
Kugoo G2 Pro? Én tegnap óta használom, egy álom Xiaomi M365 Pro-t váltott. Egész más kávéház és az ára sem vészes. Persze nem is 15kg önsúly kategória, 23kg. Mondjuk nyilván nem a hátán cipeli az ember, 1-2 rövid szitu erejéig (vonatra felcuccolás, vagy pár emelet) meg ássa el magát az ember, ha nem birkózik meg ilyen súllyal.
Csak ajánlani tudom!
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz mézespálinka #9517 üzenetére
Én használtan vettem. De van egy srác, FB marketplace-en hirdet. Rakat rollere van, köztük 269ért G2 Pro is
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz mézespálinka #9523 üzenetére
Kormányoszlop hegesztés repedéséről tudok, amit garanciában cserélt a gyártó. Az enyémben már cserélve van. Nem jó rugózás az nagyon szubjektív. Számomra ez a tökéletes. Ha ettől puhább lenne, nem tetszene. Feszes, sportos érzést nyújtó rugózása van, ami tény, hogy van akit (Citroen tulajok hátrányban ) esetleg zavarhat. Ki kell próbálni, hogy neked mennyire jön be, nekem nagyon.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz mézespálinka #9525 üzenetére
Hogyhogy erre a G2 változatra? Én most a G2 Pro-ról írtam Ennek nem tudom hogy hány változata van.
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
hito
nagyúr
válasz mézespálinka #9527 üzenetére
Persze, az újak már az upgrade-elt kormányoszloppal jönnek, a régieknek pedig gariban cserélik.
[ Szerkesztve ]
Privátban nincs szakmai kérdés, vélemény, arra a fórum való.
-
Reggie0
félisten
válasz mézespálinka #9527 üzenetére
s1 plus-nal mar hibatlanul jott az elso szeria is
-
laskr99
addikt
válasz mézespálinka #9665 üzenetére
Ez mind igaz, egy idő után lazulni kezd, próbáltam egy 2000km körül futottat, minden irányba mozgott a kormány már, szar az egész
-
veterán
válasz mézespálinka #9701 üzenetére
Amíg nem lett meg az első saját rollerem, kb semmit. Utána már azért 1-2 rollerrel próbálkoztam. Ha 100 fölött vagy és nem elégszel meg a 25km/h sebességgel, illetve kell hatótáv is akkor 2 motoros roller ajánlott. G-Booster a belépő kb. Nekem Mantis Dual van, az kb egy szinttel van fölötte.
De mindenekelőtt leszögezném hogy ez a SAJÁT véleményem! Biztos lesz aki 100kg súlyhoz 250W-os rollert ajánl, nincs is vele semmi baj.. Ha nem mész emelkedőn, illetve nem kell sok hatótáv, illetve elég a 20-25km/h.
Az enyémbe 2x1000W-os motor van amik csúcson 3200W-ot tudnak. Lehet kicsit overkill első rollernek, de nem bántam meg hogy ezt vettem. Nekem nem elég a 25km/h, illetve nehéz is vagyok, valamint hatótávra is szükségem volt, így sok lehetőségem nem volt hogy mit vegyek.Nem szeretnék újra hitvitát nyitni ebből ez tényleg a saját véleményem!!!!! Azóta próbáltam 250-500W környéki rollert, de inkább hagyjuk. Nekem ez a 40km/h környéke teljesen megfelel, csak ezt tudja emelkedőn illetve bárhol. A mostani meg bőven teljesíti ezt! Amúgy ha valaki nem szeretne ennyit rákölteni akkor azt szoktam mondani hogy legalább egy 800W környékit vegyen ami csúcson 1300-1500W körül tud.
De amúgy van FB-n 50km/h- illetve + csoport és a pluszos csoportba kb 2 motoros van az emberek nagy részének. A pálcika csoportba ami 50 alatt van, ott már talán jobban kivesézik a gyengébbeket.iPhone 13 Pro Max
-
modeller
aktív tag
válasz mézespálinka #9665 üzenetére
Engem nagyon meggyőzött az etwow, nem bántam meg, ég és föld az m365 után, konkrétan másik liga. (persze árban is)
A boltban ki lehetett próbálni a boostert is és a gt-t is, a boosterrel nekem egy gondom volt, nagyon gyengének éreztem az egyetlen, elekrontikus féket. Ezzel szemben a gt-n olyat harap az elektronikus fék 10 km/ó fölött, hogy öröm nézni.
200 km-t mentem eddig vele, de soha nem kellett se a bowdenes, se a taposós féket használni.
A rugózása meg zseniális, konkrétan fel lehet ugrálni vele a kisebb padkákra, a laposabb fekvőrendőröket pedig át lehet ugorni vele -
modeller
aktív tag
válasz mézespálinka #9665 üzenetére
Ja az összeszerelés szerintem hibátlan, a 4000 km-es garancia pedig eléggé megnyugtató akkunál pl.
-
Reggie0
félisten
válasz mézespálinka #9741 üzenetére
Teljesen hektikus a dolog. Nekem most jott EU raktarbol kinai cegtol cucc vamszabad teruletrol es nem kerult vamolasra.
-
veterán
válasz mézespálinka #9741 üzenetére
Én is akartam volna rendelni egy terméket nemrég, fel is volt tüntetve az adott EU-s raktárnál hogy no VAT TAX meg minden fene, aztán az összesítésnél mégis hozzá volt számolva az áfa.
Tegnap pl. Angliából rendeltem 100k értékben termékeket és kíváncsian várom hogy összesen mennyi sarcot kell fizetnem.
Áfát nyilván azt tudom kb. de vám illetve vámkezelési költség nem tudom mennyi a FedEx-nél.iPhone 13 Pro Max
-
Reggie0
félisten
válasz mézespálinka #9916 üzenetére
Mint irtak masok es en is tobbszor is: toltsd fel teljesen. Mast nagyon nehez kivitelezni hazilag, mert nem tamogatja a BMS es a max feltoltes meg mindig jobb, mintha veletlenul tullemeritened utkozben.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10266 üzenetére
Abszolút meg tudlak érteni, én is úgy érzem, hogy az ilyen gyári 500W-osok
szívják meg leginkább, mert nagyjából ugyanúgy mennek, mint egy unlockolt
M365, viszont ha nehéz a pilóta, akkor még úgy sem, de már SMKP. Vicces.Ha biztonsági (!) szempontból értékelték volna, úgy valóban LE/összsúly alap
kellett volna legyen a besorolás szempontja, s ebben nem csak a roller súlya
kellene, hogy számítson, hanem a mindenkori pilótáé. Furán hangzik, persze,
de más kétkerekűeknél bevett dolog, hogy a jogosítvány kategória köt vmihez.Mondjuk így születnek a papíron xLE, de valójában 2x annyi, korlátos jogsival
vezethető furcsaságok, de hát elhangzott, hogy a trükközésről szól minden...
(És tudnék én bármikor 25-tel menni egy 40-re képes vason, HA pl. bicikliútra
ezt a szabályt vezetnék be, nem bináris rajta a gázkar. Mi köze van ennek az
elérhető max. teljesítményhez? Autós jogsival mindent vezethetsz, Trabanttól
a Tesláig, ami azért nagyon-nagyon sok dimenziónyi különbség - mégis igaz.)lakhelytől a városba
Ott elvileg játszik a bicikliút, nem? Lakotton kívül SMKP is mehet rajta...
Ha meg van B jogsid, akkor még ez sem kérdés: egy sisak* kell, és szevasz!*: az amúgy is melegen ajánlott bármilyen okból fetreng az ember, csak eddig
opcionális volt, ha meg SMKP lesz, akkor kötelező, ráadásul motoros fajtából.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10269 üzenetére
Szerintem első körben menj továbbra is a bicikliúton... Ahogy a szerkben írtam,
lakotton kívül még SMKP-val is szabályos, s ha 10-15 km/h-val erőlködik a vas,
rendőr legyen a talpán, aki kikap onnan, hogy papíron túl nagy a teljesítményed.Szerintem csak a járdát kell hanyagolni. Ez a bicikliút dolog túl van gondolva.
Tudom, a szabály az szabály, ha ebben a formában lesz jogszabály: meglátjuk. -
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10550 üzenetére
Eegen, ennyiből egy kis irigység-szagot is érzek: nekem elegendő X, akkor
akinek X+1 van, azt csukjuk börtönbe (de legalábbis tiltsuk ki). Legyen neki
elég az X, mert én azt mondtam... Az, hogy érdemi különbséget nem jelent
(és adott esetben forgalmi akadályt képez az a 120 kg pilóta), az smafu.Ui: városban általában 50 km/h a megengedett. De ez nem jelenti azt, hogy
csak mopedautókkal szabad behajtani. Szinte minden autó tud akár 150-et,
akkor, ha az ember kitapossa a lelkét (ami ugye sehol nem szabályos). Ám
ilyen alapon le kellene tiltani a közútról őket? Teljes sötétség van a fejekben.(Ettől függetlenül egyetértek, hogy a 45 km/h nem való bicikliútra. Csak épp
nem jó megoldás, hogy fizikai korlátokat állítunk, ráadásul mindkét irányból,
pont leszarva a fizikát: 25 km/h-val is kurvára fog fájni, ha valakit elcsapnak...
Mert mondjuk a rolleres, ész nélkül, tájat nézegetve, tempomattal száll bele.
Én meg 30-ról lassítottam, amikor 200 méterről kiszúrtam, hogy a gyalogos,
aki kiszállt az autóból, ziher, hogy körülnézés nélkül fog elémgyalogolni...
És nem lett baj. Mert figyeltem, és mert volt esélyem észrevenni: a bokorból
kilépő gyalogost nincs esélyed, és ha Kugoo S1 szintű valamivel mész, ami
végsebessége (!!!) 25 km/h, és valóban névleg 350W, de a fékút 20 méter.)Elmebaj. De hát ez van. A teljesítmény öl, meg a sebesség... A fék hiánya?
A vezető figyelmetlensége? Vagy nemtörődömsége? Az senkit nem érdekel.Szerk: tudok én is kitalálni fasságokat. Ha a 120 kg pilóta alatt 350W a limit,
akkor vegyük már le a 60 kg rollerét 175W-ra, csak a miheztartás végett...Véletlenül se a gyorshajtást/balesetet büntessük, hanem a lehetőségét előre.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10610 üzenetére
Először is nyugodj meg, attól megnyugszol. Másodszor meg add el az
500W rollert, és vegyél egy Pro 2-t, az papíron jó lesz. (Utána húzd fel kb.
1000W-ra mint itt sokan, attól a névleges érték nem változik, mégis húz.)Szerk: azt amúgy aláírom, hogy ifj. Vér Istvánnak kisebb lesz a romboló
ereje, hiába megy bárhol a megengedett 25-tel, míg a nagydarab ember
ugye nem is igazán fog tudni felgyorsulni síkon. (Emelkedőt hagyjuk is.)Ellenberger ha lejtőn megszalad a fostalicska, megég a fék, ha van rajta,
esetleg beszarik az e-fék, sok sikert a megálláshoz... Mindenki rápörgött
a teljesítmény, meg végsebesség témára, miközben az SMKP nem csak
attól SMKP, hogy menni tud, hanem elvileg meg is lehet vele állni.Szerk2: anyukám nagybátyja (isten nyugosztalja) anno járt Kínában, és
egy ottani kerékpáros elgázolta. Vagyis... szóval nekiment, de az ½mv²
gyakorlatilag nem okozott semmit maradandót, lepattant róla szegény.
(Ha választani lehet, inkább egy 12 éves üssön el: lehet, neki fog fájni?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10612 üzenetére
Mindkettő kell hozzá... A teljesítmény ahhoz kell, hogy fel tudjon gyorsulni.
Mármint adott szakaszon. Ha hosszú az egyenes, a nehéz pilóta is eléggé
fel fog gyorsulni: a végsebesség a légellenállás + gördülési ellenállás, és a
rendelkezésre álló hajtóerő egyensúlyával áll be... A nehéz pilóta általában
nagyobb is, tehát rosszabb a légellenállása, valamint jobban deformálódik
alatta a gumi, így a gördülési ellenállása is nagyobb, de nem sokkal: simán
el tudom képzelni, hogy a 25 km/h síkon azért elérhető/tartható 350W-ból.
(Itt mondjuk felmerül a kérdés, hogy hol mérik a teljesítményt? Mert azért
a motor hatásfoka sem 100%, és mi legtöbbször az akku felől nézzük, ám
ha padozássá fajul a dolog, ott a keréken mért teljesítmény lesz a limit.)Gázolás esetén a pilóta súlya csak egyenes arányban számít. A sebesség
viszont négyzetesen... Ámbár, ha egységes 25 km/h a limit, egyértelműen
a gyerek fáj kevésbé, ha lepattan a gyalogosról. Abba most ne menjünk
bele, hogy neki mennyire fog fájni egy ilyen, majd a szülei elmagyarázzák*
neki, hogy a gyalogátkelôhelyet hogyan kellett volna megközelíteni...*: remélhetőleg nem kerékpáros szülei lesznek, akik pl. nem piros almáról
énekeltek a kiságy mellett, hanem veszélyes zöld almáról. (Meg ugye az a
bizonyos zebra tulajdonképpen egy szlalompálya előjelző: fékezni bűn.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10616 üzenetére
Igen, akinek jobb a kW/tömeg aránya, az jobban fog gyorsulni, ez van.
Közúton is létezik ilyenre szabály, mégpedig a motorkerékpár jogsi esetén.
Az A1 pl. csak 125 ccm-ig jó, viszont egy kihegyezett 2T 125-ös konkrétan
erősebb, mint egy lustább 4T 250-es, tehát vezethető A1-gyel? Nem, mivel
11 kW is limit, sőt, ha a motor csak 60 kg lenne, akkor elvileg 6 kW max.
Mert ott pont azt akarták megfogni, hogy mennyire gyorsul. Rollernél nem
sikerült, mert ezek annyira könnyűek relatív, hogy a pilóta számít, csak azt
a motoroknál is kihagyták. A saját tömeg 0.1kW/kg aránya limit, slussz:
aki alatt ez szarul megy, csinál A2 jogsit, s felmehet a kétszereséig simán!
Viszont 35 kW felső korlát ott is van, tehát megint csak egy kihegyezett 2T
motor, ami relatív könnyű, megütheti innen is, onnan is. (Akkor marad az A
korlátlan. Csinálhat ifj. Vér István? Persze... amint betöltötte a 24. évet.)[ Szerkesztve ]
-
PociAti
senior tag
válasz mézespálinka #10616 üzenetére
"..iktassuk ki a 100kg feletti dagadt v sportoló rollereseket... (a kerékpár kategóriából)."
A sportolókat nagyon nem keverném ide! A sportágak zöme nem igényel 100 kg fölötti testtömeget, mert a tömeg hátrányt jelent. A érintőlegesen ide sorolható kerékpárosokra ez különösen igaz.De a lényegre rátérve, akkor megfordítanám a kérdést. Vezessünk be a vezetőre vonatkozó súlykategóriákat?
Pl. 100 kg fölötti a rolleres, így neki jár a 350W mellé extra 150 W is.
Pistike beéri 70 kg-mal, ekkora tömeggel éli le életét, így ő nem használhat 500W-os rollert???
Az lenne a jó, ha a rendőrök mérleggel a kezükben intsék le a rollereseket, és megbírságolják a 100 kg alattiakat, mivel "neked még fel kellene hizlalnod magad ahhoz, hogy ezt a járművet vezethesd!"Meg kellene érteni, szabályok megalkotásakor a problémákból indulnak ki. Jelen esetben ez a féktáv mértéke és az ütközési energia nagysága. Ütközéskor kulcsszerepet játszó mozgási energia leginkább a jármű teljesítményével összekapcsolható önálló paraméter. (Nagyon nem azonos vele, de leginkább ez mentén szabályozható.)
-
PociAti
senior tag
válasz mézespálinka #10620 üzenetére
A 300 W körüli érték a már meglévő szabályokhoz történő harmonizáció miatt lesz majd annyi, amennyi. Pedelec, Tornádó és egyén kerékpárúton közlekedő járműveknél ezt szabták meg. Ez a kiindulási alap.
A fizika halkan azt súgja, az e-roller lehetséges hogy nem való mindenkinek.
Kérdésedre válaszolva: közvetlenül az ütközés pillanatában mindegy, hogy a jármű 100W-os vagy 10.000W-os járművel érte el azt a statikus 25 km/h sebességet. Ha gyorsulás, azaz lendület változás közben történik az ütközés, akkor már nem mindegy, mekkora teljesítményű járművek ütköznek.
És nem véletlenül adtak meg sebesség mellett teljesítménylimitet is. A maximális sebességre nagy tömeget sokkal hosszabb úton lehet felgyorsítani. Mondjuk egy kereszteződésektől mentes, egyenes és sima felületű úton 200-250W körül is el lehet érni a 25km/h-t, de ezek nem is veszélyes szakaszok.
A saját Xiaomi 1S rolleremen, mely 250W-os sem használom a sport módot, mert az már túl dinamikus, kereszteződésekben (amikor igazán számít), sokkal kiszámíthatatlanabb, ezáltal veszélyesebb lenne a mozgásom. -
DigitXT
félisten
válasz mézespálinka #10619 üzenetére
Mondom, hogy add el azt a vasat (amíg még lehet), majd vegyél
olyat, ami papíron teljesíti a feltételeket... Csak egy random HSZ
egy FB rolleres csoportból: "most vettem egy xiaomi m365 pro t
tudom lehet kicsit javítani a menettulajdonságon (szoftveresen)
Hogy tudom meg csinálni ?" Tehát még ki se próbálta, de tuning!Abszolút kinyírja a rendelet az 500W rollereket. Viszont ha már a
közútra kényszerít, azt nem tiltja, hogy 2-3000W-os rollert hajts...
Igen az nem 11 kg lesz, de mivel úgyse vagy könnyű, az összsúly
nem sokat fog változni egy 30 kg vassal. Ha meg gázolás van, te
ütöd a nagyot, nem a roller. Megjegyzem több érv összekeverése
zajlik: Pistike 12 évesen ne menjen 600W-os rollerrel. Ne menjen!
Mi köze van ehhez a a bicikliúthoz az rejtélyes. Jogosítvánnyal
rendelkező pilóta miért ne mehetne ésszel a bicikliúton, passz.Linkeltem korábban, hogy extrém súlykülönbség esetén is tudhat
gyorsulni ugyanarra a tempóra a kisteljesítményű vas. Csak ugye
emelkedőt ne lásson, mert akkor meghal. Ellenberger lejtőn bárki
csapthat ezerrel, akkor is, ha nem fog tudni megállni... Elég sokat
jártam 350W Kugoo S1-gyel, és baromira észnél kellett lenni vele:
síkon 20 méter kellett a megálláshoz 25 km/h-ról: hát még lejtőn!Dupla motorosra tuningoltam, így megállt 10 méteren s volt esély
nagy lejtőn is lassulni. Mellékhatásként sokkal jobban gyorsult.
A végsebessége viszont nem nőtt. Ennyit arról, hogy teljesítmény
korlátot kell bevezetni a bicikliút használatához... Nem kell... Elég
lenne a sebességkorlátozás, és/vagy jogosítvány megkövetelése.Kecske is jóllakna, és a káposzta is megmaradna, de nem: inkább
nyírjunk ki egy kategóriát kompletten. Kényszerítsük 4-5x erősebb
vasak vásárlásra azokat, akik eddig normálisan rollerezni tudtak...
Mert nem az 500W-os rolleresek mentek 50-nel, az is ziher.[ Szerkesztve ]
-
Trailblazer
addikt
válasz mézespálinka #12092 üzenetére
300k nem fog menni. Mindegy, a kommentek alapján leteszek a tervről, marad a lábbusz. Köszöntem!
Lehet más a helyesírás...? -> https://lnk.bz/fJ4V
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Hobby rádiós topik
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Melyik tápegységet vegyem?
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Braun Series 5 EasyClean 50-W1000s nedves/száraz villanyborotva
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Női városi bringa (Sierra City)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen