Hirdetés
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
- No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
- Friss előzetest kapott a Devil May Cry anime sorozat
- Premier dátumot kapott a Two Point Museum
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
Hát nagyjából fogalmam sincs. Nem sokat kerekeztem Pöstön. Amit mégis
azt meg évekkel ezelőtt, szóval az már nem releváns tapasztalat: rollerezni még
kevesebbet rollereztem, kb. 20 km Lime, meg ugyanennyi Kugoo S1. És slussz.Igen, használtam már a felfestett kerékpársávot, rendben is van, csak a Lime 22
km/h-ás vánszorgását (ami a járdán bőven sok) oda kevésnek éreztem: a Kugoo
ebben sokkal jobban teljesített (amíg meg nem makkant a második napon).zoltanz: nagyon rossz embertől kérdezed. Még 3 napja sem vagyok rollertulaj.
Nem igazán volt még szükség karbantartásra, összesen két nap használat után.
Ill. amire meg lenne, az nem ilyen karbantartás jellegű, hanem vmi "elektronikai"
hibakeresés lenne. 1000 km, te jó ég: én tartok vagy 20-nál, de már nem tudom
megnézni, mert azt se mutatja. Viszont amíg 3 utam volt, fejből is összeírom.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Nos, én boltban 3 helyen voltam rollerrel. Az első ~500 méterrel a vásárlás után:
gondoltam letámasztom kint, 1 percig se leszek bent, pici üzlet, szemem rajta!
De mondta az eladó, hogy nyugodtan hozzam be... Kérdezte, milyen, mert ő is
szeretne venni vmit. (Sokat nem tudtam segíteni, ilyen sok tapasztalattal, LOL.)Második a Duna Házban a SPAR, ki van írva, hogy hagyd az őrnél... Így tettem,
majd eszegettem kicsit a padon ülve (alattam a roller), erre leszakadt az ég...
Megvártam, míg eláll: nagy mázli, hogy nem 10 perccel korábban indultam neki,
mert akkor rendesen elkapott volna, így viszont eső nem érte a gépezetet. Csak
vizes út volt 12 km-en keresztül, amit zokszó nélkül teljesített, le is fotóztam itt.Harmadik bolt meg már másnap volt, ahogy írtam, OBI. Nem tudom, ott mertem
volna-e hagyni, akármilyen lakattal... Eleve mit lakatolsz rajta? A hátsó kereket?
99KHUF volt a vas, szóval azért fájt volna arra kimenni, hogy már nincs ott, mert
vki felkapta és elsétált vele: azért ez nem 200 kg, hogy elég rá egy tárcsafékzár.
A fenti kép 26-án készült, ekkor még örömbódogság, 0 napos / hibátlan rollerrel.
Csomagtartóba nagyon simán fért (Peugeot 307), de ritka lesz, hogy oda rakom.Szerk: este feltöltöttem, a töltő szépen zöldre váltott, lehúztam, másnap 42.4V
akkufesszel indulok, minden szép, minden jó, és 1 km után kikapcs, és kijelző
kakukk. (Azért fura, mert semmi előzménye nem volt, ami utalt volna bármilyen
hibára: ha még kapott is volna vizet vhol lent, másnapra inkább kiszárad, nem?)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
TomMusic
őstag
Biztos velem van a baj, de én meg már lassan megőrülök a végtelen lassú vánszorgástól. Szinte akármivel megyek, az emberek csigatempóban mennek, és tartják fel a haladni kívánókat. Főleg gyalog. Hát az valami kabaré..
Szóval végre lenne egy kompakt eszköz (az e-roller) nekünk, haladni akaró embereknek, de hát a lassú emberek miatt nem lehet.
Én letettem az e-rollerről. Nem nagyon lehet bevinni a boltokba, ami teljesítménybe jó lenne annak sokallom az árát, és lehet ki is tiltják egyre több helyről.
Mát hónapok óta azon agyalok, milyen közlekedési eszközt válasszak (főleg munkába járásra). Ha lehet kerülném a füstös technikát, mert azoknak még több nyűgje van + egészen egészségpusztító. Elektromos robogón gondolkodtam (SuperSoco), de Budapesten 2 keréken kocsik között eléggé félteném az életem..[ Szerkesztve ]
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
stellaz
addikt
Itt nem csak arról van szó, hogy egyesek hogyan mennek, hanem, hogy pl egy kerékpárost meg lehet (meg is szoktak néha) bírságolni vagy felelősségre lehet vonni járdán való haladásért és/vagy 10 km/h-nál nagyobb sebesség miatt, addig egy elektromos rollert jelenleg nem lehet, akkor sem, ha 30-al megy rajta. Integethetsz a rendőrnek is elvileg. Ezt éppen a szabályozatlanságból fakad.
Kerékpár úton is lényeges az irányjelzés, hiszen ha lassítasz kanyarodáshoz, akkor téged simán előzhetnek. Ha ezt felismered és jobbra lehúzódsz és elsőbbségadás után fordulsz balra, az teljesen ok, de ez megint nincs leírva szabályként (kerékpárnál volt is ilyen, főúton nem lehetett balra fordulni), ha baleset van, sérülés, akkor lesz ez igazán fontos.
A két fék megléte is azért fontos lenne, mert most olyan fék van rajta, amilyet megveszel. Ha dupla tárcsa + motorfék akkor az, ha csak egy használhatatlan hátsó lábfék, akkor az. Miközben a végsebességük nincs törvényesen limitálva, magyarán ha megy 40-et és csak egy darab dörzsi fék van rajta, akkor jelenleg az is szabályos. Ha pedig az letörik menet közben, akkor nincs másik. Kerékpáron volt több olyan esetem mikor eltört a fékkar, szakadt a fékbovden vagy leszakadt a fékpofa. Ezért kell két, független fék. Ha pl. a xiaomi M365-ön kezedben marad a fékkar, akkor sem motorféked, sem tárcsaféked nem lesz.
Amíg ezeket nem rendezik, addig nem lehet komolyan vehető járművekről beszélni, marad a káosz és a szabályozatlanság, ami csak addig nem okoz jelentősebb problémát, míg nem lesz belőle sok használó, vele arányosan pedig sok ökör használó.
Ezért egyszerűbb a tiltás, mert járműként való elfogadáshoz kezelni kellene akár a fenti problémákat is, ami nem kis meló vélhetően.
-
B-L-A-C-K
titán
Én azt vettem észre ha normálisan mész, értem ezt az alatt bicikli úton nem 30-cal hanem 20-szal, járdán szintén óvatosan akkor nincs semmi. Ha már elkezded izomból tolni bicikliket előzgetni, kacskaringózni, gyalogosra nem figyelni azt nem szeretik, persze ez érthető.
Mióta megvan a nagy én inkább az utat választom, persze ez itt sokaknak nem jó, mert kugooval én se ott mentem, de ott teljesen más, kocsisok is sokkal toleránsabbak, persze úgy hogy tudok haladni a forgalommal, mikor kocsit előzök meg megy a meglepődés...
-
#07746304
törölt tag
Már vártam ,hogy mikor tömik be a srácok (kedves, - ha a pénzről van szó telhetetlen - állami vezetőink eme költségvetési hiányosságot. Számoltak, és arra jutottak, hogy várhatóan ennek hatására be fog esni az ilyen járművek eladása (azért a kereskedők arcát is megnézném), de egy ilyen 220-320 000 Ft közötti robogón az ÁFA összege közelében sincs a jogsi díjának (persze annak is csak egy része, meg a vizsga díja az államé) meg ugye a legtöbb ermber úgy fog dönteni, ha már mindenre kell jogsi, akkor nem ilyet vesz, hanem egy drágább benzinest, ami megint csupa haszon, hiszen még több az a 27%-os Áfa részesedés, plusz még itatni is kell a benzinkúton, az is csupa haszon az államnak, és akkor már mindenre vonatkozik a kötelező (szintén rendszeres bevétel), Bukósisak stb... szóval ki van ez találva. Az utakra meg ugyanúgy nem fognak költeni Ja a következő a roller lesz. Egyébként jó ez a cikk, és külön köszönöm Esztikének, hogy felhívta rá a figyelmemet, így a rendőrjárőrt legközelebb nem oktatom ki, mert pl nem is lesz legközelebb, meg ugye egyszer már megtettem, és immáron elvileg sem lenne alapom rá. Mondjuk bukósisak van, roller van. Esélyes, hogy váltok elektromosról majd benzinesre... legalább a hatótáv nem 30 km lesz Igaz még ez nem biztos, csak mérlegelem.
-
stellaz
addikt
Egyetértek veled, de pár dologban mégsem.
A gyalogosokon azért nincs védőfelszerelés és felelősségbiztosítás, mert nincs járművük és gyalogosan nehéz másban véletlenül komoly kárt tenni, illetve az alapjogokkal és a normál életvitellel sem igen össze egyeztethető egy efféle korlátozás. Alapvetően járdán csak gyalogos közlekedhet, illetve a gyalogost semmilyen módon nem lehet zavarni járművel.
És a kerékpárt sem lehet járdán használni, csak ha más lehetőség nincsen és akkor is a gyalogosok zavarása nélkül, max 10 km/h-val. Értsd, ha van út a járda mellett, akkor nem mehetsz a járdán, csak ha mondjuk ki van rakva az útra a kerékpárral behajtani tilos, mert így csak a járda marad kerékpár út hiányában.
Az elektromos rollereknek semmi keresnivalójuk a járdán, hiszen önálló haladásra és "korlátlanul" nagy sebességre képesek, ezért semmiképpen sem számítanak gyalogosnak, de az igazi probléma, hogy az úttestre vagy a kerékpár útra a műszaki követelmények meghatározása nélkül pedig alkalmatlanok, így a jelenlegi KRESZbe kb. beilleszthetetlenek. Tehát gyakorlatilag kimeríti a jármű fogalmát, így járdára elvileg nem lehet(ne) vinni, de mivel nem teljesíti a járművekre vonatkozó műszaki előírásokat sem (segédmotor vagy akár a kerékpár), ezért forgalomban sem vehet részt.
Innen van a káosz szerintem.
És érdemben rendeződni a helyzet akkor fog, ha lesz valami egységes szabályozás uniós szinten, hogy a gyártóknak kb. egységes műszaki követelményeknek kelljen megfelelniük, ne országonként másnak.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Minap találkoztam BLACK fórumtárssal, rögtön ment vele egy kört, megállapította,
hogy nem rugózik, meg nyikorog. És jóval gyengébb, mint a 15A-es vezérlővel volt:
utóbbin nem tudok segíteni, előbbin viszont egy kis WD40 segített, de még csak a
fészerben "ugráltam rajta", élesben még nem próbáltam ki az időjárás okán.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
#07746304
törölt tag
Igen, ez is egy iparihulladék.. már be sem kapcsol, ennek annyi.
Írhatok nekik. A döbbent, hogy:
1. IP54 védettséget kiírják rá (kérdés még ,hogy minek tesznek rá egyáltalán sárhányót, ha az esőt sem bírja)
2. Így forgalomba merik hozni
3. ... és ez a Pro verzió, nem küszöböltek ezen a téren az S1-hez képest semmit ki. -
DigitXT
nagyúr
Mivel használtan vetted ez éppenséggel azt is jelezheti, hogy félig halott az akku...
Szerk: mondjuk visszakerestem, hogy elvileg 50 km volt csak benne, az semmi.
De ugye kis hazánk az óratekerés hazája, miért ne tekernék vissza a rollereket is?Szerk2: persze ez csak feltételezés, öreg telefonom volt ilyen. 60%-ról kikapcsolt.
(Mert a 2+ éves akkuja sokszor kapott töltést 60% környékén, és elhasználódott.)[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Meglehet. A legbiztosabb az lenne, ha látnád a mindenkori akkufeszültséget.
rushty: nem kamu a 60%, de pl. akkucsere esetén el kell telnie egy kis időnek,
míg az elektronika megtanulja a helyes töltöttség kijelzést. Hiszen alapvetően a
feszültség érték áll rendelkezésre, minden más csak következtetés ebből.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
stellaz
addikt
Nekem eddig kétszer volt az elmúlt tizenpár év alatt, hogy direkt elém állt a kisebbségi a kerékpár úton, illetve ebből egyszer csak a kezét nyújtotta elém mint sorompó. Szóval így egyszer a táskáját vittem el a csajnak úgy 30-al, egyszer meg a "sorompót" kaszáltam el. Persze jobb nem keresni a bajt.
[ Szerkesztve ]
-
ultio
aktív tag
Na ez nagyon jó kérdés.
Bicajos km óráim vannak, olcsóbb, drágább, egyik se ázik be.
Pedig kaptak/kapnak esőt bőven, sokszor órákon át. És sarat is bőven. Semmi bajuk.
Kínai cuccom is van, annál is megoldották, hogy nem ázik be. Tényleg érdekes, hogy a rollereknél miért megugorhatatlan ez.rasti rusti
-
TomMusic
őstag
Én a közlekedési szabályokat nézve, bringásként közlekedek. Zebrán áttolom, próbálok bringaúton menni, a gyalogosokat kerülni. Ha látom valakin hogy kétségbe van esve, óvatosan közelítem meg, és elsőbbséget adok neki.
Ez szerintem azért is fontos, hogy a rolleresekről ne egy negatív kép alakuljon ki.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
freddirty
senior tag
hát nézd, erre mindig azt szoktam mondani hogy a gyalogosoknak jogában áll hülyének lenni. Onnantól, hogy bármilyen járműre száll, onnantól beszámíthatónak kell lenni, minden szabályt ismerni kell és be kell tartani. és igen, sajnos a biciklis kultúra/szabálykövetés még nem tart ott ahol kéne, de a gyalogosoktól elvárni bármit is dőreség.
fred
-
Dorian
félisten
Azért vannak néha a miértre logikus esetek, és a bicajosok is megérik a pénzüket. Előző lakhelyünkön volt olyan útvonal, ahol nem volt az út mellett járda, csak kerékpárút. Na most a babakocsit biztos nem fogom az úttesten tolni, hanem nyilván a kerékpárúton, ha már nincs se járda, se babakocsi-út...
Sok bicajosnak ez láthatóan nem tetszett, igaz mindig vártam, h megálljanak és elbeszélgessek erről velük, sajnos inkább szájhúzogatva továbbmentek.Másik oldal, amikor az úttestre felfestett kerékpárúton haladok rollerrel, ez úgy 50-ből 1 autósnak annyira nem tetszik, hogy dudálásra vetemedik. Ezek a bicajosokat is ledudálják vajon?
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
#07746304
törölt tag
Így van... egyébként sem helyeslem a jogsihoz kötést. Ismerek olyan ex-gépjármű oktatót, aki 40 évig oktatta vezetésre az embereket, de a zebrán, és a járdán biciklivel közlekedik, nem száll le
Más: a fellépőt, Ti mivel szoktátok tisztítani? ( Kugoo S1 Pro) Beázás után kényes téma
-
Don.Corleone
aktív tag
A látvány abszolút nem tényező, igazából nem érdekel ki mit szól rá, hanem hogy a magasságomhoz viszonyítva a kormány mennyire van optimális magasságban, mennyire lenne kényelmes a használata. Az baj, hogy ismeretségi körben senkinek sincs ilyen rollere, hogy ki tudjam próbálni. :/
-
stellaz
addikt
-
stellaz
addikt
A 72 órás csere garancia esetében nem mérlegelhet, a Kúria állásfoglalása szerint cserélnie kell, és legfeljebb utólag perelhet, ha úgy érzi, tudja bizonyítani, hogy a nem rendeltetés szerű használat tette tönkre.
(#3109) nmy1212
Én majdnem ki is szedtem a pult mögül az embert, de hát ez itt rendszerszintű probléma, nem az eladón múlik csak (persze a törvényt azért be kéne tartania, akármit mond a főni)(#3111) B-L-A-C-K
Május végén vagy június elején, V1.2. volt. 160 km-t mentem vele nagyon óvatosan, a kormány recsegett kicsit, de még nem volt kotyogós, inkább csak jelezte, hogy ez nem egy hosszútávú megoldás, a kormány csapágy szoros volt (a boltban azt mondták majd bekopik...), ami egyenes út a berágódáshoz, a csatlakozó tömítés magától kinyílt, semmit nem tömített (ezt megoldottam 3M tépőzárral), de a fő gond az a gumival volt. Pár napon belül szétvágta az üveg, az elég drága tömítő sem fogta meg, otthon pedig nem tudtam a felrakni a másik gumit, pedig életemben szereltem párszor már. Le kellett vinnem szervizbe, ahol ketten erőszakolták fel rá. Rendes defektvédett gumit meg senki nem gyárt hozzá, az összes létező gumigyártó katalógusát átnéztem, még babkocsihoz is kapsz szúrás és vágás álló gumit, de ehhez semmit. Tömör gumit meg nem akartam rátenni, lassabb vele, sokat fogyaszt és szét is rázhatja az elektronikát. Plusz azokban a napokban hol esett, hol nem.....
Én ezen a ponton döntöttem el, hogy ez számomra nem alkalmas a tervezett használatra (napi munkába járás 9+9 km) és gyorsan eladtam.
-
B-L-A-C-K
titán
Az a baj a Kugoo-val lemásolták innen onnan valahogy, és ki tudja milyen lesz, ránézésre tényleg jó, de az M365 Pro pl nem sokkal drágább egy M2-es Kugoo-nál, és ezt évek óta fejlesztik már, meg úgy hallottam Samsung aksis a Xiaomi. Szóval ha most kellene választanom én is a Pro-t venném inkább, főleg úgy hogy csalódás volt pozitív értelemben az M365 (eddig), mert nem annyira sz@r már mint a régebbiek.
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Szerintem a legfőbb gondja az volt, hogy nem az övé
Pedig már látom magam előtt, ahogy a sok kis Herceg-Valentino ( rendes anyakönyvezett nevek ) száguldanak az elektromos rollerral és közben botokkal - vasvillákkal harcolnak vagy fénykarddal mint a Star Wars-ban[ Szerkesztve ]
-
B-L-A-C-K
titán
Én több mint 1000km-t mentem nyáron 4 fajta rollerrel, 1 necces szitu volt csak, Margitszigeten a széles járdán az a kis fehér bérelhető elektromos kocsival jött az apa meg a fia, természetesen a kis srác vezetett, kiakart kerülni egy kis ágat, és rám húzta a kormányt, nem látta jövök, én is a leugrást a rollerről választottam. Ezen kívül nem volt semmi, talán azért is mert úgy közlekedek hogy én figyelek másokra, nem azt várom el rám figyeljenek, hiszen egy hallkatlan eszközzel suhanunk.
-
emiki6
veterán
Ja, értem (persze sejtettem, csak kötökszöm). Az intelligencia az, amit az iq teszt mér. Gyakorlatban ez nagyobb számítási teljesítményt, gyorsaságot jelent. Pl mintafelismerő és problémamegoldó képesség.
(Érdekességképp írom, nem hencegésből) Én szerencsére jó lapokat kaptam ilyen szempontból és azt tapasztalom, hogy a (biciklis) közlekedésben aként nyilvánul meg, hogy:
- figyelem az engem körülvevő objektumok mozgását és megpróbálom "előrejelezni" hogyan fognak mozogni a közvetlen jövőben
- a közlekedési helyzet elképzelése alapján előzékenyen, dinamikusan és agresszíven közlekedek, manőverezek.
- felmérem a helyzet veszélyeit, próbálom elkerülni, megelőzni.
- a közlekedési szabályokat visszavezetem, hogy miért jöttek létre és ha indokolatlannak tartom őket, akkor önkényesen felülbírálom a helyzetnek megfelelően.Ezek nem feltétlen jó dolgok, mert nem tudok betartani olyan szabályokat, melyekkel nem értek egyet és elhagyásuk nem jár kockázattal.
"De hát ez a demokrácia, ugye, hogy sok különböző érdekcsoport, hosszas egyeztetés után megállapodik abban, hogy érdemi változás azért mégsem lesz."
-
emiki6
veterán
Video: Jordan Peterson - Controversial Facts about IQ
Cikk: [Nincs olyan, hogy érzelmi intelligencia]
Wikipédia, Big Five (érdemes az angol verziót is elolvasni!): [link]
Röviden: Intelligencia = IQ. Az intelligencia mértéke az IQ tesztek segítségével mérhető. A magas IQ-ju ember intelligens, az átlagos az átlagos, az alacsonyra pedig nem tudok szót.Hasonló a helyzet a kreativitással. Nem mindenki kreatív, csak nagyon kevesek: [link]
"De hát ez a demokrácia, ugye, hogy sok különböző érdekcsoport, hosszas egyeztetés után megállapodik abban, hogy érdemi változás azért mégsem lesz."
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic Mini Fly More Combo+nd szűrő szett
- Dragon ball kártyákat figura kártya gyűjteményeket keresek dragonball songoku
- Könyv, Tolltartó, Füzet, Zsírkréta, Ceruza STB... eladó / Csere is van!
- Kurkuma gyömbér komplex szabványosított, 1800 mg (adagonként), 120 Gyorsan oldódó szoftgél
- Méhpropolisz , 600 mg, 180 Gyorsan oldódó kapszula
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen