Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz bandigyerek #24484 üzenetére
Igazából azt akartam mondani, hogy ha az akku teljes* kapacitását
mindig kihasználod, akkor mintegy 300-500 ciklus után "elfárad".
Jó, ha csak 5 naponta töltöd, akkor az is kb. 5 év, nem kritikus.Ellenben, ha kevésbé meríted le egy alkalommal, akkor több ciklust
is jó egészségben kibír, és a dolog nem lineáris! Tehát, HA elég 20%
kapacitás naponta, ennek ellenére minden nap feltöltöd, az 5x több
töltés darabszám egységnyi használati időre vetítve, de az akku így
használva akár 10x annyi ciklust kibír: tovább marad használható.Most nyilván nem azért, mert 5 év után nem cseréli az ember, de pl.
a használati értéket erősen befolyásolja az akku élettartama: ahogy
csökken a kapacitás, egyre kevésbé fogja kibírni azt az 5 napot. (Ja
és általában az akkufesszel egyidejűleg csökken az elérhető tempó
is (bár ezt szoftverrel el szokták fedni), és a kinyerhető teljesítmény:
ezt nehezebb, mivel, fizika, általában áramkorlátja van a vezérlőnek,
így egy merülő akkuval a roller fizikailag gyengébb, lomhább.)*: ez különösen az utolsó napon vicces, ha jön egy szembe szél, és
már nem vonszolja haza a seggét a ketyere. Lemerült akkuval útra
kelni soha nem jó érzés: és ha beiktatnál 2 km kerülőt és nyekken?
(Tegnap gurultam vagy 22 km-t, és szembesültem vele, hogy pont
fel van túrva a bicikliút a Szerémi mellett, kerülni kellett egyet, ami
persze nem gond, ha 40 km-t tud az akku, de ha 20-at, akkor baj.) -
luigi10658
újonc
válasz bandigyerek #24589 üzenetére
Te aztán gyors vagy. Köszönöm.
-
addikt
-
elmunkas
csendes tag
válasz bandigyerek #24793 üzenetére
az ár
-
Peaceliker
addikt
válasz bandigyerek #24793 üzenetére
Az első és hátsó felfüggesztése fos. Azon kívül jó gép
"Oh my Goa'uld!"
-
Peaceliker
addikt
válasz bandigyerek #24797 üzenetére
Amíg be nem fosik addig jó
Azt várja a közösség hogy v2 jó lesz"Oh my Goa'uld!"
-
Peaceliker
addikt
válasz bandigyerek #24800 üzenetére
Nekem g30 van, abban is sok minden cserélve lett, kis mod project volt
Leírások szerint g2 első telo 40-50 km után csúnyán lóg. Hátsó pedig nyikorogni kezd, mert valami bele ér valamibe. Fejben volt nekem az a gép, de rég elengedtem, sajna nem lett olyan faja"Oh my Goa'uld!"
-
Peaceliker
addikt
válasz bandigyerek #24952 üzenetére
Nyiván reális esélyt nem látok rá, főleg, hogy úgy látom, nem is ez a preferált irány kicsiny hazánkban.
"Oh my Goa'uld!"
-
pescara
aktív tag
válasz bandigyerek #25642 üzenetére
Engem az is idegesitett, hogy maga a taska is es amik benne vannak, minden uthibanal zorognek, csattognak, pont a rollert nem lehet hallani, hogy szep csendben suhan, vagy valami kezdi elengedni magat.
-
pescara
aktív tag
válasz bandigyerek #25645 üzenetére
-
h1mpi
nagyúr
válasz bandigyerek #25727 üzenetére
Dehogynem "A sisak megfelel az EN 812:2012, EN 1385:2012, EN12492:2012 szabványoknak."
-
alphamooncam
őstag
válasz bandigyerek #25727 üzenetére
"A minap lefejeltem vele a pinceajtót. Én kértem elnézést."
Nekem tetszik ez az airsoftos is, meg az IXS-es is különböző okokból.Köszönöm, hogy megosztottátok, lehet kedvet kapnak olyanok is, akiket a kommersz minőség (!) eddig elriasztott.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Darth_Revan
veterán
válasz bandigyerek #25860 üzenetére
Jogszabályt linkelned kérlek ahol ez le van írva ?
-
pescara
aktív tag
válasz bandigyerek #25941 üzenetére
Teljesen egyetertek, hiszen pontosan erre lettek kitalalva,
-
elmunkas
csendes tag
válasz bandigyerek #26111 üzenetére
Nálam nagyjából 35-40 km-t tud a Ninebot MAX G2. 72 kg vagyok + ruha,+táska szóval reálisan 75-76 kg-ot cipel a roller és 183 cm magas vagyok (a légellenállás is sokat számít).
Csak Sport módban használom "Global" firmware van rajta így 100-60% töltöttség között 35 km/h-val megy utána csak 32 km/h. Elég dombos környéken lakom. -
PociAti
senior tag
válasz bandigyerek #26111 üzenetére
"gyári hatótávot hozza."
Ez azt jelenti, hogy most is akkora a hatótávja, mint új állapotban. Tehát hozza a gyári hatótávot.
Így szokás jelölni a hibátlan akkumulátor állapotot. -
PociAti
senior tag
válasz bandigyerek #26116 üzenetére
Nekem a "hozza a gyári hatótávot" sokkal jobban tetszik. Jobban kifejezi azt, hogy még nincs érezhető visszaesés az akkumulátorban. Hibátlan az hibamenteset jelent. A degradáció pedig nem hibája, hanem jellemzője az akkumulátoroknak. Nem kívánt tulajdonságuk, ami nem csak használattól függ, hanem az életkoruktól.
A hatótávteszt meg folyamatosan visszatérő téma, csak nem értem miért?
Bőven jó az, ha 50 kilós személlyel és 15 km/h tempóban mérik a roller hatótávját. Feltéve, ha mindenki ugyanezt a mérési módszert alkalmazza és ezáltal összehasonlíthatók egymással a rollerek.
Ízlés szerint meg mindenki olyan mérőszámmal csökkenti ezt az értéket, amennyivel túlsúlyosabb, és amilyen dinamikusan nyomja neki. Plusz a terepviszonyokból amit még elvisznek.Elvileg a puszta műszaki adatok megadása után is kiszámolhatná mindenki magának, alatta mennyit fog menni egy töltéssel a roller. Ha megvan az akku kapacitása, akkor a hatótáv már nagyjából belőhető az adott testtömeghez és vezetési stílushoz. A többi paraméter, pl. motor teljesítmény, feszültség, abroncs jellege már csak finomít az értéken.
Amúgy meg el kell olvasni az apró betűs részt is, mert csak úgy van értelme a megadott hatótáv adatnak. És eddig minden normális gyártó megjelölte milyen mérési módszer alatt hozták össze a hatótávot. Ebben nincs hiba.
Én a legfeljebb 40 km hatótávból* bőven 30-at ki tudok hozni. 32-35 km körül lehet, de nem szoktam teljesen lemeríteni. Múlt héten gurultam egyet, amikor a Garmin GPS végig velem volt és úgy lett 27 km-t, hogy 25%-on volt az akku amikor feltettem töltőre (az még kb. +6 km).
* Typical Range[1] Approx. 40 km, magyarul úgy fogalmaztak: "akár 40 km".
[1] Typical Range: tested while riding under full power, 75 kg (165 lbs) load, 25°C (77°F), 60% of max. speed on average on pavement.
75 kg alatt vagyok, 25 km/h 60%-a 15 km/h, én pedig 20 km/h sebességgel szoktam haladni és hosszú szakaszokon használom. -
senior tag
válasz bandigyerek #26111 üzenetére
+1 max g2.
~120kg (jól meghiztam én is )
35km, a reál max teherbírással, sport módban.
100% környékén dash szerint 1250w a leadása gyorsításhoz.
a satu motorfékes lassítás 40-42-45km/h felett dombon lefelé, (ami szerintem életveszély, mivel nem egyenletesen rakja rá, hanem beránt[legújabb fw-el] ott is ment az -1200w pillanatnyi visszanyerés)
dimbes-dombos
ez a nagyjából 35km/h és 1 órán keresztül tudod csapatni a rollert mint állat, de amint pirosba átmegy, sírás vele a közlekedés...
amúgy jó lenne egy riasztó widget az apphoz..Θ[Everything that has a beginning, has an ending.]Θ GRP
-
DigitXT
félisten
válasz bandigyerek #26331 üzenetére
Ez jó! Viccen kívül viszont akár 2-3 percet lehet bukni, ha nem "éred el" a zöldet. Sőt, ha van egy zöldhullám, amit adott sebességgel meg tudsz csinálni, de picivel lassabban "piros hullámmá" változik, úgy válik a kényelmes gurulgatás szívássá... Teszem hozzá, hogy aki az utolsó 2-3 percre hajt rolleren, az előbb utóbb esni fog.
-
DigitXT
félisten
válasz bandigyerek #26684 üzenetére
Nem akartam ilyen nyersen fogalmazni, de pontosan a targonca jutott nekem is eszembe. Elektromosnak elektromos az is, bírja a cipekedést, pofára sem esik vele az alkalmazott. Igaz, nem fér bele negyedmillióba darabja... De amúgy egy normális rollernek sem! Pláne ami terhelhető, nagy méretű, acélvázas. Eleve ott kezdődnek a bajok, hogy el kellene bírni a pilótát, különben jön a munkahelyi baleset. Aztán ha ez megvan, akkor kellene rá valami rendes "tároló", mert a taposóra az ülés alá baszarintott ólom-savas akku ha leesik, abból megintcsak munkahelyi baleset lesz. (Tudom, hozzáköti az üléshez, és akkor nem: hahaha...) Végül: elsőre kiválasztásra került két "hitvány" típus, ami arról hírhedt, hogy törik mint a ropi. A kiválasztás alapja a vételár.
Említettem már a munkahelyi balesetet?Ui: a rollereket (egy)személyes használatra találták ki... A legtöbbön nincs semmilyen csomagtartó, nem véletlenül. Amelyiken pedig van, azon is limitált a terhelhetősége (néhány kiló). Az akkumulátorok (feltételezem ólom-savas) meg ugye nem arról híresek, hogy rohadt könnyűek lennének: egyszer vittem én is egy autóakkut motoron, a hátsó dobozomban. Konkrétan életveszélyes volt vele közlekedni, mert brutál magasan jelent meg egy 20+ kg-os tömeg, így elég komolyan befolyásolta a motor dönthetőségét. Rollernél persze, ha le tudod rakni a lábadhoz, az elvileg nem csinál ilyet, de azért biztos, hogy nem is segít a manőverezhetőségben. Tényleg nem értem, hogy miért/hogyan merül fel ilyen felhasználásra a roller... Akkor már inkább valami elektromos tricikli, vagy egy kistraktor, vagy tudomisén... Ha fogsz valami Laotie "csodát", ami hivatalosan elbír 150 kg-ot, azzal kipipálod a pilótát (elbírja), bevállalod az akkut, mert bátor vagy (erős a hevedered), aztán a kolléga egyszer csak odahúz neki, és rögtön 60 km/h-val vereti a telephelyen, ahol amúgy szar az út... Na, ekkor úgy fogja kilőni az ülésből, akkumulátorostúl, hogy öröm lesz nézni: 100% táppénz. Ilyen célra valami olyan cucc kéne, ami kifejezetten lassú haladásra optimalizált (a rollerek nem ilyenek, kis tempónál a motor hatásfoka a béka segge alatt van, ha nagy terhelést kap, mert mondjuk nagy a súly, és emelkedik az út fel lehet őket forralni).
Egy elektromos talicska mondjuk tuti bírná, bár azután meg sétálni kell sajnos.Ezt nézzétek meg, és sírjatok ti is...
Előre a jövőbe: teherroller!Kis helyen kell lavírozni, de gyorsan is kellene, stb.
Milyen távolságra? Mi az, hogy gyorsan? Gondolom akkor a talicska kizárva.[ Szerkesztve ]
-
pescara
aktív tag
válasz bandigyerek #26831 üzenetére
Xiaomit kerdezte eredetileg, ott teljesen mas, mert belsos gumi.Az ha nincs kajakra fujva, akkor megeszi a belso a kulsot es forditva