Új hozzászólás Aktív témák
-
wonka
csendes tag
örülök, hogy kettő meglett, bántani sem szeretném a srácot, de egyik sem volt sehogyan sem lezárva. Bementek a lépcsőházba valamint a teremgarázsba és elgurultak velük. Nálam ez már a felelőtlenség kategóriába tartozik, mázli, hogy az alakalmi tolvajoknak fogalmuk sincs a beépített vagy utólagos nyomkövetőkről.
OFF: betettem a D38-ba egy airtag-et, a GPS nyomkövető még úton van, de lehet, hogy nem is lesz helye egy 5x10x2cm es doboznak a vezérlés mellet, így marad az airtag. -
wonka
csendes tag
Ha van választék, akkor azt viszik el, amelyikkel a legkevesebb gond van. A szolgáltatótól bérelt eszkozokben van GPS nyomkövető. Az újabbakba a ninebot beletette az airtag et, ami csak iOS eszköz környezetében tud kommunikálni, de a srácnak igy lett meg 2db a háromból, a harmadikban nem volt airtag.
De ez is csak addig megy, amig nem túl okosak a tolvajok.
Persze célszerszámmal minden zárat szét lehet szedni, de nem biztos, hogy nekiesnek és nem biztos, hogy van nekik. A legtöbb lopás impulzív es nem rákészülős profi munka. -
addikt
Persze, h le merem. Kerékpárt is kint hagytam korábban ugyanígy lezárva. Míg bemegyek egy-egy üzletbe, bankba, posta, stb, lezárom, és ott hagyom.
Többnyire az üzletek előtti területekre, biciklitárolókra mindenhol néz kamera.
Jól írták itt feljebb, az alkalmi tolvajokat elriasztja egy sima zár, azért az még nem jellemző, h attól kelljen félni, h erővágóval járják speciális csoportok a városokat, és lopkodják a rollereket.
A tolvajok többnyire alkalmi tolvajok, és csak azt viszik el, ami nincs lezárva.
Ha le van, nem foglalkoznak vele.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
aDic
tag
Nekem van egy láncom, aminek a láncai kb. 8mm vastag anyagból vannak. Hogy mennyire egyszerű lehet ezt elvágni, vagy a zárat feltörni, azt nem tudom. Én ezzel kötöm oda valamihez a rollert a bolt olyan helyén, ahol bentről is rá lehet látni. Igaz csak kb. 2 hónapja heti 1-2 alkalommal szoktam így otthagyni a boltok előtt 10-20 percekre.
De egy GPS-es nyomkövetőt én is akarok belerakni, de még nem jött meg. -
Az F2 Pro-n van lengéscsillapító.
F2 Plus E az az európai verzió, de itthon bárhol veszed azt fogod kapni, max nem írják mögé az E-t. Az E nélküli amúgy alapból a global verzió, 30km/h-s végsebességgel.Senki nem jós, tavalyi árakból kiindulva az idei, ugyanolyan tudású rollerek olcsóbbak mint tavaly. Idén már nagy mozgás nem lesz árakban majd jövőre ha jönnek az új sorozatok.
Igaz nem hozzám intézted a kérdést de szerintem ennyiért ez most itthonról jó vétel.
-
addikt
F2..........400W 10200mAh
F2 Plus..400W 12800mAh
F2 Pro....450W 12800mAh
Tömlő nélküli, "zselés" gumik
Tárcsafék elöl
Hátsókerék hajtás
Index
Elöl lengéscsillapító a Pro-nNeon Pro....350W 14700mAh
Tömlős kerekek
Tárcsafék hátulAz F2 Pluson index is van, motorja erősebb, kerekei zselések, hátsókerekes.
Ha akkora hatótávot keresel, amit a Neon Pro tud, akkor meg a Segway G2 a Neon Pro ellenfele inkább, nem az F2 Plus.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
Az utóbbi időszakom rendkívül zsúfolt volt, a friss gépekkel kapcsolatban kevésbé vagyok tájékozott.
De az F2 Plust dicsérik, Okai Neon Pro-ról még nem olvastam személyes beszámolókat. Ennyi alapján inkább az F2+-Okai Neon sorozat szokatlanul olcsó, az anyaghasználattal nincs is probléma, de amit gyenge keresztmetszetnek érzek, az az összeszerelés minősége. Valakinél a kormánynál a kábel zörgött, nálam az akkupack, és a fék sem volt tökéletesre beállítva. Ilyen apróbb hibái voltak a Xiaominak is (hátsó sárvédő gyengén meghúzott csavarja, és volt akinél az összecsukó mechanikánál voltak gondok).
Ezek mind jelentéktelen pontatlanságok, nem kritikus hibák amik a szerkezetet veszélyessé tennék. -
-
PociAti
senior tag
Mindenki mást ért valós körülmény között. És nem csak a testtömeg, a dombok meredeksége és a max sebesség számít, hanem a stílus is, hogy ki milyen dinamikusan gyorsít.
A megadott standardizált hatótávok legalább reálisabb összehasonlítási alapot nyújtanak, és abból vonjon le mindenki annyit, amennyi az ő vezetési stílusa megkíván. -
PociAti
senior tag
-
addikt
-
addikt
Sajnos ezekre nem tudok válaszolni, mert kb olyan 40-es tempóval mentem, km órát meg nem szoktam nézni, nincs benne a látómezőben, nem szeretek lenézegetni miatta, ha nem muszáj, így nem tudom mennyire gyorsultam fel, amikor abbamaradt egy-egy széllöket.
De pont azért csak 40-el haladtam, mert a szél miatt nem nagyon gyorsultam fel jobban. Ez csak egy kis roller (G30), visszafogja a szél, már máskor is észrevettem, h nagyon erős szembeszélben alig bír gyorsulni.
Viharos szélben pont ezen szoktam röhögni a rolleren állva, h 40-re is alig bír felgyorsulni.Illetve mivel így "dobál" egy-egy széllökés, óvatosabban is megyek, bár még nem volt olyan, h arrébb tett volna a szél, de ott van a gondolat a fejemben.
Ha jönnek mögöttem autók, inkább nem is tolom neki, lehúzodok oldalra, mint egy biciklis.
Autóval is nagy oldalszélben érezni szoktam, h ha nem fogom a kormányt jól, simán oldalra gurítaná a szél a kocsit az útról. :/Ami a hatótávot illeti, nem tudom mennyivel merül jobban az akksi, mert olyan nagy akkupackom van, h sose kell aggódjak a hatótáv miatt.
Kerékpárral nem szoktam észrevenni, h "dobálna" a szél, oldalirányba se, csak sokkal lassabban haladok, ugye hát ott izomerőböl kell(ene) ledolgozni a szembeszél okozta hátrányt.
Én esőben is használom a rollert, bírja a vizet, pocsolyákat szoktam csak kikerülni, sajnos szörnyű koszos, sáros a rollerem, nem tudok rá vigyázni.
Fedett helyen van, itthon meg garázsban/előtérben, azért ha esik, nem hagyom kint, fölöslegesen ne ázzon.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Metrón nem lehet, BKK járatokon se mindegyiken, van egy lista róla, melyik viszonylatokon:
bkv.hu/utazasi-informaciok/kerekpar-szallitasa-felszini-jaratokon/Vasúton pedig a kijelölt kocsikban, ha van egyáltalán az adott szerelvényen kerékpárszállító kocsi, vagy részleg.
[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Összecsukva, ez a kulcsszó.
Kerékpárt csak a kijelölt kocsikban, vagy helyeken lehet szállítani, és rollerrel is egyszerűbb ott utazni. A székekhez már nem mindenhova fér be a roller. Összecsukva is nehéz úgy elhelyezni, h ne foglaljon sok helyet, bár láttam már aki feltette az ülések fölé.
Én már futottam bele több olyan kalauzba is, aki szóvá tette, h miért nincs összecsukva, nem foglalhat el helyet vele más utasok elől. Nem nekem szóltak, közel levő üléseknél volt.
Ha üres a vonat, nincs gond, de ha zsúfolt, akkor szerintem se döngesse már a mellét, h neki jogában áll rollert szállítani - igen, valóban, lehet, de csak úgy, h nem foglalhat több helyet vele, mint egy csomag. :/A metrón pedig nem jól fogalmaztam, kerékpárt nem lehet, rollert is csak összecsukva.
Ugye sokszor ez az analógia, h kerékpárt is lehet, akkor rollert is. Hát metrón biciklivel nem lehet utazni, max összecsukhatóval, összecsukott állapotban, csomagként.
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
DigitXT
félisten
Fogalmam sincs. Nem sokat használtam gyári állapotában. Azt meg,
hogy csináltam vele valamit, szerintem nem kell magyarázni, hiszen
kb. az összes HSZ-em arról szól, hogy hogyan tuningolgattam...
Nem kifejezetten vízállóság végett, de ha már csinálom, ne ázzon be!Nekem ez hobbi: többet szerelem, mint amennyit megyek vele. Most
is fent lóg a füstölőn szegény. De csak azért, mert lebetegedtem, így
nem tudtam még befejezni az újabb átalakítást: nincsenek rajta gyári
megoldások: kizárólag a váz az. Bár azon is van már pár átalakítás.
(Egy két extra lyuk, meg hosszabb kitámasztó. Szélesebb kormány.)gyári doboz: használhatatlan volt, csere (vízálló szerszámos ládára**)
gyári féknyereg: volt helyette itthon jobb, csere (X-tech Zoom HB-100)
gyári rugózás: volt helyette polcon jobb, csere (EXA FORM légrugók)
Ide szúrom be, hogy bizony már másnap feldobtam ezt a 2 alkatrészt.
gyári kijelző: sose volt jó, kuka (volt helyette csere, most épp nincs*)
gyári gázkar: életveszélyes volt, csere (természetesen félmarkolatos)
gyári akku: kicsi volt, polcon pihen, cserebere (48V, aztán most 36V)
gyári motor: leégettem, csere (500W vs. 1800W: nem volt nyerő ötlet)
gyári gumi: tömör ezért kényelmetlen, csere (PMT: 12.5" X 2.25 R8.0)
gyári felni: a gumihoz szelep is kellett, csere (bár megfúrhattam volna)
gyári vezérlő: eldurrant, kuka (tévedésből ráterheltem, a rossz oldalról)
gyári kormány: keskeny volt, csere (sima alumínium cső semmi extra)
gyári markolat: gázkarral egyben volt, csere (amúgy nem volt vele baj)
gyári fékkar: analógra cserélve, polcon pihen a bal (a jobb még gyári!)
gyári fékbowden: hosszabbra cserélve (a kormány szélesítés miatt)
gyári lámpa: vakított, csere (beszóltak biciklisták, pedig 2 sz*ros LED)
gyári féklámpa: eldurrant, csere (12V helyett rászaladt 48V: nem bírta)
A legutóbbiban a sors iróniája, hogy újra 12V-os féklámpa lesz rajta.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
gyári telefontartó: nem volt, de a kormánylefogató kiváló rögzítési pont!
gyári index: nem volt, de a vázba szépen bele lehetett fúrni őket, hátul
gyári reflektor: nem volt, de egy gyerek kapaszkodóra simán elfért elöl
gyári indexkapcsoló: nem volt, de a szélesebb kormányra simán elfért*: ha rárakom a telefont a tartóba, akkor lehet nézegetni. Azt látni, amit
a videóban a jobb oldalon bevágtam. Sok infó, hasznosak is! De amúgy,
menet közben annyira pont nem nézegeti az ember. (Max. a pirosnál...
Mondjuk azon merengve, hogy vajon kibírja-e az akku hazáig.)**: azóta már ez is le lett cserélve egy eggyel nagyobbra, mert csak úgy
fért el a széles 36V akku... 38Ah csak elég lesz ~50 km hatótávolságra!
Mivel korábban nem fért oda az akku, a vezérlés lakott ott: tekintve, hogy
a láda vízálló, igen, teljes nyugalommal mentem a szakadó esőben...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Nem, semmiképpen nem nevezhető gyárinak. Igen, régóta szerelgetek,
jóval kevesebbet gurulok, de azért 4-500 km belement ebbe a vasba is.
(Már ameddig mérte... Ennek az új vezérlőnek a rákfenéje, hogy nem tárol
futott km-t. Milliméter pontossággal méri, de elmenteni, azt véletlenül se:
lehet persze kapni hozzá hobbisták által fejlesztett kijelzőt, gondolkodom
is rajta egy ideje. Viszont ugyanúgy egy sajátot is fejlesztettem, egy másik
vezérlőhöz, nem kerülne sokba ehhez "illeszteni", csak vmi kulturált doboz
kéne hozzá a kormányra: 3D tervezésbe/nyomtatásban még nem fogtam.) -
PociAti
senior tag
Az akkumulátor gondozásáról érthető rövid leírást az Acer rollerek honlapján találtam:
https://www.acershop.hu/acer-elektromos-roller/
, ezt már bemásoltam a 18104-es hozzászólásban is.Szóról szóra átmásolom ezt a hozzászólást:
Fontos: Évente 3-5%-os kapacitás vesztéssel kell számolnunk, a lítium akkumulátorok technológiájukból fakadóan.
Teleltetés/Tárolás: Amennyiben előre láthatóan nem fogjuk huzamosabb ideig használni az eszközt, célszerű 80%-on azaz 4-es töltöttségen* tárolni. Havonta egyszer meríteni belőle 1-2 töltöttségi szintet, majd újra 4-es töltöttségre hozni, ezzel felfrissítve az akkumulátorunkat.
Aktív használat: Amennyiben napi szinten használjuk a rollert, törekedjünk azt nem 20% alá meríteni, az akkumulátort ezzel kímélve.
* Megjegyzés: Acernél 5 pálcikából áll a skála, úgy kell értelmezni a 4-es töltöttségi szintet, ami más rollerek esetén 80%-nak szokás mondani.
----
A 20% alá történő merítés nem csak aktív állapotban kerülendő, hanem "téli szüneteltetés" alatt is. Ezért kapcsolhatja ki magát 30%-on a roller, hogy minél később essen 20% alá. Pontosabban alvó üzemmódot írnak, ebben az állapotban nincs fogyasztása a rollernak, hanem csak természetes merülés történik. Egyszerű kikapcsolt állapotban másodpercek alatt kész állapotba kapcsolható a roller, van amelyik NFC, vagy Bluetooth kapcsolattal is feléleszthető. Ezek mind eszik az áramot, még ha nagyon csekély fogyasztásról is van szó.
Azt nem tudom melyik rollerban van automatikus hibernáció, melyikben nincs. Hasznos dolog, de az már rég rossz, ha hibernálnia kell magát. (Valójában mindegyikben lehet hibernáció, mert egy frissen vásárolt roller esetében is biztos eltelik pár hónap a gyártás és a használatba vétel között, és szokott bennük 30-50% kapacitás lenni. Ami a gyakorlatban nem annyi, mert "ellustultak" az elektronok, de ezt már említettem.)
Acer leírására visszatérve: "Havonta egyszer meríteni belőle 1-2 töltöttségi szintet, majd újra 4-es töltöttségre hozni, ezzel felfrissítve az akkumulátorunkat."
Ezt egy kazánházban nehéz megvalósítani, 40%-nyi merítéshez - akku méretétől függően - lehet hogy fél napon át veretni kell a lámpát. (Könnyel előfordulhat, hogy a LED-es fényszóró hűtése menetszélre lett méretezve, így azzal meg a lámpákat nyírnánk ki.) Szóval télen minden hónapban egy kis körre jó lenne elővenni a rollert.-----
500 ciklus kifejezés rollerektől eltérően van megfogalmazva, emlékeim szerint Xiaominál 500 teljes ciklust írtak, hogy akkor is még legalább 70%-os lesz az akku kapacitása. Ha nem is a Pro modellt, hanem a kisebbet nézzük és az elvi 30 k helyett a gyakorlati 20 km hatótávval számolva az 10.000 km. Tehát 10.000 km fölött is még tűrhető az akku állapota, de szerintem ekkor táv megtétele után már minden egyéb baja lenne a rollernak, szóval az akku miatt nem kell parázni, nem az lenne a gyenge keresztmetszet.
Garancia nem tudom mire terjed ki, mert egyénileg kezelendő. Nem csak a roller típusától függ, hanem az eladótól is, és hogy ők mit vállalnak. Meg hogy gyakorlatban mi érvényesíthető abból amit ígértek.
-
PociAti
senior tag
Normális márkák esetén nem igazán olvasni valós akku problémáról.
Olyan előfordulhat, hogy hidegben állva kevesebbet teljesít, de "sok aksi" problémáról nem tudok.Nem véletlenül kérik, mi merítsük le az akkut, ne hagyjuk hogy magától merüljön le tárolás során. Talán mert azokban az elektronokban nem kívánt kémiai folyamat ment végbe és így lehet rendesen felfrissíteni őket. Pontos folyamatot nem ismerem, de elég csak elfogadni, nem szükséges megérteni. Szép szakma az elektrokémia, de laikusként ilyen mélységig elmerülni benne kevesek számára szórakoztató.
-
Peaceliker
őstag
kugoo több szériája pl, az ismertebb alsóbb brandek közül. Aztán az összes semmilyen nevű pálcikára jellemző.
Régi xiaomi m365 nél is volt (ez volt mondhatni a pálcikák ősatyja), de m365 pro tól (ami szintén nem mai darab) már nem nagyon fordul elő.
Etwow akkuk még amik ahogy látom nem annyira hosszú életűek (legalábbis sokaknak volt gariban akku csre), ami azért az árához képest vicc.
Xiaomi, ninebot, kaabo, dualtron nál nem nagyon látok akku gondokat."Oh my Goa'uld!"
-
addikt
A kép nem azt jelenti, h 30%-on kell eltenni a rollert, hanem azt, h ha 7 napig nem használjuk a rollert, és az akksi 30% alá esik, akkor stand bye módból teljesen kikapcsolja magát a roller.
Ahogy már írták itt feljebb, azért, h ne merüljön tovább az akksi.70-80%-on tedd el a rollert, ha nem használod.
Nem ártana havonta elővenni, menni vele egy kört, majd visszatölteni 70-80%-ra.
Illetve ha magától merülne, azt is észreveszed ilyenkor.Ami az 500 ciklust illeti, kicsi akksis géppel, mivel naponta kell töltögetni, persze hamarabb eléred az 500ciklust, míg egy nagyobb akksis rollert ha csak keveset mész vele, jóval később éred el az 500 ciklust.
De olyan ez, mint az SSD-k élettartama, nagyon nagyon soká érjük csak el azt a szintet, amikor már cserélni kell.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
Hol látni sok akksi problémás bejegyzést? Az nem egy másik topic lehetett? Kugoo például?
A Kugoonál se azzal van baj, h a cellák degradálódnak hamar, hanem a Nikkel-szalag, amivel össze vannak kötve, (Kugoonál pl Nikkelezett acél szalag), szóval elreped, elszakad, megtörik. Mert nem feszesen van a cellák között elvezetve, hanem lazán, és így a cellák elmozdulása miatt meg tud törni, el tud repedni, le tud válni a cellákról.
Persze, ehhez hozzájárul az is, h milyen rosszak sz utak, ezért kellene rossz úton lassabban haladni, de hát az ember sietne inkább. Megoldás a lengéscsillapítós roller.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
addikt
A roller azért van, h használjuk, nem azért, h kíméljük. Ha lehet, fűtött helyen kell tartani, de ha nem lehet, így járt. A hideg majd megeszi a cellákat, aztán lehet akkupackot cserélni.
Szereztem egy szakadt F40-et, télen azt használom, a munkahelyemen is kint hagyom, nem tudom bevinni. Meg is látszik rajta. Töredéke a hatótáva annak, amit tudnia kellene. Igaz, 30-al megy 25 helyett, ez is zabálja az akksit.
Hidegben azon az emelkedőn, ahol nyáron felmegy 20-al, 6-ra lassult be, ez pont a minap történt, végül lábbal löködtem fel magam inkább.
A másik (noemális) rollerem felmegy hideg akksival is, de érezhetően gyengébben gyorsul pl, meg hát már nem jó vele télen közlekedni, inkább autóval járok ha arrafelé (felfelé) kell mennem.F2, F2 Plus ha egész nap kint van a hidegben, akkor is felmegy, (vegyesen használtam őket az elmúlt 2 hónapban, így volt alkalmam összehasonlítani a hármat) szóval ennek az F40-nek már lőttek.
Valószínűleg az előző tulaj is kint tartotta télen.
Illetve hát lehet csak az egyik cella gyengélkedik, és emiatt nem tölt fel teljesen az egész pakk, de sajnos cellánkénti feszt nem mutat az app, mivel ez nem Xiaomi. :/Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
2 évvel ezelőtt az egész tél során végig rollerral jártam munkába. Közel volt a munkahely, lassú tempóban is kb. 7-8 perc, és ott is kb. 16 °C-n tudtam tárolni. Emiatt nem aggódtam.
A hideg megeszi az akkut témára nem nagyon tudok mit mondani. Idehaza nincsenek olyan extrém hidegek, utóbbi évek során egész enyhe teleink voltak. Autó és egyéb akkus fazonnal szoktam beszélni, és szerinte a nyári hőség öli meg az akkukat, télen csak leesik a kapacitás, ezért hidegben fokozottan jelentkezik az akku elöregedése, de nem a hideg tette tönkre azt.
Viszont régen kerékpáros korszakomban a tél során több mechanikai problémája akadt a bicajomnak. A már emlegetett csapágy öregedés is fokozottan felgyorsulhat téli időszakban. Mert mondjuk a kenőanyag viszkozitása megváltozik, a fém összemegy, illesztések ezáltal megváltoznak. Illetve a fémek rideggé válnak, így a szerkezeti elemeken repedések, törések is létrejöhetnek.
Egyik szélsőséges eset, amikor bicajon a csomagtartó meglazult csavarját próbáltam meghúzni, és 4 csavarból 2 lazán elpattant. Pedig lényegesen gyengébben húztam meg, mint ahogy nyáron meg szoktam tépni. Noname termékről volt szó, neves roller gyártói biztosan normálisabb anyaghasználattal dolgoznak, de látványos tapasztalat volt, télen mennyire rideggé tud válni az olcsó acél.
-
addikt
Nyugodtan használhatod hidegben boltba járni.
Pont erre való.
Elmész vele, kint hagyod 10-15 percet, hazamész vele.
Ez semmi.
Nem ez árt neki, hanem az, ha valaki elmegy reggel vele dolgozni, és estig kint van a 0 fokban a roller heteken át, mert nem tudja a munkahelyén bevinni fűtött helyre.
Nyáron ugyanez, amikor boltba megyek, vagy bárhova, igyekszem úgy letenni, h ne tűzzön rá a nap, akkor se, ha csak 10 percre megyek be vásárolni valahová.Az F40-nek ki kell venni az akksiját, és elvinni valakihez, aki foglalkozik akksikkal, Koleszár Gergő pl, leméregeti a cellákat, aztán pikkpakk kiderül, h javítható-e az akksi, vagy készít bele inkább egy újat. (Ráadásul 21700-as cellákból belefér egy F2 Plus méretű akkupack is.)
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
Tehát az elektromos rolleren is pont úgy működik a világítás, mint minden más járművön?
A világítás nem csak azt a célt szolgálja, hogy lásd magad előtt az utat (én központú szemlélet), hanem hogy mások számára láthatóvá tedd magad.
A nemzetközi előírásoknak itt is meg kell felelni, még olyan apróságokban is, mint a féklámpa erősebb fényű a hátsó világításnál.
Már sokszor kiszámoltuk itt a fórumon, hogy a motor 300 W-os teljesítményéhez képest a 1,5-3 W körüli világítás elég elenyésző fogyasztás. Például 20-30 km-es hatótávon is legfeljebb egy-két száz méter csökkenést jelent. Nem nagyon lehet érdemi spórolást elérni azzal, ha lámpa nélkül megyünk. Ha már elkezd sötétedni, nyugodtan fel lehet kapcsolni. Valószínűleg a LED-ek üzemideje miatt se nagyon kell aggódni, ha nincsenek túlhajtva és a hűtés is meg van oldva, akkor nagyon-nagyon hosszú az élettartamuk.
-
DigitXT
félisten
Mindenhol gond, ha kivilágítatlanul közlekedsz... Nappal is sokkal feltűnőbb,
ha pislákol valami, még ha neked pont nem jelent semmit... Vannak az úton
más közlekedők is. Neadjisten gyalogosok, és mindenkinek jobb, ha látszol.
(Sok helyen találkozik a bringaút gyalogosokkal, akár a legrosszabb osztott
formában, akár csak párhuzamos haladás révén gyalogátkelőkkel, de sajna
arra is fel kell készülni, hogy ott is kolbászolnak majd, ahol nem kéne.)Szerk: meg hát általában nem "bringaautópálya" van, tehát szembe is jöhet
bárki, és annak is sokkal jobb, ha már messziről látja, hogy nem üres az út.
Mondjuk nekem beszólt egy ilyen a gyári LED-re, hogy 100 méterekről már
vakít, amin kicsit meglepődtem. De hát ez van, leszereltem a gyári pilácsot:
raktam helyette az első sárhányóra egyet, aztán arra mondja, hogy vakít.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Hidd el, mindig van értelme, mert az a fénypont ahogy mozog feltűnőbbé tesz!
Nappal, verőfényes napsütésben is. Persze van aki ezt túlzásba viszi, így pl. a
reflektort nyomatja orrba-szájba, ami még nappal is képes vakítani pl. ha pont
mögötted jön, és a tükörbe pillantasz. Motorosokra jellemző... mert ugye ők is
veszélyeztetett állatfaj, tehát jobb, ha időben észlelik őket. Ez részben így van,
de engem - motoron, motorosként is - fel tud baszni ez a túl "önző" hozzáállás!Lényeg, hogy őt lássák meg őt hallják (üvöltő kipufogósok szevasztok), mások
le vannak szarva. Én is próbáltam amúgy, a hangos kipufogó néha csodákat is
képes "létrehozni" (pl. szétnyílnak előtted a sorok, mint a Vörös tenger!), de...
Ott az a fránya DE, hogy állandóan durva zajszennyezéssel közlekedsz, és ez
nagyon nem jó! Ezért utálják sokan a motorosokat, s fordítva is elsülhet, hogy
feltűnő az ember, esetleg azért akarják lenyomni, mert mit hangoskodik ez itt?
Pedig csak normálisan mész a forgalomban, de történetesen "herélt" a dobod:
tapasztaltam már ilyet is. Na most egy roller ennek szöges ellentéte... mivel az
elektromos motornak szinte semmi hangja, a gyalogosokra a frászt lehet hozni
amikor elsuhansz mellettük a járdán... ezért is életveszélyes pl. a bringagyalog.Nem mindig van széles másik sáv a bringaúton, figyelni kell a szembejövőre.
Amerre én járok, tágul a világ, de sajna sokszor még így is szűk 2+ embernek.Ui: motorkerékpáron minden körülmények közt kötelező a tompított használata.
Gondold végig, miért: kisebb homlokfelület, kevésbé feltűnő a forgalomban. De
négy keréken is kötelező lakott területen kívül, fényes nappal is. Mert számít...
(Szerintem lakotton belül se szabadna elhagyni, de ezt lassan kiváltja a DRL és
egyúttal behoz egy másik problémát, amikor szürkületkor DRL-lel megy, és bár
ő még lát, csak azok a LED-ek akkor már vakítanak, hátul meg semmi fény.)[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
Az megy mindnehol. Mondja érdeklődő hogy viszi futárral, intézni, adjál mail címet. Ha megadod jön egy mail amiben gls/foxpost valami oldal másolatára irányít (elég jó másolat állítólag). Ott kéri banki belépést vagy kártya adatokat, mondván majd oda kapod a pénzt. Ha megadod viszik is a légzés. Ez minden felületen megy már, botokkal szerintem, nagyon egyen a szöveg amit küldenek
"Oh my Goa'uld!"
-
addikt
Nekem elestek vele, ilyen sáros földúton. Vagyis az út egy szakaszon földes, és ott annyira fel volt ázva, h megállt a roller szinte azonnal, ahogy belesüllyedt, és eldőltek.
Mögötte mentem, végignéztem. Így meg tudtam állni satufékkel, így én nem estem el.
Másnap vettem észre, h hiányzik.
Visszamentem, meg is találtam, de egyik pöcök már le volt törve, így visszarakni nem lehet.Éjjel volt, sötét, és azt az utat nem ismertük, nem járunk arra, hazafelé mentünk valakitől.
Január 6.-án volt, mikor az az egész napos eső volt. Felázott nagyon az az út.Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
PociAti
senior tag
Szerintem is az általánosítás miatt van ez a probléma.
Mert valljuk be, tényleg elég jelentős azon rolleresek száma, akik ön / közveszélyesen közlekednek. Rajtuk lévő protektor nem segít, inkább csak ront a helyzeten, mert bátorítja őket arra, hogy többet bevállalhassanak.
Mégis kinek a dolga lenne a "rizikós" rolleresek megfegyelmezése? Autósoké vagy a saját közösségének kellene valahogy fellépnie ellenük? A legyen rendőrállam, duplázzuk meg a közlekedési rendőrök létszámát az nem hangzik helyes lépésnek.
-
PociAti
senior tag
A holland kerékpáros példánál okosabb ok-okozati összefüggéssel én még nem találkoztam.
Azért annyira toleránsak ott a kétkerekűekkel szemben, mert ott miden autós alkalmanként nyeregbe pattan, szóval pontosan tudja miért kell nagy ívben kikerülni a kerékpárost. Nem csak azért, hogy véletlenül se csapja el, hanem mert kerékpárosként nem jó érzés átélni, amikor valaki tőled 50 centire nagy sebességgel elsuhan.
És ott nem úgy tekintenek a kerékpárosra, mint egy marslakóra, hiszen hétvégén ő is bicajozni fog.Az alap problémának nagyon sok aspektusa van, talán nem is annyira a kultúránál kezdődik, hanem az egészségtudatosabb életmódnál, fenntartható jövőnél, és a megfelelő infrastruktúra kiépítésénél. Ez megteremthetné a kultúrát, de a kultúra önmagában nem teremtené meg az infrastruktúrát és a kedvet.
Illetve magyaroknál az autó - az elmúlt 30 év során kifejezetten - az egyik legerősebb státuszszimbólummá vált. A fizetések nagyon jelentős részét költöttük autókra, melyek az esetek 90-95%-ban csak állnak az otthonok és irodák előtt. Környező gazdasági helyzetben lévő országokban nem volt ennyire durva a helyzet. Jármű forgalmazó ismerősöm úgy fogalmazta meg, mi magyarok egy kategóriával nagyobb autót akartunk annál, mint amit meg tudnánk engedni magunknak. Régi példával élve. ha VW Golfra van csak pénzünk, akkor is Passat-ot veszünk. És ha egy jármű erős, akkor azt ki kell használni.
Kerékpárokra visszatérve, nem a drága kerékpárokból kell sok, hanem az olcsó strapabíró tucatgépekből. Lényeg a mennyiségen és a minimális karbantartási igényen van.
És ugyanez kellene igaznak lennie a rollerekre is. Nem a dupla teleszkópos, hatalmas hatótávú erős gépek kellenek a tömeges elterjedéshez, hanem (kb. 10-12 hüvelykes) ballonos kerekű, egyszerű gépek. Lehetnek erősek (az emelkedők miatt) de mozgásra a lomhább gépek kiszámíthatóbbak.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple Watch
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Stabil MoBalux fürdőkád belépő
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs