Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Kowi84 #12222 üzenetére

    Abszolút előfordulhat. Amikor az akku egy része leválasztódik a többiről, az nem
    tud dolgozni, emiatt a feszültségesés is nagyobb, rosszabbul is megy a roller, és
    az akku töltöttséget is alá méri, de legalábbis nem fogja tudni a szokásos módon
    becsülni. Viszont amikor töltőre teszed, akkor ugyanaz a cellacsoport, ami eddig
    a merítésnél okozott feszültségesést, töltésnél hirtelen megszaladó feszültséggel
    reagál, lévén kisebb kapacitású, pongyolán fogalmazva "nem veszi a töltést".:R

    Ezekkel a hibajelenségekkel mindenképp gariztatnám, csak akkor szedném szét
    mérésre, ha már lejárt a gari, és olcsóbb a bevizsgálás / javítás, mint egy új akku.
    Amúgy ha ilyen sérülése van, az azon is ki kellene, hogy ütközzön, hogy levéve a
    töltőről rögtön elkezd zuhanni a feszültség, aminek az oka, hogy nem lett teljesen
    feltöltve, mert csak a gyengébb cellacsoport lett kész. Annak viszont emiatt kicsit
    túlszaladt a feszültsége, így a töltés már nem azért állt le, mert az akku 100%-os,
    hanem azért, hogy ne gyulladjon ki a retekbe. (Mivel nem életbiztosítás túlfeszelni
    a cellákat, az ilyesmit a BMS figyelni szokta, és letiltja a töltést, mielőtt baj lesz.)

    Amúgy az app egész véletlenül nem mutatja a cellák feszültségét? Xiaomi tudja...
    Azon rögtön látszana, ha szét van csúszva a balance... A roller teljesítményét így
    látatlanban nem ítélném meg, de a gyártói specifikáció 20% emelkedőt hazudik...
    Ezt tényleg vedd hazugságnak, mert a 20% igen durva emelkedő, így egy "350W"
    motor soha az életben nem fog rajta értelmes sebességgel felfelé haladni... ha ezt
    mégis tudja, akkor a névleges teljesítményének sokszorosát adja le: nem szokás.
    ~2x teljesítmény abszolút szokásos, de 3-4x már nem, mert leégne a motor.:R

    Ui: a 20% nem egyenlő a 20 fokkal, ahogy a 10 fok sem valami gyenge emelkedő.
    (Közúton igen ritka, hogy 20%-os emelkedővel találkozz. Ezért merik azt hazudni,
    hogy felmegy oda is, de amúgy nem megy fel. 2000W-tal talán: az meg nem 350.)
    Kerestem egy fotót, egy viszonylag durva emelkedőről, ami amúgy csak 8-10%-os:

    Egy ilyenen egy ~350W-os roller abszolút vért izzad, keményen kell lábbal hajtani,
    és akkor is meglehetősen szenvedős a felfelé haladás. (Pilóta súlyától is függően.)
    Egy ilyen emelkedőn felfelé mondjuk 20 km/h-val, az alattad nagyjából 1500W...:K
    Természetesen vannak rollerek, amik gyárilag tudják, de jellemzően dupla motorral.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák