Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Kowi84 #12222 üzenetére
Abszolút előfordulhat. Amikor az akku egy része leválasztódik a többiről, az nem
tud dolgozni, emiatt a feszültségesés is nagyobb, rosszabbul is megy a roller, és
az akku töltöttséget is alá méri, de legalábbis nem fogja tudni a szokásos módon
becsülni. Viszont amikor töltőre teszed, akkor ugyanaz a cellacsoport, ami eddig
a merítésnél okozott feszültségesést, töltésnél hirtelen megszaladó feszültséggel
reagál, lévén kisebb kapacitású, pongyolán fogalmazva "nem veszi a töltést".Ezekkel a hibajelenségekkel mindenképp gariztatnám, csak akkor szedném szét
mérésre, ha már lejárt a gari, és olcsóbb a bevizsgálás / javítás, mint egy új akku.
Amúgy ha ilyen sérülése van, az azon is ki kellene, hogy ütközzön, hogy levéve a
töltőről rögtön elkezd zuhanni a feszültség, aminek az oka, hogy nem lett teljesen
feltöltve, mert csak a gyengébb cellacsoport lett kész. Annak viszont emiatt kicsit
túlszaladt a feszültsége, így a töltés már nem azért állt le, mert az akku 100%-os,
hanem azért, hogy ne gyulladjon ki a retekbe. (Mivel nem életbiztosítás túlfeszelni
a cellákat, az ilyesmit a BMS figyelni szokta, és letiltja a töltést, mielőtt baj lesz.)Amúgy az app egész véletlenül nem mutatja a cellák feszültségét? Xiaomi tudja...
Azon rögtön látszana, ha szét van csúszva a balance... A roller teljesítményét így
látatlanban nem ítélném meg, de a gyártói specifikáció 20% emelkedőt hazudik...
Ezt tényleg vedd hazugságnak, mert a 20% igen durva emelkedő, így egy "350W"
motor soha az életben nem fog rajta értelmes sebességgel felfelé haladni... ha ezt
mégis tudja, akkor a névleges teljesítményének sokszorosát adja le: nem szokás.
~2x teljesítmény abszolút szokásos, de 3-4x már nem, mert leégne a motor.Ui: a 20% nem egyenlő a 20 fokkal, ahogy a 10 fok sem valami gyenge emelkedő.
(Közúton igen ritka, hogy 20%-os emelkedővel találkozz. Ezért merik azt hazudni,
hogy felmegy oda is, de amúgy nem megy fel. 2000W-tal talán: az meg nem 350.)
Kerestem egy fotót, egy viszonylag durva emelkedőről, ami amúgy csak 8-10%-os:
Egy ilyenen egy ~350W-os roller abszolút vért izzad, keményen kell lábbal hajtani,
és akkor is meglehetősen szenvedős a felfelé haladás. (Pilóta súlyától is függően.)
Egy ilyen emelkedőn felfelé mondjuk 20 km/h-val, az alattad nagyjából 1500W...
Természetesen vannak rollerek, amik gyárilag tudják, de jellemzően dupla motorral.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mobilinternet
- Hegesztés topic
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- ASUS ROG PG32UCDM: OLED csúcsmonitor tesztje
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen