-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ivana
Ármester
válasz D.Orion #39257 üzenetére
Agyváltós gép szerintem, elpusztíthatalan, ha kint van akkor a lánc váltó nem az igazi.Mennyire durva emelkedő? 3 sebi sturmey vagy dreigang olcsón kijön, a shimanot inkább hagyjuk, főleg a 3 sebit, enyhe áttételezéssel (3-asban legyen a normál). Nagyon olcsón kijön csak le kell szervizelni. Én például most vettem egy hátul pentasport, elöl dobfékes gépet 10k-ért, 622-es masszív alu kerekekkel, mondjuk itt az eladó volt hülye.
-
ivana
Ármester
válasz D.Orion #39278 üzenetére
Ilyen szempontból kicsit gágzos a dolog, kell szerezni valami kimunstrált acél kereket dreiganggel, kitakarítani a váltót, és befűzni rendes felnibe, aztán építeni bringát, ez az olcsó megoldás, a drága az, hogy veszel egy sram t3-at mindennel fűzve, meg egy csúszó papucsos bringát és össze házasítod.
-
ivana
Ármester
válasz ígyvanferi #39339 üzenetére
A pözsi ékes hajtással, szerintem acél felnikkel (ez nem 100%), egy forgáspontos fékekkel, gagyi gumikkal (ezekhez képest a kontrásomon a cst minőség). Szóval a hajtás instant csere, azt 20km alatt szét lehet hajtani, felnik csere, nem jól fékezhetők ha tényleg acél, fékek csere, legalábbis a fékpofák, gumik csere, ez úgy 30k ha magadnak fűzöd. Ja meg a bandázs is cserés.
A puchok közül az elsőnek a hajtása rendben van a többi része gány, a második az simán gány.
Szerintem kezd el olyanokat nézni amiken nincs sárhányó, max. raksz rá magad, 25k-ért már lehet kapni egészen értelmes puch mistralt, haver most vett.Ezeknél ezerszer jobb bringát vettem 10k-ért és az reális ár volt.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz ígyvanferi #39354 üzenetére
Ezek nagyon gázosak, különösen az ékes hajtás, az instant cserés, de acél felnit se kellene venni. Először azt kellene eldönteni, hogy mekkora vagy...
-
ivana
Ármester
válasz ígyvanferi #39356 üzenetére
Ja az a mistral nem lenne rossz, de tuti kicsi neked. Viszont ez a bianchi elég jó, ez már nem a gány gép kategória [link], duplafalu alu felnik, rendes hajtás, normális gumik. Ami nem annyira jó benne az a fék rendszere, de új fékpofákkal az is elmegy, esetleg később rendes fékek, illetve lehetne cserélni a fékkarokat rejett bowdenesre szöcske kinézet elkerülése végett, illetve azok a fékkarok is weinmann gyártmány ami nem annyira jó. Viszont 59-es vagyis necces lehet, hogy nagy neked ki kell próbálni.
-
ivana
Ármester
válasz Runner_fxr #39539 üzenetére
Pont egy ilyen deore-ral szoptunk múltkor túrán, egyik srácnak ilyen volt elől és belement valami kosz, mire sikerült rendesen kitakarítani, meg összerakni eltelt vagy fél - háromnegyed óra. Szerintem egy vfék jobb túrázni, nem kell akkora fékerő oda, viszont bárhol lehet szerezni alakatrészt hozzá, ha valami bedöglik.
A suntour rugós villa konkrétan semmire nem jó, volt ilyen bringám, sokkal jobban szeretem a mereveket, szeretem érezni az utat, ez a teló nehéz, csillapítása nulla.A kényelemhez meg normális markolat, illetve rugós ülés (mondjuk utóbbit nem használok, mert nekem jó a sima is) mint a csepelen, az nagyon jól csillapít.
Mondjuk szerintem mi túrázás alatt mást értünk, nálam a túra az ilyen 5-6 napos, nagy táskával. Hátizsákkal meg sose biciklizek, hosszabb távra rendes táska hátulra, közlekedésre meg a városban állandóan használt oldaltáskám. -
ivana
Ármester
válasz -=RelakS=- #39548 üzenetére
Én elég ritkán megyek éjszaka, nekem jó a sima dinamó is akkor, vagy a ledes lámpa (attól függ melyik gépet viszem). Ha sokat mész éjszaka lehet jó ötlet, egyébként szerintem nem, igaz, hogy a sima dinamó jobban lassít viszont csak akkor ha rárakod. Az, hogy hangos az meg nem hátrány sőt előny
-
ivana
Ármester
válasz Directors #39782 üzenetére
Ennél sokkal jobbat erre a gépre nem fogsz felrakni. Szerintem a kenési anyaggal és mennyiségével van a baj, ez a lánc úszik az olajban és tiszta kosz minden, szerintem takarítsd le és keress valami viszkózusabb kenő anyagot.
A monti szerűségek nagyon nem városba valók, sokkal jobb akár egy sima kontrás is, vagy valami agyváltós gép.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Tothgera30 #39788 üzenetére
50k-ból kapsz régi használt outit aluhajtás, duplafalú szegecselt alufelnik, használható fékek. Bőven elég neki szerintem egy ilyen.
-
ivana
Ármester
válasz belaazallat #39792 üzenetére
Ha ilyen genyás a lánc akkor mindegy mit csinál, először le kellene takarítani.
-
ivana
Ármester
30-ért jó vétel volt, mondjuk az én agyváltós gépem 10 volt (bőven áron alul), de ezt még kell csesztetni egy kicsit, szóval olyan 30-40 lesz a vége. De akkor elég rendes bringa lesz. De példul emelt kormány helyett kos, meg volt egy kis váltó hekkelés is.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #39911 üzenetére
Mi értelme van csökkenteni az átfogást
-
ivana
Ármester
válasz Napfénysüti #39915 üzenetére
Valamennyire igaz, de mivel a hosszabb fokozatokban ez is egyesével nő ezért igazából csak a legrövidebbekben lesz finomabb a váltás, viszont ott felborul az viszonylagos egyenletesség emiatt. Mondjuk az érthető, hogy a 11-est nem használod ki.
-
ivana
Ármester
válasz peugeotmate #39980 üzenetére
Azt amelyik autó szelepes. Ha mindkettő akkor mindegy.
-
ivana
Ármester
válasz cseter #40011 üzenetére
Sokat, en 1.4-es slickel szoktam menni, sokkal gyorsabb, eredeti gumitol fugg mennyit gyorsit. Viszont most osszeraktam ilyen varosi veretot koskormannyal es valoszinu a monti is cserelve lesz mert az egyenes nagyon kenyelmetlen ez utan. (Sorry most nincsenek ekezeteim) A fitness fabol vaskarika, akkor inkabb outi.
-
ivana
Ármester
válasz Because #40029 üzenetére
Ez nem slick gumi en ilyennel tolom. Igen erezheto folog 5,5 baron.
(#40020) Because Szerintem jobb a kos, a kos egyenes resze kozelebb van mint az egyenes kormany szoval akar ki is tudsz egyenesedni, a fekkar fogas is nagyon jo, illetve oldalt is lehet mint a kormanyszarvat, ha meg valami nagy lejto van akkor le lehet menni alsoba es kevesbe durva a szel, meg gyorsabb is vagy.
-
ivana
Ármester
válasz fpeter07 #40042 üzenetére
Olyan 50km után már nagyon nem kényelmes, nem jó szorítani, szerintem a leggányabb váltó a sima karos egyenes kormányra való is jobb, ha rendesen van beállítva. Raknának rá inkább suntour (vagy race nem tudom) push-push-t az legalább értelmés és nagyon olcsó.
(#40043) hegyimorc +1 városba nagyon felesleges tárcsa, de vfék is. Jó kis dobfék az igazi Az viszonylag erős is, és időjárás álló, gyakorlatilag karbantartás igénye a bowden csere ha már nagyon öreg. Hátra meg ott a kontra. Most egyébként úgy van megcsinálva nálam, hogy két outi fékkar vezérli a dobféket, külön-külön is akár, hátul meg kontra.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Pttypang #40063 üzenetére
A kis kínaiak tudnak agyat gyártani Csak bele van ütve egy csésze?
(#40064) lsebestyen A csavarok az szélét állítják, hogy ne ugorjon túl. L(ow) és H(igh) csavarok, az L a kicsi lánckerék felé, a H a nagy felé. Ha nem lett elállítva a bilincs akkor a bowden feszeséggel kell szórakozni, a csavarokat nem kell állítani szinte soha, szóval keresd meg a bowden finom hangolót és azon állíts.
-
ivana
Ármester
válasz ---Lasali--- #40245 üzenetére
Van benne valami, mondjuk városi bringába simán elég lehet.
-
ivana
Ármester
válasz ígyvanferi #40448 üzenetére
Nem ráz agyon, 1.4-es bőven jó szerintem.
-
ivana
Ármester
válasz Realradical #40607 üzenetére
Nekem volt már olyan, hogy egyenes az árokban kötöttem ki akkora szél volt (túráztunk, hatalmas vihar közeledett, utána nagyon meg is áztunk).
-
ivana
Ármester
válasz AVarice #40649 üzenetére
Szerintem ennyiből inkább ne vegyél újat. Ha szeretted a csepelt (ami szintén nem outi, de valami olyasmi) akkor szerintem inkább valami koskormányos használt gépet nézzél. 60-ért teljesen normálisat kapsz, nem csepelt (a csepel ilyen igazi gagyi szintjén áll, 9k a reális ára kb. a szokásos apollónak). Az olcsó telókat pedig felejtsd el, nehezek és csak lassítanak, inkább egy ballonosabb kerék.
-
ivana
Ármester
válasz AVarice #40688 üzenetére
Ennyiért kapsz olyan bringát is amin rendes fékek vannak, meg egy fokkal jobb hajtás, shimano váltók. Meg a vázméretet is kihagyta az azért elég fontos. Alatta volt ez a puch, ez ér ennyit vagy egy kicsit kevesebbet, valami hasonlót keress.
-
ivana
Ármester
válasz lsebestyen #40704 üzenetére
+1 Ugyan ez a felszereltség egy crmo acél vázzal olyan 50k, és az legalább tartós.
(#40705) Because Sokféle van, van sram automatix/sach duomatic, sturmey is van, kick-shift is (hátra felé pedálozás a váltás). Szerintem nem éri meg, sokkal olcsóbb egy 3 sebi bowdenes váltó, például egy jó kis dreigang.
(#40703) Maximum1 Egy ősrégi dreigang sokkal jobb vétel mint ezek a 3 sebi shimanok, ezek az agyváltók alja. Sturmey, vagy sachs dreigang is olcsóbban kijön, ennyiből akár bringával
Városi bringámban sachs pentasport van, egybe volt a bringa 10k, 622-es alu kerekek, elől dobfék, kapott egy kost, meg egy fixi hajtást, illetve ilyen gumit (elég gagyi, de ezen van dinamó rovátka, elég vékony és van benne anyag, bírja a kontrát)