Új hozzászólás Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
Határozottan úgy fest! Sajnos összegző teszteket angolul nem nagyon találok, de kb. csak a GTA5 az, ahol a több mag és a cache-átszervezés összességében többlet teljesítményhez vezet, mindenhol máshol 7700K >> 7800x, 7700K ~= 7900X. Bár most hogy nézem nem egyértelműen a cache átszervezésről írnak, a QPI -> mesh bus átállás is lehet a gyengébb teljesítmény oka játékokba. Én nagyot csalódtam amikor megláttam a játék benchmarkokat.
I am having fun staying poor.
-
Az L3-mat csökkentették, ezért olyan programokban, ami jelentős szálak közötti kommunikációt kíván, gyengébb lett az IPC. Az L2 cache egy maghoz van dedikálva, az L3 cachen a magok osztoznak. Tehát ha két szál két külön magon fut és adatok segítségével kommunikál/szinkronizál (hogy máshogy) akkor a csökkentett L3 cache méret könnyebben eredményez cache misst. Játékoknál ez nyilván előjön.
Olyan jól párhuzamosítható programoknál, ahol a feladatot jól szét lehet osztani a magok között anélkül, hogy azoknak nagyon kéne kommunikálni, ott nem lesz az L3 méretének csökkentése különösebben negatív hatással, cserébe az L2 (L3 kárára történő) növekedése előnyt hozhat IPC-ben. elméletileg a mindenféle renderelő alkalmazások ebbe a kategóriába esnek, de bevallom konkrét benchmarkot nem néztem erre vonatkozóan.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
- Futás, futópályák
- Horgász topik
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Steam topic
- Formula-1
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs