Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #21683 üzenetére

    a root-jogra gondoltam, nem a verziótámogatásra :)
    Történeti okokból ez az összehasonlítás sem áll. Amikor a bankok az asztali, online lakossági bankolást akarták elindítani, akkor kész helyzettel találkoztak. Ott volt a windows az általános, egyfiókos (rootolt) felhasználói gyakorlattal. Nem volt reális opció, hogy egy épp bevezetendő szolgáltatással ezt megváltoztassák "kényszerrel". Csak az a 2 lehetőség volt, hogy a helyzetet elfogadják és elindítják, vagy nem kezdik el. Elkezdték, elterjedt, innen már nem lehet visszalépni.
    A mobilbankolásnak más volt a kiinduló helyzete. Az iOS eleve szigorúbb a felhasználó számára (bár feltörhető). Az android sokkal szabadabb, de ott is a gyárilag rootolás nem volt alapállapot. A felhasználók minimum 90 %-ánál ezt volt a használati mód.
    A mobil kockázatosabb, mint az asztali, a felhasználók miatt. Nagyon sokan nem védik pl. a feloldást, vagy kikapcsolják a sim pin-védelmét a kényelem miatt. A biztonsági és felelősségvállalási elvárás a bankok felé viszont magas.
    Pl. ott a kp és a bankkártya, a kp-helyettesítő eszköz, ugyanaz a funkciójuk. Senkinek sem jut eszébe, hogy ha kizsebelnek, akkor a jegybank kártalanítson. A bankkártyánál viszont ez az igény, ha pl. klónozzák a kártyát és leszívják a pénzt.
    Jogos lenne a banki igény, hogy az ügyfél is vállaljon felelősséget a bankkártyával kapcsolatban, mint a kp-nál. Megoldható is lehetne.
    Pl. a bankok ingyen küldenének push-t minden tranzakcióról, viszont csak az első tranzakció után kártalanítanak. Hiszen az ügyfél észleli a jogtalan használatot. Óriási felháborodás lenne ebből. Mert az ügyfelek jelentős része most sem olvassa el az értesítéseket. A facebook pittyre ugrik azonnal, a banki nem érdekli. Ráér, majd később (napok akár hetek) megnézi.
    És jönne a tiltakozás, hogy nem is kaptam értesítést, fizessen a bank! És ez akár igaz is lehet, de ...
    Én miért kapok meg minden banki üzenetet másodperceken belül? A GPay-t is, a CIB-et is. A CIB appra sok a panasz, push miatt is. Nekem is ugyanaz a banki rendszer, az app is, legyen azonos a mobilinternet is, mint másoknak. Akkor? Nem ezen a területen vagyok kimelt ügyfél CIB-nél. :N
    Csak az androidra tudok gondolni. Ott a gyártók lényegében azt csinálnak az androiddal, amit akarnak. Nemcsak a hardver minőségében van a gyártók között jelentős különbség, hanem az alapszoftverben is. A felhasználó is úgy konfigurál, ahogy akar, tágak a lehetőségek. Appot is onnan telepít, ahonnan akar. Nem csak a Play-ről, ennek módját még én is tudom laikusként. Ragozzam még?
    Hidd el, a bankok örülnének a legjobban, ha mindenki iOS-t használna. De ez nem reális. Amire egyébként én sem váltanék. :N
    Én megértlek titeket, de a banki szempontokra is lehet tekintettel lenni. Kettős szorításban vannak biztonsági szempontból: elvárt ügyféligény és lehetőség. Próbálkoznak jól-rosszul.
    Na, ezzel végleg lezártam. (Pedig még nincs is hétfő.) :D

Új hozzászólás Aktív témák