Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tonyrulez

    őstag

    válasz .tnm #21660 üzenetére

    Egyébként nem értem miért van ennyire túlmiszitifikálva a rootolás, már a bankok részéről. Ez csak annyit jelent hogy írási jogot kapunk olyan rendszerfájlokhoz amikhez eddig nem volt. De ebből nem következik az ég világon semmi. Aki meg mókolni akar, azt úgysem ez fogja megállítani (de még az átlagfelhasználót sem, mert aki ma rootol, 99% hogy Magisk-al fog, ott pedig egy checkbox ezt elrejteni bármely alkalmazás elől).

    4 8 15 16 23 42

  • sifarr

    senior tag

    válasz .tnm #21660 üzenetére

    a telefon root-olására pont ugyanaz igaz, hogy csak pár százalékot érint, jellemzően a profibbakat, pont ezért tehetné meg a bank, hogy nem öl abba energiát, hogy kicsesszen velük.
    Nem akarom magam ismételni, de az utolsó 3 mondatra azért visszautalnék.

    Másképp közelítem meg a kérdést.
    1. Jogszabályellenes-e, ha a bankok próbálják kizárni az appok használatát rootolt telefonon? Tekinthető-e az ügyfél jogai csorbításának? Jogellenes diszkriminálásnak tekinthető-e? Ha igen, akkor fel kell nyomni őket az MNB-nél, és az meg fogja rendszabályozni őket.
    Ha viszont nem, akkor ez a gyakorlat a bankok szuverén döntése, joguk van hozzá.

    2. Kezdetben nem, mára a honi bankok többsége (mindegyike, nem tudom) próbálja kizárni ezt a használatot. Valami oka ennek van. Hogy mi, nem tudom. Ha más nem és igazatok van, akkor mindegyiknél ugyanaz a hozzá nem értés jelenik meg az IT-vonalon. Bombázni kell a bankokat panaszokkal. Hátha helyrekerül a kérdés.

    3. Ha a root használatának igénye az ügyfélbázison belül eléri az üzletileg értékelhető mértéket, a rámozdulás reálisan profittal kecsegtet, akkor biztos lesz egy/több bank, amelyik erre rámozdul. Akár a korábbi gyakorlatának megváltoztatása árán is. Ha nem, akkor előáll az általános helyzet: a kisebbségnek el kell viselnie a többség(hez igazodó) döntését.

    4. Ha másnál (külföldi bank, fintech) nincs ilyen, át kell váltani valamelyikre. Pl. a Wise-ra, ha annál nincs ilyen gyakorlat (nem tudom, sosem volt rootolt mobilom). Mondjuk ezzel a legkönnyebb egy magyar bankszámlát komfortosan pótolni. És itt is igaz, ha az elvándorlás üzletileg érzékeny veszteséget okoz a honi bankoknak, akkor változtatnak a gyakorlaton.

    5. Ha kényszerűen egy magyar bankhoz vagyok kötve (pl. hitel), Akkor kombinált használatra térek át. Minimalizálom a bank használatát: jövedelem be, törlesztő ki, egyenleg átutalva egy rootot megengedő bankhoz/fintech szolgáltatóhoz. Ehhez nem kell mobil appot használni sem.

    6. Nincs minden igényt tökéletesen kielégítő bank. Egy se.

    Lehet kritizálni a honi bankokat, lehet morogni, ez a gőz levezetésére jó is lehet, de eredménye nem lesz.

Új hozzászólás Aktív témák