Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    válasz Pubszon #72371 üzenetére

    A kicsi kondenzátor akkor kezd érdekes lenni ha a vezérlő tud lassítást és lágyindítást, kis értékű kondenzátorral ezeket a funkciókat elveszíted mert meg fog állni a kapu a csökkentett sebesség helyett és el sem indul lágyindítással. Ezek nagyon jó funkciók, a mechanika életét megsokszorozzák, futásidő jó beállítással egy szuper csendes és lágy működésű kaput kapsz.
    Mivel szinte 100% a szakaszos üzem egy kapunál, a kicsit nagyobb kondi és az ezzel járó nagyobb áramfelvétel nem fog problémát okozni, a motor évtizedekig szokta bírni.
    Ha 37 fokba nyáron szórakozásból 35x ki-be csukod akkor azért simán leég.
    Extrém kis értékű kondival ha el is indul, a maximálisra állított nyomatéknál is meg fog állni minden hangyaszaron, vagy télen amikor a csontra fagyott mechanika sokkal több erőt igényel.

    Ha ilyen funkciókat nem igényelsz vagy a vezérlő nem tudja akkor jó lesz a kisebb kondi is, ha a kaput eléállva kajakra lefogva nehezen tudod megállítani akkor elég a kondi.
    Így természetesen megnyomhat bármit ami az útjába kerül, autót vasalhat, kutyát meglapíthat, gyerekről ne is beszéljünk.
    Pláne ha nincs fotocella vagy él érzékelő szalag, ilyenkor a vezérlőn kell az ésszerű nyomatékhatárolást beállítani.

    Ha te csinálod a vezérlést két relével meg 2 végállással akkor temészetesen az előbbiek tárgytalanok.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák