-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
den89
tag
Sziasztok!
Feleségem Renault Cliojára aktuális lenne téli gumi vásárlás. De gondolkodom, hogy inkább vennék neki 4 évszakos gumit. Csak még meg kell győznöm róla.
Éves szinten nem megy többet, mint 8-10 ezer km és 90%-ban városban jár vele. Nem sajnálom rá a 40-45 ezer Ft/db árat sem, mivel egy 4-5 éves befektetésről beszélünk, és nekem megéri, hogy nincs az évi 2 gumicsere. Nyilván centírozás ,stb így sem árt 1-1,5 évente. Ráadásul egy felni van csak az autóhoz, így még macerásabb a cserélgetés. A méret 195/55/R16. Olvasgattam neten és itt fórumon is.
Ezek alapján nálam ezek jöhetnek szóba:
Hankook Kinergy 4S 2 H750 195/55 91H
Michelin CrossClimate+ XL 195/55 R16 91H
Continental AllSeasonContact XL 195/55 R16 91H
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 195/55 R16 91HVan valakinek legalább 1 vagy több éves tapasztalata valamelyik gumival?
Segítséget, ajánlásokat köszönöm előre is!
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Köszönöm a segítséget!
Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 felé hajlok. Már csak az a kérdés, hogy 91H vagy 91V legyen. A 91H-ra 72 dB külső zajt írnak és az üzemanyag-hatékonyságra A-t, míg a 91V-re csak 70 dB, illetve C a fogyasztás szempontjából. Szerintetek? Kisautóról van szó, és nem száguldozunk vele, szóval ebből a szempontból jó a 91H, de elbizonytalanít, hogy ennyivel hangosabb.
Köszi előre is![ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Nem vagyok szakértő vagy ilyesmi. De évi 20 ezerre nem vennék 4 évszakost. Azt írják neten és itt fórumon azt olvastam, hogy kb 40-50 ezer km, amit elmegy egy 4 évszakos gumi. Magyarán kb 2 év után cserélned kellene. Alapvetően jó dolognak tartom, én is most veszek a feleségem autójára 4 évszakost (pont az általad is említett Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 típust), de ő évi 6-8 ezer km-nél nem megy többet, és nélkülözni tudjuk az autót az igazán rossz időben. Amúgy a Godyear nem kifejezetten halk 4 évszakos, én a Pirelliről olvastam, hogy elég halk a többihez képest.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz forceberg #53778 üzenetére
Elhiszem, ez egy pozitív kivétel. De akárkit megkérdezel, vagy neten utánaolvasol, annak ajánlják aki max 10-15 ezret megy évente, és ez a 40-50 ezer km az átlag amit bírnak. Nyilván az ajánlás és az átlag egy dolog, természetesen mindenki maga dönti el, hogy neki megéri-e.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz forceberg #53783 üzenetére
Mondjuk nekem általában a nyári-téli gumi is csere 50, max 60 ezer km után (és márkásakat szoktam venni). De nem is feltétlenül várom meg, hogy 2 mm-re kopjon nyári, vagy 4 mm-nél kisebbre a téli.
Szóval sokváltozós dolog ez. Mérget azért ne vegyél rá, hogy neki is kibír annyit, mint neked. Na meg hát nem mindegy, hogy télre kopik le a 4 mm-re, vagy nyárra, ahogy írtad is. Télnek nem biztos, hogy mindenki nekivágna 4 mm-es 4 évszakossal. Többség nem biztos, hogy addig használja a gumikat, mint te a Nexent.
Na meg azért évente egyszer a 4 évszakost sem árt elvinni centíroztatni, vagy legalább átcserélni az elsőket-hátsókat (igaz, az otthon megoldható).[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Automax szállítási idővel mi a tapasztalat? Vasárnap este rendeltem, tegnap megjött a számla. Egyelőre ennyi. Nem lenne sürgős, de szombaton már jönnének megvenni a gumikat, ami még addig az autón marad, amíg az új meg nem jön.
-
den89
tag
-
den89
tag
válasz Morris #53844 üzenetére
14 napig visszaküldheted. Én 195/55 R16 91H típust vettem, abból az utolsó 4 db volt raktáron, amit én megvettem. Bennem is volt egy kis félsz, hogy 1-1,5 éves gumikat küldenek. Hát ugye itt jön elő, hogy az ember kockáztat azért, hogy valami olcsóbb legyen. Vagy bejön, vagy nem. A 2021. decemberi szerintem teljesen vállalható, az egy darab májusit vagy elfogadod, vagy visszaküldöd mindet. Szerintem ne idegeskedj rajta, a használatát nem befolyásolja, és attól még újak. Csak az az egy db lehet kicsit előbb kezd el öregedni. De szerintem úgy is max 5-6 évet lehet számolni ezekre a gumikra.
Az oldalon ezt írják amúgy: "Friss gyártásúnak tekintjük azokat a gumiabroncsokat, amiket a Magyar Gumiabroncs Szövetség így határoz meg." Ez nem tudom pontosan mit takar, de ezek szerint 3 évet?![ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Na rá is rakattam a 4 évszakos gumikat. Megkérdeztem a gumist mi a véleménye a 4 évszakos gumikról. Természetesen rázta a fejét. Azt mondta, hogy hozzánk szerinte nem jó (mármint az országra gondolt), és hogy tényleg csak azoknak, akik nagyon keveset mennek és ideális körülmények között tartják az autót (garázsban). Nektek mondta már gumis, hogy persze, jó a 4 évszakos, ajánlom? Nyilván nekik nem lenne jó, ha nagyobb mértékben elterjedne kis hazánkban. Amit kiemelt, hogy nem jó, ha nyáron sokat van tűző napon, és azért évente cseréljük át az elsőket-hátsókat, valamint centírozás sem árt 1-1,5 évente.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz -cobra- #54050 üzenetére
Mondjuk a GY jelenleg (MO-on legalábbis) kb. semmivel nem olcsóbb, mint a CC2 vagy a Continental. Szóval ennyi erővel a GY-t is lehúzhatták volna az ár miatt. Mondom ezt úgy, hogy a feleségem autójára GY-t vettünk (pont ebben a méretben, amiről a teszt szól). Sőt közben faternak is megtetszett (aktuális lett volna nyári és téli szett vásárlás), így neki is ez lesz, csak más méretben.
athomi: amúgy igen, az a száraz fékezés 9. hely kicsit gyengusz.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz athomi #54057 üzenetére
Igazad van. Most nézem, hogy az előrejelzett futásteljesítményben mennyire hátul végzett a CC2 (~43e km) és a Continental (~41e km). Összehasonlításul Hankook és Vredestein (~46e km), GY (~62e km). Nyilván ez egy teszt, és minden teszt más, de akkor is érdekes.
Én pl. nem egy konkrét sorrend vagy egy teszt alapján választottam. Van néhány gumi (GY, Michelin, Vredestein, Hankook, Continental), ami szinte minden teszten benne van a TOP 5-ben, szóval azokkal úgy gondolom, nem nagyon lehet mellé lőni. Én leszűkítettem a kört 2-3 gumira, feleségem pedig ragaszkodott az általa is nevesebbnek, ismertebbnek ítélt márkához, így nyert végül a GY.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
-
den89
tag
válasz Brave_86 #54311 üzenetére
Szerintem te pont határeset vagy. Átlagban 40-50 ezer km-t lehet számolni egy 4 évszakos garnitúrára. Itt van a 2022-es tyrereviews teszt. Vannak persze kiemelkedők és gyengébben teljesítők. Függ az egyéni vezetési stílustól és egyéb tényezőktől (garázsban tartod-e, nyáron tűző napon áll-e az autó, mennyit mész városban, városon kívül, stb). Én személy szerint az alapján döntenék, hogy ezt a 40-50 ezer km-t mennyi idő alatt teszem meg. Ha ez minimum 3, de inkább 4+ év, akkor már érdemes lehet. Én pár hete vettem a feleségem autójára Goodyear Vector 4Seasons gumikat. Évi 7-8 ezer km-nél nem is megyünk többet azzal az autóval, szóval minimum 5-6 évre számolok vele.
A helyedben most már elhasználnám a mostaniakat, és utána döntenék. Esetleg még azt számításba veheted, hogy nagyjából egy időszakban fog-e elkopni a nyári és a téli szett. Mivel ha fél-egy év különbséggel kellene mindkettőből új szettet venni, akkor adja magát a helyzet, és érdemes bepróbálni helyette egy 4 évszakosat. Nálunk faterom pl. pont így tesz.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz szabonagyur #54656 üzenetére
Nagyon drága helyekre jártok. Én az egyik kocsira összesen 7 ezret fizettem (egy felni garnitúra van csak, tehát át kellett cserélni a gumikat). A másik kocsira, amihez külön felnigarnitúrán van a téligumi összesen 5 ezret. Egyébként mindegyik 16", és centrír is volt. Megyei jogú városról van szó. Nem egy neves, nagy cég, egy kisebb vállalkozás, de jó híre van. Én is meglepődtem milyen olcsó, adtam is mindkét esetben 1-1 ezres borravalót.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Sziasztok!
Tavasszal aktuális lenne új nyári gumi vásárlás, illetve a téliben is még max a jövő évi tél van benne. Szerintetek váltsak-e 4 évszakosra? Feleségem és faterom autójára is idén vettünk Goodyear Vector 4Seasons Gen3-at, és egyelőre teljesen elégedettek vagyunk. Viszont azokkal jóval kevesebbet megyünk és garázsban állnak.
Évi kb 15-18 ezer km kerül bele, rendszeres, napi használat során. Tehát szerintem kb 3-3,5 évet bírnának ki nálam a gumik. Télen-nyáron szükség van az autóra, a legmelegebb és a leghidegebb napokon is, nyáron egy külföldi út is benne van (2x600-800 km). Hétköznap napközben mélygarázsban állok vele, amúgy pedig otthon a ház előtt, ahol elég sokat süti a nap nyáron. Ezekkel, amiket leírtam, kb le is beszéltem róla magam. Ráadásul pár éven belül lehet eladásra kerül az autó, szerintetek mennyire irtóznak a lehetséges vevők a 4 évszakos gumitól? Vajon nehezebb eladni egy autót, amin ilyen gumi van?
Vagy ha maradok a nyári-télinél, nyárinak a Hankook Ventus Prime4 jó vásár lehet? Eddig Goodyear EfficientGrip volt rajta, amivel teljesen elégedett vagyok, de 35-40 eFt/db árat már nem fizetnék ki érte.
Segítségeket, válaszokat köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Köszönöm a segítségeteket. Maradtam a nyári-téli gumi felállásnál. A második autónkon 4 évszakos van, elégedettek vagyunk vele. De ahogy korábban is írtam az elsődleges autónkra szükség van az év 365 napján, télen-nyáron, és valószínűleg 3 év alatt el is kopna, mert megyünk vele annyit. Hankook Ventus Prime4 205/55 R16 91H-t rendeltem. Tavasszal írok majd róla pár soros véleményt. Teszteken dicsérik, és ár-érték arányban úgy gondolom, korrekt.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz xEon1337 #55050 üzenetére
Szerintem ne foglalkozz vele. Nyugodtan maradhat. Ha nem mész sokat, akkor még 2024-ben is simán kiszolgálhat téged.
Más téma, bár valamennyire a tiédhez is kapcsolódik. Nem vagyok egy nagy szakértő, de szerintem sokan túl lihegik ezt a DOT témát. Olvasgattam róla neten, a gumikat kb 10 évre gyártják. Egy 2-3 éves gumi, ami nem volt használva, még bőven újnak számít."A gyártás során a gumiabroncsba olyan adalékanyagokat tesznek, amelyek megakadályozzák a minőségromlást, az idő előtti öregedést és a teljesítmény romlását. Ezek az adalékanyagok biztosítják, hogy az abroncs tulajdonságai megmaradjanak, még ha évekig is tárolják azokat.”-írja a gumi.hu szakértői csapata. A hozzáértők véleménye és az összehasonlító tesztek is azt mutatják, hogy a gyártás után öt évvel az abroncsok teljesítménye nem romlott, amennyiben a tárolás szakszerű volt. Garanciális hátrány sem éri a vásárlót, mivel ez a megvásárlás dátumától lép életbe nem a gyártástól. A gumiabroncs élettartama nagymértékben attól függ, milyen célra és milyen körülmények között használják őket."
A Magyar Gumiabroncs Szövetség az alábbi közleményt tette közzé, amelyet teljes egészében olvashat a következőkben: „A gumiabroncs nem gyorsan romló termék, hanem tartós fogyasztási eszköz: szakszerű tárolás esetén a nem használt abroncs 5 évig mindenképpen újnak tekinthető, azaz felszerelhető! A HTA szakértői szerint a gyártás után 5 évvel az abroncsok teljesítménye nem romlik, amennyiben azok tárolása szakszerű volt és a felszerelést követő további 5 évig használható"
Én egyébként 33 éves koromig nem foglalkoztam soha a DOT számmal, mielőtt ezt a fórumot olvasgatni nem kezdtem. Szóval szerintem kicsit egymást is hergeljük/hergelitek ezzel a dologgal. Olvasgassatok róla, kérjétek ki a gumis véleményét, ő is azt fogja mondani, hogy szard le, hogy ha véletlenül másfél-2 éves gumit kapsz.
Saját példa: 2018-as gyártású nyári gumijaim csereérettek lettek, kb 2,5-3 mm a futófelületük. 2016-os és 2017-es (2 db 2016-os, 2 db 2017-es DOT) téli gumijaim még valószínűleg a jövő télen is kiszolgálnak (most 5,5-6 mm körüli a futófelületük).
-
den89
tag
válasz rbalint88 #55092 üzenetére
Akinek az elmúlt 1,5-2 évben nem emelkedett minimum 50%-ot a bére, annak kevesebbet ér a fizetése, mint 2 éve. Bármilyen példát fel lehet hozni az élet területéről. Maradva a topic témájánál, 2 éve pl egy Goodyear EfficientGrip Performance 205/55 R16 91V átlagára árukereső szerint 25-26 ezer Ft volt, most 38-39 ezer. Ez konkrétan 50%-os emelkedés. Vagy még mindig valamelyest a témához kapcsolódóan, konkrétan tudom, hogy amit vettünk 2021 májusában Clio-t újonnan 4,4 MFt volt, most kb azzal a felszereltséggel, motorral 6,7 MFt. Ez is szinte pontosan 50%. Neked emelkedett minimum 50%-ot a béred az elmúlt 2 évben? Mert ha nem, akkor rád is igaz, és szerintem a (magyar) emberek 99%-ára, amit kelly416-nak írtál.
Elnézést az off miatt.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz BigBlackDog #55109 üzenetére
Szia!
Árukereső alapján egyetlen helyen kerül 29 ezerbe, szóval gondolom onnan rendelnéd. Azt a webáruházat árukeresőn nagyon dicsérik, szóval nem hiszem, hogy mellélősz. DOT garancia is van náluk, ami 2 évnél újabb gumit jelent. Ne felejtsd el, hogy 2-3 éves megfelelően tárolt gumi még teljesen újnak számít. Szóval véletlenül se kattogj a DOT számon. Bár, ha jól tudom, az általad kinézett gumi kb másfél éve jelent meg, szóval nem hiszem, hogy nagy gondod lesz vele, hogy mikori.
Egyébként én automaxról és akciosgumikcom-ról rendeltem 1-1 gumiszettet, egyiket október elején, másikat december elején. Első esetben 3 nap, második esetben 2 nap alatt itt voltak a gumik. 1 éven belüli gumit kaptam mindkét esetben. Mondjuk a te gumid drágább mindkét helyen a kinézett 29 ezernél. Annyi, hogy automaxon ingyenes a szállítás.
Üdv![ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz FerNandor #55141 üzenetére
Szia!
Én december közepén vettem Hankook Ventus Prime 4-et 205/55 R16 méretben (25k/db), nincs ezzel gond, ha meg tudod oldani a tárolást és nem zavaró tényező. Azóta 1 Ft-tal nem ment feljebb az ára, de ahogy közeledik a tavasz, tuti elkezdenek feljebb menni az árak.
Jó ár-értékű gumi, bár túl sok teszt és tapasztat még nincs róla, mivel tavaly jelent meg. 2022-es Autobild nyári gumi teszten 2. lett a 22-ből (majdnem pont a te méretedben teszteltek)[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Szomorúan olvasom, hogy nem vagytok elégedettek a Hankook-al (VP4). Nekem amúgy sedan típusú autóra lesz téve. Remélem én nem leszek elégedetlen vele. Mondjuk nem versenyzésre kell, esőben amúgy is óvatosabban megyek.
Azért a VP 3-hoz képest fejlődött a VP4. Nem tudom ez mennyire megbízható összehasonlítás, de ez alapján jelentősen jobb lett nedves körülmények között: [link]
Egyébként 2022-es Autobild teszt, ha valaki még nem látta volna: [link][ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Árukeresőn is mindenki dicséri [link] , TOP 1 gumi jelenleg. De nyilván majd elválik. Ne essék félreértés, senki véleményét meg sem próbálom megváltoztatni. Egyébként azt vettem észre, hogy kicsit divat is szidni a Hankook-ot. Gumissal is beszélgettem, hogy valószínűleg ilyen gumit veszek, egyből oda jött "fröcsögni" az utánam jövő ügyfél, hogy nehogy Hankook-ot merészeljek venni.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz z0d1@Ku$ #55342 üzenetére
Bocs, hogy beleduma. Lehet reálisan nézve annyit érnének, de senki nem fog annyit adni érte. Használt gumiért, jó ha az új ár 60-70%-át megkapod, hiába csak 2-3 e km van benne. Én felraknám első körben 80 ezerért a négyet, aztán ha nincs komoly érdeklődő, vinném kicsit lejjebb.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz z0d1@Ku$ #55344 üzenetére
Nem rosszból mondtam. Bravenak igaza van, 90-ről indíts, mert átlagára 33-34 ezer ennek a guminak. 70%-al (90 eFt környéke) már elégedett lehetsz. 80 pedig mindkét félnek korrekt, annyiért biztosan el fog menni.
Én 90-ről indítottam, és végül 80-ért adtam el ugyanígy kb 2 éves 2 ezer km-t futott Continental nyári gumikat tavaly. Hasonló volt akkoriban az új ára, mint a tiédnek, tehát kb 60%-os áron adtam el. De az autóval vettem, szóval nem számolom feltétlen bukónak.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Sziasztok!
Hankook Ventus Prime4 K135 205/55 R16 91H gumijaim vannak. Kaptam egy defektet és kuka is a gumi. Rendeltem egyet, de utána néztem, hogy TL FP jelzésű a gumi, amit rendeltem. A másik három (elvileg) nem az. Külsőre lesz eltérés a gumik között? TL, mint tubeless az nyilván nem látszik kívülről, és elvileg még jobb is, hogy az?! Az FP, peremvédős, az másképp fog feküdni a felnire a pereménél? Vagy annyira minimális, hogy nem látszik a különbség?
Köszönöm a segítséget előre is!
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Én is minimum 7-8 évre számolok az asszony autóján a Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 gumikkal. Főleg, hogy (legalábbis jelenleg, aztán ki tudja majd) évi 4-5 ezer km-nél nem megy bele több. Milyen gyakran, vagy kérdezhetem úgy is, hogy hány km-enként érdemes átcserélni az elsőket, hátsókat? Ennyi futott km-nél bőven elég 2, akár 3 évente, nem?
Anyámékat is rábeszéltem a második kocsijukon a 4 évszakosra, ugyanez a gumi. Ők is, mi is elégedettek vagyunk vele.Másik témához: szerintem sem érdemes túl keményre fújni a gumikat. Azt veszem észre, hogy manapság keményebbre fújják, illetve talán az ajánlások is magasabbak?! Régen 2,2 körülre fújta a gumis (én is), most inkább 2,3-2,4. Anyámék SX4-Crossán fel kell fújni 2,7 körülre, menni vele pár km-t majd vissza lehet engedni, különben nem tűnik el a felirat, hogy ellenőrizze a gumi nyomást.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz svedmalac #62616 üzenetére
Köszi! (Qru neked is)
Garázsban áll az autó, és tényleg nagyon keveset használjuk (jelenleg max 4-5 ezer km/év, ahogy írtam is). Tudom, te azt írod, hogy elöregszik, megkeményszik. De azért ilyen felhasználás mellett szerintem ki kell bírnia 7-8 évet. Aztán ha kicsit kemény az utolsó 1-2 évben, hát annyi baj legyen. Nyilván, ha már kicsit is balesetveszélyes vagy ilyesmi, akkor cserélem, nem szarrágóskodok ezen.Másik kocsin most fogom kukázni a 7 éves téli gumikat (ugyanez a márka az is), abba mondjuk 1-1 télen 3-5 ezer km ment bele. (Amúgy azért csak ennyi, mert én az a fajta vagyok, aki november közepén cserél télire és március 15-én már rajt van a nyári. Sőt idén március elsején már rajt volt.) Kicsit kemény már, picit hangosabb, mint eleinte, de nem volt vele gond hóban, fagyban sem. Tehát előbb öregedett el, keményedett meg, minthogy a futófelülete lekopott volna. Gumis is mondta, hogy mèg bőven jó lenne, ha nem lenne kemény.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Nem veszem magamra. Én kérdeztem rá, hogy mi a véleménye a gumikról. Megnézte. Mondta, hogy a futófelülete miatt még jó is lenne, de kemény, és azért 7-8 éves gumit már nem árt cserélni.
Ennyi. Nyilván rám bízta a döntést. Ő pont nem az a fajta gumis, aki feleslegesen okoskodna, vagy bármit az emberre erőltetne.Egyébként tudod hányan járnak 7-8, vagy akár 10 éves kemény, elöregedett gumikkal, és leszarják, amíg nem szól már rájuk a gumis vagy valaki kicsit hozzáértő, hogy na öreg, ezt azért már illene cserélni...
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Minden gumi tulajdonságai romlanak 4-5 év után, ami használva van (ami nincs használva gondolom valamelyest az is keményszik, stb, de ezt valami hozzáértő majd megmondja). Azért mégiscsak számít hány km ment bele. 4 év alatt belemehet annyi, hogy kuka a gumi a kopás miatt, de a mi esetünkben kb 15-20 ezer km fog belemenni. Lehet a 7-8 évvel kicsit túloztam, hogy annyira tervezek vele az asszony autóján. De egy garázsban tartott, kis autón lévő, 90%-ban városban használt, évi 3-5 ezer km futásteljesítményű, prémium márka 4 évszakos gumijai azért csak nem balesetveszélyesek 5-6 év után. (Hóban, fagyban mellőzni szoktuk a használatát. Nem idegbeteg sofőr az asszony.)
Nyilván nem lesz olyan, mint újkorában. De nem is ez a cél, akkor mindenki új gumit vehetne 2-3 évente, vagy max 20 ezer km után.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Nem ez a jellemző az átlagemberek körében, ami ebben a topicban. Itt azért olyan fórumtársak vannak, akik valamelyest értenek hozzá, odafigyelnek a gumikra, a minőségre, cserélik időben, rááldozzák a pénzt (legtöbbeknél a pénz nagyot nyom a latba..), stb. Nyilván ez lenne a jó egy ideális világban. De az emberek elég nagy része olyan, hogy "jóleszazmég", amíg nem szól rá a gumis, vagy valaki, vagy ő jut el addig, hogy na jó most már cserélni kellene. Nyilván ami kopott, az kopott (bár én is láttam már szarrá kopott gumival autót), de azért mert keményedett valamennyit a gumi nem valószínű, hogy sokan lecserélik. Persze te írtad, hogy nagyon megkeményedett és 35 k km volt benne, így természetesen érthető.
Családi, ismerősi körben is sok olyat látok, hogy elhúzzák a gumicserét. Fater 8 év után cserélte le a téli és nyári szettet 4 évszakosra. Persze ez második autóként szolgál, és pár éve már nagyon keveset járnak vele, és előtte sem ment bele évi 8-10 ezer km-nél több. Anyós is az idejét nem tudom mikor cserélt gumit, az is biztos van vagy 8 éves. De pl. én is most fogom kukázni a 7-8 éves téligumikat, és elsősorban nem a kopás miatt. Ez csak a mi családunk, van egy olyan érzésem (akár munkatársi beszélgetésekből, stb), hogy az emberek 60-70%-a hasonlóan tesz.
Ettől függetlenül mondom még egyszer, az lenne az ideális, ha így gondolkodnának az emberek, mint itt fórumon a többség. Fékezésnél, meg amúgy is sokat jelenthet, a jó állapotú gumi.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz Dorian #62658 üzenetére
Azt azért jó lenne párban, már csak azért is, mert 4 évszakos, amit bő 3 éve folyamatosan használtatok és gondolom nem kevés km is van benne. Ennyi idős guminál akkor gondolkodnék el, hogy nem párban cserélem, ha téli gumi és pár ezer km/év ment csak bele.
Én pár hete az 1 szezont + 2 hónapot használt (bő 1,5 éve gyártott) nyári gumin kaptam defektet. Ott csak az egyiket cseréltem (kb 8-10 ezer km volt benne), de azért már ez is határeset volt szerintem. Gumis véleményét is kikértem azért.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Igen, az azért egy fontos infó lenne, hogy mennyit mentek vele, illetve hogyan volt tárolva az autó, 35 fokban tűzte-e egész nap a nap, stb. Mondjuk igazából fentebb ecsetelte a kolléga, hogy 5 év alatt megkeményedett a 4 évszakos gumi, de abban volt 35k km, és egyebekről nem kaptunk infót (vagy csak én nem láttam).
Szóval most azzal tesz-e jót, hogy egyet cserél csak, és használja, amíg a másik három kuka (mondjuk még 2-3-4 évet), és ezt az egyet is kukázza. Vagy kettesével cserélgeti, amíg megvan az autó. Én egyszer jártam így, hogy kettesével cserélgettem, nagyon nem szerettem.
Nordik: az szép futásteljesítmény! Ezt neked kell tudni, te látod, érzed, mennyire kemény, csúszkál-e, stb, de itt valószínűleg azt fogják mondani, hogy csere. Azért erre már én is azt mondom, hogy bőven megszolgálta az árát.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz dethroner #62670 üzenetére
Nem írtad, hogy kb hány km/év megy bele egy évben. De abból kiindulva, hogy írtad nem sokat, és 66 éves, gondolom nyugisan is vezet, erre a felhasználásra tökéletes lenne a 4 évszakos. Ha télen a fagyban, hóban mellőzni tudja az autót, illetve 35 fokokban sem jár vele, és nem aszalódik nyáron a tűző napon, akkor 5-6 évvel nyugodtan számolhattok egy 4 évszakos (prémium) gumival, ha nem megy vele évi 5-8 ezer km-nél többet. A családban mi kezdtük el a 4 évszakos témát (feleségem autóján), majd követte fater kocsija. Mindkettőn közel 2 éve van rajta. Nem bántuk meg. De azt hozzá kell tenni, hogy egyikbe sem megy bele az említett évi 5-6 ezer km-nél több, és második autó mindkettő. (Goodyear Vector 4Seasons)
rbalint88: dehogy kuka 3-4 év alatt a nyári-téli szett, 5-6 évre nyugodtan lehet számolni ilyen felhasználás mellett (nyugdíjas, nem rohanós, keveset menős). Én spec a téli gumit 7 év után cseréltem (kb szezononként 5k km ment bele), fater 8 év után cserélte le a nyári és téli szettet 4 évszakosra.
Vegyük már figyelembe a felhasználói szokásokat. Ne vegyük egy kalap alá azt, aki évi 20-25 ezret megy, azzal aki 5-10 ezret.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Igen, így van, csak túlozni sem szerettem volna. Pár napja kitárgyaltuk a témát. Én 7-8 évre (de legyen a biztonság kedvéért 6-7 év) tervezek a 4 évszakos gumikkal. De az általam említett felhasználás mellett, ezt hangsúlyozom! Második autóra teljesen jónak, ajánlottnak tartom a (prémium) 4 évszakost.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
Bocsi, rosszul fogalmaztam. Úgy értettem, hogy elővigyázatosságképpen havazáskor vagy picit komolyabb fagyban+esetleg nedves úton (nem a -1, -2 fokra értettem), ha lehet mellőzni a használatát, rosszat nem tesz vele. De ezt is leginkább arra értettem, amikor már 4-5 éves a gumi.
Alapvetően kicsit óvatosabban kell, mint a téli gumival, és akkor remélhetőleg nem lesz gond.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz szabonagyur #62680 üzenetére
A nyárra és melegre sem azt értettem, hogy ha 35+ fokot lát a hőmérőn, akkor el ne merjen indulni. Csak esetleg jobban kopik, használódik, mint 20-25 fokban. Arra szerettem volna kilyukadni, ha betartja, hogy esetleg nem jár vele nagyobb távra 35+ fokban, nem aszalódik egész nap az 50 fokos aszfalton a gumi, meg az említett téli körülmények között óvatosabbak, akkor nyugodtan tervezhetnek vele alsó hangon 5-6 évre.
-
den89
tag
válasz tboldi #62688 üzenetére
Nekem pár hónaposan már sikerült nyikkantani a Hankook Ventus Prime 4 nyári gumikat, azóta is sikerül néha. Pedig csak bő 1 szezonos, nem vagyok egy vadállat, és az autó sem 2-300 lóerős. Nem biztos, hogy újra ezeket a gumikat venném amúgy. Vizes úton is jobban meg tud csúszni, mint az előtte használt Goodyear. Mondjuk ez tipikus Hankook betegség, ha jól tudom. Ár-értékben persze jó.
[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz szabonagyur #62693 üzenetére
Igen, 6e/év használattal valószínűleg előbb fog megkeményedni, elöregedni a gumi, minthogy elkopna. Én is így jártam a téli gumijaimmal (7 szezont ment).
dethroner: akkor nincs kérdés. Pontosan jól leírtad a dolgokat. Vesznek 1-1 nyári és téli garnitúrát, ami 6-7 évig kiszolgálja őket. Főleg ha prémium, de legalábbis nem alsó szegmens.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Folytatást kap az Uncharted mozifilm
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Autós topik
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- További aktív témák...
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!