Hirdetés
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
- No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
- Friss előzetest kapott a Devil May Cry anime sorozat
- Premier dátumot kapott a Two Point Museum
-
GAMEPOD.hu
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
válasz Tom1939 #20950 üzenetére
Értem én, a Conti saját ábráin egy mindenhol jó, de sehol sem kiemelkedő négyévszakos abroncsnak írja le az AllSeason Contact-ot.
Az eddigi legfrissebb tesztek alapján egyébként a Quadrexer2 (= g grip all season 2) ugyanilyen, sehol se a legjobb, de mindenhol jó.Azért van köztük 30k.
-
Motion_Blur
félisten
üdv!
6 éves Hankook W442-es gumijaimat cserélném le, szerintem még simán használható de legalább így el tudom még adni.
Nem vinném túlzásba mivel alig használom az autót, Barum Polarist néztem, szinte minden méretben sok a pozitív visszajelzés róla, tényleg ennyire jó kis gumi?
47K lenne a szett 175/65R14
Egy 20-asba elmenne a mostani gumi, és újabb 6 szezonra le van a gond
Innen érdemes rendelni? DOT gondolom elég friss egy ilyen népszerű guminál.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
addikt
válasz Motion_Blur #20952 üzenetére
Lol, egy 20-asba elmegy egy hat éves szett egy olyan méretben, amiből az új is 47k?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Motion_Blur #20952 üzenetére
Utánvéttel simán a legolcsóbb helyről rendelném, fél perc a DOT ellenőrzés, aztán hello.
-
barnam_
nagyúr
Szerintetek 4 db 15-ös Mercire való (6,5 x 15 ET49) lemezfelni, rajta 195/65-ös Hankook téligumival mennyit érhet? A profilmélység nem tudom pontosan mennyi, de jónak tűnik, szerintem 5mm minimum megvan még. Viszont régi a DOT, 2009 lehet.
Idén ezeket már nem raknám fel, inkább újat veszek.
-
BigBlackDog
veterán
Adott egy garnitúra WR-D4 2016-os DOTtal és tavaly őszi vásárlás. Na most az a tény is ismert, hogy nyáron is ez volt fent. Most ősszel figyeltem meg, hogy kis, apró mikrórepedéseket látni a mintázat oldalán. Az oldalfal ép, a futófelület ép. Míg a pincében nyaraló, lemosott, gumi ápolóval átkent (csak az oldalfal) garnitúra olyan, mint az új. Ezek szerinte ennyire megviselné a nyári használat a téli gumit?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #20961 üzenetére
Igen, ennyire. Nem szabad nyáron használni mert elveszti a rugalmasságát a hőterheléstől és megkeményedik. Ennek okán télen sem fog már jól tapadni. Ezért látod a repedéseket... Gondolom ilyesmi lehet mint itt a képen. Ez a gumi kuka.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #20963 üzenetére
Ha nem akar gumit cserélgetni akkor vegyen inkább 4évszakost.
#nincsbennetarcsi
-
lenko
aktív tag
válasz BigBlackDog #20961 üzenetére
Miért volt fenn nyáron?
A nyárit is megviseli a tél ugyanúgy.Az embereknek fáj az igazság!
-
nagyúr
Sziasztok. Lassan itt az idő téli gumit vadásznom. És itt is jön szóba a kérdés hogy melyiket?
Az alany mérete :205/55-R16 J6,5. 😊
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
L1ZRRR
senior tag
Sziasztok,
Téligumi vásárlás előtt állok, és ezt néztem ki :
Bridgestone DriveGuard Winter XL RFT 205/55 R16 94V
Vélemény? van ennél jobb/ár/érték/fogyasztás arányos gumi?[ Szerkesztve ]
You see, u believe that if a fridge falls off a minivan, you better swerve out of its way. I believe it's the fridge's job to swerve out of mine.
-
lenko
aktív tag
válasz tomcsi23 #20967 üzenetére
Amit 10fok felé terveztek, ott biztos jót tesz a keveréknek -5-10 fok.
Tárolni sem véletlenül fűtött garázsban célszerű ezeket.(#20966) Luck Dragon
Hankook w452 jó, egy baja van városi tempónál hangos.
(#20972) BigBlackDog
Ja azt leszűrtem belőle, hogy nem te, de egyébként sem gondolnám, hogy télivel csapatod nyáron.
De akkor sem értem ezeket ráadásul zsír új gumival...[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Luck Dragon #20966 üzenetére
Mennyi a keret? Ha high-end kell akkor
Continental TS860
Goodyear UG9
Michelin Alpin 4/5#nincsbennetarcsi
-
BigBlackDog
veterán
Hagyjuk! Én nem csinálok ilyet, de nincs befolyásom mindenkire.
(#20964) Qru: Volt téma, de "drága" és szar (volt 10 éve). Egyébként, ha már itt tartunk, ugye a négyévszakosok közül is sok úgy épül fel, hogy bizonyos része nyári keverékből, bizonyos része téli keverékből van előállítva. Ezeknél nem gáz, hogy pl. a téli keverékből épült része a guminak kapja nyáron a hőterhelést? Vagy nem teljesen ugyanaz a keverék, mint egy teljesen téli guminál?
-
nagyúr
Köszi, mintha egyszer Qru is írta volna, esetleg más márka?
Qru
A Goodyear az jó? Mert nyári az nagyon bevált amit ajánlottál Grip performance. Lassan tízen ötezer kilométer van benne. És hibátlan.Vajon ez is ilyen?
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Atomgeszi
veterán
válasz BigBlackDog #20972 üzenetére
Egy négyévszakost hamarabb is cserélsz le..
Én is most ezért próbálom ki, mert alapvetően kevés a km (évi 10k km se jóformán) és előbb öregszik el a gumi, minthogy a kopás ölje meg. Akkor meg inkább járjak 3-4 évente teljes friss gumival.. Mint mondjuk téli nyári szettel kihúzol 6-8 évet is..
Meg mondjuk Én idéntől tárolni sem tudom a régi gumijaimat, mert már nem fér el a motor mellett, szakszerűen meg végképp nem..
-
Atomgeszi
veterán
válasz Kornel #20975 üzenetére
Persze a probléma abból van, amikor felrakják az amúgy is hulladékba való kategóriás négyévszakosakat a stiftekre meg kettesgolfokra és 10 évig fent van, aztán csúszkál mindenki az árokba..
Na, valahonnan innen indult el szerintem ez a fos négyévszakos mizéria. Akinek eddig mondtam, hogy ilyet vettem, konkrétan már keresztet vetett rám. Mondják ezt olyanok, akik a gumisnál a legolcsóbb télit és legolcsóbb nyárit kérik és amíg van minta, addig használják.
Haveromnak az alfáról németben levetették a 80%-os 2010-es gumit idén nyáron. Rendőr kiszedte a sorból(persze peres gumi, minden faszom csillogott az autón - mondjuk német rendszám), és szépen elkísérte a legközelebbi szervizbe, ahol mondta,hogy vagy új gumi, vagy ide a forgalmit. Ott nem szaroznak.
-
BigBlackDog
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #20972 üzenetére
De az 10 éve volt... az elmúlt években az éghajlati melegedés miatt a gyártók ráfeküdtek a nyárias 4évszakosokra mert már nincs igazán hideg ebben az égövben. Ha megnézed a topmárkák (Conti, Michelin) 4évszakosai mind alapvetően nyári(as) keverékűek.
Vannak alapvetően téli keverékű 4évszakosok (pl Goodyear Vector) és vannak az alapvetően nyári keverékűek (pl Michelin CC). Mind a kettőnek az optimális tartománya a téli és a nyári közé esik (eltolva a téli/nyári felé kicsit) ezért van az, hogy se nyáron se télen nem igazán jó. Cserébe egyik esetben sem esel le vele az útról normálisan használva. Egy esetben nagyon jók, amikor az út hőmérséklete pont olyan, hogy a télinek még nem elég hideg a nyáriak meg már nem elég meleg.
Amit előbb betettem képet az egy alapvetően téli keverékű 3 éves 4évszakos Bridgestone gumi amit sokat használtak 40 fokban. Mint látod nem igen tett jót neki...
Erre az éghajlatra inkább az alapvetően nyári keverék kell, mert a nyári(as) keverék használata hidegben nem okoz szerkezeti károsodást - míg fordítva igen, lásd kirepedezett gumi - csak szimplán nem tapad.#nincsbennetarcsi
-
addikt
válasz BigBlackDog #20980 üzenetére
Pedig ez elég nagy butaság, kár volt leírni. Van egy alapvetően (a télihez képest) kemény keverék, ami nyáron a nagy hőségben sem kezd el mállani. Ezt használod mondjuk -5 fokban, ahol már olyan kemény, mint a gyémánt, semmi rugalmassága nincs, de kapja ugyanazokat a terheléseket. Csakhogy nem deformálódik tőle, hanem szinte törik. Könnyebben sérül, maradandó károsodások keletkezhetnek a gumiban.
-
szőröscica
addikt
Winter Sport 5 megrendelve, 225/50 R17-ben.
-
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Luck Dragon #20984 üzenetére
Semennyivel. A TS860 jobb, az UG9 viszont halkabb.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
addikt
Én meg fordítva láttam sokszor és nem láttam én sem károsodást. Akkor eljutottunk arra a szintre, hogy minden, mindenhogy jó. Én valahogy mégsem ajánlanék télit nyárira, nyárit meg télire. Ha nagyon választani kéne, akkor pedig inkább a télit nyárira, azt is csak kis teljesítményű, városi szaladgálós autóra. Az a pár százalék többletfogyasztás kisebb probléma, mint, hogy télen a nyárival nem lehet megállni. Ebben a kérdésben a Groupama tanpályán is így foglaltak állást
-
addikt
válasz BigBlackDog #20988 üzenetére
Attól függ. Ha pályázol vele, meg nagy sebességgel mész meg rossz úton, akkor biztos, hogy fog. Ha városban szaladgálsz, kisebb autóval, akkor meg sem érzi.
A nyári is legfeljebb ilyen körülmények között lehet életképes télen, de így is sokkal kevésbé, mint fordítva. -
lenko
aktív tag
Én meg ezen agyalok berendeljek e 4db-ot köv. szezonra, elég korrekt áron van, elvileg 11.17-es DOT. Aztán eladnám majd 20e-ért a 14-es dot VP2-t. 4.5-5mm profillal.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz HussarF #20987 üzenetére
Én sem ajánlanék télit nyárra és fordítva (ha nincs pénz 2 garnitúrára akkor meg 4évszakost kell venni) de a nyári jobban elviseli a téli körülményeket szerkezetileg mint a téli a nyárit tapasztalataim szerint.
Ha a télit üvegesre sütöd nyáron a 40 fokban akkor a következő télen már nem fog tapadni és kb ott leszel mintha nyárival mennél.A vezetési tréningen pl az én autómon volt a leggyengébb fék mégis én álltam meg leghamarabb mert túl hideg volt a talaj a nyári gumiknak (az enyémen CC van ugye). Hiába a jó fék ha nem tapad a gumi kenheted a hajadra.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz BigBlackDog #20961 üzenetére
Az a sejtésem, hogy a Nokiannál vmit elrontanak a gyártástechnológiában - ha emlékszel rá, én kora tavasszal garanciáztattam 3 és 4 éves nyári Nokianokat, mert rövid szakaszokon szétvált az oldalfal és a futófelület. 2013-as és 2014-es abroncsok voltak, szóval nem beszélhetünk pillanatnyi, csak egy adott műszak során előfordult technológiai hibáról.
(#20970) lenko: Hiba fűtött helyen tárolni a gumikat; pont hogy hűvös (+árnyékos +száraz) helyen célszerű tárolni őket. A roppant drága, sebességrekorder autókhoz gyártott abroncsokat hintőporozva ÉS hűtőszekrényben tárolják.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Jöhetne már erre valaki, aki ért is a gumikhoz, elég sok az ellentmondás úgy látom.
-
Motion_Blur
félisten
válasz Motion_Blur #20952 üzenetére
Közben ma előszedtem a gumikat, és úgy látom hogy ezek még simán elmennek 1 szezont, vagy akár kettőt is.
2011 Q3 gyártás
Szerintetek?
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Killer01
őstag
válasz Motion_Blur #20997 üzenetére
Egyáltalán nem tűnik problémásnak, az egyetlen kérdés mennyit veszített a kora miatt a rugalmasságából.
-
Kornel
veterán
válasz Motion_Blur #20997 üzenetére
Nincs ezzel gond, de ha elmenne 20-ert, akkor mehetne fel új is.
-
Motion_Blur
félisten
válasz Killer01 #20998 üzenetére
Puha még, tárolva garázsban volt mindig és napon se nagyon parkolok az autóval, szóval szerintem 6 éves gumi ennél megkíméltebb ilyen szempontból nem nagyon lehet.
Km. az van benne, de nem gyilkoltam.
Kornel: jaja, fel is rakom, hova érdemes?
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen