-
GAMEPOD.hu
nVidia GeForce GTX 670 / 680 / 760 / 770 (GK104) téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Locutus #10034 üzenetére
Elsősorban az architektúra kihasználására koncentrálnak. Mivel a nulláról építették fel az egészet, így olyan szoftvert is kell írni, ami megfelel ennek. A GCN viszont a legkevésbé sem hasonlít a többi GPU-architektúrához, inkább hasonlít a processzorokhoz, ennek megfelelően teljesen más szoftveres ellátást igényel.
A hardver tudása az egy másik lapra tartozik, itt az új architektúra sebességben való kihasználásról van szó. Ilyen mértékű váltást évek óta nem lépet meg senki, de nyilván idővel mindenki átesik majd ezen. Az AMD mostanra időzítette.
A tudás szempontjából a hardver annyira sok dolgot támogat, hogy biztos nem lesz minden beépítve az érkező 13.2-es béta driverbe. A driveres funkció előtt az API-ba kell beépíteni a támogatást. Aztán arra a kiterjesztésre jöhet egy frissítés a driverben. Az OpenGL és a DirectX API-hoz is számos kiterjesztést adott le az AMD nemrég, szóval ezeket még előbb el kell fogadnia az API fejlesztését végző cégnek, vagy csoportnak. Addig nem érdemes a támogatást elkezdeni, amíg ez nem történik meg, mert vissza is dobhatják a kiterjesztést, hogy valamit módosítani kell rajta. Amennyit tudok, hogy lesznek bindless kiterjesztések az OpenGL és a DX API-hoz. Ez lehet, hogy úgy lesz megoldva, hogy az NV hardverét is beveszik a támogatásba, mert a fejlesztőknek könnyebb, ha szabványosan képesek ezt kihasználni. A hardver igazából mindkét oldalon alkalmas erre, annyi a limitáció, hogy a GCN nem "csak" ~egymillió textúrát tud bindelni, hanem végtelen mennyiségűt, de kizártnak tartom, hogy ebből gond legyen. Az ~egymillió éppen elég nagy szám. A másik kiterjesztés ami biztos jön az a sparse texture támogatás a DirectX-hez. Ezeknél lehetnek az elfogadással problémák. Az MS valószínűleg úgy szeretné megoldani, hogy később ez a szabvány része legyen, amikor már nem csak a GCN támogatja. Ergo nem árt előre tisztázni, hogy ki milyen megoldásban gondolkodik, és ha lehetséges valami átfogó támogatás, akkor már most úgy érdemes megírni a kiterjesztést, hogy azonnal átemelhető legyen egy későbbi DX verzióba. Ugyanezt eljátszotta az OpenGL esetében is a Khronos, és arra el is fogadtak egy kiterjesztést. Ezek azért fontosak, mert azok a játékok, amik erre építeni fognak (mint például a Doom 4), a később érkező hardvereken is képesek legyenek úgy működni, ahogy a GCN-en fognak. Gondolom a DirectX-re a kiterjesztés az új Carmageddon miatt fontos (a fejlesztők azt mondták, hogy megatextúrát használnak). Ebből láthatod, hogy a tudás fejlesztése az nem olyan egyszerű. Itt törekednek a csoportok arra, hogy később a szabványos implementációnál minél egyszerűbb legyen a funkció átemelése a most kidolgozott kiterjesztésekből.
A HD 8000 alapvetően ez az architektúra lesz. Pár új funkciót kap, de azokra sem lesz rögtön támogatás, a fentebb leírtak miatt. Most, hogy behozták a DirectX-be ezt a kiterjesztéses mókát érdemes újítani az architektúrákon, mert nincs kőbe vésve a specifikáció. Persze ennek a kontra oldala, hogy ha csak egy gyártó támogatja a szükséges kiterjesztést, akkor a többi hardveren az azt használó eljárás nem fog lefutni.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS TUF RTX 3070 8GB OC - eladó!
- Gigabyte Gt 730 2GB GDDR5
- ASUS GeForce GTX 1060 OC 6GB GDDR5 192bit (ROG STRIX-GTX1060-O6G-GAMING) Videokártya
- Zotac Trinity RTX 3080 OC videokártya /Doboz/Friss Mx6 paszta/Beszámítás/
- BESZÁMÍTÁS! Bontatlan Sapphire PURE RX 7800 XT 16GB videokártyák számlával 3 év garanciával
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen