Új hozzászólás Aktív témák

  • negyven2

    veterán

    válasz Plata #95675 üzenetére

    És megint az van, hogy gaming sajtó úgy csodálkozik rá az ilyen dolgokra, mintha azt mondták volna nekik, hogy a víz nedves, az ég kék, a fű meg zöld (...Breaking News! A tudósok szerint a víz szobahőmérsékleten, folyékony halmazállapotú :Y... :DDD).

    De a poént félretéve, minden játék esetében sokkal több tartalmat csinálnak, mint ami végül meg is valósítanak. Mind a régi HGTA V-ös, mind az RDR2-es panelbeszélgetések alatt többször szóba került, hogy évekig dolgoztak a szinkronszínészek az adott játékokon. RDR2 esetében öt és fél évig. Ez idő alatt rengeteg dolgot vettek fel, volt amit újra vettek, és sok olyan dolog volt amit felvettek, de aztán nem került be (ez egyébként a filmek, sorozatok, de még a zenék esetében is így van).

    Igen lettek volna DLC ötletek is, de ott is részben a GTA Online sikere, részben meg maga DLC piac szolt közbe az GTA V esetében. Volt még régen egy felmérés, hogy a Rockstar Games esetében a GTA IV-nek a DLC-i fogytak külön a legjobban. Ha az Episodes From Liberty pack-ot is beleszámítjuk, akkor összesen valami 12%-át hozta a DLC mentes GTA IV eladásainak. Ennél kevesebb lett az RDR1 (olyan 10% körül), illetve az MP3 (8%)... illetve az L.A. Noire esetében egy olyan 5% volt.

    Ezt ugye úgy kell érteni, hogy az alapjáték vásárlok kb. mennyi százaléka volt hajlandó DLC-t is venni a játékhoz. Láthatóan nagyon kevés. Ezért is jelentették be, hogy a GTA Online DLC-i teljesen ingyenesek lesznek. Viszont az is ott volt, hogy minek költsenek a DLC-k fejlesztésére pénzt, ha az azokból folyó bevétel, lehet meg térült volna meg DLC-k fejlesztési költsége.
    Illetve ott van, hogy a sztori DLC olyan, hogy a legtöbb esetben ha végigvitted, akkor többet nem játszol vele, míg egy ingyenes, online-hoz kapcsolódó DLC esetében ott van az, hogy te, a microtransaction által plusz bevételt hozol... vagy ha nem akkor majd mások összedobják.

    De amúgy ez a DLC-ket nem vesznek dolog, ez nem csak a Rockstart érínti. A legtöbb multiplayer shooter pl. egy jó ideig fizetős DLC-ben adta a pályáit, játékmódjait. Aminek az lett az eredménye, hogy nagyon fermentált lett a játékosbázis. Azóta nagy részük ezt elengedte. Vagy elég megnézni azon játékok pl. achievement-jét, ahol van külön fizetős DLC csomag is. Ott is látható, hogy pl. míg a játék első achi-ját a játékosok pl. 70-80%-a szeri meg, addig az ahhoz tartozó fizetős DLC esetében az első achi már általában 10% alatt van. Igaz itt más is van, mert a játékot befejezők száma általában 40% körül van jobb eseteben.

    Pl. Xbox One-os GTA V esetében, az első Story Achi-t (A prológus utáni Franklin-es küldtetés teljesítésért kapod) a játékosok ~54%-a teljesítette, míg az utolsó story achi-t (utolsó - A.B.C. - küldetés) meg a játékosok 12%-a teljesítette.

    RDR2 esetében ez úgy néz ki, hogy az első sztori küldetést, a játékosok 60%-a, az utolsó küldetést pedig a játékosok 18%-a csinálta meg (de Chapter 6 végét is csak a játékosok 21%-a csinálta meg).

    Vagyis ilyen számok mellett, rocktar szintű sztori DLC-ket csinálni, nem egy egyszerű feladat.

    ps. a GTA V X360-as kiadása esetén az első sztori achi-t a játékosok 77%-a, az utolsót a játékosok 31%-as csinálta meg...

    "Fact. Bears eat beets. Bears. Beets. Battlestar Galactica."

Új hozzászólás Aktív témák