-
GAMEPOD.hu
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
válasz Stalker76 #1593 üzenetére
Pár hszes frissen regisztrált emberke, hmmm. Alienékről feltételezem, hogy inkább korrektül ideállnak megbeszélni a dolgot, szóval tényleg remélem, hogy csak "ismeretséged" van ott, és nem kell nagyot csalódnom...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ML320
aktív tag
válasz Stalker76 #1593 üzenetére
Hé, a vevőkkel való kötekedés az én reszortom
Amit leírsz, egyrészt sántít, másrészt meg az alapelvekbe ütközik, légyszi kerüld a kitöréseket.SchDerGrosse - Csak egy olyan kérdés: mikor adtad le a kártyát, mennyi idő után és mit ajánlottak fel? A 8600GT-t ne fogadd el szerintem se, az esetleg a 7900GS utódjának felelhet meg.
Ember tervez, Isten perverz...
-
SchDerGrosse
tag
válasz Stalker76 #1593 üzenetére
Amit leírtam abból te azt szűröd le, h én követelezően, meg nem megfelelően álltam a dologhoz?!
Idézd már légyszíves azokat a sorokat amiből neked ez jött le!Át akartak baszni, érted?
Közlik velem h nem javítható/cserélni sem tudják mert sajnos nincs ilyenük, de annak 8600 GT(gété) t.Mikor azt mondtam h az köszönöm nem kell, átkapcsoltak egy másik archoz aki kijelentette h mégis csak lehet javítani v cserélni, 1 hét múlva szóljak vissza.
Kérdezem, ha mégsem, levásárolhatom? mondja igen, majd megnézi mennyi az ára most a piacon és annak az értékét!
wtf ez is átcseszés, mert járna a full összeg.Nem akarok veled összeveszni, mert értelmetlen.
Szerintem aminek nem vagy tisztában a részleteivel abba ne szólj bele, vagy legalábbis ne ilyen igazságosztó stílusban.Még annyi h ha a jog biztosítja valaki számára a vételár visszakövetelését egy 81 k-s kártyánál az a hülye aki keresztényi szeretetből egy 1500 ft os muose al távozik az üzletből a kp, v a levásárlás helyett.
De ez az én véleményem, az meg a tied.
[ Szerkesztve ]
-
sasa311
veterán
válasz Stalker76 #1593 üzenetére
nézd a törvény az törvény, nem választhatóan betartható.
Ha az a törvény, hogy csere / javítás nem lehetséges, visszakérheti az eredeti vételárat a vevő. Hogy ez etikus-e vagy sem az nem a bolt tisztje eldönteni. Lehet próbálkozni kompromisszumokkal, de ha nem kell akkor ennyi volt.
Ugyan így a boltoknak is vannak jogaik, amiket nagyon sok helyen kőkeményen be is tartanak. Pl., hogy a "félresikerült" karácsonyi ajándékokat bontatlan, gyári csomagolásban sem veszik vissza karácsony után. Ez is megkérdőjelezhető, hogy etikus-e, ámbátor a kedves vevőnek egy szava nem lehet, mert teljesen jogos.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
ML320
aktív tag
válasz Stalker76 #1602 üzenetére
A gond, ahogy szítod a tüzet. Észérveket hozz fel, mert hirtelen szereztél egy adag ellenséget. Ha tényleg ismered a boltot, és tudod, hogy kell viselkedni velük, akkor segíts. Mond meg kit keressenek, mit akarjanak, járj közben egy ésszerű, mindenkinek jó megoldásban.
Az én jelszavam: élni és élni hagyni.Ember tervez, Isten perverz...
-
Ariadne
őstag
válasz Stalker76 #1602 üzenetére
Tényleg nem friss, ezt elnéztem, csak furcsa, hogy alig szóltál hozzá, és most hirtelen ekkora hévvel jössz... Én is rendszeres vevőjük vagyok, ha visszaolvasol, látod, hogy védem is őket, ameddig lehet, de azért van egy határ. Ahogy a vásárlók megvédésében is, ezt is láthatod feljebb.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz Stalker76 #1607 üzenetére
Esetünkben egyértelműen élni és nem visszaélni. Nem tudod bizonyítani a joggal való visszaélést, csak látszatkeltés céljából ideböfögöd azt. A kötelezett teljesített hibásan, ehhez a fogyasztónak semmi köze nincs, ő rendeltetésszerűen használta a kártyát és első körben a kijavítás, vagy kicserélés jogával kívánt élni, melyek közül a kötelezett egyiket se volt hajlandó/képes teljesíteni. A PTK pedig egyértelműen kimondja, hogy ilyen esetben árleszállításra, vagy elállásra van joga a jogosultnak. A 81e Ft-os kártyát nem 2D-s alkalamzásokra adták el és nem emiatt, hanem a 3D-s tulajdonságai miatt vették. A fogyasztó nem tudja rendeltetésszerűen használni(játékok stb.), tehát nem jelentéktelen hibáról beszélünk és ilyenkor árleszállításnak nincs értelme. Mennyire szállítanád le a 3D-s célokra gyártott kártya értékét, ami csak 2D-re alkalmas? Ez olyan, mintha HD ready TV-t vennél, aminek csak hangja lenne, ott se lehet árleszállítást alkalmazni. Teljesen jogszerű a fogyasztó elállási szándéka, amely esetén nem valamiféle, a kötelezett által kreált napi árat kell visszakapjon, hanem az eredeti szerződésben szereplő összeget. Ezt jelenti az elállás. Ha pedig a forgalmazó levásároltatást szeretne, akkor pedig az eredeti vételárat kell kiindulási alapnak tekinteni és szintén nem valamiféle aktuális árat.
-
Ariadne
őstag
válasz Stalker76 #1905 üzenetére
Amíg a felhasználók vásárolnak olyan üzletekben, vagy inkább olyan emberektől, akik büntetlenül átverhetik a piacot, addig nem fog változni semmi.
Igen, ez egy közös pont, amiben úgy tűnik, mind egyetértünk. Ha az üzlet nem keménykedik kéthónapos időhúzással meg "nemgarismegégett" megoldásokkal, akkor én sem fogom a teljes vételárat követelni, hanem megegyezünk, met nekem gyorsabb, nekik meg egyszerűbb, mindketten jól járunk.
A kékhal, akiket bepereltem anno, egyértelműen kamu szövegekkel és hülyének nézéssel érte el azt, hogy elegem legyen a dologból. Hiába böktem rá az üzletben egy olcsóbb más cuccra, hogy abban megegyezhetünk, ők csak nyomták tovább a szöveget... Na ez kihozza belőlem a legrosszabbat, vásárlók könyve, békéltetők, tértivevényes felszólító levél, bíróság... Most meg az elsők között vagyok a hitelezőik között, de ezt persze kenhetem a hajamra. Ez van, így vásároljon ennél a névnél valaki. Viszont még nem ért véget a felszámolás, és van folyamatban egy-két ütős dolog is ellenük, hehe, legalább egy jót röhöghetek a végén, az is valami.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
luciferc
őstag
válasz Stalker76 #1905 üzenetére
Ha a terméket el kell fogadnia, akkor miért a számlán szereplő árat kellene figyelembe venni?
Ez nagyon egyszerű. A vevő arra a konkrét termékre kötött szerződést az adott garanciális feltételekkel, nem pedig egy másik termékre. Ha nem tudjátok pontosan azt a terméket pótolni, akkor vissza kell állítani az eredeti állapotot.
Veszel egy autót 4 millióért, 3 év teljes körű garanciával. 2,5 év után úgy meghal, hogy csak az egészet lehet cserélni, de nincs már ugyanolyan autó, nem gyártják. Mit szólnál hozzá, hogyha aktuális áron számítva ajánlanának fel egy csereautót? Miközben neked az a konkrét típus kell, nem másik, nem az utóda, hanem az.
-
luciferc
őstag
válasz Stalker76 #1908 üzenetére
Na álljunk meg egy pillanatra. Senki nem mondta a gyártó cégnek, akár autó akár számtech cucc, hogy olyan hosszú garanciát vállaljon, amit már nem tud biztosítani (termék életciklus, raktáron tartott garanciális készlet, stb miatt). Ha mégis megteszi a piaci nyomás, a verseny miatt, és ezáltal előnyhöz jut (vásárlók megszerzése), akkor tessék ennek esetleges kellemetlen következményeit is vállalni! Az úgy nem ér (és ezt kellene minden kereskedőnek megértenie), hogy vállalok hosszú gart, csábítom a vevőket, azt mikor teljesíteni kell, akkor nyüszögök, hogy ja de már milyen dolog ez. Nem kell vállalni, ha nem tudja biztosítani! Ez vonatkozik a kiskerre is. Ha tudja (vagy tapasztalatai alapján sejti), hogy az adott termék garja kamu, akkor vagy ne árulja, vagy bizony nyelje be, hiszen a vevőnek azért örült a vásárláskor. Ugye? A vevő nem csak akkor fontos mikor vásárol. Komoly kereskedőnél ugyanolyan fontos panaszkor is. Sőt.
-
Ariadne
őstag
válasz Stalker76 #1908 üzenetére
Egész pontosan ha nem tudnak Corsát adni, akkor kötelesek visszafizetni neked a 3 millát plusz kamatok. Nem vagy köteles elfogadni sem egy Vectrát, sem egy későbbi Corsát, csak a pénzt. Egyszerűen azért, mert egy akkori évi Corsáról szólt a szerződés, ami a kereskedő hibájából (igen, a kereskedőéből, mivel vele szerződtél) nem teljesült, ezért ez egyfajta szankció, hogy igyekezzenek legközelebb hibátlan példányt eladni. Jelentéktelen hiba miatt elállni amúgy sem lehet, ahhoz meg nagy hiba kell, hogy javíthatatlan legyen, és emiatt járjon vissza a vételár. Az elv, az egyszerű, mint egy fakard, csak a megvalósítás nem nagyon megy. Legalábbis nálunk...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Stalker76 #1915 üzenetére
Amit itt leírtál, jaj, hányszor láttam már leírva. Tudod az a helyzet a jogszabályokkal, hogy akkor is kötelező betartanunk őket, ha utáljuk és nem tartjuk jónak őket. Nem szeretek adót fizetni - de kötelező. A kereskedő meg nem szeret garanciális ügyintézéssel foglalkozni és ha indokolt, visszaadni a teljes vételárat - de kötelező. Nem választás kérdése, hát hol élsz, ember?
Nem köteles jobb terméket elfogadni, punktum. Ha nem nézed hülyének és nem próbálod kamu szövegekkel kijátszani, hanem gyorsan igyekszel intézni az ügyét, akkor viszont a fogyasztó sem fog szívózni - értem ez alatt a normális fogyasztót -, és ha valóban neki is jobb, el fogja fogadni. Vagy nem, joga van ahhoz is.
Az teljesen jó megoldás, ha megjavítja az autót, tökéletes, sőt a legjobb megoldás. Ha többe kerül megjavítani, akkor mérlegeljen és adjon önként másik ugyanolyat, vagy vissza a pénzt, ezek a lehetőségek, a kereskedő többet mindig adhat, kevesebbet viszont nem.
Igazság? Ki beszélt itt igazságról? Ez jog. Ha tudsz jobb szabályozást, érd el, hogy megváltoztassák a jogszabályt, de addig bizony ez így kötelező, akárhogy kapálózol ellene.
Jó éjt.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz Stalker76 #1914 üzenetére
Stalker76 írta:
És vedd már észre, hogy a kereskedő csak elad.Igen, emiatt a gondolkozásmód miatt tartunk ott, ahol. Eszerint a kereskedő csak megveszi a terméket X áron és eladja X*1.1=Y áron. Ahol a 10% őt mindenféle ellenszolgáltatás nélkül megilleti. Vegyük már észre, hogy akkor a kereskedőre az égvilágon semmi szükség nincs! Minek beszervezni a láncba egy élősködőt?
-
net84
őstag
válasz Stalker76 #2502 üzenetére
A kölcsönös tisztelettel nálunk is is vannak problémák. Üvöltözés, fenyegetőzés, asztalcsapkodás, bizonygatás, hogy ért hozzá...aztán amikor megmutatom, hogy a hangkártya drivert fel kellene csak telepíteni, akkor egyszerre átmegy "vörösbe". Pedig titkon reménykedett már a palija, hogy beválthatja ígéretét és követelni fog egy vacsi új gépet...
A másik nagyon jó: 1,5 éves eszközt behozott a kiccsávó (még garos), majd megszólalt: ha 1 órán belül nem tudjátok kicserélni egy másik típusra (mert neki ugyanez már nem is kell), akkor követelem vissza a pénzt!Nincs bajom az emberekkel, csak egy kicsit elkanászodtak.
Csaba_20_ - időbel elválik, erősen befolyásolni fogja a változásokat az, hogy hogyan merre szándékoznak módosítani egyes törvényeken...meglássuk mi lesz.
Read only...
-
Csaba_20_
őstag
válasz Stalker76 #2502 üzenetére
Bocsi, de én ezen is csak a háttérből röhögök...
Azon röhögsz, amin kedved tartja. Azt szokták mondani, hogy az nevet igazán, aki utoljára nevet.
1. A garanciális igények nagyon nyomatékosított érvényesítését egy szűk vevői kör saját érdekeik érvényesítésére használja. Pénzcsinálás! A törvény szavainak megfelelő hangoztatással a kereskedők kifosztása, átverése a cél. Sorry! A pult másik oldalán eltöltött jó sok év, illetve a 4 X-en túli tapasztalat ezt mutatja.
Elég megkeseredett ember lehetsz, ha az összes jótállási igényét érvényesíteni kívánó emberben azt a szűk vevői kört látod. Aki ellenséget kíván látni a vevőiben, az azt fog látni.
2. A vevők a pénzért mindenre képesek, 10Ft-ért átutaznak egy megyét, várost.
Az ilyen féligazságokkal nem kívánok vitatkozni.
3. Tudatlanság? A boltosok nem gondolatolvasók. Amikor kérnek valamit, odadják, majd a vevő visszatér, hogy "a neten egy képen itt nem ilyen kondi van, hanem olyan, meg így meg úgy..." Utánna meg jön a sárdobálás, hogy mennyire át lettek verve. A hirdetéseknél már nem hiába van ott, hogy a kép csak illusztráció. Persze ez után már nem úgy kezeli, nem vigyáz rá, majd az első adandó alkalommal pénzvisszatérítést követelnek.
A hirdetésben szereplő megtévesztő képekkel elsősorban nem a fogyasztókkal szemben vétesz, hanem a piac többi szereplőjével szemben, mert tisztességtelen piaci matartásnak minősül, amit csinálsz. Ezért kell kiírni, hogy a kép csak illusztráció, ha valóban az.
4. A vevők modorát is csiszolni kellene. Egy kvnydt benyögés után miért csodálkoznak, hogy 29 nap lesz a javítás? Persze ez nem mentség a boltra, őket is minősíti, de könyörgöm! KÖLCSÖNÖS TISZTELETTEL!!! És innen jön a népmese effektus. Én ezért hagytam ott anno a kiskert, és saját ipart nyomok, jelenleg 8 alkalmazottal, akiktől elvárom, hogy maximális diszkréciót és tiszteletet tanusítsanak, de ha arogáns fellépést látok, akkor ki is állok értük. A vevőköröm is megtanulta már, hogy úgy viszonyulunk hozzájuk, ahogy ők hozzánk.
A vevők modorát kezelni kell tudni, még a kvnydt után is. Ügyfelekkel nem véletlenül nem foglalkozhat mindenki egy komolyabb cégnél.
És a kiskerben sajnos a vevők egyre többször a kisebbségi komplexusaikat élik ki azzal, hogy jönnek, dirigálnak, idéznek, fenyegetőznek, és a végén kéjesen vigyorognak. Pedig ha jól emléxem, a fogyvéd tv is kimondja egy pontban: kölcsönös tisztelettel, egymás érdekeit szem előtt tartva kell a feleknek eljárni. A pontos paragrafust nem tudom, de anno felnevettem. Most meg nem olvasom el, mert nincs rá szükségünk. A korrekt viselkedés elismerést szül.
Ilyen részt a fogyasztóvédelmi törvény nem tartalmaz, szerintem valamivel nagyon összekeverted.
5. Amúgy ha így csűritek, csavarjátok a tv betűit, akkor legközelebb már 80GB-s vinyót úgy vigyék vissza, hogy mellékeljék a Kürt számláját az adatmentésről, a bolt adja át a múltbeli és jelenbeli összeg különbözetét kárpótlásul, az üzletvezető szórjon a fejére hamut, az eladó meg lője magát fejbe szégyenében. Bocsi, inkább a vevő lője le...
Vagy inkább ha szerződést kötnek, akkor ne addig igyekezzen a kisker mindent megtenni a vevőért, amíg a pénzt oda nem adta. Régen elég volt az adott szó, most már szerződéseket kötünk és egyesek még azokat sem tartják be. Az üzleti kockázat részt pedig a fogyasztókra hárítják.
Ha szerinted nincs szükség a boltokra, mert az a nyamvadt burzsoá csak amúgy is a becsületes dolgozó emberek zsebeiből szedne ki pénzt, és utánna magasról tenne rájuk, akkor te győzd meg a társadalmat erről.
Olvasd el újra, amit írtam, mert nem "a boltokról" írtam, hanem bizonyos boltokról! Azon boltokról, akik nem csinálnak mást, mint haszonkulccsal és ÁFÁ-val megnövelt értéken továbbadják a nagykerből vásárolt terméket, de jótállási problémák esetén megvárják, hogy mit tesz a nagyker és ők csakis annyit hajlandóak megtenni a vevőjükért. Egy ujjmozdítással sem többet.
Sok sikert hozzá! Én most megint kiszálok. Tudom, hogy amúgy sem tudnálak meggyőzni benneteket, és a sértettség végett soha nem ismernétek be, hogy az ég kék. Nem is ez a célom. Csak amit már pár boltos leírt: könnyű úgy osztani az észt, hogy közben te soha nem lennél képes semmit se megtenni!!! Bizonyítsd be, hogy megoldható! Csinálj egy boltot, és ha három év után is szereted az embereket, dícséred a törvényt, és el tudod intézni a nagyker-kisker problémákat, hát fényes nappal, dobszó mellett nyalok be neked!!! Uff, beszéltem...
Az ég kék. A problémát pedig nem a fogyasztóvédelmi törvények okozzák, hanem az egyéb, a vállalkozókat érintő terhek, kötelezettségek. Badarság lenne a fogyasztóvédelmi törvényekre fogni, hogy amiatt nem működik a gazdaság.
-
stargazer
senior tag
válasz Stalker76 #2502 üzenetére
A garanciális igények nagyon nyomatékosított érvényesítését egy szűk vevői kör saját érdekeik érvényesítésére használja. Pénzcsinálás! A törvény szavainak megfelelő hangoztatással a kereskedők kifosztása, átverése a cél.
miért is? namost sztem (és szigorúan csak sztem) én tipikusan az a fajta vevő vagyok a kereskedő szemében, akit elkíván jó messzire, mert nem hagyom magam baleknak nézni. ennek ellenére tudom, hogy noha ez nagyon rosszul esik a kereskedőnek (lentebb elmondtam az elméletemet hogy sztem miért), nekem nem az a célom hogy őt kicsináljam, és igaztalanul, jogtalanul követeljek rajta valamit, ami engem nem illet meg. és mélységesen elitélem azokat a vevőtársaimat, akik tényleg szőrszálhasogatós műsort nyomnak le hogy de a képen ez meg az a kondi nem így meg nem úgy van.
de különben engem nagyon érdekelne hogy miért tekinted kifosztásnak a törvényhez való ragaszkodást, amit sztem itt megtárgyaltunk hogy igazábol teljesen következetesen bezárul a kör és egy elég egységes egészt alkot, hiszen a kisker is kérheti a nagykertől az őt megillető dolgokat. ezért nem értelek. lehet hogy nem vagy tisztában valamivel, ezért érzed úgy hogy ilyenkor ki akarnak fosztani...?
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
tlac
nagyúr
válasz Stalker76 #2549 üzenetére
Nvidia 7600 már nincs a beszerezhető terméklek között. Ergó, jön a pénzvisszafizetés, amiből lazán vehet egy 8600GT-t és pár gombóc fagyit Csak jó erőszakosan fel kell lépnie a törvényben foglalt jogaival! Sőt, ha nem kap jegyzőkönyvet, és három napon belüli értesítést, akkor meg alapból jelentsük fel őket!
igazad van
-
adalbert1
veterán
válasz Stalker76 #2549 üzenetére
Az átragasztott matricát oké hogy észreveszik, de ha valaki megcseréli 2 utolsó pontig megegyező kártyán? Tudom hogy ocsmány dolog, de jópár helyről hallottam már, hogy megcsinálták...
Szerk.: amúgy simán lehet hogy valahonnan még lehet 7600-at szerezni, valamelyik nap láttam olyan inno 7600 gst-t is az ipon árlistájában ami nekem is van.
[ Szerkesztve ]
-
Csaba_20_
őstag
válasz Stalker76 #2549 üzenetére
Engem is érdekelne, hogy ha ennyire olcsó a trükk és egyből kiszúrják, akkor miért jelent mégis problémát. Aki ilyet hoz be, azt ezek szerint ki lehet szűrni. Vagy akkor mégse és ezért van mindenki "ügyeskedőként" kezelve, ha megkötött szerződés szerint őt megillető dolgokat számon kívánja kérni?!
Stalker76 írta:
Érdekes, hogy az eszközök fele a garidő utolsó hetében/hónapjában megy tönkre.Mondja az, aki a jótállási időn túl tönkre menő eszközökről nem tud statisztikát vezetni, mert ilyet mondani legalább annyira féligazság, mint amit a fogyasztóktól lehet hallani: Érdekes, hogy mindig a garanciaidő után nem sokkal mennek tönkre a termékek. Ez utóbbival én is találkoztam többször is. Tönkrement és mikor néztem, hogy van-e még rá jótállás/szavatosság, azt tapasztaltam, hogy pár hete/hónapja lejárt. De ide tartozik az is, hogy tapasztalataim szerint elektronikák zöme nem hosszúéletűre van tervezve. Az egyik legdurvább egy Revoltec Chromus tápban volt, ahol a PFC áramkört úgy tervezték meg, hogy biztos halálra volt ítélve.
adalbert1: Bocs, de nekem is nehéz elhinnem, hogy csak a kíváncsiság hajtott, amikor felvetetted a dolgot. Talán nem így kellett volna nyitnod vele, akkor még hinnék is neked. De így...
-
z0d1AK
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple MacBook Pro 16,2" M3 MAX - mrw33mg/a, új, bontatlan gyári garancia
- Lenovo Legion 5 pro Ryzen 5 5600H RTX 3060 16GB Ram 500gb+1TB NVMe SSD 165hz 2k kijelző
- Corsair VENGEANCE RGB PRO 16GB 3200MHz
- GIGABYTE H310M H
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest