Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz Gyuri27 #20458 üzenetére

    Ezt:
    https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_hu.htm

    "Ingyenes kétéves szavatosság minden termék esetében

    A fogyasztókat az Európai Unióban vett termékek tekintetében legalább kétéves szavatossági idő illeti meg, méghozzá díjmentesen, akár az interneten, akár üzletben, akár postai megrendeléssel vásárolnak.

    Ezt a kétéves garanciát minimumjogként írja elő az uniós szabályozás – előfordulhat tehát, hogy az az ország, ahol Ön él, hosszabb időtartamú védelmet biztosít."

    De közben itt is találtam ilyet:
    http://fogyasztovedelem.kormany.hu/node/23589
    "A Polgári Törvénykönyv minden, fogyasztói forgalomban (vagyis kereskedőtől természetes személy által) megvásárolt termékkel kapcsolatban (függetlenül annak vételárától, új vagy használt voltától) szavatossági kötelezettséget ír elő. Új termék esetében két éves időtartamra; használt termékek esetében, továbbá nem fogyasztói szerződések esetén (magánszemély – magánszemélytől, kereskedő – kereskedőtől való vásárlása esetén) egy éves időszakra."

    Jótállás pedig 1 év.
    A kulcs a gyártási eredetű hiba úgy látom. A kérdés, hogy ezt hogy kell értelmezni mert ha később romlott el akkor az lehet nem gyártási hiba... De úgy látom inkább az a megközelítés, hogy kb. minden az (azért romlik el később is, mert szarul lett legyártva. :D) ami nem bizonyíthatóan használat közben keletkezett és a felhasználóra terhelhető hiba.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák