Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • goldnarmz

    aktív tag

    válasz rekop #2606 üzenetére

    Két évvel ezelőtt hasonló dilemmában voltam, mint te most. A nyírandó terület is kb. azonos. Nézegettem a két általad említett gépet is. Végül más márkát választottam, de ha Makitát veszek, akkor a 4631 lett volna nyerő. Ezen van oldalkidobó is, és a 675-ös motor már garantáltan bírni fogja ekkora kert rendszeres nyírását (enyémben is ez van most). Tudom, hogy túl van a kereteden, de érdemes megfontolni. Ha csak az általad említett két gépből választasz, akkor véleményem szerint a 4621 lesz a befutó. 500-as B&S szériát ekkora területre nem vennék.

  • goldnarmz

    aktív tag

    válasz rekop #2608 üzenetére

    Ha jól tudom, a Makita nem gyárt fűnyírót, csak szerették volna, ha a portfóliójukban szerepelnek kerti eszközök is, így mással gyártatja le. Persze, ez nekünk, végfelhasználóknak nem hiszem, hogy nagy problémát okozna a mindennapokban. :D Árban bőven elfogadhatóak az eszközeik, és szerintem a minőségre sem lesz panaszod. B&S motorok pedig már régóta bizonyítanak.
    Én végül elmentem Husqvarna irányba. Régóta tetszettek az gépeik, a napokban vásároltam a 3. kerti masinát ebből a márkából. Kis érdekesség, hogy ők előbb gyártottak fűnyírót, mint láncfűrészt. :)

  • Peterka31

    csendes tag

    válasz rekop #2618 üzenetére

    Értem. Igazából azért szemeltem ki, mert ebben az árban nincs egyéb B&S.
    Talán az MTD 51 BC de arról meg a motoron kívül jót nem olvastam, a többi része nem túl minőségi.
    Vagy MTD motor, de ha már egy árat költök rá, akkor MTD motor és Briggs közül inkább a Briggs , még ha 400-as széria is nem? Árban már nem igazán tudok feljebb menni.

  • rekop

    senior tag

    válasz rekop #2620 üzenetére

    Most nézem, kicsit elszámoltam az éveket! :B Egy jó tízessel... Akkor a 3.5Le B&S motor több mint 20évet! bírt...Egyszer igaz szét lett szedve, hengerfej tömítés + egyéb tömítések cserélve lettek, de szerintem nagyon jól bírta.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó dolgaim: https://tinyurl.com/5n7jmuvj

  • Archer

    őstag

    válasz rekop #2620 üzenetére

    Ezek a mai olcsóbb Briggs motorok majdnem ugyanolyan gagyik mint a kínai nevenincs motorok. Ezerszer inkább a Honda GCV széria. Valahol a 6-os szériától már egész jók, régen az volt a Quantum, azok azért már nem rosszak. Igazából nem lenne rossz a Briggs, a régi kör kipufogós faék Briggs-ek elmentek 20 éveket kisebb felújításokkal, a mai olcsóbbak is ugyanaz az egyszerű technika mint régen -ami nem baj- csak valószínűleg már nem olyan anyagokból gyártják őket. A Honda GCV 160/190 sokkal jobb. Kicsit kényesebb az üzemanyagra de ha odafigyel rá az ember, nagyon megbízható motorok. Egyébként Hondánál is ez még csak a "hobbi" kategória, az ipari felhasználás a GXV. Briggs is gyárt nagyon komoly motorokat kovácsolt, rendesen csapágyazott főtengellyel, öntöttvas blokkal, többlépcsős légszűrővel, ezeket úgy hívják Vanguard, csak ezekből még egy kisebb is többe kerül mint amit sokan egy komplett gépre költenének.

    Más: az utóbbi pár évben a Stiga elég jól kibővítette kínálatát kerti gépekben, érdemes megnézni őket ha valaki valamilyen gép beszerzésen gondolkodik, elég jó cuccokat gyártanak. Pl. a Kawasaki motoros 45cm3-s bozótvágójuk jelenleg 160k, Husqvarnánál ugyanez a teljesítmény (545RX) 250k, Stihlt nem is említem.

    Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

  • Archer

    őstag

    válasz rekop #2635 üzenetére

    Konkrétan ezt a modellt nem ismerem, nekem HRS536 van, amit linkeltél nagyjából olyan lehet, csak ez gyűjtős az meg kidobós. Mint már mondtam, a motor nagyon jó, azzal nincs gond (tiszta legyen a benzin amit bele öntesz, a koszra kényes a karburátor), maga a gép nekem kicsit csalódás. Nem ezt mondom, hogy rossz de ennyiért már lehetne jobb is. A festés pl. nagyon gyenge, egy szezon alatt teljesen eltűnt az aljáról, pedig nem ment sokat, én festettem le rendesen. A hajtómű háza műanyag, ahogy néztem nem nagyon bontható olajcsere végett. A sebessége elég lassú (nem változtatható), nekem legalább is. Nem tudom azt mondani rá, hogy rossz gép csak sokallom az árát kicsit. Bár ennyiért más márkák sem adnak nagyon sokkal jobbat. Hondánál a HRX sorozat amik a tényleg nagyon jó gépek minden szempontból de csak otthonra teljesen felesleges és drága. (Hozzá teszem, van egy kétkéses Toro gépem, az megeszi reggelire nyírás és gyűjtés minőségre a HRX 537-et, szóval azért a Hondától sem kell elájulni de tény, hogy motort nagyon tudnak gyártani). Husqvarnát viszont véletlenül sem vegyél, nagyon jó gépeket gyártanak, de fűnyírót azt nem tudnak gyártani.

    Lanash: nem a benzinnel szokott gond lenni, elég egyszerű gépek ezek, nem kell nekik szuper benzin, hanem sokan mindenféle retkes kannákban tárolják a benzint, meg telemegy kosszal, porral a kiöntő cső aztán úgy öntenek vele stb. Szokott lenni a tankban szűrő de jobb megelőzni. Télire ki kell belőle járatni a benzint mert pár hónap alatt bele tud "rohadni" (vagy akkor valami jobbat tenni bele de a kijáratás a biztos), aztán nem lesz vele semmi probléma. Esetleg lehet a tank és a karburátor közé még berakni a csőbe egy benzinszűrőt, normálisabb gépeken szokott lenni, csak már ezt is lehagyják mert így spórolnak 150Ft-ot gépenként.

    Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

  • rekop

    senior tag

    válasz rekop #2610 üzenetére

    Hosszas gondolkodás után végül vettem egy Husqvarna LC 347V-t. Nagyon megtetszett ez a kompozit alváz, remélem nem lesz vele probléma. Ma hoztam el, vágtam is vele egyet. Az első benyomások: brutál erős a motor, legalábbis eddig amik voltak azokhoz képest(régi B&S 3.5LE, Tecumseh 3LE). Az korábbi is 47cm-es volt, de az egész gép nagyobb, kicsit nehezebb is vele manőverezni, jó hogy nem az 53cm-est vettem az már hatalmas lett volna nekem.
    A fűgyűjtőt koppanásig rakja, viszont nem látni kívülről hogy meddig van. Ez ugye több sebességes, a maximális fokozaton szinte rohanni kell utána, annyira gyors. :D
    Így hirtelen ennyi, remélem nem bánom meg, hogy ezt választottam.

    Eladó dolgaim: https://tinyurl.com/5n7jmuvj

  • Archer

    őstag

    válasz rekop #3035 üzenetére

    Nem ennél a motornál találta fel a Briggs a spanyolviaszt, hogy örökös olaj van benne? Nem a gépedet akarom leszólni de nem tudom elképzelni, hogy ez a hosszú élettartam záloga lenne. Amúgy is kevés olaj van ezekben a kis motorokban, szűrő nélkül, egyszerű szóróolajzással, nem véletlenül írnak átlagban 20 üzemórát ezeknél kertigép motoroknál olajcsere periódust -bár szerintem senki nem tartja be de azért otthoni körülmények között évente illene-.
    Most, hogy kicsit átfutottam a kínálatot, tényleg itt is elkezdték az autóknál elterjedt "downsizingot" nyomatni. Végignéztem a Briggs motorkínálatát, sajnos az a helyzet, az első normális motor náluk a 850E I/C. Öntöttvas hengerpersely, 190cm3, ennyi. Régebben ez volt a 675 (most már az is űrtartalom csökkentett), még régebben Quantum néven ment, tették a kapálógéptől kezdve az ágdarálón át mindenre. Egyszerű, erős, megbízható.
    Értem, hogy váltaniuk kellett a "flathead" felépítésről (amit a kezdetek óta gyártottak és meghozta nekik a hírnevet mert egyszerű mint a faék és megbízható) a modernebb OHV és OHC felé, így valamivel javult a cm3/teljesítmény arány de önjáróhoz meg 50 egynéhány centi szélességhez egyszerűen kevés szerintem ha csak nem 4 naponta nyírja az ember.
    Nézzetek rá az MTD 53 SPKV HW-re a 180-as Kawasaki motorral, ezek a drágább gépeik azért már nem a 50-ezres teszkós színvonal és az egy nagyon jó motor. Vagy az Oleo-Mac G 53 TK Allroad Plus 4, a saját Emak motorjukkal ami feltehetően kínai -a legtöbb kisebb Briggs is az szóval tökmindegy- de legalább cm3-re rendben van.

    Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

  • Archer

    őstag

    válasz rekop #3037 üzenetére

    Nem, tényleg van olyan motorjuk, amiben nem kell olajat cserélni csak utántölteni -gondolom az idő elteltével egyre gyakrabban :) -. Van direkt hozzá való olaj. Szereltem olyan fűnyírót amiben nem nagyon cseréltek olajat, na abban konkrétan lekvár volt már, nem olaj, úgyhogy én ebben nem igen hiszek.

    Tothgera30: Honda, Viking (most már Stihl) már régóta nyomja a műanyag házat, nincs azzal semmi gond ha nem ócska műanyagból öntik. Ha valami miatt elmarad a mosás, akkor sem kezd el rohadni.

    bally4: Még régebbről van egy kis tologatós MTD gépem, 48 centit vág, B&S 35 Classic nevű motor van rajta, 140-150 ccm körül lehet, sosem néztem utána pontosan, van egy Honda HRX 537 GCV 190 motorral, ami 53 centit vág, meg egy kétkéses Toro -nem traktor- 1000-es sorozatú 223 ccm Briggs-el ami 76 centit vág. Ugyanazon a területen kb. így oszlik meg a fűnyírás ideje egy kicsit nagyobb fűnél: MTD 40-50 perc, Honda 25, Toro 15. A kis MTD tényleg nagyon gyenge azzal a Briggs-el, a 190-es Honda viszont gyönyörűen dolgozik önjáróval nagyobb fűben is, a Toro pedig a Hondánál is sokkal jobb, pedig kb. 30ccm lépcsőkről beszélünk, ilyen kis motoroknál sokat számít.

    Egyébként a Honda átvariálta a GCV motorokat, volt a 135-140, 160, 190, most lett 145, 170, 200, ami jól hangzik csak amin eddig mondjuk a 160-as volt (Husqvarna pl. használta ezt a motort), nem ám a 170-est teszik helyette hanem a 145-öst. A 200-ast szerintem el kell felejteni, hogy 250-300 ezer alatt valamire is ráteszik.

    Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

Új hozzászólás Aktív témák