Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz darvinya #33977 üzenetére

    "Ugye, a két fém közötti folyadék összepréselés nem más, mint a kompresszió."

    Ez így nincs rendben.

    1.Az üllőre sohasem ütünk közvetlenül kalapáccsal. Az ütés folyamatában felvett mozgási energiát közel nulla úton kell leadnia a kalapácsnak. Az energia részben hővé alakul, részben az érintkező anyagok szerkezetét károsítja.

    2. A folyadékok, legalábbis azokon a nyomásokon amit mi alkalmazunk összenyomhatatlanok. Az üzemanyag kompresszió tűrőképessége sokkal magasabb, mint a befecskendezési nyomás. A befecskendezés után már másik történet kezdődik. Optimális esetben a befecskendezett üzemanyag mennyiség gáz közeli méretű cseppekké alakul. Ekkor már van értelme a kompresszió tűrésről beszélni. De a hőmérsékletnek is szerepe van a folyamatban. Az gondolom azért tiszta, hogy a folyadékot sokkal nagyobb nyomással kell az égéstérbe préselni, mint az égéstér aktuális nyomása.

    Az üllőre ütéskor a folyadékot sikerül meggyújtani. A folyadékban keletkező súrlódási hő. A mikró méretű acélszilánkok, .. indítják be az égést. De ez nem bizonyító erejű következtetés az égéstérben robbanógáz elegy nyomástűrésére.

    A robbanó térben lévő robbanóelegy nyomástűrő képességét adalék anyagokkal javítják. Régen ólom tartalmú anyagot használtak. ma már kevésbé környezetszennyező anyagokat. Kellemetlen mellékhatása, hogy nem lehet az üzemanyagot hosszan tárolni. Idővel lebomlik a segédanyag.

    A modern autók motorjai a robbanó ütemben nem egyszerre fecskendezik be az üzemanyag mennyiséget, hanem több lépésben. Ezzel emelik az égés hatásfokát és az üzemanyag-minőség követelményét

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák