Új hozzászólás Aktív témák

  • Jenne

    senior tag

    (#14335) DeFranco és (#14336) RazoR

    Nagyon szívesen leírom, mert ha valaki ilyet tapasztal, mert jobb minél előbb orvosolni a hibát, a későbbi jóval nagyobb javítási költség megelőzése céljából. De kicsit hosszú leszek ...
    Vissza kell mennem az időben, hogy hogyan kezdődött, talán ezzel másoknak is segíthetek mert minél előbbi a felismerés annál előbb lehet orvosolni a bajt egy későbbi jóval nagyobb kiadás megelőzése miatt. Gondolok itt például az injektor cserére. Az autó az egy 2006-os 1.4 TDCi fiesta, PSA motor. Kicsit az bosszant az egészben, hogy alig 50 ezer km van benne és ilyen hiba jött elő. De ami elromlhat az el is romlik. ...Előbb-utóbb.
    Nos akkor tehát.... Egy ideje, 2-3 hete azt éreztem, hogy mintha bejönne az utastérbe az a szúrós dízel kipufogószag. Tudjátok mire gondolok, biztosan mindenki be tudja azonosítani azt az "illatot". Először arra gondoltam, hogy talán a résnyire lenyitott ablakon a forgalomból valamelyik autóból jön/érzem? Aztán már akkor is éreztem, igaz nem nagyon erősen, de éreztem, amikor beálltam a garázsba. Mivel mindig orral állok be a garázsba, kicsit furcsáltam, de gondoltam ez vele jár ilyenkor. Aztán egyszer már konkrét eset volt (most vasárnap), amikor mentem a Tesco parkolóban, sehol a közelben álló vagy mozgó autó, és a kanyarodáskor megint éreztem, de most már a feleségem is mondta hogy Ő is érzi. Beálltam az egyik parkolóba és talán megérzésből, felnyitottam a motorháztetőt. No ekkor már igen intenzíven érződött ez az erős szúrós kipufogószag. Legerősebben a kiegyenlítő tartály és levegőszűrő ház közötti rész felől éreztem. járattam a motort közben)[kép] Pirossal jelölve honnan éreztem a legjobban.
    És a hiba ami ezt okozta a következő volt:- a 3-as henger injektornál lévő kábé 500 forintos réz porlasztó tömítés átégett, de a megbontás után, 4-es hengernél is már kezdődő átégési nyomok voltak láthatóak. A 3-as henger injektorát nagyon nehezen tudták kiszedni, de sikerült sértetlenül. Ha ilyenkor ezt nem sikerül épen kiszedni és megsérül, vagy már beégett mert későn lett szervizbe menve az autóval, akkor injektor sajnos csere. (nem kis pénz egy ilyen injektor) Mivel meg kellett bontani az egészet, ezért - de egyébként is ezt tennék, mondta a szerelő - mind négy tűzgyűrűt/tömítést kicserélték. Kitisztították mind négy injektor fészket, teljesen új gyári csavarokat és teljesen új gyári rögzítőkapocs/rögzítő villa(?) lett visszatéve, a régiek helyett. Régit nem rakunk vissza, mondták, mert fárad az anyag ...stb. Precíz munka/hozzáállás. Jó kis munka volt egyébként, mert bő három órát tartott. Viszont a hiba megállapítás az alig volt pár perc.
    Azt tanácsolom, hogy az ilyen munkával messze kerüljétek el a Ford szervizeket! Én ott akartam kezdeni, de piszokul felhúzták az agyamat. Oda mentem az autóval, (Pécs Ford-FX) mondtam mit kellene csinálni (kijönni valakinek és megtekinteni, mert akkor még nem tudtam mi okozza ezt..). Ügyfélszolgálatos flegmán, fa arccal közölte, hogy 10 nap múlva tudják majd megnézni, addigra tud időpontot adni. Ha megvan a hiba akkor újabb időpont majd a javításra. Na ekkor már kezdtem lila hajat kapni, de amikor még azt is közölte, hogy ez a vizsgálat és csak ez(!) 0,8 rezsi óradíj lesz (15.890 Ft/órával számolva) akkor hagytam ott Őket.
    Elmentem az egyik független szerviz egyik pécsi műhelyébe, amit az ismerősöm ajánlott, ott azonnal segítettek, ráálltak aknára, egy szerelő alulról, egy másik pedig felül nézte/vizsgálta, percek alatt megvolt a diagnózis. Ez volt kedden délelőtt. Mondták, hogy ha szerdán, azaz másnap tudom hozni az autót reggel nyolcra, akkor aznap délutánra készen is lesz. Így is történt, már készen van az autó. Szervizkönyvbe beírva, dátumozva ...stb. Összesen az egész, munkadíjjal anyag költséggel volt kerek 35 ezer forint.

    [ Szerkesztve ]

    A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.

Új hozzászólás Aktív témák