-
GAMEPOD.hu
Az eBay használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sellerbuyer
őstag
Skacok, nem tudom, hogy mit tapasztaltatok ezzel kapcsolatosan, de én már többedik alkalommal nem kapok meg Kínából ebay-ről vásárolt küldeményt, amit az Economy Int'l Postage-al küldtek el. Ezek a küldemények egyszerűen eltűnnek! Kezd olyan érzésem lenni, mintha ez kifejezetten a küldemények lenyúlására létrejött bűnszövetkezet lenne.
Az eladók jelzésemre nem tudnak mást tenni, mint visszafizetni a pénzt természetesen (illetve volt, aki újraküldte a cuccot, de az sem jött meg), de rettentően kellemetlen a dolog. Nem akarom, hogy az legyen, hogy egyszer csak megbízhatatlan vevőnek fognak titulálni az ebay-en, mert többedjére jelzem, hogy nem kaptam meg a cuccot és visszakérem a pénzt. Ez már egy idő után gyanús lesz és még én kerülök a nyomorult postájuk miatt bajba! Nem tudom, mit lehetne tenni ez ellen, kb. fél-egy éve tapasztalom ezt, de nagyon durván. Egyetlen küldeményem sem(!) érkezett meg, amit rajtuk keresztül postáztak! Lehet, írni kellene az ebay-nek, de annyira nem jó az angolom, hogy érthetően, korrektül le tudjam írni, mi a gond.
A Hong-Kong posta pl. egy-két hét alatt korrektül ideér és atom megbízható. Ha levél küldemény van, simán bedobják a postaládámba, mintha csak a szomszédból érkezett volna.
Az a baj, hogy a legtöbb olcsó cuccot, meg free postaköltségest EIP-vel küldik. Amúgy is 60-90 napokat ígérnek az eladók, ami önmagában még nem lenne nagy baj, de még ennyi idő alatt és utána sem jön semmi. Tracking number természetesen az alacsony, ill. free postaköltség miatt nincs.
A 96-98%-os kínai eladóknál sorra lehet az ilyen értékeléseket olvasni, hogy rettentő sokára érkezett meg a termék, illetve egyáltalán nem érkezett meg.
-
sellerbuyer
őstag
válasz radi8tor #25982 üzenetére
Akikről én beszélek, kizárólag ezzel az "opcióval" adják fel. És kizárólag azok a küldemények nem érkeznek meg, amiknél ez van postázásra megjelölve! Az összes többi módozat megérkezik Kínából gond nélkül! Tehát kézbesítő kizárva. Már csak azért is, mert olyan például a postásunk, hogy tudja, hogy nem vagyunk otthon, mert dolgozunk, de ha ajánlott küldemény jön, igenis felliftezik és kétszer becsenget! Csak ez után hagy értesítőt! Onnan tudom, hogy olykor szabin vagyok, amiről ő ugye nem tudhat és bizony akkor is így csinálja! Kb. ilyen szinten műveli a hivatását. Kizárt, hogy bármit lenyúlna. Értékesebb levélküldeményeket is simán megkapok. Arról nem is beszélve, hogy a kézbesítő tudja, hogy ha gond van a küldeménnyel, ő az első ember, akit elővesznek.
Aztán: az eladó kizárt, hogy ne adná fel! Több tízezres értékelésekkel rendelkező, kizárólag üzletektől rendelek, soha nem magánszemélytől. 96-98%-os értékelések azt gondolom, több tízezres merítésből gyönyörű aránynak számít. Szóval eladó nem feladás kilőve. Arról már nem is beszélek, hogy mi abban neki a biznisz, hogy visszafizeti a pénzt, meg még kap is egy negatívot? Ráadásul sokszor filléres cuccokról van szó. Esélytelen, hogy ne adná fel.
Anno a drágalátos Magyar Postánál is jártam úgy, hogy egy bizonyos postahivatalnál feladott dolgaim kivétel nélkül elvesztek, pedig csomagokat is adtam fel. Iszonyú bosszantó volt a dolog. Ha az ún. "nagypostára" mentem feladni, akkor mindig minden korrektül elment és meg is érkezett. Aztán egy nap láttam ott a rendőrséget nagy dirrel-durral felvonulni. Utána minden küldeményem elment onnan is! Na szóval elég, hogy egy ilyen nyomorult senkiházi bekerüljön egy ilyen helyre és hazavágja egy rakás ember postáját. Én inkább amondó vagyok, hogy az ebay-es küldeményekre ráállt egy pár ember, akár egy bűnszövetkezet a kínai postánál és eltüntetik ezeket a tracking number nélküli küldeményeket. Amíg senki nem jelenti ezt megfelelő helyen, ez virágozni fog sajnos.
Az opcióra: anno a céges számláimat természetesen mindig ajánlva adtam fel. Egy darabig megérkeztek, aztán pedig sorra nem. Úgy voltam vele, hogy ha így van, a franc fog kifizetni a postának egy rakat pénzt az ajánlottra (akkor még nem volt elsőbbségi, stb.), felado én simán. Minden számla kivétel nélkül megérkezett! Na az óta adom fel a számlákat simán. Az óta soha nem volt ezzel gondom. Szóval vannak ilyen "anomáliák".
-
sellerbuyer
őstag
válasz kaliber #25985 üzenetére
Hát egyértelmű, ahogy nem is az ügyfél kapcsolattartó. Viszont az ebay-es megrendelésekre nagyon odafigyelnek. Nem egy-két éves ebay pályafutásom alatt - ami természetesen kínai megrendelésekkel maximálisan tele volt - egyetlen egyszer volt problémám az előzőekben említetten kívül. Akkor egy villanyborotva kavarodott el, nem az volt a dobozban, ami rá volt írva. Nagyon példásan rendezték. Szóval egy szavam nem lehet rájuk, nekem alapvetően nem voltak ilyen tapasztalataim, hogy bármi egyéb gond lett volna velük, mindig azt kaptam, amit vártam, estébé. Ezért is tűnt fel nagyon az, hogy mennyire specifikus ez a postázási probléma.
-
sellerbuyer
őstag
Ja! Gyerekek, tényleg, ha már rátaláltam erre a topic-ra, akkor bemásolom ide is a levelemet, amit a nyomorult GLS-nek írtam! Érdemes elolvasni, hogyan jártam egy szemét futárral. Egy következő hsz-ben leírom az utótörténetét, hogy végül hogyan kaptam meg a csomagot, na az se kutya!
Tisztelt GLS Futárszolgálat Ügyvezető!
Nem panaszt szeretnék tenni (annak ellenére, hogy önhibámon kívül kárt okozott a cége nekem, ezért megtehetném), csak szeretném jelezni, ami történt annak érdekében, hogy a GLS változtasson egy rossz gyakorlaton és így ez a sajnálatos eset mással, máskor ez ne történhessen meg. Kérem, nézze el nekem, hogy kicsit terjengős leszek, de megéri elolvasni, higgye el nekem!
Ebay-en Angliából rendeltem egy 210e Ft értékű fényképezőgépet. Ezt az eladó még a rendelés/kifizetés napján (aug. 31.) fel is adta annak rendje és módja szerint.
A csomagot Angliában természetesen a Royal Mail kezelte, majd Magyarországon Önök vették át és próbálták kézbesíteni részemre Budapesten, a XV. kerületben.
Sajnálatos módon én erről mit sem tudtam, mivel az eladó referencia számot (tracking number, v. reference) nem adott meg a tranzakció során, követni nem tudtam a csomag útját.
Én nyugodtan vártam, cirka 10 éve rendelek termékeket ebay-ről, soha semmi probléma nem volt eddig. Mivel munkaidőben próbálták kézbesíteni, ezért mindig megtaláltam az erről szóló értesítőt a postaládámban (panel épület, lépcsőház).Most sajnos nem így történt. Miután feltűnt, hogy a szokásosnál kétszer-háromszor tovább tart megérkeznie a csomagomnak, elkezdtem érdeklődni a feladónál, hogy mi a helyzet. Így megkaptam egy referencia számot, ami alapján utána tudtam nézni a Royal Mail oldalán a csomagnak. Ott azt írták, hogy a csomagot megpróbálták kézbesíteni Magyarországon ekkor és ekkor (később utalok a pontos időpontokra). Viszont a jelzett időpontban én már itthon tartózkodtam (munka után) és tudom, hogy senki nem csengetett be hozzám, valamint senki sem hagyott üzenetet arról, hogy csomagom lenne.
Ezek után elkezdtem keresni a Postánál a csomagot. Bementem a legközelebbi postahivatalba és ott érdeklődtem. Ott közölték, hogy náluk nincs ilyen számon csomag és ötletük sem volt, mit tehetnék. Már épp indultam, amikor utánam szólt egy hölgy, hogy esetleg nézzem meg a GLS honlapján, mert ők szállítanak a postának. Ha ennek a hölgynek ez nem jut eszébe, akkor mai napig nem tudom, mi lett a csomagommal! Nem is értem, hogy ennek miért ez a rendje és módja, hogy a postánál nem jelenik meg a csomagszám, azt viszont nem lehet tudni, hogy melyik futárszolgálat foglalkozik a csomaggal Magyarországon, mert ezt már a Royal Mail honlapja sem írja ki! Magyarán az ember ki van szolgáltatva...
Aztán mikor hazajöttem, megnéztem a GLS honlapján a csomagszámot, hát látom, hogy meg is van. Legnagyobb meglepetésemre azt láthattam, hogy három különböző alkalommal(!) is megpróbálták kézbesíteni nekem a csomagot. Minden alkalommal szépen "megsétáltatva" Alsónémedi és Pest közt. Látható az is a listából (mellékelem), hogy minden egyes alkalommal szinte percre pontosan ugyan abban az időpontban próbálták nekem kézbesíteni a csomagot! Fel nem foghatom, hogy miért? Ha egyszer valaki dolgozik, akkor minden hétköznap munkaidőben, ráadásul pont ugyan abban az időpontban nem lesz otthon, én azt gondolom.
Kérhettem volna a munkahelyemre a csomagot? Való igaz, hogy oda szoktam kérni minden esetben a kiszállítást, amennyiben ezt meg tudom tenni. Csakhogy: az ebay-en az eladók (főként, ha üzlet az eladó) csakis és kizárólag arra a címre hajlandó kiküldeni a csomagot, amely a vevőnek a PayPal (és az ebay) profiljában ellenőrzött címként szerepel (ez pedig teljesen természetesen az otthoni cím, mivel a PayPal regisztrációnál igazolvány másolatot kell küldeni), semmilyen más címet nem fogadnak el! Ezt jobb ha tudják, kedves Ügyvezető Úr/Hölgy, mert lehetnek még a jövőben kellemetlenségeik ebből származóan, nem lehet elrendezni a dolgot egy vállrándítással, miszerint "Miért nem a munkahelyi címre kérte a kiszállítást a K. Ügyfél?! Ő tehet az egészről!". És egyáltalán nem biztos, hogy mindenki olyan türelmesen fogja kezelni a dolgot, mint én (pláne az ezzel járó plusz költséget, amit okoztak).
A nagyobbik gond nem az, hogy mindig ugyan abban az időpontban próbálkoztak, hanem az, hogy egyetlen egyszer sem hagytak semmilyen értesítőt! Telefonhívásomra (az egyébként nagyon udvarias, felkészült, türelmes és rendkívül segítőkész úriember, aki előtt le a kalappal!) az ügyfélszolgálatos kollégájuk közölte, hogy a futár által hagyott feljegyzésben az áll, nem lehetett a lépcsőházba bejutni (három alkalommal!!!). Egy olyan lépcsőházban lakunk, ahol 60 család él! Ha csak 3-al szorozzuk, az 180 fő! Különösen a szállításra jelzett időpontban olyan ki-bemenő forgalom van a kapunál, hogy öröm nézni... Szóval fel nem foghatom, hogy egy magát futárnak nevező ember hogy nem képes bejutni egy épületbe (akár becsengetve máshová) annak érdekében, hogy annak rendje, módja szerint, kötelességéhez híven értesítést hagyjon a címzettnek a postaládájában legalább arról, hogy csomagja érkezett ezen és ezen a referenciaszámon, vagy bármilyen esélyt teremteni arra, hogy a nyomorult címzett egyáltalán tudjon arról, hogy a csomagját megpróbálták neki kézbesíteni és hol tud utánajárni!
Számomra ez döbbenetes, hogyan történhet ez meg!?Az ügyfélszolgálat azt is közölte, hogy sajnos aznap reggel (tegnap telefonáltam) visszaküldték Angliába a csomagomat és már nem lehet visszafordítani... ha előző telefonáltam volna...... Volt esélyem, kaptam rá esélyt, kérdem én?
Hát nagyjából ennyi lett volna a történetem, csatoltam a trackingről a screen shotot, érdemes megnézni. A rendszerük hibásan (ügyfélszolgálatos elismerte) a csomag kézbesítését kétszer jelzi egy napon, de csak az első (reggeli) időpont a helyes, a második nem. Ezzel alapvetően nem lenne olyan nagy probléma, csakhogy a Royal Mail rendszerében egyetlen üzenet jelenik csak meg, ami az utolsó kézbesítési próbálkozásról szól, ami a GLS rendszere szerint olyan időpontban történt meg, amikor itthon voltam és nem kaptam értesítőt sem. Ez nem valós időpont, ekkor nem történt kézbesítési próbálkozás a valóságban, viszont én, az ügyfél csak ezt látom abban a rendszerben, amiről tudok (GLS-ről nem tudtam volna, ha nincs a véletlen). Így aztán sikerül totálisan összezavarni az ügyfelet a hibás rendszer miatt. Nem ártana ezt a hibát (is, az emberi mellett) javítani egy ilyen nagy, magára adó cégnél.
Az eladó közölte, a csomag újbóli kipostázása újabb 3.500 Ft-omba kerül. Nem nagy pénz, de el tudtam volna jobb helyre is költeni.
További jó (és ennél sikeresebb) munkát kívánok!
Üdvözlettel:
Balogh Zsolt
zsocaozd@hotmail.com -
sellerbuyer
őstag
válasz sellerbuyer #25991 üzenetére
Na ezek után a következő történt:
Jelzem, hogy egy 210e Ft-os digitális fényképezőről van szó!
Visszament ugye a csomag, én leírtam az eladónak, hogy mi történt. Az eladó korrektül feladta újra a csomagot, ez úttal együttműködően a munkahelyemre küldte, ami kb. 1-2km-re van onnan, ahol lakom, szóval nagyon közel.
Akkor már ugye tudtam követni a GLS-nél, mert tudtam, hogy ők szállítják. Angliából feladás után, a következő napon(!) a csomag már az elosztóban volt, Alsónémediben, 17h környékén! Nem vártam volna, hogy egy-két napon belül kikerül onnan, hiszen általában 4 nap szokott lenni, ezért nem aggódtam. Valamiért másnap reggel(!!!) - megint csak anélkül, hogy számíthattam volna rá és várhattam volna - megérkezett a csomag... de hogyan!
Egy nagy oktatási intézményben dolgozom. A csomagok és levelek az irodán hol ehhez, hol meg ahhoz a munkatárshoz kerülnek, attól függően, kihez tudja épp vinni a futár. Persze egész nap "futárjárás" van nálunk, GLS is többször megfordul természetesen.
Mivel nem vártam még a csomagot, ezért még nem is jeleztem a megfelelő kollégáknak, hogy csomag fog érkezni a nevemre és hogyan kellene azt kezelni (értékes). Ez majdnem "tragédiához" vezetett, ismét csak a futár idiótasága miatt (és kolléganőm hibájából).
Megint csak azért, mert nem vártam még a csomagot (két nappal a feladás után!), ezért nyugodtan kimentem kiküldetésbe (anyagbeszerzés, nem érdekes). Mikor visszaértem, elindultam WC-re. Van nálunk egy ügyfeles pult, hát látom, hogy ott egy csomag. Esküszöm, megszólalt bennem valami, hogy fél szemmel sandítsak már oda rá. Hát látom a nevemet a címzettnél, ekkor megállt bennem az ütő. A csomag a pult tetején (tehát nem is eldugott helyen, hanem közszemlén) figyelt, a pultostól jó messze, ráadásul ő el szokott menni kb. félóránként bagózni! Fogalma nem volt róla ugye, hogy nagy értékű a csomag tartalma mert nem volt még időm sem szólni neki, hiszen előző nap délután láttam az elosztóba érkezni a csomagot, és másnap már reggel mentem ki beszerzésre.
A nyomorult futár (vagy nem is tudom, minek nevezzem) otthagyta a csomagot csak úgy, persze aláíratta a kolléganőmmel, hogy neki már ne legyen felelőssége. A kolléganőm meg nem tudta, hogy mit vesz át, így simán aláírta és ott hagyta a pult tetején. Ha nem veszem észre, kitudja, mi történik... Komoly eszközök tűntek el pont onnan, több is, hónapokra visszamenően... Egyszerűen érthetetlen számomra ez a hozzáállás a GLS részéről. Nagy eséllyel még ugyan az is lehetett a futár, aki hozzám haza hozta (illetve nem hozta) a csomagot, hiszen körzetekre van osztva a terület és 1-2km-el odébb biztosan beleesik még az övébe a munkahelyem is.
Elküldtem a levelemet egy barátomnak is, aki egy másik nagy futárszolgálatnál dolgozott egy ideig. Ő azt mondta, egyáltalán nem csodálkozik azon, hogy ilyesmi megtörténik. Egyrészt azért, mert olyan figurák dolgoznak a cégeknél futárként, hogy azokra egy doboz gyufát rá nem bízna, másrészt meg olyan f...s a logisztika, hogy minden nap egy rakás csomag elkeveredik. A hanyagság pedig szinte természetes a futárok zöménél, totálisan tojnak a küldeményre, örülnek, ha le tudják dobni valakinél, mindegy, ki veszi át és onnantól már az ő felelősségük véget ér.
-
sellerbuyer
őstag
válasz Zozzant #25992 üzenetére
Nem kaptam az eladótól számot, ez az eladásnál fel is volt tüntetve, hogy nincs.
Miután megírtam az eladónak, hogy mi történt, az után küldött egy tracking számot, amivel legalább az angliai útját tudtam követni a csomagnak. Hiába kaptam számot, ha egyszer nem tudtam, hogy Mo-n ki kezeli a csomagot!
Nem írtak vissza, azt gondolom, el sem jutott a címzetthez a levelem, az ügyfelesnél elakadt nagy eséllyel.
Maximálisan azt gondolom, hogy az ilyen futárt úgy kell kirúgni, hogy csak úgy nyekkenjen!
Egyetlen, szimpla feladata egy futárnak: célba juttatni a küldeményt. Ha ennek nem bír eleget tenni, akkor el kell zavarni a cégtől! Aki ilyet ír le jegyzőkönyvbe, hogy ő nem bírt egy és ugyanazon lépcsőházba bejutni, három alkalommal, azt élből kirúgnám. Nem kérdeznék, nem próbálnám tisztázni a körülményeket, semmi, egyszerűen repülne. Nagy eséllyel egy értelmes, normális országban ez így is műxik. Ezen a nyomorult helyen persze nem. Pontosan tudom, hogy milyen nehéz a futárok "élete", de aki nem tudja teljesíteni a feladatát, az ne menjen futárnak. Én sem mentem érsebésznek... nem véletlenül!
[ Szerkesztve ]
-
sellerbuyer
őstag
válasz sellerbuyer #25993 üzenetére
Mivel ebay-es topic, azt hadd jelezzem azért, hogy az eladóval forró dróton voltunk és végig megpróbált segíteni, minden tőle telhetőt megtett. Több ügyfelessel kellett kommunikálni, de mégis egy emberként próbáltak segíteni és nagyon korrektek voltak!
A csomag újra történő feladása 3.500 Ft-omba került.
[ Szerkesztve ]
-
sellerbuyer
őstag
Nem szoktam licitálni termékre, de most rákényszerültem. Kellemes meglepetés ért.
Olyan termékre licitáltam, amiből több volt és van is és újra és újra felteszi az eladó üzlet. Mivel az első próbálkozásomat meghiúsította max. bidjével egy másik licitáló, láttam, hogy akkor mennyiért kelt el a termék, így a következőre (amire ő szintén licitált) már 1 Fonttal többet tettem max. bidnek, mint ő akkor. Na most megint vesztettem, mert ő két Fonttal ment feljebb az első terméknél tett legnagyobb ajánlatánál.
Viszont! Jött egy ilyen:
You have received a second chance offer for this item from euro_trader. This offer expires on 27 Nov, 2012 19:02:11 GMT.Megkapom a terméket Buy it now annyiért, amennyit kínáltam érte max. és csak én vehetem meg ennyiért!
Bakker, komolyan mondom...! Így kell üzletelni! Ezt nevezem én megfelelő üzleti magatartásnak! Az ilyenek viszik sokra... Nektek ez biztosan nem volt új... Én az óta vagyok ebay-en, mióta lehet Mo-ról is, de mindig villámáron vásárolok, eddig még nem licitáltam, nem kellett licitálnom semmire. Jól esett, hogy az első alkalommal így alakult, no. Pláne, mivel itthon kétszeres áron megy a termék!
-
sellerbuyer
őstag
válasz radi8tor #26128 üzenetére
Ahha, értem. Így tornásszák fel az árat. Nem is biztos, hogy ismerőse volt, lehetséges, hogy az eladó maga van több acc-al bent. Hát, akárhogy is, még így is baromi jól jártam.
Ezért nem szeretek egyébként licitálni, mert vakítás az egész. Vaterának sincs kb. semmi értelme. Ilyen balek háziasszonyok megtalálják ott a kisgyereknek a horgolt akármit kb., meg retro játékokat, amiket keresgélnek és örülnek, mint az atom, hogy licitálhatnak rá, aztán megvehetik méregdrágán, de a fíling megvan, hogy ők licit útján jutottak hozzá, tehát csakis olcsó lehet. Semmire nem tartom ezt. Sajnos ez a termék most csak így volt hozzáférhető értelmes áron, ezért licitáltam, de a lényeg, hogy ez alatt az ár alatt nem adták volna oda úgysem, szóval mindegy. Öröm a köbön, pláne ha még meg is érkezik rendben és még jó is lesz, nem pedig hamisítvány!
-
sellerbuyer
őstag
válasz matykooo #26130 üzenetére
Épp erre céloztam, hogy kacatokat érdemes csak ott venni. Ugyan az, mint bármelyik bolhapiac. Számomra értelmetlen a léte kb. így, ebben a formában. Úgy a licitálás léte is értelmetlen számomra.
Most ha van mondjuk egy LCD TV-d és el akarod adni, nehogy már ne állíts be minimál árat. Na most jön a vevő, meglátja 1Ft-ra kitéve, beindul a nyálelválasztása kb., hogy ő majd ezt jó olcsón meg tudja venni és licitál mint a barom, de pénze úgysincs. Te pedig úgyis fix áron adod el, max. ettől csak feljebb mehet, de nem fog, mert pénze nincs a nyomorult vevőnek, ezért jár Vaterára és nem a boltba, meg nem az apróhirdetési oldalra..., mert ócsóé akar vásárolni, nagyon ócsóé. Mindketten csalódtok, mert egyikőtök sem jár sikerrel, értelmetlen az oldal úgy, ahogy van, lenne inkább Bolhapiac a neve, talán akkor találóbb lenne.
Beszéltem nem egy eladóval és vevővel már, persze előadtam a véleményem az egészről, nagyjából egyetértettek. Viszont akik nem és előadták, hogy hát ők bizony a licitálással nagyon jól szoktak járni, mert egy csomó cuccukat jóval többért tudták így eladni, mintha csak villámáron kitették volna. Na most először is, fogalmuk nem lehet erről, mivel nem tették ki villámáron..., ergo azt sem tudhatják, mennyiért vitték volna villámáron el. Megsúgom, éppen annyiért, vagy lehet, még többért is, mint amennyiért licittel elvitték. Szóval az egész vakítás, mondom. Aztán a másik, hogy ezek kivétel nélkül ilyen horgolt xarokat, meg kicit-kacatokat áruló anyukák, meg középkorú nők, estébé voltak...
Aztán nem olyan rég láttam jó pár videót, amiben komolyabb online kereskedelmi oldalak tulajdonosai, illetve megbízottaik beszámoltak vállalkozói fórumon (személyes fórum, nem internetes) arról, hogy hogyan is áll az üzletük, hogyan kezdték, hová jutottak el eddig, stb., elmondtak különböző statisztikákat is. Kiderült, hogy a Vatera látogatói és sikeres eladói, valamint vevői minden létező statisztika szerint valami iszonyat durva, ha jól emlékszem, talán 70-80% közötti arányban(!!!) a 40-45 év feletti nők közül kerülnek ki!!! Na ezzel szerintem kb. mindent elmondtam az egészről. Minden esetre örültem, hogy épp ők maguk igazolták az állításaimat. Munkahelyemen rengeteg nővel dolgozom, kb. mind középkorúak, ill. felette. Úgy rá vannak állva a Vaterára, mint a fiatalok a FB-ra kb. Ne tudjátok meg, valami orgazmikus élményt élnek át, mikor sikerül megvásárolniuk vmi kacatot jó drágán!
Ha belegondoltok, a magyar ebay-nek sem lenne semmi értelme, ha volna. Úgy értem, igazi(!) magyar ebay-nek, nem annak, ami most van. Olyan durva a posta Mo-n, hogy elküldeni nem bírnád a terméket olyan áron, hogy érdekeljen odakint vkit is, megvásárolni továbbértékesítésre jó áron meg eleve felejtős. Amilyen árak itt vannak, nem is tudom, kinek árulhatnál nemzetközi szinten, hol van még ennél is nagyobb drágaság, meg 27%-os adónál magasabb... Hungarikummal meg, amit értelme lenne árulni, tele van az egész világ, ott helyben megvehetik, sokkal olcsóbban, mint mi itt Mo-n! Azt árulni meg ezért nincs értelme kb. Persze látom, hogy van egy-két próbálkozó hazánkból is ebay-en... hát nemtom, hogy bejött-e nekik, szerintem max. "kamionról leesett" cuccokkal próbálkoznak sikerrel...
[ Szerkesztve ]
-
sellerbuyer
őstag
válasz matykooo #26133 üzenetére
Jajj, a jutalékot nem is mondd!
Már nem részletezem, mert szétoffoljuk teljesen a topic-ot.
A lényeg, hogy anno, mikor egyszer próbálkoztam náluk eladni, csaknem 4e Ft-omba került jutalékban az, hogy 8 darab termékemet két hónap alatt összesen 14-en látták!!! Egyetlen termék sem kelt el természetesen, pedig kurrens termékekről volt szó, jó áron!!!
Ezért a pénzért hadd ne mondjam, hogy pl. az Expressz címoldalán hirdethettem volna jó ideig! Talán picit többen látták volna, mint 14-en és nem két hónap alatt!
Na nálam ez tette fel a pontot az i-re a Vaterával kapcsolatosan. Az óta szidom, ahol csak tudom és próbálom felnyitni az emberek szemét...
[ Szerkesztve ]
-
sellerbuyer
őstag
Kínából nem kaptam meg apróságokat. Írtam az eladónak, megírta, hogy feladja újra őket.
Azt hittem, csak az időt húzza. Erre kb. 8 nap után megjött a csomag, légipostával adta fel és többe került neki a postaköltség (legalább is a boríték adatai szerint), mint amennyibe az egész cucc került. Ilyen is van.
-
sellerbuyer
őstag
válasz M_o_g_y_i #26387 üzenetére
Én egy esetben hasonlóan jártam. Az eladó (üzlet, Kína) azt állította, hogy ők feladták a terméket. Írtam neki, hogy kérem vissza a pénzt, de mivel időközben már szükségem volt a termékre, így megvettem itthon, jó drágán.
Visszaküldte a pénzt az eladó, de annyit kért, hogy ha megérkezik bármikor a termék, akkor fizessem ki. Megírtam neki, hogy én kifizetem, de nekem ki fogja kifizetni azt a terméket, amit jó drágán megvettem itthon, önhibámon kívüli okok miatt ugye?
A "feladott" termék mai napig nem érkezett meg, több, mint fél év után...
-
-
sellerbuyer
őstag
válasz tmanjunior #26510 üzenetére
-
sellerbuyer
őstag
válasz tmanjunior #26516 üzenetére
Bocs, de te miről beszélsz? Ingyenes a szállítás!
Ráadásul korrektül odva van írva, hogy mivel adja fel, sőt még a várható szállítási idő is!
A) EMS Express (it takes 5-10 working days)
B) DHL Express (it takes 4-7 working days)
C) UPS Express (it takes 4-7 working days)
D) Other Express (it takes 5-10 working days)
[ Szerkesztve ]
-
sellerbuyer
őstag
válasz tmanjunior #26514 üzenetére
tmanjunior, szerintem te ne rendelj semmit ebay-ről, ezt nem neked találták ki. Vásárolj itthon inkább!
-
-
sellerbuyer
őstag
válasz Real_Necro #26537 üzenetére
Semennyire.
-
sellerbuyer
őstag
válasz radi8tor #26587 üzenetére
Honnan kérik ezt be? Mert a vevőtől biztosan nem, meg az eladótól sem. A PayPal meg esélytelen, hogy ilyesmit kiadna.
Még csak hasonlóról sem hallottam eddig. Olyanról viszont igen, hogy felbontják a csomagot és megbecsülik a benne talált termékek árát, arra számítják a VÁM-ot.
[ Szerkesztve ]
-
sellerbuyer
őstag
válasz radi8tor #26589 üzenetére
Na de várjál. Ezt max. azoknál a cuccoknál, amikre biztosan van VÁM.
Mert kismillió VÁM-on átfuttatandó cuccom volt már (Kínából gyak. folyamatosan rendelek), az életben nem kellett PayPal bizonylatot bemutatnom, meg ilyen röhejes hülyeségek, mind simán átjött. Nem is hallottam ilyenről, persze látom a linket, de alig hiszem el, hogy ezek tényleg ilyen pancserek. Ez megint annyira magyar, sőt, annyira Balkán (amihez valójában tartozunk, csak szeretnénk EU lenni)...
Szerintem egyébként minimum személyiség védelmi okokból aggályos és alkotmányos jogokat is sérthet, hogy bekérik magánemberként vásárolt termékekről is a PayPal bizonylatot. Én cégként kérek számlát a vásárlásokról és mégsem kértek még ilyet. Nekem legenda szagú, pedig látom, hogy nagyon sokaktól bekérik.
Hol van ez hivatalos helyen leírva, hogy ez a menete a VÁM-oltatásnak? És hogy ennek a menetnek a részét képezi a PayPal számla bekérése?.... Nagyon kíváncsi lennék erre...
[ Szerkesztve ]
-
sellerbuyer
őstag
Lehet. Abban viszont egészen biztos vagyok, hogy jogokat sért, hogy bekérik a PayPal számlát, legalább is ha kötelezően kérik be. Ha egy alternatívaként felajánlják, hogy küldd be a számlát, aztán ha nem küldöd be, akkor megbecsülik az árat, az teljesen rendben van szvsz.
Nekem már az sem okés, hogy felbontják valakinek a csomagját, de ha nem küld be PayPal számlát, akkor csak meg kell állapítani vhogy a kb. értékét a terméknek, így ez utóbbi esetben ez is rendben lévő dolog szvsz.
-
sellerbuyer
őstag
Nem a PayPal a problémám, hanem a bizonylat. Milyen alapon kér valamit, ami személyes? Az az én nevemre van kiállítva (ha magánemberként vásárolok), esetleg még a telefonszámom is simán szerepelhet rajta, amihez pl. a VÁM-osnak piszkosul nincsen semmi köze, esetleg még titkosított is lehet. Hadd ne soroljam, egyértelműen személyiségi jogokat sért és azt gondolom, alkotmány ellenes is lehet... Bár, ahogy mostanában állunk alkotmány ügyben, bármiről el tudom képzelni, hogy alkotmányos, ami az emberi jogokat sárba tiporja..., de félre a politikával... A lényeg, hogy közük nincs a bizonylathoz.
Így azt sérelmezem, hogyha kötelező jelleggel kéri be, ellenkező esetben nem kapom meg a csomagot. Ha nem küldöm be, akkor becsülje meg, ahogy tudja (nyilván felbontja), aztán ennyi, kapjam meg annyi VÁM-al, amennyit kiszabnak rá. Ez esetben az én választásom: nem bontják fel a csomagot, viszont beküldöm a bizonylatot, vagy nem küldöm be, de akkor felbontják, hiszen másképpen nem lehet hitelt érdemlően még kb. árat sem számolni, majd arra a VÁM-ot.
Ebben az országban az emberi jogokat millió helyen és ponton sárba tiporják, ez a bajom úgy általánosságban. Az, hogy ehhez bármilyen Nemzeti Akármi simán hozzájárul, sőt főkolompos, már fel sem tűnik senkinek, ez is problémám... Az Artisjus és MAHASZ nevű. jogvédőnek álcázott maffia csoportokat már meg sem említem, mert erősen off lenne.
Na jó, a lényeg, hogy egyetlen csomagomhoz, levélküldeményemhez sem kértek be semmit már sok éve, pedig állandóan rendelgetek csájnából, olykor USA, Ausztrália bejátszik, de soha semmi nem volt, persze nem érte el az értékhatárt a termék értéke, de ennek bizonyítására nem kértek soha semmit tőlem. Mi több, eddig még nem is hallottam erről, hogy számlát kérnének be, most hallottam itt radi8tortól először.
-
sellerbuyer
őstag
Szerintem meg te ne viccelj már! Hol van szerinted olyan törvény, vagy szabály, hogy köteles vagyok elhozni (sőt, megőrizni!) a bizonylatot?! Ne találjunk már ki ilyen marhaságokat, emberek! Így is van elég sok baromság, amivel etetnek minket odafentről!
A kereskedőnek kötelessége odaadni a bizonylatot, a vevőnek meg kutyára nem kötelessége semmi! Engem nem kötelezhet semmire sem a VÁM-os magánemberként, mert semmi köze hozzám, csak a határőr kérhet számon, mert ő belügyes, kvázi rendfenntartó! De ő sem ilyen ügyben, max. igazoltathat, stb., teljesen más tészta! Ne keverjük már a szezont a fazonnal!
Jesszusom, FB-on is így terjed a sötétség...
"Minden vagyontárgyról kérhetnek nyilatkozatot mit menyiért vettél és ha nem tudsz magyarázatot adni hogy miből futotta rá jól megbüntetnek"
1. Totálisan nem idetartozó dolgot kevertél ide!
2. A nyilatkozat nálad mióta bizonylat? Szóval ezzel nem sikerült bizonygatnod semmit.Felhomályosítanálak: ha pl. kirabolnak és feljelentést teszel a rendőrségen, akkor sem kell számlával igazolnod az értékét a tárgyaknak, amiket elvittek, hanem csak nyilatkoznod kell az értékükről! Ennyi. Ha számla van, annak örülnek, ha nincs, akkor sincs semmi gond, mert egyszerűen nem kérik!
[ Szerkesztve ]
-
sellerbuyer
őstag
Hát igen, most már tapasztalom én is azokon a termékterületeken, amikből én szoktam rendelni, hogy bezony csájna barátaink betették Mo-t az exlude-ba kőkeményen. És a legrosszabb, hogy a legolcsóbb kategóriákban...
[ Szerkesztve ]
-
sellerbuyer
őstag
Az ilyesmit mindig egyeztetni kell az eladóval jó előre. Sok eladó pl. csakis és kizárólag a Paypal-ban megadott címre hajlandó szállítani. Mindenkinél más a hozzáállás, ezért kell egyeztetni az aktuális eladóval.
A tapasztalatom az, hogy ha kifejezetten üzenetben megírod az eladónak előre, hogy milyen címre kéred a szállítást, nem szoktak problémázni. Így lehet pl. a munkahelyedre kérni, stb.
-
sellerbuyer
őstag
válasz Chaser #27110 üzenetére
Ebből következik, hogy úgy lehetne "kijátszani" az ilyesmit, hogy (az USA-ból cuccokat behozó cégek mintájára) olyan helyen VÁM-oltatni (olyan országban), ahol a legkisebb az EU-n belül a költsége, aztán ha már EU-n belül van, akkor csak postaköltség. Erre lehetne céget csinálni az adott EU-s országban lévő telephellyel.
-
sellerbuyer
őstag
Észrevettetek egy olyan tendenciát, hogy az angliából postázás árát HUN-ba nagyon megemelték az eladók? Csak ámulok és bámulok...
-
sellerbuyer
őstag
válasz maszekember #27190 üzenetére
Olvass vissza, elvileg ide is bemásoltam a GLS-nek írt levelemet! Veled is pontosan az történt, ami velem! Van egy pár idióta futárjuk, aki lusta dög és egyszerűen ráírja a jegyzőkönyvre, hogy ő nem tudott bejutni az épületbe. Nem fogod megkapni a csomagodat, most szólok! A futár még kétszer el fogja ugyan ezt játszani, amit most és ennyi, megy vissza a csomagod inglisbe!
Nekem ezt 210e Ft-os digifényképezővel játszotta el ez a tetű! Az ügyfeles meg még engem cseszegetett, hogy miért nem telefonáltam be?! Mondom, honnan kellett volna tudnom, hogy megjött a csomagom, amikor ez a majom még csak értesítőt sem hagyott?! Meg egyáltalán, honnan kellene tudnom, hogy Mo-n melyik futárcég (sőt, mért nem a posta???) szállítja?
Aztán amikor az eladó újra feladta a csomagot, immáron a munkahelyemre kértem, akkor valószínűleg ugyan az a mocsadék futármajom otthagyta a munkahelyemen ebek harmincadjára kib....szva az ügyfelesnek a pultján (az ügyfeles aláírta, mert fogalma nem volt, mit ír alá!), ahonnan bárki elvihette volna!!! Mázlim volt, hogy WC-re menet észrevettem! XV-ben vagyok, lehet, hogy pont ez volt a te embered is, aki velem ezt megcsinálta! Vagy pedig a GLS-nél már általános ez!
Egyszer találkoznék vele, kitekerném a tetűnek a nyakát, az zicher, pedig nagyon türelmes ember vagyok általában!
Olvasd el a levelemet, elvileg beidéztem ide is, valamelyik régebbi hsz-ben és abból mindent megtudsz! A GLS füle botját sem mozdította a panasztételemre! Ha sűrűn fog ilyen előfordulni, akkor előbb-utóbb pedig úgyis megütik a bokájukat! Ráadásul ők szállítják a Royal Mail csomagokat Mo-n (a Posta megbízásából, állítólag!), szóval nagyon durva, amit művelnek, mert nem kevés nem nem értéktelen csomagokról van szó!
Ja igen, a GLS rendszere hibás! Ezt is az ügyfelestől tudom, simán megmondta. Neked csak reggel 8-kor szállították ki, a másik, a délután 6 a visszaérkezés időpontja (csak hibásan kézbesítést ír a rendszer), amikor visszaért a futárf...szkalap és úrja felvették a csomagod Alsónémediben. Még kétszer "próbálkoznak" elvileg elérni és ennyi. Úgyhogy vedd fel a telefont és add meg a mobilszámod, amin a futár fel tud hívni, mert ebay-es csomagoknál ez szokik hiányozni ugye...
-
sellerbuyer
őstag
válasz hun620 #27194 üzenetére
Tudod, mi az érdekes? Nem is tudom, már hány éve rendelek ebay-ről (rengetegszer) és nekem is mindig a Posta hozta ki minden csomagomat, ill. levélküldeményemet. Minden egyes esetben ott találtam a szabványos postai értesítőt a levélszekrényemben (mivel dolgozom napközben). Soha semmilyen problémám nem volt ezzel, mivel a postásunk olyan eszméletlenül rendes és kötelességtudó emberke, hogy le sem tudom írni. Ráadásul a postásnak minden esetben van saját kulcsa a lépcsőházhoz!
Erre most a Posta kötött vmilyen megállapodást ezzel a nyomorult futárcéggel és tessék, máris problémák vannak... Kár volt kiszervezni az egészet és nem is értem, hogy miért tették, mivel a Postának van saját, aktívan működő futár szolgáltatása.
Döbbenet az egész, de ez ma Magyarország sajnos... A kínaiak tömegével tiltanak le minket a "drága" VÁM-osaink miatt, akik lenyúlják a cuccainkat, vagy Isten tudja, mi a frászt csinálnak, de sorra nem érkeznek meg a rendelések, ill. hónapok múltán... Hagyjuk is, el kell innen húzni, aki csak teheti, az menjen, ennyi kb....
[ Szerkesztve ]
-
sellerbuyer
őstag
Skacok, ezt nem értem:
Rákeresek egy adott termékre. Szépen kilistázódik és az ára alatt ott van, hogy Mo-ra free a szállítás. Mondom, naccerű, meg is felel az ár, öröm a köbön. Erre rákatt a termék linkjére, bejön az oldala és ott meg már 30 Font a szállítás!!! Megyek a Postage panelre, ott is látom, hogy 30 Font! Mindez Angliából! Ennyiért elmegyek érte kocsival kb... Szóval valami itt nekem nem kerek!
Megyek a boltnak az ebay oldalára, ahol a terméket árulják. Nézem, ott is a terméklistában free a posta. Utána katt a termékre, megint 30 Font! Most ilyenkor mi van?
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az eBay szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Acer Iconia P10 tablet 4/64GB - Műszakilag hibátlan, apró esztétikai hibás - 1 hét próbagarival! -
- iPhone 11 Pro / 64GB / Jó állapot / Kártyafüggetlen / 92% akkumlátor / Számla + Garancia
- 2024-es LG SG10TY 3.1 hangprojektor - 420W, Dolby Atmos - ÚJ! Bontatlan! Mélyen ár alatt!
- SOSEM HASZNÁLT ELGATO STREAMDECK+
- Cooler Master Elite Knight 350W RC-K350 USB 3-as ház kiárusítás!!! AkciÓÓ!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen