Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #758 üzenetére

    Próbálj váltani Fullscreen (exclusive) és Borderless Window (DWM/Aero) módok közt. Előbbi preferált, mikor jól működik és az egzotikusabb Vsync megoldásokhoz általában követelmény is (ilyenkor tud esetleg belenyúlni a driver, egyébként a Windows ablakkezelő vezérel), de tesztelni jó a Windows ablakkezelős mód is (nem emlékszem, hogy a játékmenüben pontosan hogy nevezik ezeket, főleg magyarul nem is láttam még a DAI menüt, de ott összesen három van és az egyik egyértelműen nem fullscreen, szóval kapcsolgass a másik kettő közt...).

    Érdemes Win10-re frissíteni, ha még nem tetted, mert gyorsult vele DX11 (illetve most már a driver-eket is erre fogják elsősorban optimalizálni). Amúgy viszont elég régi már ez a játék, így az utóbbi fél évből szinte minden verziónak jónak kéne lennie ehhez. Próbáld ki a legújabb WHQL-t, vagy esetleg tesztképp egy pár hónappal régebbit is (a legfrissebb BETA-ra szerintem semmiképp nem lesz szükség hozzá, bár a fene tudja, hogy a játékfrissítések mennyire nyúlnak bele a DX11 rendererbe, szükség lehet-e a legújabb update-hez új VGA driver profilokra is, mert akár ilyen is előfordulhat elméletben, így utolsó próbaképp felteheted ezt is).

    A másik fontos dolog, hogy egy 960-al ne próbálj meg mindent Ultra-ra tolni. Nekem egy tuningolt 290X-el és Mantle-el is vissza kell venni egy-két beállítást High-ra, hogy viszonylag stabil 60fps-em legyen, sőt, akár a tessellation-t Medium-ra vagy Low-ra és még pár kevéssé éhes beállítást is Ultra-ról High-ra, ha tényleg minden környezetben és teljesen stabil 60fps-t szeretnék. De úgy játszottam, hogy csak a tessellation és a Shadow volt High, minden más Ultra, illetve mindkét Anti-Aliasing OFF (az MSAA semmit nem csinál, csak lassít, a post-process AA pedig mindent maszatol, nem csak a recéket), így az idő nagy részében megvolt a 60, néha esett le 45-re és csak nagyon ritkán rövid időre 30-ig. (De a nomális, tripplebuffer Vsync miatt még a Mantle-t se nagyon használtam, csak DX11-el megy rendesen Win10-en. ; Neked pedig nincs Mantle-öd, de egy viszonylag friss nVidia driver-rrel nem is kell ilyen CPU mellé, lazán megoldja a dolgot a CPU és a driver DX11-el is, ami ennek a játéknak kell, még többet is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • leviske

    veterán

    válasz Darth_Revan #760 üzenetére

    A képugrálás nekem átlagban akkor jön elő, mikor a proci kap hirtelen terhelést. Mivel a 6600K egy elég friss cucc, nem lehet, hogy a korai bios miatt esetleg az a gond, hogy akkor is visszább vesz az órajelből, mikor nem kéne (throttlingol)?

    Csak mert az nVidia driverei nem szokták megenni a gépet, és maguknak a GeForce tulajoknak se nagyon volt gondja a játékkal itt a topikban.

    Szóval, ha a janos666 említette dolgok rendben vannak, akkor ennek volna érdemes utánajárni (valahogy feljegyeztetni a géppel az órajel állapotokat játék közben).

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #760 üzenetére

    Az Origin overlay-t is érdemes lehet letiltani (jobbklibb a játék poszterén, tulajdonságok, pipa fel; vagy esetleg globálisan az Origin beállításainál), ahogy úgy általában minden overlay-t, mint pl. az AfterBurner, FRAPS, stb (fps mérésre van konzolparancs a játékban: PerfOverlay.DrawFps 0, ami biztonságosabb [nem zavarja a mérést a mérőprogram]).

    Tudom milyen az, mikor egyenetlen a mozgókép látszólagos >=60fps-el is. Nekem ez a játék akkor csinálta, mikor kipróbáltam a borderless (keret nélküli ablak) módot (a Mantle Vsync bug miatt). Teljesen mindegy, hogy mennyi volt az fps, mindig "ugrált" a kép, például oldalazva egy fal mellett abszolút egyértelműen akadozott a mozgás. Rosszabb volt így a 60fps, mint rendes fullscreen (teljes képernyő) módban 30, mert az legalább egyenletesen és nem véletlenszerűen szaggat. Ablak módban nem a játék, hanem a Windows próbálja szinkronizálni a képkockákat a monitorfrissítéshez, de ilyenkor még a Windows-nak és a játéknak is külön szinkronizálniuk kell (gondolom ez bukik meg néha, mert a Windows asztalom mindig korrekt).

    (#761) leviske

    A legutolsó WHQL verziókat tekintve az nVidia DX11 driver-e durván fele annyi CPU teljesítményt igényel, mint az AMD-é, szóval ha a névleges, manuális TDP keret és/vagy szorzó emelés nélkül is garantált órajelekre lassul az alap vagy manuálisan megemelt Turbo órajelekről, akkor még mindig jónak kéne lennie. Ha pedig ettől is alacsonyabb szorzóra ugrana vissza a CPU hétköznapi terhelés mellett, azt szerintem már többen észrevették volna és cikkeznének a hotfix firmware-ekről (bár ki tudja...).

    De ha nagyon új a gép, akkor tényleg érdemes lehet megnézni szintetikus tesztekkel. Nyugodtan lehet pl. szerencsétlenül felkenve a hűtőpaszta és melegedés miatt lassulgathat (ez igaz lehet akár a GPU-ra is, nem csak a CPU-ra), vagy ahogy mondod, valami bug összezavarja az UEFI beállításait, hasonlók. (Az én őskövület lapom firmware-ét sohasem javította ki az Asrock, mielőtt megszűnt a támogatási ideje. Teljesen ki tud akadni, ha valami olyat csinálok, ami nem tetszik neki, CMOS Reset kell neki, ha nem tetszik, ami belefagy.)

    Darth_Revan: Futtattál már pl. FutureMark-ot és/vagy Prime95-öt?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #763 üzenetére

    Ugyan ez van nekem Mantle-el a főmenüben, ahol a templomos lovagok lengetik a pajzsaikat masírozás közben, de nálam legalább DX11-el jó.

    Ha kilőttünk minden általános tippet, akkor nem marad más, mint várni egy új driver és/vagy játék frissítést (bár csak akkor várok már update-et, ha valami komoly bug van az utolsó DLC-ben, mert az utolsó DLC-vel együtt teljesen le szokott állni a patch-elés is a Bioware-nél).

    Egyébként utánanéztem és tényleg bugos a legelső Skylake microcode, ami debütáláskor került az alaplapok firmware-ébe ([link]), de csak minimális javulást lehet várni az FCLK 800-ról 1000Mhz-re emelésétől (de azért nézd meg, hogy van-e frissítés a lapodhoz, illetve hol áll ez a freki a Setup-ban, ha elérhető).

    Van még egy utolsó tippem. Írd ezt be egy adminisztrátori parancssorba és indítsd újra a Windows-t:
    bcdedit /set useplatformclock true

    Egyébként a legtöbb (talán az összes?) előre rögzített animáció fix 30fps-en fut (vagy csak 25-ön?). Minden, amit nem valós időben rak össze a "mesterséges intelligencia" és/vagy játékfizika, az mindig darabos (folyamatosan, nem véletlenszerűen, hanem egyenletesen szaggat minden ilyesmi). Ilyenek a nyitódó ajtók, a táborban gyakorlatozó katonák, és még pár hasonló "háttér-dekorációs elem". Ellenben minden AI-al bíró NPC (még a boltjuk mellé cövekelve veszteglő kereskedők is, mikor mégis megmoccannak kicsit) és a GPU shader-ekkel valós időben számolt effektek (tűzcsóva, porfelhő, víz, stb) mind ugyan olyan folyamatosak, mint a kameramozgás.
    Úgy sejtem, hogy a konzolokon fix 30fps-el tervezték futtatni a játékot (és talán a legtöbb PC tulaj is ekörül lukad ki, legalább is szerintük, vagy valami felmérés alapján ténylegesen is), de nem hiszem, hogy hatalmas munka lett volna a PC verzióhoz mégis inkább 60fps-el lementeni az ilyen animációk scrip-jeit (gondolom, hogy nekik megvan valamilyen folyamatos jelleggel, ahol az AI/fizika mozgatja a dolgokat, csak erőforrás spórlásból rögzítik előre és játsszák vissza nekünk, ami úgyis mindig ugyanúgy történik és így még a hibalehetőség is kisebb, hogy valami félresiklik...).
    Engem ez picit zavart. Nem tudtam nem észrevenni már Haven-ben, aztán tudat alatt már kerestem is a többi hasonló animációt.
    Mondjuk szerintem az is gáz egy picit, hogy kimerevített állapotban is ugyan úgy mozognak tovább az elvileg dinamikus fény/árnyék effektek. Ha vették volna a fáradtságot lestoppolni ezt is a játékmenettel együtt, akkor talán fel sem tűnt volna, hogy ennyire kamu az egész (pedig elvben butább DX11-es játékmotorok is megcsinálnak hasonlókat valósan, vagy legalább is teljesen hitelesnek tűnő kamuval).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz Darth_Revan #758 üzenetére

    Na, megneztem a bios beallitast es nincs fclk allitasi lehetoseg.
    Kikapcsoltam a speedstep-t es megkapta az Asus altal beallitott tuningot is a cpu, igy 3,9 ghz helyett 4,2 ghz-en megy.

    Driverbol is 353.82 lett a valasztas, mivel a legfrisebb driverbe van egy kellemetlen bug, ami miatt sokszor villogo kep jon be a Windows betoltesenel.

    Az fps javult, sokkal stabilabban tudja a 60 fpst tartani, viszont ha 50 fps ala esik, akkor darabos lesz a kep...harc kozben folyamatos, de ha mozgok, akkor latszik a kameran, hogy nem 100% folyamatos.
    Szerintem ezen csak egy draga 144 hz monitor vagy G-Sync tudna csak javitani :W

    Win7 alatt picit jobb, de ott se tokeletes, meg nem akarok mar 7et hasznalni 10 helyett...
    Watch Dogs 30fpsre lockolt Vsyncel folyamatosabb, mint ez 40-50 fps-el...

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #786 üzenetére

    Mégis mit és miként tudna segíteni egy 144Hz-ez monitor egy 60Hz-eshez képest azon, ha 60-tól alacsonyabb az fps? Abszolút semmit (még véletlenül sem, nincs rá még városi folklór elmélet se).

    A Gsync/FreeSync már talán változtatna valamit, de az sem csodaszer, a kellően sok képkocka hiányát nem pótolhatja (nem is próbálja). Teljesen mindegy hogy milyen ügyesen és egyenletesen osztod szét a képkockákat, attól még szükség van egy minimális számra, hogy folyamatosnak láthasd a mozgóképet.
    De egyébként ezek a G/Free-Sync technológiák nem is erről szólnak, hogy egyenetlenebb legyen a képkockák elosztása. Ellenkezőleg, nem is próbálja meg mereven egyenletesre szétosztani a frissítéseket, hanem dobálja ki a képkockákat, amint-, és amilyen időközönként elkészülnek (minél kevesebb késleltetéssel és szabadabb ütemezésben). A merev ütemezés (amit a hagyományos Vsync csinál) mellőzése időnként segít abban, hogy emiatt ne kelljen "eldobni" képkockákat (az a tipikus eset, mikor 60-ról rögtön 30-ra esik vissza az fps Vsync-el, de legalább is 45-re...), viszont sokkal hullámzóbb lehet az egy-egy tényleges frissítés közt eltelt idő, ami magas átlagos fps értékek mellett nem probléma, alacsony fps érték mellett viszont még zavaróbb lehet (nem mindegy, hogy minden 32-32ms után kapsz 1-1 képkockát, vagy az első 300ms alatt lepereg 20, a maradék 700ms alatt pedig marad még 15, mert valahol azért érezni, hogy hullámzik, ha egy olyan tartományban mozgunk, ahol még nincs bőven elég frissítés, hogy a legrosszabb esetben is elég sok legyen, illetve hogy ilyen szabadabb sync mellett is kialakuljon egyfajta hagyományos vsync is abból adódóan, hogy ez sem végtelenül gyors, az LCD panelnek továbbra is van egy véges számú frissítési sebessége valahol 120-144Hz körül és a HDMI/DP csati sem végtelen gyors...).

    Ez a játék nagyon CPU éhes, úgyhogy ráncigáld meg rendesen azt a CPU-t. A SpeedStep maradhat, csak vigyázz rá, hogy ne legyen áramfelvétel alapú limit (szintén UEFI Setup beállítás, általában 75-100W körül van alapon, de feltolható a kvázi végtelenbe, pl. 500W-ra, ami sohasem lehet kevés).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz Darth_Revan #786 üzenetére

    Kiirattam az 1 frame feldolgozasanak idejet a perfoverlay.drawgraph 1 paranccsal es amig 60 fps van addig szep sima egyenletes a cpu es gpu is, azonban amikor leesik 60 ala es lathatoan akadni lezd, akkor mindketto, de foleg a cpu az megugrik tobbszorosere.

    Lehet a problemat az okozza, hogy tobb vram kellene? A Skylake cpu mellett most egy 2gbos GTX960 van es DAI alatt ahol igazan lathato az akadas ott 1900mb folott van a vram hasznalat.

    Ha 1600x900 felbontasra rakom akkor az fps is 60 marad stabilan es az akadas sem latszodik. E folott latni ahogy akadozik a jatek egyes pontokon, ahol 60 ala esik az fps.

    Segitett az is 30 fpsre zaroltam a jatekot adaptive sync-el, de ahol 60rol leesett az fps, azon a ponton meg ezek utan es ingadozni kezd a diagrammon a cpu es gpu. (Fps marad 30)

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #798 üzenetére

    Akkor javaslom, hogy vedd lentebb a textúraminőség beállítást, amíg nem látsz 1800Mb feletti RAM használatot (ne centizd ki nagyon, mert DX11-nél ez inkább csak egy becsült érték, amit kiírnak a programok, tájékoztató jellegű infó, nem egzakt mérés).
    A Fede Touched durván a 3.5-4Gb, az Ultra olyan 3-3.5Gb szabad RAM-ot igényel, a High pedig valószínűleg (ezeket én már nem nézegettem) 2-2.5Gb-hoz való, így 2Gb-os kártyával talán Medium-ig is le kell menned 1080-1200 soros felbontással (a többi beállítástól is függően), hogy stabil legyen (az MSAA is zabálja néha a RAM-ot, szóval kapcsold ki, bár ez egyébként is javasolt, mert az élek nagy részét nem sikerül neki kisimítani, de nem is csak RAM-ot zabál, hanem GPU időt is).

    (#799) TBT

    Ez várható volt, pedig szerintem egy update 10-es alapjáték sem fér fel egy single-layer BD-re, a dual-layer vagy két korog viszont elbírná a frissített és DLC-kkel megtoldott verziót is. Az extra tartalmat pedig nyugodtan át lehet másolni előre akkor is, ha kézileg kell beirkálni a kulcsokat, hogy használhatóak is legyenek. De ezek szerint mégis egyszerűbb volt régi kiadású lemezeket újratokozni.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz Darth_Revan #758 üzenetére

    Na, kis update: ugy tunik mindenkeppen valami eroforras kezelesi problema van a jatekkal...

    Csereltem vga-t GTX980-ra es monitort 144hz-es GSync monitorra, de ugyanezt a hibat produkalja meg GSyncel is, minden OS-en.

    Viszont megfigyeltem,hogy MSI Afterburner szerint, ha "csak" 90-95% a cpu hasznalat, akkor szep folyamatos a kep mozgas kozben, viszont ha a cpu hasznalat felugrik 95-100%-ra egy pillanatra, ekkor picit ugrik a kep es a drawgraph-al megnezve, ekkor a korabbi majdnem egyenes vonalhoz kepest a cpu feldolgozasi idejet jelzo vonal megugrik egy picit...

    Szerintem Enkoros viragbolti verziot kiprobalom, hogy milyen mert Google szerint sok felhasznalonal ez a hiba a 2. patch utan jott elo.

    Jah es szerintem meg a GSyncet sem tamogatja rendesen, mert hiaba van bekapcsolva a GSync es az fps korlat, siman tullepi a 144 fps-t...lassan mar elgondolkodok, hogy miert kinlodok en ennyit ezzel a jatekkal ahelyett, hogy inkabb Fallout 4-et tolnam :W

    Javitani tudok rajta, de eltuntetni nem...lehet mar inkabb megelegszek azzal is :W

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #763 üzenetére

    Nem mai kérdés, de véletlenül megtaláltam a megoldást (régen csak a konzolparancsokat túrtam át, az indítási paramétereket nem). Oringins-ben jobbklikk, tulajdonságok, majd copy-paste:
    -GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+
    Állítólag a játék legelején gyakran (így csak kicsit később érdemes aktiválni) és talán később is előhozhat más bug-ot, de végre 60fps-en ketyeg minden (vagy akinek több kell, annak annyin, amit ide beír 60 helyett, bár ezt nem teszteltem). Azt hittem azok azért ilyen szarok, mert 30fps-el van lementve a script, de nem, így minden kellemesen simán mozog (az ajtók sem szaggatva nyílnak és a gyakorlatozó katonák sem középkori robotzsaruk).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák