Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Grafirka #842 üzenetére

    Szerintem hasonló méretű, de összességében "élőbb" a DAI világa, mint Skyrim-é.

    Teljesen szabadon nem tudsz körbesétálni az egész bejárható világon, mert csak a térkép bizonyos szeletei érhetőek el, amik közt töltőképernyők vezetnek át és valamilyen formában körbe vannak határolva, illetve bizonyos szeletek (vagy azokon belül kisebb-nagyobb elkülönített területek) csak a story folyományaként nyílnak meg (ez lehet akár fő-, akár mellékküldetés) vagy esetleg válnak elérhetetlenné (végleg vagy átmenetileg), amit még tovább cifráznak egy kicsit a story DLC-k...

    Érdekesség volt számomra, hogy a DAI bizonyos területei "organikusan térbeliek", tehát nem csak létrákkal, vagy természetes rámpákkal összekötött vízszintes síkok vannak egymásra halmozva, hanem egyetemesen ferde terepen vannak a domboldalak és akár ferde barlangok , amik így néha természetes módon folynak át egymásba, egy komplex terep és terek hatását keltve. Ezen néha elismerően elcsodálkoztam, hogy milyen szépen összehozták és tényleg térben gondolkodtak a tervezők, illetve a játékmotor is képes ilyesmikre.

    A Skyrim esetén számomra az egyik legnagyobb hiányérzetet az adta, hogy szinte egyáltalán nem reagált a világ egésze arra, amit csináltam benne. Sokkal egyértelműbben látszott az, hogy bár a világ látszólag folytonosan létezik és "él", az előkészített küldetések mégis egy "buborékban", a világ többi részétől térben és időben elszigetelten történtek. Például lehettem egyszerre a tolvajok fejedelme és a mágusok lektora, vagy a helyi góré jobbkeze, az látszólag abszolút nulla kihatással volt a többi történetszálra és a küldetésen kívül töltött időkben is szerte a világban. Senki nem félt tőlem jobban vagy kevésbé, ált mellém vagy támadt rám ilyen okokból, még csak a puszta pletyka és baráti beszélgetés erejéig sem ismert fel senki, mint XY (legalább is nem rémlik). Kivéve persze talán azt, hogy te vagy a "dragonborn" (de nem mint ha az tényleg számítana a falusi kocsmalakó szemében).

    A Bioware játékainál általában egy központi történetszál köré épül minden más (ami sokszor abszolút lineáris, de időnként szolidan szétágazó: néhány dolog vagy teljesen szabad sorrendben, esetleg vagy/vagy elven választható, netán keresztülugorható valami extrém megoldással), plusz adott játéktól függően lehetnek szervesen beilleszkedő és értelmes, de akár abszolút érdektelen, unalmas és hülye mellékküldetések, amik csak úgy lógnak a világban. Legtöbbször ha lehet is, nincs értelme az orrod után botorkálni a világban, mert úgy sem találsz ott semmi érdekeset, ha nem a narráció vezérelt oda.
    Bár ez a DAI esetén szerintem viszonylag sokat változott a korábbiakhoz képest, némileg a Skyrim jellegű irányába. Itt bőségesen találsz melléküldetéseket, vagyis átfogóbb értelemben véve valamilyen előkészített cselekvéssor pontjait akkor is, ha úgymond "terület alapon" szeretnél játszani és a fő küldetésszál is viszonylag laza.

    Itt fontos design elem az az illúzió, hogy ™minden döntésed számít™, tehát ha mást nem, legalább a látszatát megpróbálják adni annak, hogy úgy érezd, az egész világ reagál a döntéseidre, a benne élő emberek értesültek a fontosabb nyilvános tetteidről. Legalább egy megjegyzés erejéig reagálnak rá a bejárható világ egyik szélső szegletében, ha a másikban valami olyat csináltál, ami befolyásolhatta az ő életüket is, vagy egyszerűen csak "lelkileg meg-érintette/rázta" őket (pl. megmentettél vagy veszni hagytál egy teljes várost/népet, hőstettet vagy kegyetlenséget követtél el valahol nyilvánosan, stb). Valamilyen szinten reflektál a játék arra, hogy milyen a személyiséged és néha akár (™)tényleges különbség is adódik a világbak a döntéseid nyomán(™:P) De szerintem fontosabb az, hogy jól elhitessék ezt, mint hogy tényleg így legyen, elvégre belátható, hogy nem lehet három teljesen eltérő második részt és kilenc teljesen eltérő harmadik részt készíteni aztán a negyediknél feladni a lehetetlent... a lényeg, hogy a pillanatnyi élmény meglegyen.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák