-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
fekeandras
őstag
Csak leesett végre nekik is, hogy a szívó motor felett már "eljárt az idő".
Ha kihoznának egy 1.4turbót az kb egálban lenne a jelenlegi 2.0 szívóval úgy, hogy közben kevesebbet is fogyasztana és alul is volna rendesen nyomtéka.A hatásfoka is sokkal jobb egy feltöltött motornak.És azért lenne csak háromhengeres a motor mert kevesebb mozgó alkatrésszel kisebb a súrlódás.Ebből adódik, hogy kisebb a motor belső vesztesége is.Vagyis nő a hatásfok = kevesebbet fogyaszt.Már csak azt nem értem mire vártak eddig...
Miért nem volt pl az M3 3.2szívó helyett 2.0Turbo? -
fekeandras
őstag
Jó azért egy 1,4-es motort ne hasonlíts össze egy 3literessel.Ennyi erővel én meg mondhatnám, hogy ülj be egy BMW sor6 ba utánna meg egy Lexus V8-ba...
Kétségtelen, hogy talán a sor6-nak van a legjobb járáskultúrája (de csak a 90fokos V8 után ).Én azt mondom, hogy szerintem egy 2000ccm feletti turbó motorral jobb lenne az M3 mint egy 3200ccm-s szívóval.
Szar a feltöltött motor?Végül is ... Biztos anno azért ment a bajor márka az F1ben turbó motorral mert olyan szar volt.
A VW 1.4T egy szinten van a korábbi 2.8 VR6 motorral.Eből is látszik, hogy van létjogosultsága a feltöltésnek.Kisebb ccm ből azonos teljesítmény kisebb fogyasztás és alacsonyabb károsanyag kibocsjtás mellett.Az idő változik.Haladni kell a korral.
[ Szerkesztve ]
-
fekeandras
őstag
válasz dragonfx #6637 üzenetére
MINI Cooper S JCW vs. Honda Civic Type-R (ufo) összehasonlítás
Type-R.:
Motor: 1998 ccm soros 4 hengeres szívó, 201lóerő 7800/percnél ill. 193Nm 5300/percnél.
CO2 kibocsájtás: 215 g/km.
Gyorsulás: 6,6 s (0-100km/h).
Tesztfogyasztás: 10,2/100km.
Gyári fogyasztási érték:
Város: 12,7 l/100 km
Országút: 7,0l /100 km
Vegyes: 9,1l/100 kmCooper S JCW.:
Motor: 1598 ccm soros 4 hengeres turbó, 211lóerő 6000/percnél ill. 280Nm már 1850/percnél!
CO2 kibocsátás: 165 g/km.
Gyorsulás: 6,5 s (0-100km/h).
Tesztfogyasztás: 9,6 l/100km.
Gyári fogyasztási érték:
Város: 9,2 l/100 km.
Országút: 5,6 l/100 km.
Vegyes: 6,9 l/100 km."A MINI átvétele után kevéssel két dolgot tudtam mondani a JCW-ről: iszonyatosan kemény és keveset fogyaszt.A kettő közül utóbbi a meglepőbb, egyben viszont érdektelenebb kérdés is, a 211lovas turbómotor azonban békésen használva akár nagyon kevés üzemanyaggal is beérte.Az egyéni csúcs 5,3 liter volt a fedélzeti számítógép szerint, de vegyes használatban hajtva is 8-8,5 liter körül fogyasztott, a tízliteres átlagot csak a legkomolyabb városi dugókban sikerült produkálni."
Teljes cikk itt olvasható.
A kis 1.6os "bmw" turbó jobban megy, sokkal nyomatékosabb (már nagyon alacsony fordulaton is) nem kell szétpörgetni hogy szedje a lábát, bő fél literrel kevesebbet fogyaszt és ráadásul lényegesen környezetbarátabb is mint a Honda.Nameg gyakorlatilag úgy fordul mint egy gokart.Erre mondtam ha egy 1.6 motorból tudják ezt a bajorok mit hoznának ki egy 2-2,5liter sor4 vagy sor6 turbó benzinesből? Símán megenné reggelire a mostani 3liter környéki (szívó) motorjaikat.
-
fekeandras
őstag
válasz MPowerPH #6674 üzenetére
Nem jó engem is zavar.Nem normális az ilyen mértékű füst mert meg lehet építeni 400lóerő fölé is egy 1.9 dízelt úgy, hogy csak mérsékelten okádja a füstöt magából.Csak ahhoz kell venni egy bosch verseny computert mindenestül.A pdtdi verzió több mint 2millió forint.A common rail motorokhoz mostanában fog csak kijönni valószínűleg drágábban mert ott pontosabban lehet írni a befecskendezési időtől kezdve minden szart mint a pd-nél.A dízel azért füstöl mert nem a megfelelő pillanatban kapja a "kaját" ezért a többlet nem használódik fel hanem egyszerűen fekete füst formájában távozik a kipuffon.De ilyen bosch rendszer van a profituningos lupóban, a WTTC leonokban, Jetta TDI kupás autókban is.Nameg ezekben van spéci versenysport számára fejlesztett részecskeszűrő is amit kb.1000km enként szét kell szedni kitakarítani (lupóban nincs) ami szintén +1,5 milliós összegre rúgna.Ezért nincs ott semmi füst.Egy csapatnak ez a költség semmiség de magyarországon ha van az embernek egy 650k-s golf3 vagy egy 1,5milliós golf4 tdi-je biztosan nem fogja megvenni +3,5millióért hozzá ezeket csak azért, hogy ne füstöljön.Személyes véleményem az, hogy úgy 170-180lóerő körül van a határ ameddig szemmel nem látható a különbség (füst) egy jól és pontosan belőtt húzott tdi és egy teljesen gyári között.A felett már bárki bármit mond füstölni fog, nem is kicsit.
#6675:
[ Szerkesztve ]
-
fekeandras
őstag
válasz God Vazzeg #6697 üzenetére
Ez gyönyörű! Az 507-es után ez a legszebb bmw (az én szememben)
-
fekeandras
őstag
válasz Vandit. #6717 üzenetére
Furcsa az összhatás.Olyan érzésem van vele kapcsolatban mint amikor anno kijött a Ford Focus első generációja vagy a második generációs Skoda Superb.Mindkettőt csúnyának találtam, de mára már kifejezetten tetszenek.Az orra tényleg aránytalanul nagy az autóhoz képest.Szokni kell a formát.Azt, hogy miért adtak ki belőle 2wd verziót végképp nem értem.
-
fekeandras
őstag
-
fekeandras
őstag
válasz MPowerPH #6875 üzenetére
Második autónak nagyon jó.Városban elrohangálni vele tökéletes, kicsi és fordulékony könnyű vele parkolni mindenhová befér.Kényelmes, de kicsit rángatós autómata váltó stb... Amíg saját magam meg nem tapasztaltam nem hittem el, hogy valóban elmegy 3literrel.ja és nagyon olcsó fenntartani!
[ Szerkesztve ]
-
fekeandras
őstag
Nem megvenni olcsó hanem fentartani...
Tesómnak 2éves jogsival + 1crash-el a háta mögött 7800ft/negyed év a kötelezője.
3lityit fogyaszt, nem nagyon romlik el semmi benne.alkatrész olcsó hozzá (kivéve motor és váltó) és egy dologra kell vigyázni ne törd össze.Alumínium bódé.Viszont becsapós a kis egérkamion mert a helykínálat (elöl-hátul) megegyezik a poló/fábia/clio méretű autóval.Azzal a különbséggel, hogy ennek csomagtartója "nincs".Egyedül a zárható kesztyűtartó hiányzik belőle.Azt egy hosszú pakoló rekesz "polc" helyettesíti mint anno a trabiban.Viszont rohadt biztonságos!Nem ncap szerint.Ez a való életben bizonyított! Nagyon megéri az árát.Inkább 100x ez még ha 7-8éves is mint egy csilli villi 0km-es Matiz vagy Spark.[ Szerkesztve ]
-
fekeandras
őstag
válasz MPowerPH #6881 üzenetére
Hát ja a motorja az erőssége de egyben a gyenge pontja is.Nem lehet bontani és generálozni mert nem kapni hozzá külön-külön alkatrészt.Ha bekaki 1:1 motor csere.
Ütküzésről meg annyit hogy ha én egy Kraz-al belemegyek egy agyonpánzálozott bmw-be az max csak csatornafedélnek használható onnantól .Ne azt nézzétek egy hetes bmw-vel szemben milyen hanem azt, hogy egy másik mini kategóriás autóhoz képest milyen...
-
fekeandras
őstag
válasz dragonfx #6995 üzenetére
Biztos, hogy megérte neki.Az alfa nem hétköznapi autó.Az alfázás ugyanúgy egy életérzés mint a bogarazás.Bele lehet bolondulni minden hibája ellenére is.Az alfások a legnagyobb autóbuzik akiket csak ismerek.
Eagl3: küldtem neked privátban egy linket régebben egy spéci alfa szervízről.Szerintem oda vidd ha nincs tőled túl messze.
[ Szerkesztve ]
-
fekeandras
őstag
válasz dragonfx #7007 üzenetére
1. Mindenki offba rakta a mondandóját szóval ne értem mit hisztizel mint egy kényes picsa.Nem tetszik neveztesd át a topikot dragonfx játszóterének...
2. Hirtelen átfutva rajta 12 helyesírási hibát vettem észre a post-odban.Nem lehetsz ennyire igénytelen!!Az isten szerelmére könyörgöm tölts már le egy firefoxot mert abban van helyesírás ellenőrzés.A 9éves unokaöcsém tisztában van a magyar helyesírás szabályival te pedig nem.Nem tartod ezt kicsit kínosnak?
3. A stílusod még mindíg megnevettet... igazi loltovábbi szép napot
mod: először off-ba akartam rakni de meggondoltam magam.
[ Szerkesztve ]
-
fekeandras
őstag
válasz MPowerPH #7079 üzenetére
Haveromnak Vectra 4x4 Turbója van.Kb 1:1 megegyezik a Calibrával.Szerintem ha sportos turbós autót akarsz ne Calibrát vegyél.Ha összkerekes turbóst akkor meg pláne ne.
De ez csak az én véleményem.Ja és ez nagyon sok érte!Ez vagy ha találsz egy eladó Nissan Sunny GT-R -t akkor arra csapj le.Klasszisokkal jobb autó mindkettő minden szempontból.Ha szereted a kihívásokat (folyamatos szerelés) vegyél egy Integrale EVO 3 -at.Az egy gokart.
[ Módosította: ngabor2 ]
-
fekeandras
őstag
válasz MPowerPH #7082 üzenetére
Ha hajtod folyamatosan hengerfejes lesz.A hajtása hamar feladja nem kerül sokba javíttatni de nagyon bosszantó ha fél évente szervízbe kell vinni.A futóműben nincsenek tartalékok a fékrendszert alul méretezték (= 1:1 vectra) erre komolyan figyelni kell mert tud meglepetést okozni!Ezeket az "apróságokat" utólag is lehet orvosolni de sok pénzbe kerül és amennyiért megveszi az ember + beleöl még egy rakás lóvét annyiért már jobb autót is kapna.Nekem személyes kedvencem a Celica GT-Four. Az mindent visz!
#7084: Bazdmeg! Azt a köcsög linket jegyzi meg a firefox 3,5. Akkor az azóta történt összes többi linkelésem is ez?Shit! Még valamikor kilenc körül dobtam át tesómnak eme műremeket erre megjegyzi ez a foscsombék "tűzhányó".De gáz.Na mindjárt szólok egy modinak, hogy ha van rá mód akkor cserélje le...
[ Szerkesztve ]
-
fekeandras
őstag
válasz MPowerPH #7092 üzenetére
" Növekedni fog a külföldi rendszám a nagyértékű autókon - jósolják a kereskedők "
Mit nem mondanak... Az állam egy nagyon sunyi játékba kezdett.Fel kell venni a kesztyűt és ki kell játszani amit csak lehet.Mi vagyunk a kiskapuk országa.mindent meg lehet itt oldani okosba szóval én nem félek.
-
fekeandras
őstag
Példa: Bevett szokás VAG dízeles körökben, hogy a kamrás 1.9GTD @ 75lovas motort faragják át.Pontosabban a GTD blokkba pakolják át a komplett TDI motorbelsőt hengerfejestől, mindenestől.Gyakorlatilag abból lett továbbfejlesztve a TDI motor így az mindenféle faragás nélkül 1:1 ben passzol bele.Ezután 75 helyett máris 90 vagy épp 110 (gyári)lóerőd van alacsonyabb fogyasztás és károsanyag kibocsájtás mellett.Na ezzel még bővel el lehet "játszani" nagyobb csiga, tengely, chip, adagoló = máris van minimum 170lóerőd és 400Nm-ed 6literes fogyasztás mellett és továbbra is adózol egy 75lovas autó után...Még akár egy szigorított vizsgán sem vennének észre semmit mert kívülről semmi különleges nem látszik.Ránézésre ugyanaz a két motor.Még így felhúzva is hozza a GTD gyári környezetvédelmi értékeit szóval a lebukás kizárva.Ez van, ügyeskedni kell.Kapják be a bokámat.Lassan már havonta kitalálnak valami pofátlanabbnál pofátlanabb adót amivel szívják a vérét az autósoknak.De jó fejőstehénnek lenni...
Mod.: dragon biztos felszólít ezért a post-ért, hogy takarodjak ki innen...
[ Szerkesztve ]
-
fekeandras
őstag
válasz fekeandras #7096 üzenetére
De úgy tudom ez működik az 1.6 Civicnél is.Abba az inti cuccainak nagyrésze minimális módosítás után csereszabatos.Azért az se szar "1600ccm", szívó ~ 180+ lóerő.És a motorszám nem változik.
-
fekeandras
őstag
Miért nem ez szokott lenni?Ha valaki betéved a topikba akinek nam bmw je van egy idő után megjelenik dragon és közli vele, hogy takarodjon ki innen.Nem egyszer előfordult már.
Én persze ilyenkor mindíg szívom a vérét egy kicsit ő meg az enyémet, de nem kell ezt túl komolyan venni.Ez csak poén... -
fekeandras
őstag
#7084 és #7086: Javítva.
-
fekeandras
őstag
-
fekeandras
őstag
Igen...
Nem szeretem az ilyen fasza csávókat akik a forgalomban mutogatják, milyen autójuk van.Lásd.: 2:46
Ráadásul 4000 ember röhögte ki nyerítve a srácot tavaly a ringen mert mikor be stage-elt egyes helyett tolt egy rükit.Volt meglepi mikor el akart rajtolni.Láma user.