Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Synthwave

    HÁZIGAZDA

    LOGOUT blog

    Vannak érdekes dolgok ebben a ToX 2-ben.

    Az elejét egy picit siettetettnek, elkapkodottnak éreztem. Az első anime cinematic is később jött, mint vártam - viszont a színvonalat hozta; nem néztem még utána, de gondolom ez is ufotable, az elődhöz hasonlóan. Mindenesetre nem akarok megítélni semmit, még csak 8 órám van benne. Azt viszont furcsállom, hogy eddig még semmilyen trophy-t nem kaptam - egyet se.

    A benyomásom az, hogy kicsit dark-osabb lesz a történet vonalvezetése; elég a legeljén végigmenni a vonaton és megérted, hogy miért hiszem ezt. Meg aztán a PG16 besorolás is erre enged következtetni.
    Viszont már most akad bőven utalás és "fun fact" az első részre vonatkozóan, s bár a menüben van egy Xillia enciklopédia, nyilván más érzés (értsd; "Hóóó? Fless."), ha megvolt játék szintjén is az előzmény.

    Ami idegesítő, hogy Ludger főhősünk olyan, mint egy kuka - kb. annyit beszél. De legalább van Elle, szóval loli-power. Jude meg egy tipikusan olyan szereplő, akit a a ToX 1 elején nem igazán kedveltem, aztán egyre inkább szimpatikus lett. Ha jól láttam, az egész gárda fel fog tűnni itt is, mint játszható karakterek. Gaius + Muzét párosról is rebesgetnek valamit (ők ugye korábban boss-ok voltak).

    Beszédről még annyit, hogy feliratozás van, de japán hangsáv nincs most sem. :<

    Ha a game észleli a ToX 1 mentéseket a vinyón, kapsz egy kis accessory item-et, ha van cleared save is, akkor egy másikat is.

    Az első részben ugye az elején választhattál két szereplő közül, így két végigjátszásod volt. Apróbb eltérések voltak csak a két vonal között, de lényegében ugyanazok maradtak.
    Jelen esetben csupán Ludger a választható hős, viszont a történet bizonyos pontjain (eddig elég gyakran) 2 opció közül választhatsz, hogy adott szituban mit mondasz / csinálsz (ToX 1-ben ilyen ugye nem volt) és ennek függvényében alakulnak tovább a dolgok. Van, hogy van időlimit a válaszadásra, de legtöbbször nincs.
    A számtalan kombináció miatt szerintem lesz egy párféle befejezés.

    A Lilium Orb-okat felváltották az Allium Orb-ok (nyilván Jude ezért sem lvl 99-ként csatlakozik a partihoz), ennek következtében a karakterfejlesztés is gyökeresen megváltozott. Jegyzem, ennek a Lilium -> Allium váltásnak a történet miatt volt létjogosultsága, de nem akarok spoiler-ezni.
    Eddig ez mondjuk nem tetszik, mert kifejezetten lineárisnak tűnik. Meg wtf-nak. Talán majd letisztázódik ez is.

    Az első rész sem volt ilyen szempontból egy Fallout, ha meg elvitted a karaktereket lvl 99-ig, úgyis megvolt mindenkinek a magára vonatkozó összes fejlesztése (kivételt képeznek ezalól a skill book-okból tanult dolgok), de az a hálós rendszer mégis csak adott némi sakkozásra okot.
    Itt most elemental ore-okat gyűjtesz (harcok után kapsz, illetve a helyszíneken elszórva találsz), amikből fejleszted az arte-okat (gyak. mindenféle spell-ek) és tanulsz belőlük skill-eket. Az is újítás, hogy ha bizonyos ellenfelekből egy meghatározott számot bedarálsz, SP-t (skill point) kap egy-egy karakter. Az előre definiált, hogy melyik karakter milyen lény után kapja ezeket, de eddig úgy vettem észre, hogy ez nincs leírva sehol. Szóval bátorítják az embert a random csatározásra.

    Újításként itt van még a job-rendszer, amiben mindenféle kis mellékküldetéseket vehetsz fel a városokban a megfelelő embernél. Nyírj ki ilyen-olyan lényeket, hozz ilyen-olyan tárgyakat, ilyesmik. Ezért pénzt és status pontokat (és ezáltal majd fokozatosan status-szinteket, pontosabban title-okat) kapsz, amik kellenek a komolyabb job-okhoz.
    Pénzre meg lesz szükséged, mert nagyon hamar 20 millió Gald-os tartozásba vered magad (sok választásod nincs), azt pedig folyamatosan törleszteni kell. Persze dönthetsz úgy is, hogy nem, de annak nem sok értelme van.
    Mindenféle travel restriction-ök is vannak, amit a folyamatos visszafizetéssel tudsz lépésről-lépésre eltöröltetni. Ha időben kesselsz, item-eket is kaphatsz a postaládádba. A debt collector Ludger egy régi jány osztálytársa, aki elég hyper - meg lökött. :DDD Erről még lehetne írni, de nem akarok minden poént lelőni.
    Ellenben az is sugallva vagyon, hogy ha rendesen tejelsz, jó dolgok fognak történni, ha meg mind a 20 milliót visszaadod, valami egészen frenetikus.

    A másik újítás, hogy van egy mellékküldetés, miszerint meg kell találnod 100 elkóborolt macskát. Ha megvan az összes, akkor valami egészen macskasztikus fog bekövetkezni.
    Szóval a macsekok itt egyfajta "kalózládikók" az első részből. Ha már vannak cirmosaid, el tudod őket küldeni item-eket keresni az eddig már meglátogatott helyekre. Érdemes ezzel szöszölni, a hét minden napján más bónuszokat kapnak (mittudomén, pl. kedden minden talált item-ből a dupláját hozzák) - és vannak olyan tárgyak is a játékban, amikhez csak így tudsz hozzájutni.

    ToX 1-ben is jártunk Elympios-on (legalábbis egy töredékén), ezért érdekes feeling volt itt kezdeni a kalandozást. Azok a helyek, amiket a prequel-ben meglátogattál, ugyanúgy festenek.

    World map-ot még nem láttam, remélem, hogy majd lesz. Mert jó volt az.

    A skit-ek eddig zsírok, csakúgy, mint az első részben. Szórakoztatóak és szépen lassan mélyebb betekintést engednek a szereplők személyiségébe, életébe, hülyeségeikbe.

    A harc is maradt a pörgős, real time fighting-game feeling (egy pici újítással). Az elején kaotikusnak tűnhet, de szépen lassan letisztul majd. A rengeteg skill, linked skill, linked arte, mystic arte, kombó közbeni partnerváltás meg egyéb nyalánkságok miatt brutális mennyiségű kombó van.

    Eleddig ezek az első benyomások, de ugye hagyni kell még ezt pár tucat órát érni. :D

    [ Szerkesztve ]

    Full hiánytalan, kék Keychron Q9 knob ISO barebone aluházas billentyűzet ELADÓ – 20k + FOXPOST, Akko Silver kapcsolókkal 24k, komplett Epomaker Sailing (Cherry) doubleshot ABS kupakszettel 32k, és a FOXPOST-ot állom.

Új hozzászólás Aktív témák