-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
válasz leportp04 #47699 üzenetére
Milyen értékű autó?
Mennyi időre tervezel?Érdemes egy tucatautót 650+ ezerért fóliáztatni, azért hogy ha eladod akkor a leendő vevő hibátlan fényezésű autót kapjon? Fog ennyivel többet érni mint egy hasonló használt, rendben tartott, de nem fóliázott darab?
Ha fent van a fólia, utána a tisztán tartása, annak megóvása ugyanannyiba kerül mint fólia nélküli autóé. Arra is jöhet a mindenféle csodabevonat, azt is le kell mosni rendesen, rendszeresen, stb.
(Nem vagyok a fólia ellen, nekem tök8, de nem találtam racionális indokot arra, hogy fóliáztassam az autóm és azóta is próbálom megérteni, hogy mikor/kinek érdemes)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
simonjoe
senior tag
válasz Petyyyyy #47707 üzenetére
Az a helyzet, h új autó vásárlása előtt állunk, én mindenképpen ezt fogom bevállalni. A jelenlegi gépházteteje és ez első lököse van lefóliázva, és nem ezzel, csak hagyományos fóliával, de egészen más minden szemszögből. A takarítása is sokkal 1xűbb. Nagyon nagy kiadás egyszerre, de én azt gondolom, h azután minden más feleslegessé válik. Tévedés, nem kell rá semmi, megenné a fene, ha több mint félmillió vagy közel egy millió kiadása után még vaxolgassam, simogassam, pont ez a lényege. Belefáradtam, azért ha felteszel bármilyen komolyabb védelmet, nem két óra munka. Na, és valljuk be őszintén nem tart évekig, minden cuccával együtt még nem is olcsó. Majd amikor már a sok kőfelverődés után vállalhatatlan valamelyik (legfőképp az autó eleje) elem, akkor megy a karosszériáshoz és a fényezőhöz, ami szintén nem kevés pénz és macera! 13 éves Passat CC eleje 2x volt fényezve, és nem azért mert össze volt törve, egyszerűen zavart a sok "pötty" rajta. Nekem ezekből a tortúrákból volt elegem. Mint írtam valóban egy vagyon az ára, sokan e miatt fikázzák, a szomszédom A7-es Audi-ja több mint két éve lett a nanotechnológiás motyóval bevonva, de makulátlan.
Joe
-
gyeniko
őstag
válasz simonjoe #47708 üzenetére
Nagyon kiváncsi vagyok, próbáltam megtalálni a linken található céget, de azon a 2 néven, amire a weboldalukon láthatókból következtetni lehet, nincs Mo-n bejegyzett cég. pedig a szinte meseszerű 10 éves garancia akkor ér valamit, ha a cég még 10 évvel később is létezik. A fóliák garanciájához legtöbbször egy csomó feltétel is tartozik, melyek teljesítése fáradságos és gyakran pénzbe kerül (pl. gépi mosás tiltva, évente vissza kell vinni az autót szemlézni, stb.). Tudod a cég nevét?
[ Szerkesztve ]
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
simonjoe
senior tag
válasz gyeniko #47709 üzenetére
...nem titok, én zsámbéki vagyok és itt is van egy cég aki ezzel (is) foglalkozik, de nem tudom belinkelni, mert csak arckönyv elérhetőségük van én meg azon nem vagyok jelen. ZSTS garage, erre keress rá. Velük értekeztem már erről, és itt is fogom megcsináltatni. Az előzőt csak azért küldtem, h legyen valami rálátásotok. A mosásról nincs infóm, én kézzel mosom, lándzsás mosóban többnyire, de persze ott is ésszel kell, nem lehet nagyon közelről, mert az meg kilyukasztja a fóliát. Lehet egy csomó infót találni erről az öngyógyuló fóliáról. Ha minden igaz akkor a Thomy fólia is csinál ilyen fóliázást, Ők bizony már nagyon régóta a szakmában vannak, az első autót 2002-be vittem hozzájuk, most is ezt tenném, de mivel itt is van helyben és már beszéltem is velük erről így támogatom a környékbeli vállalkozásokat.
Joe
-
Petyyyyy
addikt
válasz simonjoe #47708 üzenetére
Teljesen meg tudom érteni ha valaki fóliáztat, nem mindenkinek van igénye és ideje waxolni és egyéb. Plusz valóban, a kavicsok ellen nem véd.
Ugyanakkor az a gyanúm, nem túl sokan járunk olyan értékű autóval, ami megérné a beruházást a teljes bódés fóliára. Lökös-géptető-kilincsek alja és küszöbök, amit mondjuk egy 3-4 miliós autó esetén megcsináltatnék.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
simonjoe
senior tag
válasz Petyyyyy #47711 üzenetére
1enlőre még nem tudtunk dönteni. 15mill volt a felső határ. Az új Kia Sportage és a Hyundai Tucson között kellene, de mindkettő 17 felett van, szóval erősen túllépjük a keretet. Közben képbe került a Honda CRV, na az meg 18 feletti. Tegnap voltam olajcserén a régi kocsival (2009-es Passat CC) a szerelőm azt mondja, h jó ez még, az új autók xarok, és egy kosár szopás velük élni, stb. Váltani kell, mi sokat autózunk, ez a hobbink, h utazunk és nem keveset. Vannak már EU-s városok, városrészek, ahová már régi dízellel nem lehet bemenni. Ez is egy érv a váltás mellett, egyéb más is még. Én tudom, h mennyit szórakoztam a kocsi ápolásával, ezt akarom már az újjal magam mögött hagyni.
Joe
-
fulton
addikt
Mivel lehetne eltávolítani a kaszniről a vizfoltokat? Hiába mostam le száradás után ott vannak valami lotus termék esetleg? Csak mert az van a kuton
-
gyeniko
őstag
válasz Petyyyyy #47711 üzenetére
Nekem elég drága autóim voltak-vannak, de mégis inkább kerámiáztattam: a kerámia után a mosás ugyanúgy kézi, mint a fóliánál, de 2 évig biztosan, 3 évig esetleg véd (kavicsok ellen nem). 2-3 évente szoktam újra csináltatni, ez - autótól függően - 100-150 e Ft. Nem kell hozzá szétszedni az autót (kilincsek ki, modelltől függően az ajtó kárpit leszerelése után, esetleg lámpák ki, nekem ez aggályos) és a 10 év után (ha kitart addig a fólia) nem kell újra fizetni a fólia leszedéséért. Ráadásul kicsi az esélye, hogy az autó 10 év alatt nem szed össze 1-2 koccot, a fólia javítását, vagy a cserélt elemek újra fóliázását szerintem nem fizetik a biztosítók. Szóval, nekem eddig nem alakult úgy a matek és a bizalom, hogy belevágjak a fóliázásba.
Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
polonic
félisten
Télen most nem csinálok érintéses mosást.
Most úgy csinálom, hogy a kézi lándzsás mosóban használom a habot is. Aztán nagynyomású mosás. A végén pedig foltmentes öblítés.
Az eredmény teljesen jó. Nincs road film és pöttyök sem. Meg is lepődtem, amikor először csináltam.Mondjuk ugyanebben a mosdóban nyáron mindig marad road film. Nem tudom miért lehet ez. A mocsok másság lehet magyarázat? Vagy mégsem olyan rossz a előmosó hab? Nagyon régen voltam nyáron ebben mosni. Arra nem emlékszem, hogy akkor használtam habot vagy nem.
-
WiZARD
addikt
Az Onyx cuccok milyenek? Leginkább a kerámia/graphene bevonat érdekes.
Bár picit sokallom amit a helyi kozmetikában kérnének érte (Onyx graphene bevonatra mondtak 150et), de ma megint kezdek arra billenni, hogy megcsináltassam velük az autót. Nekem még 2-3 hónap mire kész lesz a garázs, és akkor még mire időm is lesz ezzel foglalkozni...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
ginola
addikt
Sziasztok
Érdemes izopropanollal letörölni az autót mielőtt például felviszem a sonax verscgliesung kerámia sprayt? -
Petyyyyy
addikt
válasz ginola #47719 üzenetére
Igen, mindenképpen.
Ha nagyon pro akarsz lenni, vegyél fel egy gumikesztyűt / húzz a kezedre egy nejlon zacskót és nagyon finoman simizd meg a kasztnint. Ha "durva, sercegő" hangokat hallasz, akkor lehet gondolkozni a gyurmázáson is. Azt pedig a reprozsda és kátrány eltávolítás előzi meg.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
leportp04
csendes tag
válasz WiZARD #47706 üzenetére
8 milliós autóról van szó!
Toyota Yaris Cross!
Azért ha minden jól megy hosszú távra tervezem kb 10-12 év!
Nem vagyok aki sűrűn cserélgeti!
A fóliázás számomra nagyon költséges!
Gondoltam esetleg egy kerámia bevonatra illetve házilag amit tudok megcsinálok rajta!
Gondolok itt gyors wax és társaira csak pl márkák tekinteteben homályában vagyok milyen irányba érdemes keresni! -
WiZARD
addikt
válasz leportp04 #47721 üzenetére
Mint párszor írtam, tökre nem látom értelmét fóliának átlag autónál.
Én ezeket az utakat látom most:
-150k körül megcsináltatod a kerámia bevonatot, elvileg évekig tart ha ápolod rendszeresen-minden hozzávalóval együtt 50-60k körül megcsinálod magadnak a kerámia bevonatot 1-2 nap alatt. Elvileg szintén évekig tart ha ápolod rendszeresen
-2-4 havonta valami ráfújós - leöblítős sealant-tel (pl CarPro Hydro2, Gyeon Wet Coat, Sonax Spray and Seal, Sonax Ceramic Spray, stb), vagy akár letörölgetős cuccal (pl Sonax Ceramic Quick Detailer) átmész rajta. Nem több munka mint a kerámia bevonat ápolása és nem sokkal gyengébb az eredmény mint ha lenne kerámia bevonat is.
Javítsatok ki ha rosszul látom. Gyakorlati tapasztalatom minimális (1 autót ~3 éve magamnak megcsináltam kerámia bevonattal, azóta egyre kevésbé van ápolva, mostanra kb mintha semmi se lenne rajta), youtube-on látottak, meg itt-ott olvasottak alapján írom. 2 hónapja van meg új autóm, azóta ezen agyalok, hogy mi legyen. A garázsom egyre csak csúszik, szóval lehet megcsináltatom mással, és marad hogy utána karbantartom...
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
simonjoe
senior tag
válasz WiZARD #47722 üzenetére
Valszeg nem sokat autózol egy évben. Meg azt hiszem, h a sebesség amivel utazol az is befolyásolhatja.
Én senkit sem akarok le vagy rábeszélni egyik megoldásra sem. Az én tapasztalatom viszont az, h nekem a fóliázás hatékonyabbnak tűnik. Most is lett egy "seb" a fólián, szinte biztos, h ha nincs rajta, akkor ott a fényezésnek annyi. Apró pici foltok vannak a fólián, valószínűsíthető, ezek mind valamilyen idegen tárgyak nyomai. Arról nem is beszélve, h a nyári időszakban a rovarok tetemei sokkal egyszerűbben leszedhető a fóliáról mint onnan ahol nincs.Joe
-
d4d
tag
Jó napot
Érdekelne használ-e itt valaki EZ Detail (az eredeti amerikai, kék színűek) vagy Wheel Whoolies felnikeféket? Sehol nem találok képet, infót arról, hogy milyen módon vannak becsomagolva gyárilag? Mert pl a Vikan keféknek semmilyen gyári csomagolása nincs (legalábbis ha darabra veszed), aztán ha kicsit deformálódnak a sörték szállítás közben, akkor azt mondja pl a polirtech, hogy így jártál. Nekem cseréltek emiatt kefét, de később egy másik vitatott ügyben megkaptam tőlük, hogy én vagyok aki "mindig" kukacoskodik.
A csomagoláson túl gyakorlati tapasztalatok is érdekelnének, mert gondolkodok mindkét gyártó keféinek a beszerzésén. Ideje lenne már a kerekekhez egy normális szettet beszerezni.Az EZ Detail kefék esetében elvileg nem kell aggódni a deformálódás miatt mivel vmi emlékező(?) anyagból készülnek, hőre (hajszárító, meleg víz) visszaállnak eredeti állapotukba. Ez is érdekelne, hogy a valóságban ez tényleg ilyen egyszerűen működik-e.
[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
HUTCHDB
nagyúr
Sziasztok!
Csomagtér ajtón levő 1 db típust jelölő feliratot szeretnem levenni az autóról.
4 éves a járgány, fehér (nem metál) színű.
Mennyire fognak a betűk nyomai meglátszódni, illetve van-e valamilyen módszer (pl. polírozás) ami ezt el tudja tüntetni?" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
-
HUTCHDB
nagyúr
válasz vedini #47731 üzenetére
Igazából az utómunka ami kérdéses.
Nincs polírozó gépem és kézzel közel sem biztos, hogy el tudom tüntetni a “nap okozta fakulást”.
Lehet, csak kozmetikában tudom majd megcsináltatni, ott meg elég hülyén nézne ki, hogy videózok…" Ha húsz évesen nem vagy liberális, akkor nincs szíved, ha nem vagy konzervatív negyven évesen, akkor nincs eszed." - Winston Churchill -
-
d4d
tag
Nem írtad mennyit használtad ennyi idő alatt, de hét év az komolyan hangzik. A deformációt úgy értem, pl ha tárolás közben vagy akár úgy kapod meg eredetileg, hogy kicsit nyomott szegény akkor elvileg pillanatok alatt helyre lehet állítani egy hajszárító vagy meleg víz segítségével. Van egy látványos videó erről a youtube-on. Remélem ennyi idő alatt nem változott a dolog és legalább valami hasonló dolog védi a fejet szállítás közben, mint a képen.
Másik dolog. Rendeléssel kapcsolatos tapasztalat. Ma jött meg egy csomag a The Rag Company európai webshopjából. Pont egy hete adtam le a rendelést, a visszaigazolás azonnal, a tracking szám meg gyakorlatilag valami fél órán belül megjött, viszont a holland posta (Post NL) így is ült rajta erős két napot, mire elindította a csomagot. Ez után már gyorsan ment. Két megálló a németeknél még egy az osztrákoknál aztán múlthét pénteken megérkezett az Express One központi depojába. Ma kora reggel pedig át is küldték a hozzánk legközelebbi depoba. Minden végig követhető volt, a budapesti érkezésig a post nl és az eurodis oldalán, onnantól pedig az express one oldalán keresztül. Meg se vártam hogy kihozza a futár, hanem elmentem a depoba érte, semmi gond nem volt simán kiadták a csomagot
Minden épségben megérkezett. A kendőket már az új csomagolásban küldték, korábban csak egy egyszerű zacskóba raktak mindent, ez pedig már egy visszazárható nyilván sokkal designosabb, igényesebb valami. Nem nagy dolog, de ez is értékelendő. Apró ajándékok a vásárolt cuccok mellé, plusz kupon kód (-15%) úgyhogy összességében nagyon jók a tapasztalatok.Kis méretű 20x20cm-es TRC Eaglet Edgeless kendőkről van szó 350 és 500gsm 70/30-as keverék (Made in Korea). És a lényeg a két gallonos kiszerelésű P&S cucc. Egy Xpress Interior Cleaner és a mikroszálas mosószerük. Ez a kiszerelés erősen hiánycikk volt vagy még mindig az az EU-s boltoknál, nekik is mint a hivatalos EU-s képviselet is csak most január végén érkezett új szállítmány. Több mint két hónap után. A flakonok a zacskós csomagoláson felül belül a kupaknál is le voltak ragasztva ragasztószalaggal, de amúgy is gyárilag vmi fém fóliával vagy mivel teljesen le van zárva a kupak alatti rész, amit roncsolás nélkül nem lehet eltávolítani, úgyhogy trükközéstől nem kell tartani.
[ Szerkesztve ]
elemlampa.blog.hu
-
Petyyyyy
addikt
Na, akkor csak összekapták magukat a srácok.
Ez a visszazárható zacskó a kendőknek szerintem nagyon jó húzás, teljesen elkerülhető a cross-contamination. Én még az aliról rendelteket is abban a zacsiban tartom, amiben jöttek, pedig sima zacsók és kezdik is megadni magukat.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
kelly7
aktív tag
Sziasztok
Gyurmázáshoz mindenképp kell valami "gyári" folyadék, vagy mondjuk jó hozzá egy folyékony szappan/víz keverék? -
Varshi
aktív tag
válasz RVR400 #47728 üzenetére
Vannak ragasztóeltávolítók, de szerintem csak azért ne vegyél.
Szerintem izopropil alkoholod sincs otthon, meg nem is biztos, hogy elég egy makacsabb cucchoz. Lakkbenzint próbálnék meg, aztán ha nem, akkor szintetikus hígítót.
De simán lehet, hogy ha egy matrica volt ott, és évekig, akkor megmarad a nyoma, mert alatta nem fakult annyira, mint a fényezés többi része. Láttam már ilyet, látható maradt a körvonala. -
vedini
őstag
válasz kelly7 #47736 üzenetére
Ez a gyurma kerdes erdekes... ha jol emlekszem Szegezdi Szabi gond nelkul torolgeti a verdat az alig habos habfurdo utan gyurma kesztyuvel, en tuti nem tennem... Gyurma kesztyut se hasznalnek. Anno rendeltem alirol kek gyurmat, hiaba meleg vizbe tettem total kemeny maradt. Viszont az is igaz, hogy a gyurma szetthez adott folyadekok mindig kis kiszerelesbe vannak. A lenyeg, hogy nagyon szepen csusszon a feluleten, atgyurni a gyurmat a benne levo kosz, szemcsek ne karcoljak fel fenyezest. Mint kesobb megtudtam, gyurmazas utan polirozas erosen javallot. De majd a tapasztaltabb forumtarsak elmondjak.
workworkwork...
-
Petyyyyy
addikt
-
proof88
addikt
Nagyon boldog vagyok, tegnap este mostam le a kocsit kézi mosóban, odajött hozzám valaki érdeklődni, hogy mit érdemes csinálni, mert ilyen helyen nem nagyon mostak még autót. Azért vagyok boldog, mert pár éve még bemenni is paráztam ilyen helyre, féltem hogy béna leszek.
Hát mondtam neki hogy én végig szoktam menni sorrendben a programokon, megkérdeztem új-e az autó, mondta 2 éves, mondtam neki akkor kefével ne nyúljanak hozzá mert mikrokarcokat visznek bele a fényezésbe. Próbálják ki az összes érintésmentes programot, aktív habnál hagyják kicsit hatni (nem volt sor), aztán ma napfénynél nézzék meg milyen lett az eredmény, és kiderül hogy elégedettek-e vagy sem. Mert azért idővel szokott képződni a fényezésen "traffic firm", amit kontakt nélkül nem lehet leszedni, viszont kefével semmiképpen se nyúljanak a kocsihoz, hanem én pl inkább 2-3 havonta el szoktam vinni kozmetikába, ahol gőzzel meg kevésbé karcoló módszerrel leszedik azt is. Kérdezte, hogy akkor én nem is szoktam a kefét használni? Mondtam neki de, de ez egy 16 éves autó, tele van mikrokarcokkal már, ezen merem használni (btw körkörös mikrokarcokkal van tele a kocsi, biztos nem én raktam bele mert én mindig egyenes vonalban húzva használom a kefét, sosem körkörösen használunk ilyet).
Igazából utólag eszembe jutott h mondhattam volna nekik h állítsák fel a törlő lapátokat mosás előtt, meg a szárazolás jelentőségéről is beszélhettem volna, csak én azt nem szoktam mert a menetszél utána nálam ledobja a vizet a kocsiról, ezért kiment a fejemből.
De az ilyenek igény szerint úgyis jönnek maguktól később gondolom náluk is. Nálam ezért a szárazolás nem arról szól hogy cseppmentesen száradjon a fényezés, hanem az ajtók körül meg a küszöbnél szárazra törlöm mosás után, meg a tükröket is.
Ja, tükröt se töröljetek nem mikroszálassal mert a tükörbe is gyönyörű mikrokarcot be lehet vinni.
Köszönöm hogy meghallgattatok! -
vedini
őstag
válasz proof88 #47743 üzenetére
Orulunk, hogy orulsz 👍
nemregiben en is lattam automosoba, pali az uj kis piros KIA-t az otthonrol hozott kefejevel jo alaposan ranyomva surolta az autot, komolyan, nekem fajt...
nem tudom meddig birhatja a felso lakkreteg ezt, de igy nem csak mikro karcok lesznek rajta, mattulni fog, es igy tovabb...pont garazsba voltam, olyen szepen vilagitotta meg a neon a fenyezest, lehet nincs is szuksegem fenyesito polirozasra, es szep wax tuti feldobna a verdat, de valami mast probalnek ki mint a fusso...
auto eloeletet nem tudom, volt-e valami rajta, keramia esetleg wax...
van par elem ami szinte gyari de a motorhazteto, teto szelvedo feletti resze az nem az igaziworkworkwork...
-
WiZARD
addikt
Kézi mósóban valahogy elkezdtem beszélgetni a karbantartó/felügyelő sráccal.
Az meg magyarázta nekem, hogy az elején az előmosó habot le ne mossam azonnal, hanem hagyjam rajta 20-30 percet, az se baj ha hagyom rászáradni, sőt ő néha le se mossa, csak másnap mert úgy mennyivel jobban hatSoha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Petyyyyy
addikt
válasz WiZARD #47745 üzenetére
Mindenki úgy tol ki magával, ahogy szeretne.
lacos001 - Nem a legjobb, de ha már feltétlen használni kell, előtte ki kell venni a helyéről, földre fektetni és kicsapatni alaposan a lándzsával.
Legutóbbi mosás alkalmával nem akartam elhinni amit látok. Cartárs lecsapatta az autót, majd kefét kiveszi és elkezdi sikálni (a kefe nem ment, nem jött belőle a hab). Tejfölös vödör elő, a kefe tárolójából a mosószeres vizet egy szivaccsal átmerte a vödörkéjébe és azzal ment körbe az autón, ajtónyílásokon.
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
adam320
senior tag
Sziasztok!
Mi oldja a megszáradt szélvédőragasztót? Mi oldja a megszáradt bitumenes alvázvédőt? Biztosra szeretnék menni, köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen