-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Formaster
Topikgazda
Igen, a védelem már követlező kérdés. Az only kerámiára azt mondanám, mindenki döntse el maga, hogy meddig engedi a pénztárcája, igénye, a dolog szükségessége. Kerámia nélkül is van védelem, élet is és azért egy A4 nem feltétlen luxus autó, hogy mindenki luxus dolgokat engedjen meg magának.
Az is luxus lenne, ha első körben kifizetne egy tisztességes polírt, ha neki nincs meg ehhez a rutinja.
-
prannk
őstag
válasz Formaster #40402 üzenetére
A polirt egy fényező ismerősöm fogja csinálni. Nekem gépem sincs.
Csak ő 3m el políroz.
Gondoltam megkérdezem a mestereket hogy valami mást tanácsolnak e. Ellenbe egy lebaszast kapok mert megvenni volt 4 millióm de atpolíroztatni 30 ezerért már biztos nem lenne.Galaxy s7 akksit és hátlapot vennék
-
Formaster
Topikgazda
válasz prannk #40403 üzenetére
Szépen elbeszélünk egymás mellett. Te azt írtad szeretnéd lepolírozni, amire én rákérdeztem políroztál-e már, mert nem ajánlom, hogy feketén kezd el. Egy percig nem feltélezem, hogy bármire is nincs vagy van pénzed, másnak írtam, hogy azért mert egy fiatal autóval jársz, nem biztos, hogy százezreket akarsz költeni profi polírra és kerámiás bevonatra és nem is biztos, hogy feltétlen el kell költeni.
A 3M-re pedig azt tudom mondani, hogy léteznek anyagok ma már, amikkel gyorsabban lehet haladni, de alapvetően nincs baj a márkával, ha az ismerősöd ezt ismeri, akkor pedig nyugodtan csinálja ezzel. Azokon a karcokon amik alapozóig mentek viszont nem segít semmi, hiába a fekete paszta vagy fekete wax. Ezt gondolom említette a fényező ismerősöd is.
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40404 üzenetére
HA ebbe is bele ugathatok : Így bizony!
Ráadásul fényező polírozná és az esetek nagy százalékában a fényezőknek más elképzeléseik vannak a polírról mint egy kozmetikusnak/detailernek.
Ha csak egy alkalmonban gondolkodsz a políron, akkor meg sem éri, mert mire megveszel hozzá minden szükséges valamire való anyagot sokkal többe leszel.Két dologban eltér a véleményünk:
Azzal, hogy feketével ne kezdjen már vitáznék. Excenterrel nem nagyon tud mit elrontani, igaz különösebb korrekciót sem fog elérni a kemény audi lakkon.
A kerámia sem annyival drágább mint egy wax. Főleg ha egy fiatal autó árához arányosítjuk. Egy Fusso kb. 9000Ft egy valamire való kerámia pedig "csak" a duplája. Kicsivel többért pedig igen jók is vannak pl. Ultima amit ha jól emlékszem pont veled érintettünk egy hsz során.
-
FeRRaR1
őstag
válasz gyeniko #40407 üzenetére
Szerintem nem olvasol a sorok között: Irónia.
Egyébként is ma már minden Prémium, szerintem még a WC pappírom is, bár nem kukázom ki a csomagolását
Az A8 meg egy túlárazott Skoda SuperB
Mondjuk egy V10 S8-on elgondolkoznék, de papír tigris vagyok hozzá...
[ Szerkesztve ]
-
gyeniko
őstag
válasz RP1980 #40409 üzenetére
Ilyen nézőpontból valóban. Számomra azonban nem lehet prémium termék (személygépkocsi), amelynek mechanikus a kormányoszlop állítása, ezért nem kapcsolódik az ülés memóriához (sztem az A4-hez ez nem rendelhetó), vagy pl. ha a bőr üléshez nem rendelhető ülés szellőztetés, vagy a hátsó ülések nem lehetnek fűthetőek. Ugyanígy számonra egy 100 m Ft-os egy szobás lakás sem tud prémium termék lenni, mert a fekhelymentes nappali számomra alapvetés még a "nem prémium" kategóriában is.
Nem vitatom, hogy a gyártók ügyesen marketingelik ezt, így az Audi szerint az A1 is "prémium" termék, de szerintem kizárólag az ára emeli ebbe a körbe, a rendelhető szolgáltatásai, extrái alapján számomra tényleg csak egy túlárazott Skoda Fabia. Még akkor is, ha erre a merketingre "felülnek" a jómódú fiatalok...Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
Alpachino
veterán
válasz gyeniko #40407 üzenetére
Prémium kategória az Audi mérettől független ugyan úgy mint a BMW, Mercedes...és ez nem egyéni izlés és elfogadás kérdése....de ezt még egy óvodás gyerek is tudja...nem is hiszem el, hogy ezt ebben a topicban ilyen szinten magyarázkodni kell...
[ Szerkesztve ]
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
Petyyyyy
addikt
válasz gyeniko #40410 üzenetére
Részben meg tudom érteni az elvet, másrészt pedig nem.
Példánál maradva egy A1 vagy egy A3 akkor is prémium, ha pl fapad. Az összeszerelés minősége attól még hozza azt a szintet, amitől az lesz. A prémium minőség != (prémium) szolgáltatások a fedélzeten. Szerintem.Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
gyeniko
őstag
válasz Alpachino #40411 üzenetére
Hmmm...
Nekem eddig az alábbi Mercieim voltak (időrendi sorrendben):
E320 cdi Avantgarde, (MY2004); E200 kompresszor Avantgarde Cabriolet (MY2003); A150 Edition 10 Classic (MY2008); S420L (MY1995); S500L (MY2006). A SAJÁT tapasztalataim alapján azt mondom, hogy ezekből csak a 2 S-class a prémium, esetleg az E-class, a többi nem.
Én nem vitatom, hogy a "prémium" gyártók hogyan pozicionálják a termékeiket, amint azt sem, hogy "messziről" minden Merci (Audi, BMW) prémium.
Bocsásd meg nekem, hogy más a véleményem mint a tiéd!Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
gyeniko
őstag
válasz Petyyyyy #40412 üzenetére
De hát számomra pont azért nem "prémium" egy rakat Merci, BMW és Audi, mert nem kínálja a prémium szolgáltatásokat. Az "összeszerelés minősége" sem döntő szempont, mert a prémium autóimnál esetenként több banális hiba jött elő, mint pl. a tényleg nem prémium Opel Astra Classic 1.8-amnál. Ja, mondom ezt úgy, hogy egyetlen autót vettem sok km-rel (S420L, 160 ezer km), a többit nagyon kevés km-rel (0-50 ezer.
Persze, nem érdemes ezen vitatkozni, mindenkinek megvan a maga "igazsága". Én - mivel már nagyon sok ilyen-olyan autóm volt - kizárólag felhasználói szempontból értékelem ezeket. Soha nem vettem csak azért valamit, mert "Merci", azért "kényszerültem" ilysmiket is venni, mert szolgáltatásokkal, extrákkal kapcsolatos igényeimet ezek tudtak teljesíteni.Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40405 üzenetére
Mindenbe IS beleugathatsz (ha a szavaiddal élhetek)
Valóban eltérő véleményen vagyok, láttam én már excenterrel lepattintott fényezést, nem kell hozzá sok csak egy vékonyan fújt műanyag elem éle + egy durva korong. Pont a kilengés miatt nehezen kontrollálható a kényes helyeken.
Ami a kerámiát illeti óva intenélek attól, hogy amatőröknek ajánld, hiszen ez a termék kategória, ami a plafonon van, mint tartósság, mint használati rutin tekintetében. Nem nehéz megvenni egy 20-30 ezres üvegcsét, viszont úgy felrakni, hogy tovább bírja, mint egy jobb wax, az már nem egyszerű. Ha valaki csalódik, akkor jön majd hőbörögni, hogy ezt meg azt te ajánlottad.
Sokaknak a mai napig problémája van egy csíkmentes ablak pucolással is, kötve hiszem, hogy a csoport túlnyomó többsége elő tudna készíteni egy felületet kerámiának és tudná hozni azokat az ideális körülményeket, hogy a bevonat tartós is maradjon. Tulajdon képpen, ha nem sütöd fel infrával, az sem mindeg, hogy a következő 2 hétben, hogy állnak a csillagok. Viccet félre téve, fel lehet vinni, de ahhoz, hogy kifizetődő legyen nem árt a rutin.
[ Szerkesztve ]
-
Peti78
őstag
Az Aston Martin, Maserati, Bentley minek számít? Nem tömegtermékek mint a bmw, audi, mercedes. De mik?
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
FeRRaR1
őstag
válasz gyeniko #40414 üzenetére
Tökéletesen egyet értek minden szavaddal.
Amikor a CLA 45 AMG-ben (ami a legmagasabb felszereltségi szint a típushoz)
Nincs keyless go, nincs auto klíma, de még csak nem is 2 zónás ha nem egy
Nem hogy hűtött de fűtött ülés sincs benne, napfénytető se.
Nincs navi (nem mint ha használnánk, de a renault zoémba van...)
Nincs tolató kamera, ami kb egy Leafben is alap.
Kopogós olcsó műanyag mindenhol...
Mercedes furgonból vették ki a klíma kapcsolókat, ez meg no comment...
Kb a kurblis ablakok hiányoznak csak.Ennél a 12 éves Volvóm prémiumabb minden szinten.
Sőt ez nem prémium és luxus, ha nem egy rossz vicc.
Fater a nagy mercis a családban, ugyan azt mondja, talán az E, meg onnan felfelé, de ott sem mindegyik felszereltség / verzió.De legalább az embléma világít elöl sötétben
Peti78
Szvsz következik!
Az Aston jó irányba megy, jó termékeik vannak, a legtöbb inkább Sport vagy Szuper-sport kategória, kis luxussal megfűszerezve.
A Maserati szerintem nagyon nem jó irányba megy, kiadtak egy divat SUV-ot, rettenetes dízel motorral, rengeteg hibával, ennyit tudnak felmutatni, hogy ez elég lesz e a túléléshez? Majd elválik.
A Bentley luxus és prémium szempontból nagyon is jól csinálja amit csinál... [link]+[link]+[link]+[link]
Hihetetlen amire képesek, a W12-es motorral meg öszkerékkel. Egyik ismerősömnek volt 2 hónappal ezelőttig Bentayga, a teljesítmény és kényelem amit képvisel egy álom minden szempontból.
Viszont nem valami nyereségesek így a VAG csoporton belül...
Pedig különleges autók, majdnem vettem is egy Speed GT-t, amég utána nem olvastam a 10 éves példányok típus hibáinak
[ Szerkesztve ]
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40415 üzenetére
Pont azt érzem, hogy ez a kerámia túl misztifikálását itthon a kozmetikák viszik túlzásba. Aminek az okát értem, hisz hatalmas összegeket kérnek el az aplikálásért. Sokszor egy polír olcsóbb, ami normál esetben messze menően sokkal több meló, ha jól akarod csinálni.
Abban egyetértünk, hogy ami rosszul sülhet el az aplikálás során az az, hogy kevésbé lesz tartós. De ezzel hatalmas kárt nem okozunk. Szerintem azért itt senki nem olyan butus, hogy ne törölje mondjuk vissza, vagy ne tartsa be a használati útmutatót.Én annak a híve vagyok, hogy amit magad megtehetsz azt próbáld is ki ha a hobbidról van szó, hisz azért választottad hobbiként, mert szereted csinálni, kipróbálni a folyamatokat. Szerintem abban is megegyezhetünkm hogy azért az autóápolás nem egy atomfizika. Asszonykáink is hasonlót cselekednek nap mint nap a lakásban.
Persze azt meg kell hagyjam, hogy senki zsebében nem akarok turkálni és rábeszélni olynara amiről nem vagyok meggyőződve. Abból indulok ki, hogy az alapokkal mindenki tisztában van és a kerámia aplikálásának feltételeivel is, vagy legalább felhozza magát arra aszintre mielőtt nekiáll.
Egyszer Larry Kosilla is volt kezdő
-
Alpachino
veterán
válasz gyeniko #40413 üzenetére
Ez nem más vélemény kérdése, hanem tény ha egyszer prémiumnak van pozicionálva, akkor az is, ha tetszik, ha nem....annyit lehet tenni, hogy nem veszi meg az ember azt a márkát, ami szerinte nem prémium, de mindenki más szerint igen
de akkor ez a téma zárva, foglalkozzunk a szépítésükkel, prémium ide vagy oda
[ Szerkesztve ]
"Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának!" ( Virág elvtárs)
-
Peti78
őstag
válasz FeRRaR1 #40418 üzenetére
Itt is szvsz!
Számomra egyetlen tömeggyártó sem tud prémiumot csinálni. Ha kézzel rakják össze, varrják, nem gyártanak belőle mindenkinek, az a valami.
Hova lenne az Aston Martin presztízse (presztízsgyártó), és ennek lényege, ha lenne 15 misiért új belőle?
Ebben az országban az elit ott ragad meg, hogy ha nagyon megy a szekér akkor Mercedes. Nagyon ritkán lehet látni az említett presztízs gyártóktól példányt az utakon. Már Tesla is több van.A Maserati dizele tényleg vicc. Nekem dízel sosem kellene, de nem is nézem a fogyasztást.
Blackberry Bold 9900, Blackberry Classic, Blackberry Key2 O1G
-
gyeniko
őstag
válasz RP1980 #40421 üzenetére
Én nem vitatom, amit mondasz, különösen, hogy én is tanultam merketinget.
Igen, a gyártók jól képzett marketingesei okkal sulykolják azt, hogy minden Merci, BMW és Audi primium kategória. Így magasan tarthatják az árakat, mert millió olyan vevő van, aki elfogadja ezt az értelmezést és nem a saját gyakorlati szempontjai alapján értékel. Ugyanakkor a magas ár egyfajta szűrő, mely elválasztja azokat, akik képesek és nem képesek ilyen "prémium" terméket vásárolni. Aki "képes", az többnek érzi magát, adott esetben bezsebeli az áhítatot és irigységet. Ez elsősorban az ilyen országok polgáraira igaz, mint pl. Magyarország. Az általános életszínvonal emelkedésével ez majd változni fog, alacsonyabb értékű termékeknél már ki is futott ez a dolog (emlékezz csak: jópár éve még 2 napot is vártak a West-endben lévő mobiltelefon üzlet nyitvatartására azok, akik az új Iphone-t akarták megvásárolni. Ma már kinek jutna ilyesmit csinálni, egyenesen ciki volna. ) Ma már nem snassz Huawei mobiltelóval rohangálni, Samsung TV-t nézni, stb.
Én azt is elhiszem, hogy itthon a nagyon nagy többség elfogadja ezt a kategorizálást, de ettől még nekem nem kell elfogadnom. Igen, vannak, akik kiadnak 12-15 m Ft-ot egy nem túlságosan jól felszerelt Audi A1-ért., ahelyett, hogy vennének egy jobban felszerelt, nagyobb Opelt, VW-t, Volvo-t. Jellemző példa az ilyesmire az a harmincas ügyvéd kollégám, aki korábban boldogan megvásárolt egy fapados BMW-t, csak mert elhitte, hogy ez prémium kategória és arra gondolt, hogy javít az imidzsén (az is lehet hogy javított, hiszen kívülről nem látszik, hogy mennyire szegényes a felszereltség) 2 rossz dolog történt vele ezt követően: sokat járt szervizbe a verdájával, amelyet természetesen "prémium áron" (ez is az imidzs része, mert az alkatrész árakon és a javítás munkadíján is jó negy eredmény képződik) javítottak, illetve elgurultunk Bp-ről a Balcsira az S500L-lel (listaára: 141.800 €), amely egy életre "bekalibrálta" nála a prémium kategóriát. Azóta már nem gondolja, hogy a BMW 320d prémium kategória... Illetve lehet, hogy "prémium kategória", de semmiképpen nem "prémium termék". Igen, így precíz a véleményem: attól, hogy valamit prémium kategóriába sorolnak, nem biztos, hogy ténylegesen "prémium termék". A ketegóriába sorolás ugyanis a marketingesek munkájának eredménye, azt viszont, hogy számunkra mi a prémium termék, mi magunk döntjük el.Nem tehetünk meg mindig mindent, amit kellene, de azt mindig meg kellene tenni, amit lehet!
-
Komi28
senior tag
Sziasztok!
Érdemes venni valamilyen szivargyújtós porszívót? van esetlen valami használható?
Ez esetleg jó lenne? -
őstag
válasz megalada #40425 üzenetére
Szerintem túl sokat használtál az anyagból (ahogy én is).. ahogy egyre vékonyabban vittem fel, egyre kevésbé okozott ez problémát. De a végeredmény szerintem ugyanolyan, csak nehezebb visszatörölni+pazarlás.
De majd kijavítanak, ha tévedek, eddig Fusso-t én is csak egyszer vittem fel."... and I hope you have a great day!"
-
RP1980
tag
válasz gyeniko #40426 üzenetére
Persze, hogy a marketingesek lövik be, hogy mi a prémium. Viszont a prémiumságot valanivel ki kell érdemelni. Autós viszonylatban a mai prémium gyártók nem az elmúlt pár évben gyártott autókkal érték el ezt a besoroást. (sokszor azokkal inkább a szemét lenne reális) Most már viszont a 80as korai 90es évek "vetéseinek" aratják a gyümölcsét. A prémium ma már inkább a márka értékkel és presztizsével azonosítható, nem a minőséggel, tudással, műszaki színvonallal stb-stb.
Azért mindent a maga kategóriában kell bézzünk. Almát ne a körtévek... Ne hasonlítsuk a felső/luxus kategóriát (esetünkben s500l) egy közép, - de lehet bele lóg még az alsó közép kategóriába is- (3as BMW) hez. A három német gyártó modelljei a piac szerint a maguk kategóriájában prémiumnak szamítanak. Aztán vannak a luxus presztizs stb. dolgok, de az más fogalom.
Amúgy német országban lehet, hogy a 80as években nem volt divat ennyire prémiumozni, de az insta világ és a kultúrák keveredése nagyon is bevitte oda is a "rongy rázást" Az autoposerek egy komoly problémát jelentenek. Egyre több az olyan fiatal mint nálunk volt pár éve, aki hitelre, lízingre vesz audit, gti-t stb. Mert csak az a menő. Szerintem Magyarország ebből pont kezd kilábalni. Lehet csak időszakosan, de remélem véglegesen is. -
Formaster
Topikgazda
válasz RP1980 #40420 üzenetére
Szerintem jogos, hogy annyit, vagy többet kérnek el a kerámiáért, mint a polír. Egyrészt jobb helyeken garanciát vállalnak, bár ez egyre ritkább, másrészt nem olcsó termékekről beszélünk. Egy polírnál minimális az anyagköltség (sok viszont a munka), míg a kerámiából akadnak 100-150-200 eurós flaskák is (és ezzel is van munka). A világon mindenütt nagyjából az a tendencia, hogy annyi a polír, amennyi a kerámia, ahol nem, ott kissé gyanús is lehet a dolog, hogy minden jól megy-e. A kerámia is elvisz egy teljes napot egy termetes autó esetén.
Én is a tartósságról beszélek, illetve a temérdek munkáról és a pénzről, amit belerak valaki, akkor is ha magának csinálja. Kárt nem igazán tehet vele senki, hacsak nem full kretén (sajnos ilyen is akad).
Hidd el, nem azért mondom, hogy beálljak a magyar kozmetikusokat védő egyesületbe, mert nekem aztán semmi hasznom belőle, azt se tudom mikor jártam otthon utoljára, sőt, pont azt vallom, hogy az egész kerámia úgy ahogy van túl van hipe-olva. Vagyis egyetértek vele, hogy jó és többet ér mint egy wax, de annyival nem hiszem, amennyit kiadnak érte az emberek és azt közel sem hozza, amit egyes kozmetikák kommunikálnak. Gondolok itt a golyó állóságra és gondozás mentességre.
Konkrétan másfél éve szeretném az enyémet újra rakni, de nincs rá időm, illetve annyira tartom égetőnek a dolgot, hogy ez van a rangsor vége felé a tennivalóim között, tehát sanszos, hogy idén már nem is lesz fent
-
RP1980
tag
válasz Formaster #40434 üzenetére
Ha így nézzük valóban igazad van, hogy az autó a kerámia miatt ott áll és foglalja a helyet. Időben ez tényleg annyi mint a polír, infra nélkül meg hajjajj. Viszont a tényleges fizikai munka a polírral - és itt egy rendes 90-95%os korrekcióra gondolok- az én tapasztalatom szerint lényegesen több.
Maximális egyetértés abban, hogy túl van rajongva. Abban pláne, amiket állítanak a képességeiről. Annak aki nem tud és/vagy nem akar a karcmentesen mosással minimum egy órát elpepecselni, annak jó alternatíva lehet. Mert azért minimális mosókarc elleni védelmet nyújt a waxokkal ellentétben. Ahogy szemléletni szoktam egy "áldozati réteg" szerepében.
Még nem tettél fel?! Pedig ha jól rémlik azt mondtad hozzá férsz SF Ultimához. Hát ha nekem ilyen lehetőségem lenne.... Már zúgna is a polírgép és kenném az ultimát 😉
Igaz személyesen nincs vele tapasztalatom, de ahány helyről már elismerést láttam róla, annyi embert nem hiszem, hogy le tudott kenyerezni a SF. 😊 -
JHONNY 79
aktív tag
válasz Komi28 #40429 üzenetére
Nekem van Lidll féle szivargyújtós porszívóm, az elég jól szív és több adapter van hozzá. Az olcsó verziók szerintem gagyik, de vannak használhatók. Nyílván nem olyan teljesítménnyel rendelkeznek, mint egy normál porszívó, de ahogy mondtam, a Lidl féle verzsön egész jól tisztít.Persze nekem csak szükségmegoldásnak van tartva, ha nem tudok a társasház mélygarázsából kimenni a szülőkhöz.
[ Szerkesztve ]
-
-
realist
őstag
Kaptam egy ilyen műszerfalápolót (autoclean) [link]
Szerintetek ebben van szilikon?
Ha igen akkor pl. Homasitaban milyet érdemes venni ami nem szilikonos?
Kösz!
[ Szerkesztve ]
-
gurabli
senior tag
Ha felkerül a Fusso, akkor utána hogyan érdemes mosni kézi magasnyomásúban? Vödörrel nem tudom megoldani. A tiszta vizes lándzsával, minden egyéb szer nélkül jó alaposan lecsapatni? Vagy mehet előtte a mosóban lévő sampon program (a kefe nélkül) szintén a lándzsával?
Köszönöm"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
veterán
válasz gurabli #40442 üzenetére
Önkiszolgáló mosókba ami hozzá van keverve a vízhez az elég lúgos szokott lenni hogy érintés mentesen vigye le a retket. Szóval ha úgy mosod akkor azzal megrövidíted a Fusso élettartamát. Sima lágyvíz max akkor jó ha csak poros a kocsi, illetve sár esetén a nagyobb darabokat leviszi aztán annyi.
iPhone 13 Pro Max
-
Zizmand
aktív tag
Sziasztok
Most, hogy itt a jó idő ki szeretném tisztítani az autóban az üléseket. Ilyen ülésfűtéses VW Passat ülésről lenne szó. Hogy tudnám ezt úgy kitakarítani, hogy fűtés résznek ne esne baja?
Én arra gondoltam, hogy óvatosan samponos vízzel megsúrolnám, majd gyorsan szőnyegtisztító géppel kiszívnám belőle a vizet. -
gurabli
senior tag
válasz jozsi252 #40443 üzenetére
Igen, gyanítom, hogy elég erős cucc van benne. De írja rajta, hogy mi, majd megnézem és megírom.
Mennyire rövidül a Fusso hatása? Az a baj, hogy a mosókban szigorúan tilos vödörrel és saját cuccal dolgozni, otthon meg nincs magasnyomású, illetve a kis tenyérnyi udvaron nem lenne jó, ha elárasztanám mosósuerrel és vízzel. Ezzel kell főznöm, nem nagyon látok más megoldást. Vagy van?
"Akinek pénze van, az ne zavarja dolgozással a mások munkáját " R.J.
-
veterán
válasz gurabli #40445 üzenetére
Ezt előre nem lehet megmondani hogy mennyit rövidül az élettartama a waxnak. Függ attól mennyire jól előkészített felületre vitted fel, mennyit jársz a kocsival, milyen sűrűn viszed mosni. Szóval előre lehetetlen kideríteni hogy meddig fog tartani a wax. Én azt mondom hogy mindenképp rakd fel és pár hét/mosás után látni fogod hogy mennyire dobja a vizet.
iPhone 13 Pro Max
-
Batistuta7
tag
Sziasztok
Létezik olyan wax ami véd az apró kavics felverődés ellen ? Nekem rengeteg kis fekete kavics szokott felverődni az első ajtóimra , és a helyén apró rozsda foltok keletkeznek . Lehet ez ellen védekezni?
-
veterán
válasz Batistuta7 #40448 üzenetére
Sajnos nincs ilyen wax ami védene a kövek ellen. Amit te keresel az inkább fólia akar lenni.
iPhone 13 Pro Max
-
Formaster
Topikgazda
válasz Batistuta7 #40448 üzenetére
Ha nem bányában dolgozol akkor az valószínűleg szálló rozsda lesz. Elég durva kavicsok kellenének ahhoz, hogy alapozó alá verjen egy ajtón. A szálló rozsda ellen védekezhetsz komolyabb waxokkal, sealentekkel, kerámiával, de időnként dekontaminálni kell a felületet neutrális felnitisztítóval. Főleg waxolás előtt.
Gyanítom sokat pályázol, mert a szálló rozsda 90%-a a fékből kiverődő izzó fém reszelék, ami megtapad a felületen, majd rozsdásodni kezd. Kezdj vele valamit, mert egész mélyen be tudja rágni magát.
Új hozzászólás Aktív témák
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen