-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
HuTi.HUN
tag
válasz ACAB95 #24346 üzenetére
Én egy W212 E220CDI-be szoktam tankolni néha prémiumot (kb. minden 5-6. tankolásnál, MOL és OMV) és fogyasztásban nincs olyan különbség, ami feltűnt volna. Megjegyzem, hogy másban sem. Olvastam olyat, hogy valakinek halkabb lett, vagy jobban megy, de én normál használat mellett nem tapasztaltam ilyeneket.
-
ReFleXx
addikt
bontott alkatreszre vadaszas kb eselytelen, ahogy nezem ez a szin nem tul gyakori
az 500k nekem eros ajanlatnak tunik , de hat szerviz ar, szerintem egy jo lakatos ezt siman kihuzza es akkor nem kell ra egy vodornyi gitt, nem kell ajtokat cserelni emiatt, max 150kbol kikene jojjon a javitasde hogy lehettél ennyire béna
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Formaster
Topikgazda
válasz ReFleXx #24354 üzenetére
Gondolom abból is az ócsót vette, mert sokat nyelt az ötezer vényóc 😂 hidd el, pedig kinyírta. Ezek a modern autók kva érzékenyek mindenre. Konkrétan az adalék belekocsonyásodott a teljes üzemanyag rendszerbe, szóval sztem még egy kevésbé érzékeny autónak is kitépi a haját. Na meg persze ki tudja az észlény mennyire tartotta be a higítási arány. Lehet h ötezeré tankolt és ráöntött egy flakon, hátha úgy elmegy 6 literrel 😅😂😂
-
Formaster
Topikgazda
válasz ReFleXx #24358 üzenetére
Persze de addig nem volt baja míg nem öntötte bele és a trutyi sem volt addig. Az ok egyértelmű volt, idegen anyag (lerakódás) került az üzemanyag rendszerbe, ami előtte nem volt jelen. (Másrészt svájcban ez nem divat egy svájci nem fog semmit öntögetni, főleg nem egy v8-ba, ez magyon magyar... ) 😂
[ Szerkesztve ]
-
Dara
csendes tag
550i ha jól tudom turbósitott 4.4es V8as
[ Szerkesztve ]
Das Beste oder nichts
-
veterán
Srácok!
Vettem nemrégiben egy metál fekete autót (Saab 9-3), jó karcos. Legalább nem kell rá vigyázni.
De sokáig nem bírom így nézegetni, és most elég komolyan elgondolkodtam azon, hogy veszek egy polírgépet. Visszaolvasva és visszaemlékezve két alternatívát látok:
- új Einhell 15-18 ezer Ft-ért
- használt neves cucc 30-40 ezerért, láttam Rupest, Makitát.1. Melyik irányba érdemes indulnom?
Csak a saját autómat tervezem polírozni, de 1-2 évnél tovább nincs meg egy autóm, tehát max évente egy autóra használnám.
Egyszer kell megvenni, szóval kb. mindegy, hogy 18-at vagy 35-öt adok ki rá. De az se számít, ha csak 2 nap alatt végzek az autóval, magamnak csinálom.2. Mekkora méretű korongot érdemes vásárolni? Van lényegi árkülönbség a különböző méretek közt? Kompatibilisek ezek egymással - polírgép és szivacsok, vagy többféle szabvány van?
Köszönöm szépen, minden tanácsot örömmel fogadok!
[ Szerkesztve ]
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #24364 üzenetére
Az einhellről nem tudok nyilatkozni, szerintem nagyon belépő kategória, gyenge nyomatékkal. Azt kell eldöntened, hogy Rotary (forgós) vagy Dual Action (random mozgású) gépet vennél. Utóbbival kisebb az esélye a lakk lekapásának, égetésnek és hologrammosodásnak, de jóval hosszabb ideig tart a munka. Az, hogy új vagy használt profi gép kb mindegy feltéve, hogy nincs teljesen lelakva.
Forgósnál talán annyi előnyöd van, hogy több korongmérettel próbálkozhatsz, míg a rupesnál például ahány korongméret, annyi gép. Elviekben van lehetőség a "backing plate" cseréjére, de ez sokkal bonyolultabb ettől, mert a mozgás kisodródása ettől még nem csökken. Például a 21-es rupes 150-es tányért forgat 21mm-es kimozgással, míg a 15-ös rupes 125mm tányérral szerelt és 15mm-t mozog ki.
Összeségében a 15-ös rupes jó, mert beférsz a kisebb helyekre, a nagyobb elemekkel persze lassabban végzel, viszont még így is lehet olyan rész, ahol ezzel sem nem férsz el. A rotary-t könnyebben be tudnád itt szúrni, viszont gyakorlottabb kezeket igényel. Neked kell döntened, azt ajánlom keress profi youtube csatornákat, ahol összehasonlítják a gépeket, akkor szemmel látod miről beszélek.
-
ReFleXx
addikt
Ma kiprobaltam az M5 Auchan melletti ermes mosot ha mar arra jartam.
Talan eddig a legjobb ilyen moso amivel talalkoztam, 3 pisztoly van mosonkent, az egyik csak snow foam, a mosó viz meleg es tisztitoszeres. Csak 100 es 200-as ermet fogad el, ugy kell keszulni, szal a 700Ft aprombol kihoztam a maximumotEgyebkent nem ugyanilyen fajta moso van a Fogarasi Tesco es OBI kozott?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
z123456789
addikt
válasz Formaster #24359 üzenetére
Én most fogok önteni bele adalékot, mert a prémium benzinek közül egyik sem hozott semmilyen változást. Nem is akarok semmit igazából, de kíváncsi vagyok, hogy tényleg van-e változás. A fogyasztás az amit pont leszarok, az, hogy jobban megy, szerintem meg baromság. De akkor is utána járok.
Ez pl nem tudom mitől nagyon magyar. Jót akarok az autómnak (mondhatni) bármi áron. -
Formaster
Topikgazda
Rinsless mosószerekkel van valakinek tapasztalata? Nem tudom melyiket vegyem... Sok cég gyárt, Chem Guys, Meguiars, Lotusnak is van, de nem tudom kinek melyik vált be.
(#24372) z123456789: Az a nagyon magyar, ha megvesz egy 550GT-t, majd beletölt valami trutyit, hogy ne 15 litert egyen. Akkor lehet h 3/520D-t kellett volna venni. Egyébként nem értem amit írsz, mert nem a fogyasztás csökkenés és nem a teljesítmény növekedés a célod, de semmit nem vettél észre a jobbik üzemanyagtól, mégis bele töltenél egy kétes, 3.kézből származó cuccot. Ettől milyen változást vársz? A jobbik üzemanyag célja a kormosodás csökkenése (benzin) és a hidegindításból fakadó negatívumok csökkentése (dízel).
Utóbbit télen érzed az erős mínuszban, előbbit viszont csak hosszú évek alatt fogod érezni, illetve akkor jó, ha nem érzel semmit. Az üzemanyagcégek által kikevert receptek viszont bevizsgáltak, megfelelnek bizonyos normáknak és ezt sosem fogod elérni a házilagos kevergetésekkel. (már csak azért sem mert a keverési arány sosem lesz pontos) Nekem persze teljesen mindegy, de nehogy átess a ló túloldalára és a túlzott féltéssel okozz kárt. Ha vigyázni akarsz rá, egyszerűen tankolj jobb üzemanyagot, de már az is valami, ha nem a "Madarasnál" tankolsz. A modern autóknak egyébként előírás lenne a min 98-as üzemanyag, ezt szépen kijátszva otthon megszüntették (érdekes nyugaton nem). Ettől csak az a rosszabb, hogy olcsóbb helyeken a 95-ös is csak 91-es, ami szépen tetézi a helyzetet. A másik ami fontos, hogy kénmentes legyen az üzemanyag, ami szintén a prémium benzin mellé rakja a voksot. Hiába veszel 95-ös kénes benzint, aztán töltesz bele löttyöt, attól a kén még nem fog eltűnni...
[ Szerkesztve ]
-
blizzrd
aktív tag
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #24374 üzenetére
Szívesen! Akárhogy keresem nem találom a Sonaxosat, nem lehet h waxos és az hagyott nyomot? Igazából Sonaxost nem akarok, mert a szórófejeikkel nem vagyok kibékülve illetve a termékek sem elég hatékonyak, bár nem gagyi kategória.
(#24351) HuTi.HUN: Ezeken az autókon felejtik ki aztán az olajcserét, meg az összes kötelező szervizt. Nyomják vele fél évig a gáz őrült módra, majd tekert órával mehet tovább a következő lúzernak...
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #24381 üzenetére
Ja igen, én másra. Ezekben nem hiszek, mert a sampont ugye le kell öblíteni, azután pedig a vízkő fog foltot hagyni.
Én erre gondolok. Kezd elegem lenni a locsi-pocsi időjárásból. Ma reggel kocsit mostam, de minek. Az oldalára egyből felveri a nedvességet. Ez arra jó lenne, hogy 5 perc alatt áttöröljem a díszlécek alatt.
-
veterán
válasz Formaster #24382 üzenetére
Samponos vízzel kell leöblíteni, de ahogy írtam, opálos lesz.
Ilyen vízmenteshez nem vagyok elég bátor. A mostani autómon mondjuk kipróbálnám, mert ennek nem számít: full durva mosókarc, polírszer maradványok, beleégett bogarak... élvezem, hogy nem kell rá vigyázni, de azért bántja már a szemem.
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #24383 üzenetére
Az enyém tükörpolír, de egy elemen kipróbálom. Meg mindig itt a gép ha karcol valamit.
Ez persze a mosást nem váltja ki. Egy jól karbantartott fényezésre való, ami már dekontaminált, mosott, csak mondjuk egy kis nedvesség száradt rá az útról. Magyarul a rendes mosás közti időket lehetne vele átvészelni, tisztán tartani. Persze a lényeg h alaposan befújd és jó hosszú szálas mikróval óvatosan töröld.
-
z123456789
addikt
válasz Formaster #24373 üzenetére
Ja, igaz, a nagyon magyart félre értettem. Az igaz, tényleg úgy van.
Elméletileg az adalékanyagokban is hasonló dolgok vannak, mint egy prémium benzinben. A benzin is ellenőrizve van, meg az adalékok is. Különben nem árusíthatnák. Nem tudom, mitől lenne kétes eredetű, egy olyan lötty, ami több éve a piacon van. Számomra a benzint hitelesítő szervezet, és aki forgalomba helyezi a "spurit" is ugyan olyan hitelesítő szervezet. Egyiknek sem hiszek feltétel nélkül, csak a saját érzékszerveimnek.
Hosszú távon meg a prémium benzinről is kiderülhet, hogy kárt okoz az adalékanyagaival. Keverési arány? Rá van írva az adagolás, így tudom, hogy mennyit kell beletöltenem.
A csodát várom, amit páran leírnak. De ha nem jön a csoda, akkor teljesen meg leszek elégedve azzal amit írsz, hogy csökken a korom. (Mármint fiatalabb már nem leszek, de az autó rendszere talán tisztább lesz. , mielőtt még valaki vicceskedni akarna. ) Csak ugye ez is évek múltán derülne ki. És nem mindegy, hogy elversz-e feleslegesen milliókat csak azért, mert hiszel benne.
Ha nem visz rá a szükség (kifogy a tank) akkor nem tankolok "oil" kúton. Az enyémbe amúgy 95-ös kell normál esetben. Nem írj a 98-ast a könyv sem.
A benyák összetételéről sehol nem találok semmit. Azt azért nem hiszem, hogy a gyártók olyan autókat adnak ki, akár most ,akár korábban, amik nem küzdenek meg a kéntartalommal. -
Formaster
Topikgazda
válasz z123456789 #24385 üzenetére
De mi volna a csoda? Ajánlom a figyelmedbe az alábbi cikket. Egyébként egy mezei autón ne várj csodát, a korommentességen kívül, és véletlen se gondold, h a meglévő retket majd letakarítja...
Nekem volt egy gyári tuningos C70-em 250LE körül. A kézikönyvben benne is volt, h min 98-as üzemanyag. Néha tankoltam 95-öst, de sokkal gyakrabban EVO Neot, mert a difi kézzel(lábbal ) fogható volt. Jelentősen ugrott a teljesítmény, a gázpedál reakció és esett a fogyasztás majd 10%-ot. Ez egy "hangsúlyozom" kihegyezett motornál.
-
Dara
csendes tag
válasz Formaster #24382 üzenetére
Van nálam egy gallon chemical guysos ecosmart "száraz" sampon. Nekem annyira nem jött be,nem bízok benne annyira hogy egy frissen polirozott autón használjam. Probáltam pár autón már,de nekem mindig foltos maradt utánna,nagyon sokszor kellet áttörölgetni hogy ne maradjon rajta hologram réteg. Lehet én higitottam rossz arányban. Viszont a Meguiarsos nagyon bejövös nekem is,nyáron mindig azt használom ha porosodik az autó
[ Szerkesztve ]
Das Beste oder nichts
-
z123456789
addikt
válasz Formaster #24386 üzenetére
Teljesítmény növekedés, halkabb motor, vagy üzemanyag szükséglet csökkenés (bár ha növekedne, már akkor is elégedett lennék, mert lenne változás ) Ezeket értem csoda alatt. Hozzáteszem nincs rájuk szükségem, csak kíváncsi voltam, hogy nekem bekövetkezik-e valami? Ha nem, akkor meg nyugodtabban alszom, hogy hosszabb ideig prémium nyálat kaptak a lovak, és ezzel jót tettem a motornak. Én már ennek is örülök, csak kételkedem. Azt azért lehet nem? Ugyan ezt gondolom az adalékokkal is. Ártani nem árthatok.
Persze, világos, nem is ajnároztam sosem az autómat szerintem. De akiktől hallottam a mondákat, azok is mezei autókat használnak. Az nem baj, ha utána járok a dolognak nem?Látod, te is leírod, hogy volt különbség. Azzal a különbséggel, hogy az egy sport kocsi volt. Más állítja ezt a sima "mezei" kocsijával is. De itt van példának Munez, akinek szintén kevesebbet eszik a német dízelből az Audija. Amit én nem is cáfolok. Elhiszem. OK, az sem egy sima 2000-es benzines, hanem valami V motoros böszmeség (ha jól emlékszem). Ezidáig oda jutottam, hogy a nyugati klasszikus márkáknál hozhat változást a különféle DÍZELEK használata. VW, Audi, BMW, Mercedes stb... <> magyar, magyar prémium, osztrák, osztrák prémium, német, német prémium dízel. A te hsz-eddel kibővítem a mondakört azzal, hogy nagyobb teljesítményű autóknál inkább megfigyelhető. Bár volt olyan Civic-es, aki szintén állította, hogy a külföldi benzinből kevesebbet kért a verda.
Komoly ez a cikk, beszarás mik vannak.
-
Dara
csendes tag
válasz Formaster #24388 üzenetére
Chemical guysbol a sima Ecosmart RU-m van (abból szívesen adok 1-2dl-t ha jársz esténként zuglóban )
Meguiarsbol pedig probáltam/használtam már az Ultimate quik detailert,az tényleg mosás utáni orákban/napokban kisebb zsirfoltok,por letörlésére hibátlan,nagyon jó fényt add szerintem,és nem hagy foltot maga után(csak jó minöségű kendő kell mellé)
Másik amit probáltam már a Ultimate Waterless Wash and Wax ami viszont szinte teljes mosást helyetesit,de én mondjuk sáros/durvább koszosabb autokon ezt se szivesen használom. Értem én hogy elválasztja a lakk rétegtöl a koszt és stb stb,de na,akkor is,a száraz sár az száraz sár...Das Beste oder nichts
-
Formaster
Topikgazda
Nem nagyon esik útba azért köszönöm! Akkor rendelek az Ultiból... Persze, én sem "mosásra" használnám, csak a tele a t...m, hogy reggel lemosom, megyek 50km-t és tiszta vízfolt az eleje ebben az időben. Erre jó lenne a rinseless, hogy a nem rászáradt, friss nyálkát leszedjem.
(#24389) z123456789: Nem baj, amíg nincs baj, az sem az én bajom Csak azért koptatom az ujjaimat, nehogy úgy járj te, vagy bárki más, ahogy az 550GT-s. Mert azért azt tudjuk, hogy ami a polcon van, legkevésbé sincs bevizsgálva és nem minden biztonságos, amit boltban megvehetsz. Csak egy éles példa az amcsi gyógyszerbotrányra, ahol 2 év után derült ki egy gyógyszerről, hogy nagy számban rákot okoz. És ez igaz mindenre, ha a gyógyszerek, élelmiszerek között is akadnak rákkeltők (gumicukor botrány), akkor egy adalékanyagtól ne várj nagy bevizsgálást.
Ettől azért másabb a helyzet az üzemanyagoknál, mert ott vannak bizonyos normák. Az más kérdés és ebben az egyben egyet értek, hogy a nyugati üzemanyaggal feltűnően csökken a fogyasztás, de ez már inkább a kutak mókolása, pl vizezés, etanolozás, óramutyi stb... mert az üzemanyag régóta EU konform.
De mondom, nekem mindegy! Szerintem sokkal fontosabb, hogy megbízható helyen tankolj, mint akár az, hogy 95-ös vagy 100-as benzint tankolsz egy olyan autóba, amibe amúgy indokolatlan, akár a jobbik üzemanyag, akár az adalék. Viszont a megbízhatóbb hely drágább, gondolom nem a drágább üzemanyaghoz fogod keverni az amúgy sem olcsó adalékot. Annak meg abszolút nincs értelme, hogy egy etanolozott benzinhez tölts még valami oktánszám növelőt, mert onnantól csak a jó ég tudja mivel is megy az autód.
-
veterán
Srácok!
Van gyakorlati tapasztalatotok, hogy mivel érdemes leszedni a rákövesedett dízelkormot a nemesacél kipufogóvégekről?
Angol nyelvű fórumokon az alábbi tippeket találtam, ezek csak tippek:
- WD-40;
- Turtle Wax Insect & Tar removal - ilyenem mondjuk van otthon,
- egyéb csodaszerek, amiket csak ezért nem szeretnék megvásárolni.Amire én gondolok még, az az, hogy gázolajos ronggyal körültekerem, hogy fellazuljon, nem akarom összekarcolni, majd letörlöm. Vélemény?
-
Formaster
Topikgazda
válasz focvis #24395 üzenetére
Szerintem ezeket próbálgasd felváltva. Valszeg többszörre fogod tudni csak leszedni, vékony rétegekben. Én a gázolajos rongyra fújnám a wd 40-et is és rajtahagynám egy éjszakára. Aztán reggel megtörlöd és mehet rá a turtle, de sztem az gyenge lesz, ide valami erős lúgos vagy savas cucc kéne. Viszont nem tudom mi az, ami a rozsdamentest nem fogja megmarrni. Meg a Cif+rongy kombó elvileg nem kéne karcolja, de előbb próbáld ki valami edényen.
-
z123456789
addikt
válasz Formaster #24392 üzenetére
Nézd! 220 000 km-t mentem az előző autómmal, szinte mindig Agip kutakon tankoltam. Soha, semmi bajom nem volt, amit a szar üzemanyag minőség okozhatott volna. Pontosan 6 litert evett nyáron, és pontosan 7 litert evett télen. Biztos nem 200 000 km-en jön ki a bibi, de így már 360e km volt ebben az autóban.
Az ellenőrző szervekben meg nem nagyon hiszek. Egyikben sem. Mindig akad olyan, aki minősíti ezeket. És az nem ingyen dolgozik.
A lényeg, hogy nem hiszem, hogy rosszabb lenne az az adalék, mint ami gyárilag van a kutakban. De ennek ellenére köszönjük, hogy leírtad az 550 GT-t.Igyekszem amúgy kiválasztani egy-két-három kutat, és oda visszajárni tankolni. Egyrészt mert szeretek ismerős arcokat látni, másrészt, mert legalább fel tudom mérni, hogy mennyire forgalmas az adott hely, milyen sűrűn cserélődik az üzemanyag. Eddig Agip-re jártam, most majd MOL/SHELL/OMV lesz. És nem akarom folyamatosan tömni az autót adalékos benzinnel, meg adalékkal. Ezek a mostani kísérleti időszakok. Áprilisban vettem az autót, lassan a végére érek az üzemanyag tesztelésnek.
Persze, nem a prémium benzinre akarok tölteni. Lecseng egy-két sima 95-ös tank, és majd az egyikhez hozzádobom. Meg a másikhoz, meg egy harmadikhoz. Aztán befejeztem. Aztán ballagok tovább a sima 95-tel szerintem.
-
j.bravo
addikt
válasz z123456789 #24397 üzenetére
Nekem a józan paraszti azt mondja, hogy a külön kapható adalékot kikutyuló vegyészek se hülyék - valószínűleg valamilyen fajta benzinnel letesztelik a cuccot. A kérdés az, hogy milyennel?
Feltételezem hogy adalékolatlan benzin már kb csak a gyógyszertárban, illetve vegyszerüzletekben kapható, vagy a finomítókból külön kell rendelni: a "normál" 95-ös stb benyákban is tuti van egy tucat adalék alapból - az a kérdés hogy ezek (kémiai) milyensége mennyire szabályozott. Ha van egy előírt vagy megszokott sztenderd összetétel, akkor nyilván megnézik hogy az ő adalékuk ne zselésedjen össze ezekkel (meg a sima szénhidrogénekkel meg bioetanollal), de ugye vannak egyes finomítóknak/kútláncoknak saját adalékjaik amik nem tiltottak de a kispalackos adalékgyártó nem tudja mi az, és nem tudott rá felkészülni ezektől jöhet össze a zselésedés.
Szóval ha tennék ilyen 3rd party adalékot a nyálba, akkor tuti minél egyszerűbb, alapabb nyálat keresnék - így se lehet kizárni az összeférhetetlenséget, de talán kisebb az esélye mintha eleve bőségesen adalékolt prémium nyálból indulnánk ki...
szerk.: amúgy az Agip sz*r minőségűként volt számon tartva?
(Nem tudtam. Azért írtam múlt időben mert mondta még karácsony előtt (akkor épp tankoltam ott egyszer 98-ast, amúgy OMV vagy Shell 100-as a rutin nekem is) a kutas hogy megvette őket a MOL és szép lassan átalakulnak a kutak a MOL image alá és MOL kínálat lesz.)[ Szerkesztve ]
Whatever.
-
z123456789
addikt
válasz j.bravo #24398 üzenetére
Jó a okfejtés, szerintem helytálló.
Én nem tartottam szarnak, de sokan igen. Nem értem miért, viszonylag nagy olajcég ők is, mint az előbb felsoroltak. Ha az olasz sportkocsik azzal mennek, akkor nagy baj nem lehet velük.(#24399) euzsolt
Azzal a dióhéjas tisztítással most mi a bajod?
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- CNC topik
- Parci: Milyen mosógépet vegyek?
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- ASUS routerek
- eMAG/edigital vélemények - tapasztalatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Teljesen új Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop Essential robotposzívó eladó (bontatlan)
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest