Új hozzászólás Aktív témák
-
lajthabalazs
senior tag
Sziasztok!
Én Giga HD6850 vásárlását tervezem, de sokan írtatok a StandBy hibáról. Nem olvastam el minden posztot, de úgy tűnik, hogy ez OC esetén jön elő (nemzetközi fórumokon is ilyent olvastam) és még ott sem mindig.
Van valaki, aki ezt out-of-the-box tapasztalta, tehát feszültség és órajel-emelés nélkül?
Előre is köszönöm a válaszokat, üdvözlettel:
Lajtha Balázs
-
lajthabalazs
senior tag
válasz ///Krisz\\\ #5123 üzenetére
Köszönöm a választ. Még a PowerColor az, ami barátságos árban van, és 3 év garanciával. Az is felejtős, vagy annak nincs efféle típushibája?
-
lajthabalazs
senior tag
válasz ///Krisz\\\ #5125 üzenetére
Köszönöm minden hozzászólónak a választ. Megrendeltem egy Power Color kártyát 3év Hardverkeres garanciával, remélem nem tettem rosszul
-
lajthabalazs
senior tag
válasz lehel22 #5283 üzenetére
Itthon van már a PowerColor HD6850 1GB. Gyorsan felhúztam egy új Win7-et, gyártói oldalról az ajánlott drivert.
Leszedtem a Fur Mark-ot, a 3DMark06-ot, a Far Cry 2 Benchmarkot, és indult a tesztelés.
Far Cry 2 három futás összesen 9 loop Full HD felbontás, 8x AA, Dx10, High és Very High beállítások, VSync
Min 37, Max 100, Avg 63 FPS
Furmarkot néztem 20 percig Full HD-n, 8x MSAA-val, aztán meguntam. Közben nagyon hangos volt a kártya, és 70 fok alatt maradt. 49-79 FPS-t produkált, átlagban 55-öt.
3DMark06-ban valami nem stimmel, 15125 pontot értem el. Megpróbálok majd tekerni a processzoron, mert teszekben 20.000 pontot is láttam már, és a 3DMark oldalon is az a jellemző. Ebben tudna valaki segíteni, hogy mit csinálhatok rosszul?
Egyébként a kártya jó, a hűtés terhelés alatt hangos, de cserébe nem forr fel a GPU.
-
lajthabalazs
senior tag
-
lajthabalazs
senior tag
válasz lehel22 #5350 üzenetére
Köszönöm az infókat. Szerencsére nem kell egyenlőre videokártyán dolgoznom. Igaz, hogy a munkahelyemen foglalkozom 3D-vel, de amiket írok, azokat egy 1GHz-es Snapdragon is elviszi.
Meglepő módon én látom a különbséget a 35 és az 50 FPS közt. Csináltam egy időben Fraps méréseket, és MW2 multinál amikor úgy éreztem, hogy akad, akkor utólag megnézve a chartokat, ott tényleg voltak 40 alatti FPS-ek. A fejem is fájdul, ha 50 Hz alatt van a frissítés. Szeretem, ha stabilan kijön a 60Hz a játékból. De hogy a fölött mi van, az már mindegy.
A benchmark lényege, hogy összehasonlítható legyen két eszköz. Én eddig mindig arra használtam, hogy megnézzem, a hivatalos tesztekhez képest hogy teljesít a kártyám. Ebből tudtam, hogy jó a driver, jó a hardver-környezet. Eddig működött, 8600GT, 8800GT, HD4670, HD5750 még az i3-as IGP-m is pont úgy működött, ahogy elvárható volt, 10-15%-al a teszteredmények alatt. Amit el is fogadtam. Viszont 20.000 helyett 15.000, az elég húzós. Persze hogy jobb processzorral teszteltek, ezért holnap lesz CPU tunning is, hogy megnézzem, hogy reagál rá a rendszer.
A 70 fokot egyébként ház nélkül és 20 fokos szobában mértem. Ismerem a fizikát, úgyhogy tudom, hogy ugyanez 35 fokos nyáron 85 fok lesz, de valószínüleg addigra nem a gyári ventillátor fog erőlködni a hűtőn, hanem két 8cm-es Noctue (éppen van elfekvőben).
-
lajthabalazs
senior tag
válasz lajthabalazs #5351 üzenetére
Egy kis OC csodákra képes. Mehúztam a processzort 3.2GHz-re, és máris szárnyal a kártya. Nem gondoltam volna, hogy valaha lesz CPU limites kártyám. Persze a 3DMark06 1280x1024-es...
A kártyát is tudtam emelni, a memóriával nem kisérleteztem, ott maradt a 1050MHz, viszont miután szép stabilan vitte a GPU a PCS+ órajeleket, nekiugrottam, és két lépcsőben emeltem 875MHz-ig. Sajnos az MSI Afterburner csak ennyit enged. Végül emeltem még a processzoron egy keveset.
Az eredmények:
Win7 32bit
Core i3@3.52GHz (160x22)
Dual channel 1600MHz cl9 (160x10)
PowerColor HD6850@875MHz, 1050MHz, 8.8.12.0.0 driver3DMark06: 18256 pont
Elégedett vagyok A Benchmark is jó eredményeket ad, és az MW2 is megy Full HD-ben. Kb ugyanaz az élmény, mint amikor az 1680x1050-es monitoromhoz megvettem a HD5750-est.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Agyzuzo #5357 üzenetére
Én is úgy láttam, hogy nagyon gyenge minőségben megy a benchmark. De amikor legutóbb a játékot futtattam még a régi kártyámon, az is csalódás volt, pedig ott is magasra tettem a beállításokat.
Nalám is szakadozott a kép, mintha a kép felénél elcsúszott volna az alja és a teteje. Az animáció folyamatos volt, de ez elég rosszul nézett ki benne. És tényleg a végénél látszott nagyon. Ez egy ilyen
Viszont kérdezném mindenkitől, hogy mivel lehet MSI Afterburner fölé húzni a kártyát? Nagy a kisértés, mert mint írtam, 875-nél még stabil volt, és innen már csak 25MHz a 6870-es órajele - tudom, hogy ettől nem kapom vissza a shadereket, de azért jobban aludnék, ha legalább a frekvencia menne.
-
lajthabalazs
senior tag
Bocsánat, nem tudtam ,hogy vannak még becsületes emberek. Ha kifizetted, és drága a Win 7-re upgrade, akkor megértem, hogy miért tartod meg.
Amikor dolgoztam, Ubuntum volt fent, most hogy megint tanulok, jár a Win 7 Professional licensz, ezért nem is figyeltem soha, hogy mennyire könnyű vagy nehéz Win-t lopni.
Viszont a véges laptopomon volt WindowsVista, és botrányos volt. 6-8 perces boot, nehezen használható felület...
Ez a DVI dolog fura. Nem lehet, hogy a monitorod különböző beállításokat tárol a különböző bemenetekre?
-
lajthabalazs
senior tag
Röviden: nincs igazad
Két történet:
Én tegnap szívtam a 3DMark06-tal, mert az 1280x1024, és nem értettem, miért nem teljesít a HD6850-es, de nagyon nem (15000 pont körül). Aztán jött az OC, és emelkedett vagy 100 pontot. Ekkor jutott eszembe, hogy procilimit. Egy kis OC a processzoron, és 30%-nyi órajelemelésért 23% ot emelkedett a pontszám: 18.500 ponr körül volt a vége. Egy ilyen erős kártyában alacsony felbontásokon annyi tartalék van, hogy i7-es processzort kell alá tunningolni, hogy párban legyenek. Hiába költesz rá többet, nem lesz jobb a játék.
Az előző kártyám egy HD5750 1GB volt. Amikor megvettem, maximális grafikával vitte a játékokat egy 22"-os 1680x1050-es monitoron. Aztán jött a váltás, vettem egy 24"-os Full HD monitort, mert nagyobb, és mert kelett monitor a munkámhoz a laptop mellé. Innentől döntenem kellett, hogy natív vagy max beállítások. Végül a natívat választottam, alacsonyabb beállításokkal. Hiába nem volt rajta annyi effekt, a játékélmény jobb volt, mert COD MW2-nél jobban láttam a messzi dolgokat.
A mai középkategóriás kártyák a tavalyi játékokat elviszik maximális beállítások mellett, Full HD felbontásban. Ez egy ilyen év. Aztán jön majd az intenzív tesszelláció, és el kell kezdeni lemondani a maximális beállításokról. De a Full HD szerintem alapértelmezett lett.
-
lajthabalazs
senior tag
15k ból vagyél két új játékot, az fokozza igazán a játékélményt. Nekem mint említettem, 1680-on volt 5750-esem, és elég volt. Megvettem a Fallout 3 GOTY-t, a Crysis Maximum Edition-t, az MW2-t, a két szélső tökéletesen működött, a középsőnél pedig nem a grafika hiányzott a játékélményhez. Végigvittem régebbi játékokat is, Airborne, Far Cry, Call of Juarez, és nem hiányzott semmi a HD5750-ből. Igazság szerint eddig a felbontáson kívül még nem láttam előnyét a HD6850-esnek. Amit az 5750 ezeknél a címeknél tudott 1680-ban, azt tudja a HD6850 is csak Full HD-ben.
Másik lehetőség lenne, hogy a 19"-os 1280x1024-es monitor helyett vegyél egy 22"-os 1680x1050-es monitort. Amikor én léptem meg ezt a lécsőt még valamikor 2006 körül, akkor nagyon élveztem a széles vásznat. Igaz, hogy elvileg csak 3" a különbség, de a gyakorlatban ez a 3" mind a szélességre megy el, és úgy sokkal látványosabb. Nekünk nincs TV-nk, és amikor a bélyeg méretű filmek után (5:4-es képarány) alig látszott fekete csík alul-felül a 22"-os monitoron, majdnem moziélményem volt
-
lajthabalazs
senior tag
Sziasztok!
Én is durva proci-limitet kaptam Black-ops-ra. Lehet úgy beállítani a játékot, hogy a procit ne terhelje, de a kép szép legyen?
Milyen procit vegyek? Most i3 530-as van bent, gondolom, sokat nem segít, ha 2.9-ről felhúzom 3.6-ra.
40 FPS körül botorkál Win7 32 bit felett, 4GB memóriával 1024x768--on, low beállítások mellett.
Üdv: Balázs
U.i: Ja igen, a kártya PC 6850-es.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz alibaba78 #5990 üzenetére
Köszönöm a tanácsokat, de nem értek egyet.
Kis felbontásnál nem azért van procilimit, mert akkor a processzor dolgozik többet. Egyszerűen csak azért, mert a videokártya könnyen végzi a dolgát, és ezért annyi FPS megy, amennyit a processzor bír. Tehát az a proci, ami 1024-en 40 FPS-t tud, az nagyobb felbontáson sem fog többet tudni. A tesztjeim azt mutatták, hogy még egy kicsit kevesebbet is, aminek gondolom az lehet az oka, hogy ha kevés a kixel, akkor a távolabbi dolgoknál már nem kellenek olyan részletes modellek.
4GB ram mellett nincs VRAM-om pont ezért. Ha lenne VRAM-om, akkor lehet, hogy elférnének a nagyobb textúrák, de cserébe zúzná le a merevlemezemet. A merevlemezt nem arra találták ki, hogy memóriát cach-eljenek rajta, hanem hogy adatokat tároljanak.
A processzort megemeltem 3.5-re, és így szépen hozza a 60 FPS-t 4x-es AA val, Exrtra textúrákkal és, árnyékkal bullet impact-tal, és kevés holttesttel, Syncelve. Egyenlőre 720p-ben, de ezek után majd emelek még egyet.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Smith Ügynök #6002 üzenetére
Lehet, hogy veszek még egy magot, szerintem Intelből három is hozza az x6-os játékteljesítményét.
-
lajthabalazs
senior tag
Azzal nem értek egyet, hogy ha felemelem a felbontást, akkor magasabbak lesznek az FPS-ek. Ez volt az egyik okos tanács. Az lehet, hogy eltűnik a CPU limit - bár ennél a kártyánál 20 FPS-es GPU limitet nem tudom, hogy mekkora felbontáson lehet elérni. De azzal nem vagyok kint a vízből, hogy 19 FPS-sel megy a játék ,de biztos lehetek benne, hogy nem CPU limites.
Azért játszottam 1024-en, mert 1920-al kezdtem, és ott 20 FPS körül akadtak a dolgok. Ezt csökkentettem két lépcsőben, amíg játszható nem lett 1024-en.
Aztán kikapcsoltam a gépet, és húztam a procin az evidens volt, hogy ez segíteni fog a CPU limiten.
-
lajthabalazs
senior tag
Értem, hogy a proci limitet úgy háritom el, hogy nagyobbra cserélem, vagy húzok rajta. De köszönöm, hogy még egyszer pontosítottál.
Most azt szeretném, ha felfognád, hogy a processzor magasabb felbontásokon jobban dolgozik. Ezért ha 1024-en limites, akkor ugyanaz a processzor ugyanazokon az órajeleken 1920-ban még kevesebbet fog teljesíteni.
És végül még egyszer a kérdés, ha valaki ért is a témához: melyik grafikai beállítások azok, amelyek a processzorra, melyek azok, amelyek a GPU-ra, melyek azok, amelyek a két eszközt összekötő buszra, melyek azok, amik a központi memóriára, és végül melyek azok, amelyek a videokártya memóriájára tesznek többlet terhet?
A felbontást már tisztáztuk, az minden komponenst megvisel, de nem ugyanolyan arányban. Az AA szinte kizárólag a GPU-t. És a többi valahogy megoszlik az egységek közt. CPU limit esetén melyik az, amit büntetlenül lehet emelni, mert csak a videokártyát dolgoztatja (a felbontást ne mondjátok, léci)?
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
Ezek szerint a nagyúri ranggal nem osztanak IQ-t.
Megpróbálom még egyszer elmagyarázni, hátha végre megérted. Ha megint nem sikerül, valaki segítsen.
Van egy feladat. Ki kell számolni 1024x768 pixelen, hogy melyik pixel milyen színű. Ez két részből áll. Van 300 db feladata a processzornak, és 1000db feladata a videokártyának. A processzor a 300 feladatot meg tudja csinálni 25 milisec alatt, a videokártya az 1000 feladatot meg tudja csinálni 8 milisec alatt. A korlátot a processzor jelenti, a videokártya 17 milisecet vár minden alkalommal, és így lesz 25 ms-enként egy frame, összesen 40 frame másodpercenkont.
A második feladat: ki kell számolni ugyanezt 1920x1080 pixelre. Ez a processzornak 400 feladat. A videokártyának pedig 2500, mert a videokártyának a terhelése szinte arányos a kirajzolandó pixelek számával, a processzor pedig ugyanazt a modellt számolja, csak optimalizálások miatt 1024 mellett elhanyagolásokkal élt. Ugyanaz a videokártya és processzor. A processzor a 400 feladattal durván 32 milisec alatt végez, a videokártya medig 20 milisec alatt. Megint a processzor a lasabb, a videokártya 12 milisecet vár. Egy frame 32 milisec, tehát másodpercenként 33 frame-et fog tudni kirajzolni a rendszer.
Ezt a jelenséget figyeltem meg hasonló számokkal. Valószínüleg azért értem el ilyen gyalázatos eredményeket, mert az első mérésnél le voltak eresztve a processzor órajelei (1500-ra). Most 3.5-ön stabilan hozza a 60 FPS-t, ami 1.5xöse a 40-nek (és csak a sync miatt nem megy följebb), miközben az OC csak 1.16x-os volt az alapórajelhez képest, viszont több, mint 2x-es a leeresztetthez képest.
Remélem megértetted, ha te nem, jelentkezzen valaki, aki igen.
-
lajthabalazs
senior tag
Elméletben igaz, hogy ha a processzor pontosan ugyanazt számolja a különböző felbontásoknál, és leteszi a kész csomagot, akkor egy CPU limites játéknál ugyanaz lesz az FPS minden felbontás mellett.
Emellett a méréseim elég egyértelműek voltak: ahogy csökkentettem a felbontás, növekedett a frame rate, 24-30FPS-ről (1920) 40+FPS (1024) felé. Ezek után jó tanács volt, hogy emeljem vissza a felbontást, mert akkor nem kell "várnia" a videokártyának a processzorra, mert maga sem bírja a renderelés rá eső részét.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
Tényleg nem volt szép a sértés, elnézésed kérem. De beláthatod, hogy próbáltam magyarázni. De nekem nem hiszel, higyj a saját eredményeiteknek:
http://prohardver.hu/teszt/cpu_vs_vga_a_kozepkategoria/f1_2010.html
Megmondom mit kell nézni:
Első oszolop utolsó két sora, CPU limites konfiguráció. A GTX 460 és a HD 6870 is lényegesen magasabb FPS-eket tud, mint amit az X2 555-ös.
A frame rate mégis csökken a felbontás növelésével:
460 mellett 32 -> 27-re, 6870 mellett 38 -> 36-ra.
Ugyanez látszik a Dragon Age-nél és a Metro 2033-nál is.
De a negyedik CPU limites játék: a Far Cry 2 esetében úgy csinálták a játékot, ahogy ti gondoljátok, ott lis és nagy felbontáson is ugyanott van a CPU limit.
Tehát van játék, ami optimalizál, és ezért ha a felbontás alacsony, a processzort kevésbbé terheli. És van játék, ami nem optimalizál, tehát minden felbontáson ugyanúgy terheli a processzort.
-
lajthabalazs
senior tag
válasz polonic #6021 üzenetére
Szerintem ez a teszt mindenkinek ott van a kedvencei közt. A hozzászólások száma alapján legalábbis elég nagy impact-ja volt.
http://prohardver.hu/teszt/cpu_vs_vga_a_kozepkategoria/f1_2010.html
-
lajthabalazs
senior tag
Örülök, hogy visszajöttél.
Szóval értem hogy te arról beszélsz, hogy általában nagy felbontásnál van VGA limit, és kis felbontásnál procilimit.
Én azonban azt mondtam, hogy előfordulhat, hogy nagy felbontásnál is van procilimit. Például ha nagyon erős a videokártya, és nagyon gyenge a processzor.
És ekkor meg lehet figyelni néhány játéknál, hogy a processzor-limit felbontás-érzékeny.
A linkelt teszen ez a Far Cry esetén látszik: 1280-anon a videokártya bírt volna még többet, hiszen egy erősebb processzor mellett 119 FPS-t is lerenderel. De az i5-ös 1280-anon csak 87 FPS-t engedett, CPU limit. Lejebb vették a felbontást, és megugrott az FPS 98-ra megint CPU linit, de nem ugyanaz a szám, hanem 10%-al magasabb.
Nekem ez azt mondja, hogy a CPU limit is felbontás-függő. És ezt próbálom neked is mondani. Hogy ugyanezt a jelenséget mértem én ma este CoD Black Ops-szal.
De itt
http://www.techpowerup.com/reviews/Intel/Core_i3_540_530/10.html
is pont ez látszik a Dirt-nél: C2D E8400-as processzor nagy felbontásnál 60-as limit. Felbontást leveszik, 70-es limit.
A processzort és a videokártyát nem lehet minden játéknál olyan függetlenül kezelni, mint ahogy a "CPU limit" "GPU limit" megközelítés teszi.
[ Szerkesztve ]
-
lajthabalazs
senior tag
válasz Dictator^ #5977 üzenetére
Igazából nem az a kérdés, hogy "kihajtja"-e a processzorod a videokártyát.
A kérdés az, hogy melyek azok a játékok, és felbontások, ahol a processzorod határai és a videokártya határai egybe esnek.
És ez a halmaz a már idézett tesztek alapján elég szűk lesz, mert a 6870-es egy elég erős videokártya ahhoz, hogy a mai játékokat Full HD felbontásban jól játszhatóan jelenítse meg. A másik oldalon viszont a játékok már elvárják a harmadik - néha negyedik - magot a processzortól.
Full HD felbontásig tehát a régi játékok hoznak majd neked 100 fölötti FPS-eket. A tavalyi játékok játszható értékeket. És néhány idei játék már nem játszható értékeket. Közben pedig a videokártyád jellemzően nem lesz 100%-on kihasználva.
A fölött (mondjuk 2x Full HD) elképzelhető, hogy a régi játékok szintén 100 föött hoznak, a tavalyiak már nem játszhatóak, az ideiek pedig durván akadnak, de megnyugtathatod magad azzal, hogy a videokártyád semmilyen processzorral sem bírnának többet.