Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #34976 üzenetére

    Pont az, hogy ott nem limites. Direkt megnézettem egy Threadripperrel rendelkező emberrel a Forza Horizon 4 demóját, mert furának tűnt, hogy az AMD négymagossal teszteltette. Egy 16-magos Threadripperrel már a vizes Vega 64 nyakán volt az 1080 Ti még 1080p-ben is, nem kellett hozzá 4K. Szimplán 8-magos procival az 1080 Ti inkább a Vega 56-tal van pariban. Eközben a 4K-s eredmények nem változnak az extra nyolc magtól. Ez klasszikus CPU-limit. Azt is lehet tudni, hogy miért. Az NVIDIA aktuális DX12 implementációja a Tier_3-as bekötést nem támogatja hardveresen, de megoldják egy CPU oldali implementációval. A Microsoft ezt nem tiltja, alapvetően az Intel is így csinálja, csak ők az L3 cache-t is bevetik. Haszna ennek eléggé sok van, csak több processzorerőt igényel, de az NV többször utalt már rá a konferenciákon, hogy hosszabb távon többet nyernek ezzel a megoldással, mintha a hardvereikre szabott Tier_2 szintet használnák még ma is, na meg sok lehetőség van trükközni is. És alapvetően ez logikus, elvégre iszonyatosan megfizethető kategóriába kezdenek süllyedni a hat-nyolcmagos procik, és fél év múlva 16-magost is vehetsz mainstream foglalatba. Tehát amíg mondjuk ma még egy picit probléma számukra, az már holnap nem lesz az, és eközben élvezik a legmagasabb bekötési szint előnyeit. Emellett tudják nagyon jól, hogy a média úgyis a legjobb procical fog tesztelni, ahogy itt a Ryzen 3000, rárepülnek a 12-16 magra. Ezt megtanulták a DX11-es érából, hogy hiába kezelték jobban a deferred contextet, annak igazi haszna nem volt, mert a tesztek 4-5 GHz közé tuningolt Core-okat használtak. Most ők kezelik rosszabbul az új DX API-t, de ennek sem lesz igazi hátránya, mert a média számára ugyanúgy nyitva lesznek a lehetőségek arra, hogy 12-16-magos procikat dobjanak a tesztplatformokba. Tehát effektíve teljesen jó, amit csinálnak, mert ugyanúgy nem éri őket hátrány a tesztekben, ahogy az AMD-t sem érte igazán a deferred contextes DX11-es játékokban. Persze pár oldal előveszi majd, hogy mennyivel hatékonyabb már az AMD DX12 meghajtója négymagos procival, amire az AMD is ráerősít, hiszen folyamatosan küldözgetik a review guide-ot, hogy egy 7700K mellett az 1070 Ti, az 1080 és az 1080 Ti egymás nyakán vannak a Forza Horizon 4-ben, és ezért az NV drivere a felelős, bezzeg a mi driverünk mennyire szépen skálázódik már négymagossal is, tehát már ott GPU-limit közelébe kerülnek, de kb. annyi haszna lesz ennek, amennyi az NV-nek volt a DX11-es drivereiből, amikor ugyanez csinálták. A GPU-tesztek ettől még izomprocikkal lesznek levezényelve.

    (#34990) namaste: Magasabb felbontáson az 1080 Ti is kezd GPU-limitessé válni. De ugyanúgy eléri a Vega 64-et 1080p-ben is, csak egy 16-magos Threadripperre van szüksége. Tehát a hardver működik, ha alárakod a procit. Tényleg nem viccből nyomatja a saját review guide-ját az AMD 7700K-val. Ott még a Vega 56 sincs meg az 1080 Ti-nek Full HD-ben. Okkal választották ezt a processzort. Tudják nagyon jól, hogy az NVIDIA drivere eléggé másképp bánik a processzor erőforrásaival, így ha Ryzen 2700X-re mennek az a Vegákon nem dob sokat, de az 1080 Ti-nek számítana. Szenyók ám ezek a cégek. Ha rákérdezel, akkor boci szemekkel nyomják, hogy de a 7700K az egyik legjobb gamer proci a magas egyszálas teljesítménye miatt. :D Jaja az, csak a Forza Horizon 4-nek pont nem ez kell, és ezt ők nagyon is tudják. :))

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák