Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz daveoff #21373 üzenetére

    Ahogyan mondom. :) Input lagja jó, de a panel nem gyors, a 60hz pedig egyenesen lassú. Ahogy írtam, volt U2312HM-em nekem is, és bár alkalmas játékra, de igencsak nem egy fürge szerzet. Hiába papíron az is 8ms G2G, meg a mostani P2414H-m is 8ms G2G, utóbbi kb. feleakkora csíkot húz 800pixel/s-es fehér kockás EIZO monitorteszt tesztábráján, pedig +1" a mérete... Illetve a 72hz is igen komoly előrelépés a 60-hoz képest, bár még mindig nem az igazi, de egy klasszissal jobb. Akárhogy számolom, 20%-al hamarabb jelenik meg nálam a kép 72hz-en (16,6ms helyett 13,8ms-enként van képfrissítés), és ennyivel több részre vannak a mozgások is osztva.
    Az egered jó, az nem vita, nálam egy G9x van, de a CPU kímélése céljából csak 500hz-en, gyakorlatban nekem ez már elég volt eddig.

    Ami a pinget illeti, azt ne keverjük ide, az egész más. A számítógépes grafika úgy készül, hogy először a proci összegyűjt minden adatot, az ellenfelekről netről jövő adatokat, az egered bevitelét, szimulálja a fizikát, kiszámolja, mi hova kerüljön, és ha minden készen van, akkor az egészet elküldi a GPU-nak, ami kiszámolja a jelenetet, hogy kell kinéznie és megjeleníti. Így talán már világos, hogy hol komoly hátrány az Nv jelenlegi tudomásunk szerint 5-ös prerendererje, ugyanis a VGA csak akkor kezd el számolni, ha a driver már 5 képkockát begyűjtött a CPU-tól, tehát az egész rendszer ennyivel nagyobb késleltetéssel fog működni. Természetesen a GPU után még a monitorillesztő interfész, és a monitor késleltetése is rájön a teljes input lagra, tehát arra az időre, míg a beviteled, pl. az egérmozgás, megjelenik a képernyőn. Tehát, ahol különbséget láthatsz kisebb és nagyobb input lagú rendszerek között az az, amíg megjelenik a saját karaktered mozgása pl. a BF4-ben, arrébhúzod az egeret, mennyire hamar követi a kép. A nagyobb ping az más, az ugyanis a többi játékos pozíciójával késik a CPU-nak, így az kénytelen "megtippelni" hol lehet a gaz ellen. Tehát neked megjeleníti, hol van szerinte, te lelövöd, de mégsem lövöd le, mert mire lekommunikáják a dolgot, már valójában nem ott volt, ahova Te lőttél, tehát nincs frag, ezért okoz sok bosszúságot a magas pingű szerver, és lősz le valakit, miközben mégsem. Természetesen az utóbbi pár hónapot leszámítva én is sokat szívtam a hitbox-al, míg nem javította egy patch, már erősen a játék abbahagyását fontolgattam miatta... :U Ugyanakkor nagyon sokat számít az input lag is, az FPS is, meg úgy az egész rendszer együtt, hogy minden klappoljon. :R

    A webkamerával az lesz a gond, hogy nem igazán tudnak 30 képkockánál többet. Sajna ide valami okosabb eszköz kéne, ami legalább 120 fps-ben tud rögzíteni (8ms felbontás). 60 FPS-es kamera 16ms-enként csinál képet, az nagyon kevés.
    Itt pl. 1000FPS-es kamerával mértek, ez az a teszt, amiről korábban meséltem, a moddolt G9x-el: [link]
    Érdemes elolvasni, linkelve van egy nagyon jó Anandtech írás is az egész folyamatról, kb. azt írják, mint én, csak részletesebben. :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák