Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • frescho

    addikt

    válasz arn #62175 üzenetére

    Megelőztél a leírással. A GUS felhasználói szemmel nem éppen sikerült darab. Mindez azért, mert a felépítése nagyon előre mutató volt amit nem használtak ki a programozók. Ahol fordítottak időt, hogy megértsék a felépítését és jól használták ott kijött az előnye az SB-hez és a Midi kártyákhoz képest is.

    https://frescho.hu

  • Frawly

    veterán

    válasz arn #62175 üzenetére

    Más kártyák sem terhelték a procit, pont a DMA miatt. Másrészt a hangkártya saját memóriájából lejátszás csak nagyon lassú gépen előny, egy 486DX4 szinttől és felfelé nem hoz semmi plusz. Eleve ilyen P3 sebességű gép kapcsán hoztátok fel. Értem egyébként, a GUS-nál a lassú ISA busz keresztmetszetét akarták kikerülni, ha a kártya magától játszik le, nem kell a buszon keresztül adatokkal bombázni, ez az, ami nem lassít. 1992-ben ez nagy szám volt, de ahogy megjelent a PCI, onnantól ez az előny is elolvadt.

    A midi interface meg akkoriban drágább volt, de mostanra fordult a kocka, a GUS drágább már. Ezért írtam, hogy retrozáshoz ilyen interface-t vennék inkább, mint GUS-t

    Abban igazatok van, hogy a programozók hibája, hogy egy csomó minden nem szólal meg, vagy nem rendesen. Pl. sok SB-s játék is csak ISA-s SB-vel megy, PCI-ossal nem. A DOS-nak nagyon kellett volna valami egységesített hangkártya API, egyfajta köztes réteg, hogy a driver és játékkészítőknek könnyebb legyen a dolga és ne kelljen olyan közvetlen hardvereléréses gányolásokkal foglalkoznia, amik csak egy kártyán mentek, azon sem mindig.

    Abban is igazad van, hogy elvileg egy jó nagy hangszerbankkal feltöltött kártyán jobban tudna szólni a MIDI, mint egy MIDI inferface-en, de ehhez nem 4-5 megás minták kellenek, hanem min. 20-30, hogy kijöjjön a ténylegesen meglévő technikai fölény. Annyi memória meg nincs GUS-on. Meg ez egyéni ízléstől és felhasználástól is függ, mert pl. ha valaki zenélni tanul, és ahhoz kell neki MIDI, ahhoz tényleg jobb a hullámtáblás megoldás (akár modern szoftverrenderingben), ha viszont retro DOS-os játékokról van szó, azok szerintem mindenképpen szebben szólnak egy MIDI interface-en.

    Igazából meg a MIDI interface pénzbe se kerül, ha valaki kellően elvetemült, virágboltból be tudja szerezni ingyen a Roland Sound Canvas VST-t, igaz erre a célra be kell fogni egy gépet. De pl. ha elég a DOS emulációhoz (nem követelmény, hogy igazi gépen fusson a DOS-os játék), az opensource free MUNT is jó ilyen célra.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák