Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • rATdrAgOn

    senior tag

    válasz Gismo #265 üzenetére

    Kepet meg perpill nem tudok mutatni. :(
    Nincs fotogepem, marmint digitalis. Filmessel meg kicsit sok a macera. :)
    Eccercsak lesz rola foto. :)

    Fekek:
    Hidroscitrokban a feket is a hidra(J)ulika taplalja. :) Ezek ugynevezett ''power-assisted'' fekek, aminek a lenyege a kovetkezo: a fekhatas attol fugg, hogy mennyire nyomod a fekpedalt. :DDD
    A pedalnak mondhatni nincs utja (van, csak nagyon minimalis), ha csak rateszed a labad, mar lassul az auto, ugyanis, te itt effektive csak egy szeleppel kozolsz erot, a fekhatas a hidraulikus rendszer betaplalasi nyomasan tortenik, ami atlagos hidros citronal ~120-170 bar. :DDD Szoval itt, nem erot fejtesz ki, hanem aramlasi keresztmetszetet szabalyzol, pontosabban a nyomast, ami a fekrendszerre hat. :)
    (Az elso igazi hidroscitroban - DS-ID sorozat, nem is volt hagyomanyos ertelemben vett fekpedal, csak egy kis gumigomboc, ami a fekszelep elott volt :DDD)
    Sokak szerint ez a fek szar, mert nehez adagolni a fekerot. Szerintem meg szenzacios, mert minimalis erohatassal lehet maximalis fekhatast elerni. :)
    Szoval, ezt a feket szokni kell, raadasul nagyon konnyu megszokni. :)
    Utana erhet meglepetes, ha mast kell hajtani. Ez a baj vele. Mondjuk, ha surun hajtasz mindenfele mas vasat, a hozzaszokas nem jelent annyira problemat, csak ha mondjuk atulsz - hosszu ido utan - egy barmilyen vasbol egy hidroscitroba, az elso fekezeskor kiharapod a kormany egy tekintelyes darabjat. :DDD
    (A masik dilim, ez a veszfekasszisztens, ami ha erzi, hogy kitaposod a fekpedalt a padlolemezen, felviszi neked a feknyomast 50-70 barra... hoho, en ha beleallok a fekbe, akkor ~160 bar a fekkoron a nyomas, es semmi extra, ez a rendszer ilyen - 48 eve :DDD)

    A pC vajommi?! A kindoz vajommi?! A szittyozium.hu jó. Amigát használok, commodoreos (c)(r)(tm)-al. Meg nextgent. Meg bármit. :D

Új hozzászólás Aktív témák