Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zahi

    aktív tag

    válasz TannerHUN #710 üzenetére

    "Visszatérve a lényegre sokan "duplakuplung"-nak nevezik, ráadásul tévesen. Duplakuplungozni már nagyon rég nem kell, mivel olyan váltókat már nagyon nem gyártanak."

    Egyetértek.."dupla kuplungos" :D Ezek a váltól eredetileg Buszokra, teherautókra készültek, és aszinkron váltó volt a hivatalos megnevezése. (nem volt szinkron gyűrű a váltóban, tehát nem volt ami "összefékezze", szinkronba állítsa a forgó alkatrészeket, ezért kellett 2X kinyomni a kuplungot: 1X kiveszed sebességből, 1X beteszed..Visszafele is.)
    Személy autókban a legelterjedtebb a Szinkronvátó természetesen, gondolom sejted, miért? :D itt a fogak "csendesített", avagy csavart fogazással rendelkeznek. Ezeknek a gyártása körülményes, a sok alkatrész miatt :((
    És vannak a versenyváltók,(itt a fogaskerekek egyenes fogazással készülnek, a könnyebb, és gyorsabb gyártás miatt, elsődorban) amit sokféleképp neveznek az emberek: "Nyígós", "tolókerekes", "egyenes fogazású"és még sorolhatnám :D Itt sincs szinkron gyűrű, van viszont egy elmés megoldás: az un. körmös kapcsoló, vagy toló kerék.(kinek, hogy tetszik :D )Ennek a keréknek az oldalain ált 4 köröm, vagy csap van és a fogaskerekek oldalában ezeknek a helye!!!
    Ennek köszönhetően nem kell a hajtott-hajtó tengelyt leválasztani váltáskor a motorról(nem kell kuplungolni :D) A megfelelő ütemben-erővel be kell tolni, -csapni a helyére és kész a kapcsolat!! :D (vissza 2, üveghang!! :D :D)
    Mindamellett, hogy nagyon gyorsan lehet vele váltani, másik előnye(fogaskerekek függvénye), hogy kicsit esik a furdulat, szinte mindig a megfelelő tartományban dolgozik a motor..

    Csak példának mondom: a Group B Lada(VFTS) a 80-as évek elején!! ilyen váltóval készült, és a versenyváltók java része mai napig ezen az elven müködik.!!!

    [ Szerkesztve ]

    Ha kell a telefonszámom hívj fel és megadom!

Új hozzászólás Aktív témák