-
GAMEPOD.hu
A topicot az autós szimulátorok világával - ezen belül legfőképp a SIMBIN Studios játékaival - kapcsolatos kötetlen információcsere és segítségnyújtás céljából gondoltam létrehozni. Jöhetnek a különböző (legálisan használható) kiegészítő modok linkjei, a különböző spontán funrace-ek, vagy komolyabb multis versenyek meghívói, játékbeli setupok, kormánybeállítási és egyéb tanácsok, azt hiszem sokan vagyunk akik tudnánk profitálni a tapasztalatokból. Anno a Race07 Series PH topic is hasonló céllal indult, ám az már kinőtte magát kizárólag a PH WTCC liga topicjává, így remélem ez egy nagy, kötetlen topikként megmaradhat. Az infókat a multis szerverekről, az ötleteket, tanácsokat és a hozzászólásokat is várjuk nagy szeretettel!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zahi
aktív tag
válasz TannerHUN #710 üzenetére
"Visszatérve a lényegre sokan "duplakuplung"-nak nevezik, ráadásul tévesen. Duplakuplungozni már nagyon rég nem kell, mivel olyan váltókat már nagyon nem gyártanak."
Egyetértek.."dupla kuplungos" Ezek a váltól eredetileg Buszokra, teherautókra készültek, és aszinkron váltó volt a hivatalos megnevezése. (nem volt szinkron gyűrű a váltóban, tehát nem volt ami "összefékezze", szinkronba állítsa a forgó alkatrészeket, ezért kellett 2X kinyomni a kuplungot: 1X kiveszed sebességből, 1X beteszed..Visszafele is.)
Személy autókban a legelterjedtebb a Szinkronvátó természetesen, gondolom sejted, miért? itt a fogak "csendesített", avagy csavart fogazással rendelkeznek. Ezeknek a gyártása körülményes, a sok alkatrész miatt
És vannak a versenyváltók,(itt a fogaskerekek egyenes fogazással készülnek, a könnyebb, és gyorsabb gyártás miatt, elsődorban) amit sokféleképp neveznek az emberek: "Nyígós", "tolókerekes", "egyenes fogazású"és még sorolhatnám Itt sincs szinkron gyűrű, van viszont egy elmés megoldás: az un. körmös kapcsoló, vagy toló kerék.(kinek, hogy tetszik )Ennek a keréknek az oldalain ált 4 köröm, vagy csap van és a fogaskerekek oldalában ezeknek a helye!!!
Ennek köszönhetően nem kell a hajtott-hajtó tengelyt leválasztani váltáskor a motorról(nem kell kuplungolni ) A megfelelő ütemben-erővel be kell tolni, -csapni a helyére és kész a kapcsolat!! (vissza 2, üveghang!! )
Mindamellett, hogy nagyon gyorsan lehet vele váltani, másik előnye(fogaskerekek függvénye), hogy kicsit esik a furdulat, szinte mindig a megfelelő tartományban dolgozik a motor..Csak példának mondom: a Group B Lada(VFTS) a 80-as évek elején!! ilyen váltóval készült, és a versenyváltók java része mai napig ezen az elven müködik.!!!
[ Szerkesztve ]
Ha kell a telefonszámom hívj fel és megadom!
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Canon EOS-550D váz + EF-S 50mm f/1.8 objektív (fix fókuszú/makró)
- Lenovo ThinkPad T470s, I7-6600U, 8GB RAM, FHD, 2 év garancia, áfás számla! (43)
- Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB + 12GB RAM Gyári független (Phantom Black) SM-S918 + 24 hó garancia
- Samsung Galaxy S23 Ultra 1TB + 12GB RAM Gyári független (Phantom Black) SM-S918 + 24 hó garancia
- LG 65" B3 OLED 4K HDR SMART 120HZ GAMING TV
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen