-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
pointer4
tag
Akkor mindent nagyon jól csináltál, és mindent megtettél driver oldalról.
Most jöhet a játék, és esetleg annak a spéci beállítása, már ha van.
Ami speciális talán, hogy logitech kormányoknál sokszor negatív irányba kell elvinni az FFB erejét, de ezt érzed majd, ha rossz fele húz a kormány az úton.
A kormány elfordulásának limitációjával azért nem találkozhatsz, mert azt csak a 900°-ot elforduló kormányok tudják, hogy kevesebb forogjanak. -
pointer4
tag
Hát, erről megoszlanak a vélemények.
Gondolom már csak azért is, mert ha nagyon gagyi az ffb a kormányban akkor nem biztos, hogy eléri a kívánt eredményt.
A ForceEX Szabi által ajánlott első kormány, de nem használtam még soha, nem tudom milyen benne, de rossz nem lehet.
FFB nélkül nincs semmiféle ellenmozgás, pusztán csak kiadod az utasítást az irányhoz. Nincs zavarótényező, sok játékos így használja, akikkel az évek alatt találkoztam.
Én FFB-vel kezdtem el használni, és amikor néha néha elszáll - mintha kikapcsolták volna - szinte mindjárt megyek a fűre. Így szoktam meg, és az ellenállás nélkül nem is érzem az autót.
De végeredmény képen szerintem jó ha be van kapcsolva, amikor megcsúszik az autó, nagyon sok infót jön át, ami segít visszahozni egyenesbe. Meg ha már szimulátor akkor legyen az rendesen megcsinálva
Az elején szerintem kapcsold be nyugodtan, de csak gyengébbre (játékban), később majd mehet feljebb. -
fagy53
nagyúr
Két alapeset van az FFB kormányoknál: 1, FFB=ki és középrehúzás be.
2, FFB=be és ilyenkor automatikusan nem lesz középrehúzás.
Az FFB bekapcsolás két előnnyel bír, egyrészt lehetővé válik az útról érkező jelzések feldolgozása, ezek az effektek. Ilyen a rázókő, murva, gödör, motorrezgés és sok egyéb ezekhez hasonló elem, vagy pl egy ütközés ereje. Mindezeket a kormány rezgés formájában közvetíti hozzánk.
A másik előny és ez az igazi lényeg, az erővisszacsatolás/FFB/ ami nemcsak egy ellenállást jelent, azt a középrehúzás is tudja, hanem segít a vezetésben. Ismeri az utat és ha önállóan nem is tud végigmenni rajta, de segít a kanyarokban úgy hogy csökkenti az ellenerőt, viszont megnöveli ha el akarod hagyni a nyomvonalat.
A probléma vele az, hogy állandóan érzed a jelenlétét, olyan mintha ketten kormányoznátok és a sok segítség mellett sokszor akadályoz is. Váratlan megcsúszásnál és gyors ellenkormányzásnál mindig bajok vannak vele, de tapasztalatom szerint a használata csökkentheti a köridőt. Ezen okok miatt oszlanak meg a vélemények, sokan túlmisztifikálják a hatását, mások meg be sem kapcsolják, az igazság most is középen van.
A logitech kormányoknál inverz módot kell állítani, erről könnyen meggyőződhetsz: normál beállításnál olyan mintha egy bakhátas úton mennél ahol könnyű a letérés, de nehéz a visszakapaszkodás, ez a rossz beállítás. Inverz módban olyan mintha a bobpályán mennél, elhagyni nehéz, keményedik a kormány, viszont a nyomvonalon maradni könnyű.
Azt hiszem elég szemléletes és érthető. -
veterán
jaja, énis az LFS-t ajánlanám.. az egyik leg realisztikusabb játék, és csodálatos, ahogy látod a köridőkön ahogy javulsz... mondjuk nekem jó tanárom volt annó benne
az FFB-re visszakanyarodva egy kicsit, szerintem pont ez a lényege a kormánynak, legalábbis szerintem, mert ennyi erővel a gombokat is nyomkodhatnám, vagy joy-t rángathatnék és kész.
-
-
copass
veterán
egy 270-esen az ffb-ből annyit fogsz érezni hogy ráz, meg rángat összevissza, mivel elég kevés a tartomány amivel dolgozhat így kevésbé érzed az erőket igazán. pl. formula force ex,egyedül talán lfs-ben lehetett érezni rendesen a tapadás,csúszást ilyesmi,de a driftelés meg felejtős.
Ellenben a dfgt még ha 540-re is állítod már kapásból duplája a szög és elég szépen közelítünk egy valós kormányszöghöz, alá tudod szedni úgy ahogy kell, nem koppan a kormány a határnál."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
sz_abika
addikt
270 foknál gyakorlatban nem is kényelmes többet használni.
Én 180 fokos kormányon nőttem fel, és ezzel is lehetett jól menniF430 meg tetszetős darab szemre, csak a kompatibilátásában kételkedem kicsit...azért a logitech kormányokat sztem majd 3DS-re is rá lehet majd kötni
PSN: xszabikax
-
neilszab
őstag
fagy54:
Nem tudom milyen autód van, vagy milyen városban élsz... de a 400° az gyakorlatilag az jelent, hogy mindkét irányba max félig tekered ki a kormányt, pedig városban azért rendszeresen van úgy, hogy alá kell szedni. De az igazság az, hogy valódi kocsiban olyan magától értetődően és olyan természetességgel át tudjuk fogni a kormányt és csavarni rajta pár fordulatot.. hogy szinte észre se vesszük!
De ez valamiért otthon a szobában a gép előtt már valahogy nem ilyen magától értetődő, sőt még kényelmetlen is...nem tudom miért, de így van.
zodo:
Ez valóban szokás kérdése csupán. Sőt, a 900 fokos kormány is hiánya fel sem fog tűnni soha, amíg nem próbáltad. De miután egyszer már ráéreztél, soha a büdös életben vissza nem térnél 270 fokra.... ilyen ez.
Én egyszer lemértem egy versenyen. Én alapvetően full lineáris beállítás mellett 900-as kormánnyal és 30-32 fokos steering lock-kal játszok. A futam 95%-ban nem mentem 270 (azaz 135 fok) fölé, viszont volt a pályán két kanyar, amihez kellet már a 400 (azaz egy irányba 200) fok, illetve kétszer megcsúsztam és akkor olyan lazán és szélsebesen kitekertem a 900 (450) fokot, hogy csak na...és ezzel megfogtam az autót.
Ha csak 270 fokos kormányom lett volna, akkor ahhoz a két legélesebb kanyarhoz kellett volna belőnöm a kormányzásomat, ami azt jelentené, hogy minden más kanyarban valamivel idegesebben reagált volna az autóm a kormánymozdulatokra, és nehezebb lett volna mérnöki precizitással a kiszemelt íven tartani a gépet, tehát a minden körömben több lett volna az apróbb hiba, ami körönként 2-3-4-5 tizedet is jelenthet, az egy versenye több másodperc, azaz 1-2 pozíció elvesztése. Plusz kavicsoztam volna kétszer, mivel nem tudtam volna megfogni, az meg már renget pozíciót jelentett volna a befutónál.
Azt pedig, hogy nagyobb mozdulatokkal kell vezetni és át kell fogni néha a kormányt, azt idővel meg lehet szokni, sőt még élvezni is!
"én 540 fokkal játszom..."
ez butaság, mindig a játék által beállítható maximális kerék elforduláshoz (steering lock) kell beállítani a kormány elfordulási szögét, a neked szimpatikus áttételre. Az ok nagyon egyszerű, ha nem így teszed, akkor szimplán korlátozod a saját lehetőségeidet, hogy mekkorát tudj maximálisan fordítani kereken és ezzel, hogy mekkora bajból tudd még visszahozni az autót.Ha 540 fokkal játszol 21-es steering lock-kal, akkor ha beállítod 900 fokhoz a 35-os steering lock-ot, akkor 540 fokig ugyan az lesz minden, csak utána nem koppan a kormány, hanem van tovább is. 900/35=540/21
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
paramparya
őstag
Nekem ilyen van.
F1 2010-zel használom csak, rFaktort nem próbáltam.
A 270 fokkal nem volt baj, de f1-hez állítólag nem is kell több, fogása nagyon jó, kényelmes, masszív, jó helyen vannak a váltók, jó a pedál.
Egy negatívumot tudnék: a manettino kapcsoló körüli ledek egy idő után elkezdtek csak a kormányt teljesen jobbra tekerve világítani, azóta ott sem. Annyira nem fáj, bár a force feedback bekapcsoltát azok közül jelzi az egyik. -
zodo
nagyúr
Bocs, igazad van.
Fenti lehetőség még a Force Ex-nél élt most a F430-nál már valóban nincs csak a Test.
Ha driver újrarakása sem segít akkor megpróbálhatod esetleg játékon belül finomítani vagy vidd vissza ha semmi nem segít.
Mondjuk a Logi profiler-ben minden tengely érzékenységét be lehet állítani ott is érdemes szétnézni. -
pepusos
senior tag
-
goyo206
aktív tag
... (#6566) KaraDani -> azért köszi!
(#6567) ricshard444: - pff. odab@sz... már bocsánat, persze jogos, az élettartam csökken, de gondolom ha egyszer meg tudta csinálni, meg ahogy nézem a többi cuccot körülötte, nem hiszem, h. gondot okozna egy másik "moci" beépítése!
Azért tényleg kíváncsi lennék, mit ad egy olyan kis okosság!
Én eddig csak a CRT részével foglalkoztam, h. onnan azért kapjam vissza minél előbb a dolgokat!
Jut eszembe, akkor ha innen közelítjük meg a kormányok teljesítményét, akkor mi a különbség az elérhető kormányaink között, tehát mondjuk: DFGT, G25, Fanatec-ek, T500RS (amiről jut eszembe engedélyezve lett már a cikk? A link 404... ), G27.Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=goyo206
-
veterán
Lehet hogy a DFGT-t nem a legjobb ebben az árkategóriában bár ezt kétlem, ha nemis ezmiatt akkor a logitech supportja miatt vannak úgy vele hogy ilyen kormányt vesznek, valamint azért bekell vallani hogy a DFGT nem egy rossz kormány, szóval nemcsak a support..
iPhone 13 Pro Max
-
Jim74
nagyúr
Az Engine Strat gomb gondolom a D-Pad. A manettino az egy 5 állású kapcsoló. Azon hogy lehet gomb? Ezt a kapcsolót egyébként sem értem teljesen
Mondjuk olyat lehetne programozni rá pl. hogy F1 2011 fule mixet lehetne rajta állítani dús, standard és szegény között?És a pedál tényleg jobb, mint a DFGT-é?
[ Szerkesztve ]
-
tlala
addikt
Köszönöm a te fáradozásodat is.
Beütöttem én is a gugliba, de csak olyan átalakítót találtam, ami "régebbi PS2-es kontrolleredet használhatóvá teszi PC-n vagy PS3-on" - vagyis ami USB-re alakít át.
Nekem a fordítottja kéne: ami egy PS2-es kontroller dugóvá alakítja a kormány USB-s kábelvégét.
Legalábbis egyik játék sem volt hajlandó észre venni a simán a PS2 USB portjára dugott kormányt...[ Szerkesztve ]
-
tlala
addikt
Köszi.
Igen, azért USB apa a vége, mert a másik vége (a PS2 kontrolleres) anya - vagyis pont az ellenkező irányra jó, ahogy a leírása is mondja: "Segítségével a Playstation 3-on is tudjuk használni a Playstation 2-höz való irányítókat."
Jaja, a csere lesz a megoldás, arra futottam rá, hogy forgalmazók legtöbbje "3in1"-ként emlegeti, ahonnan én vettem, ott is úgy szerepelt, hogy "PS2,PS3,PC kompatibilis".
Örültem, hogy épp megjött időre, és nem néztem meg a dobozán az apró betűket, csak bevágtam a kocsiba a többi szülinapos vásárlás közé.
Aztán otthon kicsomagolva már láttam a feliratot, de azért még tettünk egy próbát, hátha USB-n látja a PS2 - de nem sajna.
Megyek cseréltetni, remélem visszaveszik, a weboldalról már levették, de szerencsére megvan a kinyomtatott verzió.Valamit mást tudnál ajánlani ebben a 10-15 ezer Ft-os kategóriában, ha ez már nem létezik PS2 verzióban?
[ Szerkesztve ]
-
neilszab
őstag
Figyelem: Logitech DFGT vs. Thrustmaster F430
Alapvetően szeretném leszögezni, hogy mindkét kormány nagyon jó, csak árnyalatnyi köztük a különbség, nem lehet rosszul döntetni
- Az F430 vmivel jobb anyaghasználatban, viszont ez maximum a kis lelkünknek jobb érzés, mert tartósságban és meghibásodás mentességben a a DFGT-be sem lehet belekötni.
- Ugyan ez vonatkozik a fém alkatrészekre, nincs valódi jelentősége. Ezen a képen jól látszik, hogy a lényegi alkatrészek az F430-ban is műanyagok, de ez nem gond
- A pedálmegoldás ugyan az rugó + potméter megoldás (még a G25-ben is), itt az egyetlen érdekesség a pedálút hossza és a rugó keménysége. A DFGT-ben a már ismert squash labda trükkel ez igen hatásosan és könnyen feljavítható, így biztosan keményebb, mint az F430-asé, de nyilván azt is lehet valahogy módosítani...szóval ez innen már csak ízlés és leleményesség kérdése. Aki igazán komolyan gondolja, az úgy is Clubsport, vagy PT Racing pedált vesz, itt kezdődik az érdemi realitás.
- Rögzítés: a F430-é komolyabb, de több helyet foglal. Ezzel szembe a DFGT megoldása igen helytakarékos és az is nagyon hatékony, nincs vele gond.
- Kormány mechanika: az F430 kicsit pontatlanabb, viszont halk. A DGFT-é hangosabb, viszont pontosabb. A kormány hangját a motorzajtól te úgyse hallod, ez egyedül akkor lehet szempont, ha fülessel játszol és zavarja a külvilágot. (mondjuk az én barátnőm tudott aludni mellette, de neki jó az alvókája)
- Váltófülek: Személyes véleményem szerint a DFGT kis pöckei nagyon jók, jól kézre esnek, ergonómikusak, jól használhatók, mikor váltottam G25-re sokáig visszasírtam őket.
Ezzel szemben sokaknak nem tetszik és a nagy fülekre esküsznek, ez egyéni ízlés kérdése. Viszont a DFGT-re is lehet szerelni nagyobb füleket, akár kis házi barkáccsal, akár innen rendelve. A DFGT-én lévő botváltó egyébként nagyon hasznos és vezetni is feelinges vele, sőt rally-soknak kéziféknek is ideális.- FFB: ez egyéni ízlés kérdése, nehéz megmondani melyik a jobb, ez nyilván szituációja és embere válogatja! Viszont fontos: A Logitech kormányok középállásában érzékelhető FFB lyuk nem valós probléma, megfelelő beállítások esetén, verseny körülmények között nem különösebben észrevehető, gyakorlati jelentősége 0.
- 900 fok: Ez egy olyan dolog, hogy aki nem próbálta és nem töltött el vele napokat-heteket, az soha nem fogja megérteni, hogy mennyire fontos. A 270 fok az alapvető reális beállításokat teszi lehetetlenné, valamilyen módon mindenképpen kompromisszumot kell kötnünk, amely egy 0,5-1-2 órás futamon egyértelmű hátrányokat jelent a végeredményben, amennyiben komolyan szimulátorral tolja az emberünk. Az arcade game-ekben, vagy a könnyed nem vérre menő autókázásban nincs jelentősége.
Tehát összefoglalva:
Aki komolyan szimulátorozni akar, és kemény 1-1,5 órás futamokat reális körülmények között minél eredményesebben végigtolni, az vegyen DFGT-ét, mivel kelleni fog a 900 fok és a magas precizitás.Aki nem akar vérremenő futamokat nyomni, de egy tutibiztos már bizonyított kormányt akar magának és számára élvezetes a reális 900 fok kihasználása, az is vegyen DGFT-ét, pláne ha a rally felé is kacsingat!
Aki elsősorban könnyes, laza, feelinges örömöm autókázásra vágyik és nem akar komoly szimulátorokkal, komoly versenyen részt venni, nem akar még minimálisat se barkácsolni és fontos neki hogy a keze között/lába alatt komolyabb benyomású anyag legyen, az vegyen F430-at!
De még egyszer kiemelném, hogy mind a kettő nagyon jó kormány, a 900 foktól eltekintve nincs köztük lényeges különbség... a 900 fok egy szint alatt lényegtelen, de egy bizonyos szintet elérve viszont már nagyon fontos lehet.
[ Szerkesztve ]
Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu
-
AMD_ok
őstag
Akinek kell, esetleg tudok segíteni egy 20 %-os kuponnal, 3-at kaptam most ajándékként, 30 napig érvényesek, és egy DFGT 45000 ft, 20 %-os engedménnyel 36000, és kiszállítási költség sincs
SirAlo: szerintem nagyon sok megrendelés érkezhet most hozzájuk, és le van terhelve mindenféle rendszerük
[ Szerkesztve ]
-
lipido
senior tag
Annyira még nem 'ismerem'. Nemsokára lököm az infót!
Szerk: Annyit már most is írhatok, hogy több köze van az igazi kormányzáshoz, mint a MOMO-nak! Nem tudom, az nekem vhogy életidegen volt (csak 10éve van jogosítványom, és vezettem is már kb 100.000 km-t)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! Intel Core i7 FÉLKONFIGOK - KÉRHETŐ ALKATRÉSZ IS CPU, RAM, ALAPLAP
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest