Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8594 üzenetére

    "mivel a többi szinte játszhatatlan kormánnyal. "

    ezt cáfolnám, a többi is sokkal élvezetesebb kormánnyal - legalábbis nekem az volt (legutóbb a run-t és a carbon-t játszottam végig, ill a most wanteddel játszok "most"). ergo ízlés dolga :)

    gt5 pedig elég korrekt "szimulátor", oda simán kellhet a 900fok, különben egy hosszabb versenyen hamar elfogy a gumi a rángatástól :)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8599 üzenetére

    rfactort is elterelgeti egy 6-8 éves gyerek, ha úgy (segítségek) állítom be - és a forzával/gétével is eldobja a kocsit az első kanyarban, ha ezeket meg amúgy :) amiben mindkettő túlzó, az a rövidebb féktávok, összehasonlítva egy komoly, pécés szimmel... huzamosabb velük való játék után pl a gt legends-el órákig nem tudok menni :D

    gtben/forzában is van gumikopás és a kopott gumit "számolja" is a játék, hiszen sokkal kevésbé tapadsz. 270 fok mellett óhatatlanul jobban rákormányzol, esetleg meg-megcsúszol, nem? én abszolut tapasztaltam magamon, bár tény: nem vagyok valami nagy spíler, sokat kell korrigálnom magam :) (persze a legtöbb verseny ezekben a játékokban oly rövid, hogy a kopott gumi hatása nem jön ki egyáltalán)

    ---

    esetleg van itt olyan, aki Forzázik? Ráadásul Fanatec kormánnyal? Érdekelne tapasztalat a kuplung/váltó témakörben... kezel-e 3. pedált, stb. Csak mert nekem a CSR + g27 pedálszett esetén a kuplung inaktivnak tünik a játékban, bár váltóm nincs, csak a pillangók a kormányon... ha kuplungot állítok, azt az A gomb "nyomja", ez baromi kiábrándító, miközben ott a valódi pedál :(

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8604 üzenetére

    "Az rFactor-ozást szívesen megnézném egy 6-8 évestől,"

    Ha elég idős lesz a lányom, szívesen megmutatom. Ezt amúgy nem olvastad: "ha úgy (segítségek) állítom be" ? A legárkádabb árkádok szintjére butitható bármelyik isi engines cucc, amit egy gyerek is könnyen elvezet. Szerinted nem?

    "viszont a két konzolos játékot nagyrészt gyerekek játsszák, mivel nekik készült. "

    Miért érzem, hogy valójában fogalmad sincs, csak valamiért kedved szottyant belerúgni a "konzolba"? Elárulom: nem gyerekek játsszák a gétét és a forzát általában, mivel számukra dögunalom. Egy gyermek "akcióra" vágyik, nem 8 monoton körre Suzukában. Bár mindkettő az ő képességeikhez is beállítható, a segítségeket nem kötelező használni.

    "Például egy DIRT-öt játszva hajlandók az emberek elhinni, hogy annyira jól tudnak forgatni egy 400 lóerős rally autót mint maga Ken Block,sőt sokkal jobban."

    Bezzeg aki rfactorban (vagy bármilyen, szerinted szimulátornak nevezettben) tud menni, az a valóságban is tud? :) Ha pedig szerinted sem így van - mert nyilván semmi köze a kettőnek egymáshoz, jól írtad: illúzió a "vezetés" - akkor miért kellett ezt felhozni? Ha játékban síelővel megyek, attól még nem gondolom, hogy tudok síelni.

    Attól érzed jobban magad, ha leosztod a kevésbé élethű nehéz "szimulátorokat"? :)

    Valóban nem a gumikopástól lesz szimulátor az említett két játék, de ez az "apróság" is hozzájárul, hogy valóságosabbnak hasson. Az én esetemben pl. vezetési stíluson múlik minden: ha gyötröm az autót, nem forudlok szépen íveken, megcsúszok, kockára fékezem a kerekeket, a gumik hamarabb elkopnak, kevésbé fognak tapadni. A valóságban vajon miért szoktak kereket cserélni az autókon (hosszabb) verseny közben? Szerinted nem ezt próbálják a szimekben is visszaadni?

    "Az élethű hangok azért annyira nem forradalmiak, mert egy valamirevaló játékban ez alap."

    Ha akkora alap, miért nincs igazi jó hang az lfsben, az rfactorban? Szerintem több játékban gyenge a hang, mint amennyiben igazán jó. Pl a leszólt Shift2 ebben igencsak az élen van.

    Ha a gt és a forza nem szimulátor, akkor micsoda? Egyáltalán, szerinted mi a szimulátor? Mely játékok érdemlik ki szerinted a szimulátor titulust és miért?

    ---

    Fanatec - ismerjük a garanciális ügyintézésüket, javulnak, de mégse egy logitech. Meg egyáltalán, brutális a meghibásodási arány, sajnos. Ráadásul sokszor több típust is érintő szériahibák vannak. Mesélhetnék az új firmware-ről is, amivel immár pécén és xboxon jó a kormány, ps3-on eközben használhatatlan lett... (persze, beta FW, oké, csak a korábbi elég régi és az pedig pécén bugzik az én kormányom esetén). Nem az a gondom velük, hogy nekem tönkrement, hiszen volt momo-m is, annak klaszikus pedál-hibájával.

    Thrustmaster - szerintem félreértettél, én konkrétan az xboxal is kompatibilis ajánlatukról írtam földbedöngölően. Az egy iszonyat gagyi cucc, a komolyabb modelljük viszont sajnos nem xbox kompatibilis (megintcsak nem értem miért).

    Minden kormánynál az ár-teljesítmény számít. Lehet, hogy a Logitech G27 nem éri el az 500rs-t, de kevesebb, mint feleannyiért ez aligha elvárható. Viszont a Fanatec CSR kb G27 árában van (sőt...), de attól minőségben jelentősen elmarad. Az már csak az én tragédiám, hogy sajnos a Logitech produktuma nem működik xboxon, míg a fanatec igen.

    ---

    neilszab: kedves tőled, hogy meginvitálsz, sajnos elég hektikus, hogy mikor van időm körözni, ráadásul ahogy írtam nem is vagyok valami nagy tehetség, nem tudok egyenletesen jól menni sok-sok körön át, csak veszélyeztetném a Ti jó szórakozásotok :)

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8611 üzenetére

    Lehet, hogy nem szántszándékkal szóltad le, de ez a sor azért szvsz elég beszédes:
    "a két konzolos játékot nagyrészt gyerekek játsszák,"
    Mintha gyermekjáték lenne, hiszen annyira egyszerű... nem az és nagyrészt nem gyerekek játsszák. Kb az összes ismerősöm huszon-harmincéves, aki forzázik, gétézik. Ha ismerősök gyermekeiből indulok ki (az enyém még nem elég idős), ők inkább a könnyedebb, változatosabb autósokkal mennek, semmint a két szimulátorral, sok pálya ide, sok kocsi oda.

    A két játék szimulátor, hiszen az autóversenyzést szimulálja, nem látok egyik esetén sem kizáró tényezőt... vezetek autót 16 éve, gokartoztam is eleget, ahoz hogy ezt kimondhassam. (Vagy van valahol valami definicio arra, hogy mi az a szimulátor? mindegy mennyire nincs semmihez köze, vérezzen bár ezer sebből, de ha kellően NEHÉZ, akkor szim? ;) ). Tényleg érdekelne, mi vezet rá, hogy azt mondd, hogy ezek nem szimulátorok, míg amazok igen.

    "rossz hasonlatot hoztál fel az rFactorral és az lfssel, mert ezek nem mai motorra épülnek." - mondanál pár friss, jó példát? Iracinget tudom, azt nem kell megemlíteni ;)

    Shift a hangján kívül egyébként tényleg egy vicc, hiszen a legfontosabb területen, a fizikában, az autóvezetés érzetben iszonyat fals, "drift-szim" ;)

    "Az rFactoros dologra már megkaptad a választ N€T0X|N-tó. igen aki jól forgatja az autó kormányát egy szimulátorban, az a valós életben is jól vezet. Sajnos még egyetlen versenyzőről sem halottam, akit a GT-ből, vagy a FORZA-ból fedeztek volna fel. Ellentétben a PC-s szimulátorokból jó párat, nem csak Magyarországon, és nem csak az rFactorból."

    Parancsolj egy gétés történet. Forza communityt annyira nem követem bevallom, ha volt is ilyen versenyző, nem lett annyira promózva. Utánanézni pedig lusta vagyok... hogy Te ezekről szintén nem tudsz, nem véletlen, hiszen nem érdekel a két - szerinted - gyermekjáték (és világa).

    ---

    CSR-em a Fanatec végül kicserélte, de mivel ez 1:1 ugyanabból a szériából jött, vannak kételyeim, vajon meddig bírja majd.

    Logitech előéletem: momo pedálbug, g25 rükverc gond, g27 ledsor nem ment. Mégis, ha gépre dugom a kormányt, biztosan tudom, hogy élvezetes lesz vele menni. Nem kell firmware-re várnom, drivereket próbálgatnom, beállításokkal félórákat játszani. Ez mondjuk részben annak is köszönhető, hogy a logitecheket a fejlesztők is próbálgatják, mig fanateceket gondolom kevésbé tesztelik le. Ettől még zavar, hogy volt olyan driver, ami után összeomlott a windowsom... :(

    ---

    Igen, picit valóban indulatosan írtam, mert zavar, ha valaki aki nincs 100%-ig képben (bocs, de így érzem), leszólja, gyermekjátéknak titulálja a két kis kedvencemet :) (Forza és GT) Tisztában vagyok vele, hogy vannak bennük egyszerüsítések, de más játékok - ahol pl soha senki nem kérdőjelezte meg, hogy szim-e - szintén kihívásokkal küzdenek, más-más területen. Hogy egy példát is mondjak: a "legendás" Richard Burns Rally.

    Korábban read-onlyként követtem a topikot és tudom, hogy fantasztkusan segítőkész vagy, többekkel egyetemben. Nagyon jó kis közösség fórumozik itt, nem akartam belerondítani, csak én kicsit (nagyon) máshogy látok pár dolgot úgy néz ki...

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • zolee5016

    őstag

    válasz seawolf570 #8618 üzenetére

    szia a logitech-é 24V és 1Amperes most vettem és hibátlanul müködik!

    Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8615 üzenetére

    "A válaszom nagyon egyszerű. Csak is azért nem tartom szimulátornak a két vitatott játékot, mert tudomásom szerint semmilyen szaksajtó nem titulálta annak eddig, és ha jól tudom maguk a készítők sem jelentettéki soha sehol, hogy ezek szimulátorok. Én úgy vettem észre, hogy csakis a két konzol felhasználói használják rá ezt a jelzőt, ami szerintem szakmailag nincs megalapozva."

    gt5 borító

    A "reális" fizikát pedig minden review megemlíti, legyen szó akár a gtről, akár a forzáról. Szakmailag nemtudom kitől várod, hogy megalapozzon bármit is, elvégre ezek még mindíg JÁTÉKOK ;)

    A tálalás az (keress pénzt, vegyél kocsikat, festések, tuning, stb), ami miatt sokan nem veszik komolyan (de éppen ez az ami miatt mások imádják, pl én is) ill. az előítéletek (gyermekjáték...). A szimulátorközösség a mod-lehetőségek miatt pécé központú, a pécések pedig hajlamosak lefitymálni - sokszor irigységből is - a konzolos autósjátékokat ill. a sokmilliós tábor miatt nyilván konzolon több a "hülyegyerek" is, nagy számok törvénye, akik lejáratják az adott játékot.

    Az xboxos játék életét tovább nehezíti, hogy az online játék fizetős, a kormányválaszték pedig tragikus (és drága). A ps3 változat pedig sokat késett, kissé befejezetlen, összehányt hatású, a valódi potenciál kihasználatlan (pl 100+ óra játék után sem elérhető a normális törésmód, ahoz még pokoli sokat kellene menni benne - ez is pl milyen egy idiótaság már...).

    De ha majd lesz xboxod, úgyis meglátod, mennyire van rendben a játék, a szimuláció a forza4-ben (is). Nyilván nem hibátlan, innentől csak a hozzáállásodon múlik, mennyire látod meg benne a szálkát vagy éppen a gerendát :)

    ---

    Semmiféle instabilitás nem volt a windowsommal (w7 x64), felraktam a v115-ös drivert, az volt a honlapon, next-next-finish, nincs mit elrontani. Fura dolgokat produkált a CSR a control paneljén, ezért rebootoltam és a win megállt töltődés közben ... huszonéve gépezek, ebből is élek, ha ilyen történik előzmények nélkül, az szerintem meg driverhiba (hiszen semmi mást nem csináltam!). Most a 116ossal nincs gondom, sőt, a 115ös is müködgetett miután a wint reimageltem + firmwaret frissítettem a kormányon.

    Rossz CSR-t postán el kellett küldenem Németországba és elvileg paypalra visszatérítik a feladás árát, ha megkapták.

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8624 üzenetére

    Te is tudod, hogy ahány pécé, annyi vas/szoftver. Ráadásul mivel fanatecnél külön szépség, hogy még FW is van (ami persze a konzoltámogatás miatt igen szuper dolog!), az én CSR-emen a legelső, 701es fw volt, ami "köztudottan" kicsit bughalmaz... 706-ra frissítve elvoltam a kormánnyal, bár a g27el a legtöbb pécés játékban amiket megnéztem jobbnak hatott az ffb (vagy csak megszokás...)

    most beta 742 van a kormányon, napokban jött ki. pécén jó, xboxon jó, ps3on megőrült a kormány :/ fanatec sajnos ilyen, még kicsit kezdők, kis cég, túl sokféle kormánnyal. várható volt, h mivel csomó kormányhoz jött a driver/fw frissítés, lesznek gondok - vannak :D

    neked amúgy milyen kormányod (kományaid) van (vannak) ?

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • neilszab

    őstag

    válasz seawolf570 #8624 üzenetére

    Sziasztok, látom jól elvagytok a szim/nem szim témában egymással... ha nem haragudtok meg, akkor engedelmetekkel belekontárkodnék kicsit, mert szerintem nagyon feketén-fehéren látjátok a kérdést.

    A szimulátonak nyilván azt nevezzük, ami valamilyen mértékben képes lemodellezni és visszadni a valóságot, de természetes a szimuláció egy igen összetett fogalom hiszen rengeteg összetevőből áll (futóműgeometria, leszorító erő, léegellenállás, tapadás, surlódás, elhasználódás, csavarodás, hőmérséklet, különbő anyagok külöböző irányú erőhatásai... stb), melyket minden szoftver különbő mértékben, mélységben és minőségben képes kezelni. Valamelyik szofter ebben jó, a másik meg amabban, viszont azért kialakult már egy viszonylag egységes kép arról, hogy jelenleg a piacon lévő különböző szoftverek a fizikai modellezés terén összeségében milyen színvonalt képviselnek és valahol a szakma/vagy a közönség meghúzott egy nem túl egzakt határt, hogy mit tekint komoly szimulátornak és mit nem.

    Amit azt hiszen elég biztosan kijelenthetünk, hogy az ISI engine (rFactor és a Simbin cuccok) komplexebb és hitelesebb fizikai modellezésre képes, mint GT5 vagy a Forza. Ez nem jelent azt, hogy ilyen tekintetben az ISI engine a legjobb, vagy hogy a Forza/GT5 a legrosszabb, nyilván minden irányba széles a skála és hogy hol húzzuk meg azt a kissé erőltetett határtvonlat, hogy mi az ami már szimulátor és mi még nem, az csak tényleg a közmegítélés/közmegegyezés kérdése. ;)

    [ Szerkesztve ]

    Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8630 üzenetére

    Kár, hogy nem vagy pesti vagy hogy én nem vagyok pécsi, átjöhettél volna csr/g27(forza-gt) tesztre... :) A meghívás ettől még persze él, ha véletlenül pesten járnál és van szabadidőd, szívesen látlak: november elejéig nem dolgozom, itthon vagyok hétköznapokon is! Esetleg a CSR H váltót elhozhatod magaddal :D

    Abban egyetértünk, hogy a szíjhajtás a tuti, bár szerintem már a g27 is megüti a "szintet". Bármelyikük (csr-g27) után elég fura dfgt vagy g25 elé ülni, persze csak egy rövid ideig, utána azért hozzá lehet szokni.

    Mielőtt a fanatec mellett döntöttem (najo, sok választásom xbox mellé nem volt), sokat olvasgattam a rémtörténeteket a problémák gyakoriságáról és a supportról. Gondoltam ez mostanra a múlt, ráadásul a CSR már a sokadik kormányuk, tanultak a hibákból, csak nem lesz gond, stb. Esküszöm én pozitívan álltam hozzájuk... az első bekapcsolásig. Kormány bekalibrálta magát, pár fokkal balra megállva. Ezt ujrakalibráltam és akkor állt középen, egészen az első 1-2 körig (forzában), akkor megint kicsit balra állt a közép. Ez a "játék" a teljes elromlásáig így is ment, néha picit jobban, néha kicsit kevésbé mászott el a közép. Igencsak zavaró volt a korábbi logitechek betonfix közepe után.

    Amikor tönkrement és leveleztem a supportal, szóba került a szenzor, gondoltam biztos azért romlott el, mert már eleve lehettek vele gondok, hiszen előtte sokszor elkalibrálódott... support végülis normális volt (pozitiv csalódás, hiszen gyorsan, segítőkészen válaszolgattak), kár hogy a problémát nem a szenzor okozta (negatív csalódás h utána mennyit szenvedett még a support, mire küldték az uj kormányt). Egyébként azt nem értem, ha elég gyakran meghibásodik az adott optikai szenzor, miért nem váltanak típust? Miért reménykednek, hogy egy ugyanolyan, ugyanakkor gyártott darab majd kihuzza a 2 év gari végéig? (és utána?!)

    De e fentiekkel még mindíg semmi gondom nem lett volna, hamar elfeledtem volna, ha a cseredarab problémamentes, de ahogy említettem mindenét felfrissítve most épp ps3 alatt használhatatlan. Ami azért fájt, mert a fanateccel jobb időket tudtam menni, mint a g27el és most hétvégén lett vége a gt academy-nek, jó lett volna picit előrébb végezni :DDD

    Másik gondom ... neked a 911gt3rs esetén mennyire van ffb lyuk középállásban? Nemtudom, hogy most az uj fw, az uj kormányom ilyen-e, de a csr-nél kimondottan zavaróan akad "ott". Persze lehet, hogy most már jobban keresem a hibákat is, emberből vagyok ;)

    Szerinted nem kezdő dolog egyszerre kiadni több kormányhoz uj drivert, firmwaret? Mindezt egy áttekinthetetlen-követhetetlen forumon keresztül egyben, típusokat összemosva bétatesztelni, stb? Közben jönnek az uj kormányok, pedálok rendületlenül, és mivel kicsi a cég, el lehet képzelni mire megy majd el a megtöbb idő ... (hát nem a régi kormányok fw-ének kipofozására, az biztos).

    Összefoglalva: NEM a hibás darab miatt fújok a fanatecre, hanem mert február óta nem tudom maradéktalanul élvezni a (drága) hardverük nyújtotta előnyöket, a játékélményt folyamatosan beárnyékolják kisebb nagyobb problémák.

    "Annak is megvan az oka, amiért a Logitech nem kompatibilis a Box-al, nem is egy, de ezt most inkább nem fejtegetném, így is egy lovagregényt írtam." - engem érdekelne azért a fejtegetés :) Hiszen korábban volt logitech kormány xboxhoz (sajna csak axial feedbackes, azaz majdnemcsak vibrás), ergo képesek lennének rá... drága a licensz? Kifizetem, még mindig olcsóbb, mint 2 kormányt tartani.

    ---

    Shift2-t én nem tudtam teljesen rfactorosra moddolni. Nem tudom mitől volt rossz, de utána "átülni" rfactorba, lfsbe, gtbe, forzába mindig "megnyugvás" volt. Naigen, ez autó. Pedig próbálkoztam eleget :/

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • Tecsa

    aktív tag

    válasz seawolf570 #8641 üzenetére

    Javíts ki ha tévedek, de véleményem szerint a FFB lyukat nem csak az egyenes fogazású fogaskerék okozza, habár tisztán érezni a kotyogást is. Ha a kormányt közép állásban tartod akkor ő szépen megnyugszik, mert ugye neki az lenne a dolga, hogy közép állásba tekerje a kormányt, ugyebár a kocsi első kerekei mindig egyenesen akarnak futni, így ő elvégezte a dolgát és nyugton van. Amint beavatkozol, (számolgattam itt kicsit) a kormánykeréken történő 0.087cm elmozdulást már érzékel, és akkor elvileg be is kell avatkoznia. Ez a DFGT esetén van amiben ha minden igaza 10-bites enkóderrel van ellátva.

    [ Szerkesztve ]

    Én csak elmondom a véleményem, nem értek hozzá, bár úgy látom az itt nem követelmény!

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8641 üzenetére

    Nagyon logikusnak tűnik a CSR-em meghibásodásának leírása, esélyes, hogy ez töténhetett. Mindegy, van egy optikai szenzor pótalkatrészem, ennyit "nyertem" végülis :) Illetve... 8880ft volt a postai díj, a fanatec 31EUR-t küldött paypalon, ami jóváirás után 8230ft lett. -650ft volt a "gariztatás". Ennél mondjuk többe kerül ha bármilyen kormányt szervízbe viszek ... (benzin, buszjegy)

    A közös fw is logikus, de a problémák kezelése így lehetetlen, kibogarászhatatlan. 2 hetes késésekben kellett volna kihozni őket, adott típus hibáira, leirásaira koncentrálva. Nomeg, nem valami blog hozzászólásai közt, hanem mondjuk HIVATALOS forumon, rendezett topikban. Problémámat én már be se írom oda, minek? Milliónyi féle-fajta hibajelentés van, felesleges egy 645. kommentet gyártanom.

    Akkor az én "ffb lyukam" nem ffb lyuk. Talán csak a középrehuzás lett túl erős az uj FW-ben? És azt érzem középen, ahogy az egyik-másik irányba kezd el ellentartani a kormány? Mindegy, zavaró. Ha lesz időm/erőm, visszarakom a korábbi FW-t és megnézem azon milyen volt.... hátha csak akkoriban nem vettem észre. Azért reménykedek, h csak FW bug... :/ Ami bosszantó, hogy 2 hónapja nincs pécém, amin igazán tudnám tesztelni a kormányt, mert az se kizárt, hogy a forza lett ffb-bugos, ahoz is most jött patch... (pont amig nem volt kormányom).

    Amúgy, ahogy említettem is, a forza logós kormányommal jobb időt mentem gt5-ben, mint a g27-el :D És ez csak a kormány rész érdeme, hiszen a pedálok "közösek". Valamit a kábelezésükkel kéne is kezdenem, mert ez h a pedált állandóan ki-be dugom a g27 aljába, nemtudom nem-e okoz előbb utóbb gondot a csatlakozásnál...

    A középreállás nálam nem kozmetikai probléma volt, mivel akkor tudtam egyenesen menni, ha a pár fokkal oldalra tartom a közepet :) Tehát a középállást valóban rossz helyen tudta a kormány. Tudom h kalibrálás után épp oda áll a kerék, ahova épp "puffan", azzal nincs is gondom. Ill. nem VOLT, hiszen az uj kormányom perfektül középre állva áll.

    [ Szerkesztve ]

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • Echoo

    senior tag

    válasz seawolf570 #8667 üzenetére

    Szia!

    Kipróbáljuk. Bár én már próbáltam mindent fullra tolni, aztán levettem mindent nullára, de nem éreztük a különbséget. Win7, driver telepítve, az Eszközök és nyomtatók menüben állítgattam.

    Szacsee: Az a gond, hogy nagyon nehéz elforgatni a kormányt, eddig nem sikerült rávenni, hogy kisebb ellenállást tanusítson bármelyik sw-ben, vagy akár a saját beállításaiban.

    [ Szerkesztve ]

  • SLC09

    tag

    válasz seawolf570 #8673 üzenetére

    Tapasztalataim szerint az FFB Clutch-ot kikapcsolt állapotban is elég nehéz elfordítani. Szerintem úgy megfeszítik azt a rohadt szíjat... Emiatt óckodom a szíjas meghajtásól, bár másik szíjas kormányt még nem próbáltam.

  • szacsee

    nagyúr

    válasz seawolf570 #8683 üzenetére

    Ezt akkor rosszul sakkoztam ki. :B
    Fanatec cuccokat nézegettem és ugye láttam ezt a webshopban pedig nem láttam a kormányt és pedálból is van hasonló, ezért gondoltam arra, hogy már kifuttatták.
    Árára kíváncsi leszek, mert ha egy kerékkel CSR Elite fölé pozicionálják, akkor kb 7-800 euró is lehet + kieg kormánnyal karcolhatja az ezer eurót is. Nem vezettem még komolyabb kormányokat, de kíváncsi lennék tapasztaltabb szimesek véleményére, mert ők lehet Frex-et, ECCI-t választanák ebben az esetben. LeoBodnar is állítólag dolgozik valami elektronikán egy bivaly erős motorral, de az valahol 2000 dodó közelében lesz. Kezd elkurvulni ez a szakma na. :U .... vagy én keresek keveset. :DDD
    Minőséget meg kell fizetni aláírom, de pl fórumokat olvasva úgy, hogy még nem láttam élőben Fanatec-et sem meg merem kockáztatni, hogy ha valami ütős cucc is lesz a CSW sokan más márkát választanak az eddigi garis problémák miatt.
    Lehet hülye a felfogásom, de ha valamiért elkérnek minimum 1000 dollárt és "csak" tekergeti az ember, akkor személy szerint elvárnék egy minimum 3 év garit, de 5 sem esne rosszul.
    Ha rendeltetés szerűen használja az ember, akkor mi baja lehet, ha ipari alkatrészekből van felépítve, ha pedig hulladék, akkor ne kérjenek érte annyit.

    Kicsit On is legyek. Vettem egy Precision Gamepad ketyerét vaterán usb-re kötött nyomógombok végett. Frex koppintás félbe van hagyva időhiány miatt, de mindenképp befejezem, igaz elvileg jön a DFP utódja a napokban (G27),
    Addig pedig gondolkodom egy Button Box-on, amit nem nehéz megépíteni, csak lemezből kell dobozt hajtani, beleszórni az elektronikát és kész.
    Később valami komolyabb vezérlőt is szeretnék, de kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy milyen kapcsolókat, nyomógombokat érdemes rátenni.
    Játékokat skubizzam végig és az opiciókból kilesve írjam fel mit lehet gombra tenni és aszerint építsem meg, vagy van valami lustább út is a megvalósításig? :D

    [ Szerkesztve ]

  • szacsee

    nagyúr

    válasz seawolf570 #8692 üzenetére

    Kb így látom én is, csak saját szemszögemből nézve én pl profi cuccot vennék, letojnám azt a 6-10 csavarhelyet az asztalon simán átfúrnám. ;]

    Kis off:
    Visszatérve a hsz-odra, sejtettem, hogy nem 5-10 év lemaradása van egyes cégeknek, már csak abból kiindulva is, hogy valósághű fizikával rendelkező játékok sem idősebbek 12-14 évnél. Ha jól gondolom amivel el lehetett már játszani az a Geoff Crammond GP2-je volt, viszont kormánnyal még nem próbáltam, de szerintem az is nagy szó, ha azzal lehet vezérelni a jó öreg Grand Prix 2-t. Ez a játék az, amivel már el tudom képzelni, hogy kellhet hozzá kormány és elég régi. Valósághű fizikáról pedig a GT Legends az amire kormányt feszegetnék. Persze volt még GTR illetve Rally Throphy és még sok játék, ami kormányt érdemel. Profi FFB-s cuccok sem nagyon lehetnek 10 évnél nagyon öregebbek, mivel a kormány mozgás reakcióit le kellene modellezni, ahhoz pedig erős vas kell. Talán C2D korszak óta van lehetőség erre számítási teljesítmény szinten. Ha így vesszük, akkor csak tippelve, de 2-3 éves lemaradása lehet a Fanatecnek, viszont ha ilyen céget vezetnék, akkor csinálnék egy professzionális termékvonalat és egy játékosoknak valót. Szinte 4-5 kormánnyal le lehetne fedni a piacot. FFB nélküli occó termékből van annyi, mint égen a csillag, azzal nem foglalkoznék. FFB-s termékből pedig pálya illetve rally autózáshoz is lehetne mind a játékos palettán és a profik közt is 1-1 modell. Busz szimeseknek pedig max egy perecet külön árulnék állítható kormánytartóval, hogy a bill felett tudja tekerni a kormánykereket. :DDD

  • szacsee

    nagyúr

    válasz seawolf570 #8695 üzenetére

    Kösz, hogy írtad! Figyelni fogom az oldalt, de csak a kíváncsiság miatt, mert egyelőre ha összeáll teljesen a G27 és bejön, akkor ez marad egy darabig. :)

  • F4Zi

    tag

    válasz seawolf570 #8702 üzenetére

    Köszi de fogalmam sincs hogy jó-e. Kinézetre más de attól még lehet h belepasszol. Kösz a tippet.

  • F4Zi

    tag

    válasz seawolf570 #8704 üzenetére

    Köszi a helpet az alsó rész tényleg gyanusan hasonlít. Ráírtam majd csak lesz valami. Mégegyszer köszönöm:)

  • petiwr

    senior tag

    válasz seawolf570 #8708 üzenetére

    Mikor kalibráltam érzékelte hogy benyomtam mind a kettőt tövig.

    Most viszont játékban a kocsi megy hátrafelé magától és ha nyomom a gázt akkor fékez... a fékre meg semmi.

  • petiwr

    senior tag

    válasz seawolf570 #8712 üzenetére

    DIRT3, Ridge Racer Unbounded ebben megy hátrafele

    De csak xbox 360 kontrollert lehet választani... :S

  • EczkE

    addikt

    válasz seawolf570 #8732 üzenetére

    Nem tudom, egy 10 éves kormányért én ezt sokallom. :F

    Még aludnom kell rá párat.

    Köszönöm a segítséget mindkettőtöknek! :R

    Asszem mindenféleképpen!

  • EczkE

    addikt

    válasz seawolf570 #8754 üzenetére

    Én ezeket a rövidítéseket már nem tudok követni. :D

    Tudnál pár aprót linkelni amit érdemes lenne megvenni? :R

    Asszem mindenféleképpen!

  • EczkE

    addikt

    válasz seawolf570 #8769 üzenetére

    Azt mondta ismerősöm, hogy annyi baj van vele, hogy a jobb alsó piros gomb beragadt, illetve hogy az anyacsavar hiányzik az aljáról. De azt mondták könnyen pótolható. :K

    Asszem mindenféleképpen!

  • ebeline

    csendes tag

    válasz seawolf570 #8789 üzenetére

    Szia,

    Tegnap sok idő után leültem volna játszani, aztán rájöttem, hogy miért nem játszok én huzamosabb ideig ezzel, pont a hiba miatt, annyira megnehezíti a játékot, hogy gyakorlatilag élvezhetetlen. Tegnap eljutottam arra a szintre hogy játék helyett szétszedjem a kormányt. Persze életemben először szedtem szét ilyet, elsőre nem is tudtam jól összerakni, mert valószínűleg ezt a potmétert rosszul raktam vissza a kis csatornájába (két műanyag lap között van) nagyon durván húzott az egyik irányba, majd ismételten szétszedtem, próbáltam a kábeleivel is játszani, hogy nehogy beakadhasson valahova, hogy azzal se legyen baj. Azt szerintem sikerült megoldanom, de a WD40-esre nem is gondoltam. Remélem ma ha lesz időm szétszedni, akkor megtalálom azt a kis rést amiről beszélsz és befújom, megmozgatom, nagyon remélem hogy ez megoldja a problémámat, mert ha nem akkor gondolom kuka a kormány.
    Az nem lehet, hogy a poti véletlenül körbe fordult amikor szét volt szedve? ugyan van rajta végállás, de van lehetősége azon túl fordulni, vagy csak a végén ez a műanyag burkolat engedi körbe fordítani. Az előző tulaj egy érdeklődő emberke volt és biztos vagyok benne hogy ő már szedte szét ezt a kormányt, nem tudom ő jobban értett-e hozzá mint én.
    De szerintem nekem is sikerült többször körbefordítanom a kormányt, a burkolaton van a végállás és emiatt nem végállásig lehetett forgatni hanem bármeddig. Ez az én saram..

    És az számít hogy amikor bekapcsolódik a számítógépem és áramot kap a kormány akkor nem pont középre áll be a kormány hanem kicsit balra fordulva?

    Ha nem működne mégsem, akkor milyen kormányt ajánlotok 20-30e környékén?
    Használtat nem szívesen vennék, tanulva a mostani hibámból, vagy ha használt akkor csak garisat.

    köszi
    ebeline

    [ Szerkesztve ]

  • ebeline

    csendes tag

    válasz seawolf570 #8795 üzenetére

    Nem fordul körbe van mindkét oldalon végállása, de kisebb erővel körbefordítható, aztán ez nem tudom mennyire tette tönkre..

    Háát.. lehet hogy azért megmutatnám valakinek aki ért hozzá, mert nem tudom mennyire van kikopva a többi alkatrész és így nem tudom megállapítani, hogy csak a poti cseréje mindent rendbe hozhat-e. És annyira nem is vagyok elektronikai zseni hogy pontosan középre fel tudjam forrasztani a potit és még jól be is kössem.

    Az tény, hogy álmom egy DFGT, de ha ezt meg tudom csinálni mondjuk 2000FT-ért akkor nem igazán költenék 25-30k-t a DFGT-ért.. Másra is jól jönne a pénz..

    [ Szerkesztve ]

  • Zigi

    senior tag

    válasz seawolf570 #8864 üzenetére

    "A kormánycsapágy házáról nincs sok mindent mondani, egy számítógéppel tervezett, anyag és súly spórolás miatt lekönnyített, fröccs-öntött műanyag, ami a leggyengébb ponton elenged (elreped, majd eltörik)."

    Ergo műanyag vacak :B :DDD

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz seawolf570 #8864 üzenetére

    Erről beszéltem én is. A kedves barátom az ő egyik legrégibb cimborájától vette. Az eredeti tulajnál nem volt még probléma, nem rossz szándék vezérelte, hogy agyonhajtott példányt adott volna el. Aztán pár hét múlva nyekk.

    Én ezért ragaszkodnék a garanciához. Ha vennék egy DFP/DFGT-t akkor abban az esetben a G25/27-nél is "olcsóbb anyaghasználat" miatt nem érezném magam bebiztosítva arra az esetre ha néhány nap vagy hét múlva tönkremegy.

    A magyar mentalitás a használt piacon meg olyan amilyen. Ha még aznap megy szét nálam akkor is letojná az eladó, az üzlet megköttetett, kopjak le a bajommal.

    Szóval nem akartam én korábban egyszerű műanyag vacaknak nevezni egy G25-öt vagy G27-et, de te is leírtad, hogy mi a helyzet. Szimulátoros felhasználás ide vagy oda, ez a valódi szimulátoros hardverhez képest csak játékszer (tapasztalom ezt én is a repülőszimulátoros kiegészítők esetén, nem a levegőbe beszélek).

  • Chrys_

    addikt

    válasz seawolf570 #8872 üzenetére

    Valóban, kicsit benéztem a dolgot. A CSR shifter set nem rossz. Van egy állvány, amihez jár a G25/27-hez egy shifter tartó, nem tudom, a fanatec-shifter rögzíthető-e hozzá, vagy pedig a fanatec rögzítővel csatlakoztatható-e a váltó a kormányhoz. Képet még nem találtam róla, csak más kormánnyal.

  • Chrys_

    addikt

    válasz seawolf570 #8913 üzenetére

    Akkor ez azt jelenti, hogy ezt az adaptert a kormány helyett az állványhoz is rögzíthetem? Mert akkor ez megfelel majd a CSR Shifter Set-tel, mivel ezt az állványt rendeltem meg a ClubSport csomaghoz. De megvárom először a kormányt, majd ezt utána intézem. Bár közben találtam egy oldalt, ahol egy ClubSport Shifterről beszélnek, még fejlesztés alatt áll (ha igaz a hír).

  • Chrys_

    addikt

    válasz seawolf570 #8918 üzenetére

    OK, kösz az infót. Valószínűleg megvárom az új váltót.

    Igen, tudom, mindent megrendeltem ami kell (ezt a csomagot ahogy a videón van). De az áll az oldalon, hogy csak szeptemberben lesznek raktáron, addig várnom kell (persze a pénzt azt egyből kérik :) ).

  • Chrys_

    addikt

    válasz seawolf570 #8929 üzenetére

    Most még egy Logitech MOMO Racing kormányom van, a pedálproblémát orvosoltam neilszab által is említett megoldással. Viszont most a kormánnyal van már gondom, nem igazán találja a középállást többé, a végkitérés sem jó már, mindig állítanom kell a játékokban. A realitástól ez a kormány elég messze van, ezért döntöttem egy jobb mellett.
    Ezért már tavaly év végén is gondolkodtam cserén, de akkor még nem szántam rá magam.
    Egyébként ez sem lesz Magyarországon. Várni meg tudok rá, np, addig a real BMW-t hajtom :) Az pedig jobb, ha valami tucattermék, hamarabb kibuknak a hibák, és esetleg a javítások (lásd MOMO pedál-esete).

  • KaraDani

    addikt

    válasz seawolf570 #8929 üzenetére

    "Hát szerintem most sokan irigyelnek, köztük én is."

    Á dehogy, pfejj nem is kéne :D

  • Chrys_

    addikt

    válasz seawolf570 #8932 üzenetére

    Az említett modelleknél milyen hibák léptek fel? Link is elég, majd olvasgatok :)

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8932 üzenetére

    ha tanultak volna, akkor a CSR nem olyan lenne, amilyen :)

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • cselt

    senior tag

    válasz seawolf570 #8945 üzenetére

    Eddig tényleg csupa jókat írnak róla, pedig elolvastam jó pár elemzést a kormányról és tényleg eddig mindenki csak dicsérni tudta, ami biztató. Reméljük fél év múlva is hasonló lesz a helyzet. :)

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #8945 üzenetére

    :R

    igen, a beta FW-t nem ajánlom, CSR-re legalábbis, mert ugyan a support várja a tapasztalatokat, de olyan szervezetlen formában "gyűjtik", hogy a szívásod eredményét az se biztos, hogy valaki valaha elolvassa (elavult forumon, össze vissza ezer hozzászólással...)

    viszont driverből kényszeredetten a beta 129-et használom, a korábbiakkal pécén szívtam eleget :( ez sem tökéletes (pl kombinált pedáloknál van h állandó benyomott féket kapok a játékban), de nagyjából jó!

    ahogy olvasgatom a forumot, a csr elite tulajok - és mostmár minden ujabb, drágább hardver vásárlói - előnyt élveznek. a többieknek nagy ritkán vetnek oda 1-1 bétát, véglegesről meg ne is álmodjunk :(

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • Agyzuzo

    addikt

    válasz seawolf570 #8983 üzenetére

    Wow, ha ez hasznos kis írás volt.
    Egy kérdésem lenne: ha én most otthon kiveszem a mágnest az F430-amból akkor elkerülhetem vele a törést? Vagy azzal bukom a garit is és úgyis megtörik idővel?

    Listen up, maggots. You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else. ::: http://meatytears.hu :::

  • Agyzuzo

    addikt

    válasz seawolf570 #8986 üzenetére

    Köszi a választ! Látom eléggé otthon vagy kormány-témában. :)

    Barthezz - neked is köszi!

    Akkor nem piszkálom inkább. Meglátjuk meddig bírja, ha törik, ha szakad. :D Majd úgyis jelzem itt. :)

    Listen up, maggots. You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else. ::: http://meatytears.hu :::

  • neilszab

    őstag

    válasz seawolf570 #8983 üzenetére

    Azért én ezzel a Fanatec ajánlgatással várnék még picit, eddig minden modelljük kész agyrém és bughalmaz volt.. az új modellről hiába vannak jó tapasztalatok, én biztosan nem rendelnék még tőlük egy darabig... :U

    Egy olyan leleményes és dörzsölt ember mint te biztosan elboldogul egy Fanatec nyűgjeivel ;) , de egy normál átlagos user, aki csak szimplán "jáccani" akar, biztos növeszt pár ősz hajszálat a tőle... :B

    *************
    Az F430 esetében pedig rendkívül kiábrándítónak tartom a rugócserét mint megoldást, egy fékpedálnak keménynek kell lennie, csak úgy van értelme, a DFGT pedálja pedig még squash labdával felkeményítve is tartósan bírja a strapát.

    Aki kicsit is komolyan gondolja a szimulátorozást, annak mindenképpen a DFGT-ét javaslom (aki meg picit sem gondolja komolyan, annak F430 puha lábbal ;) ), de tény hogy ezeket már százezermilliószor megbeszéltük, tessék rákeresni a fórumban! ;)

    F430 vs. DFGT

    Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

  • arty

    veterán

    válasz seawolf570 #9033 üzenetére

    köszi az infot! el nem tudom gondolni, ha ennyire (számomra kihasználhatatlanul) erős az 1 motor is, akkor a komolyabb gépekbe minek kettő :D

    (oké, bazinagy kormánykerékkel talán szükség lenne rá, láttam pár elvetemült megoldást már más kormányokon :D )

    "ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."

  • F4Zi

    tag

    válasz seawolf570 #9033 üzenetére

    G27 és CSR VP között nagyon nagy a különbség? Nézve itt a pedálokat, kormányt, motorokat benne, mindent. Nagy dilemmába vagyok, de ha tényleg jobbat ad a CSR akkor azt venném csak nincs tapasztalatom.
    Csak PC-n lenne használva.

    [ Szerkesztve ]

  • Zigi

    senior tag

    válasz seawolf570 #9033 üzenetére

    Szerintem egy CSW-t szimulátorozásra ajánlani nem vétek, ellentétben a DFGT-vel. Véleményem szerint "Aki kicsit is komolyan gondolja a szimulátorozást....", az nem DFGT-t vesz.

    A "boszorkány üldözésben" van némi igazság, de a legolcsóbb Fana kormány is 50 e
    újonnan, a dfgt 30-35 e. Ráadásul kezdő kormányozni vágyóknak, szokták(tuk) ajánlani, nem komoly szimeseknek. Sajnos és ez a gyártók hibája nincs más kormány ebben az ár kategóriában ami 900-at fordul, ennyi. Ha tudsz jobbat 35-ért újba vagy 20-ért használtan ami nem megy tönkre nagy valószínűséggel akkor vezesd elő:D

  • N€T0X|N

    őstag

    LOGOUT blog

    válasz seawolf570 #9033 üzenetére

    Véleményem szerint "Aki kicsit is komolyan gondolja a szimulátorozást....", az nem DFGT-t vesz. A DFGT szimulátorozásra kb. olyan, mint amikor automataváltós autóval oktatnak

    Hát ez kissé téves összehasonlítás szerintem. De szívesen olvasnék bővebben arról, hogy aki egy kicsit komolyan gondolja annak miért nem jó?
    Szerintem a legtöbbet nyerni egy alap 180-270 fokos szutyokhoz képest pont az elfordulási szöggel lehet, mert anélkül nem tudsz finom kormányzást beállítani, hogy még maradjon mozgástered nehéz helyzetekre is (és most tekintsünk el a foramaautózástól, bár a 270 fok ott se divat, az már gokart szint). Akik újoncok és nem tudják mit jelent a 900 fok, azok szeretnek azzal dobálózni, hogy nem kell nekik, mert azt se tudják mit jelent (és ezt tényként le merem írni, mert aki tudja, az nem mond ilyet).
    Na, tehát a 900 fok a DFGT-n megvan. Ráadásul van rajta úgy 20-30 gomb, ami különösen hasznos, manapság a versenyautók is tele vannak aggatva "játékszerekkel".
    A pedálszett a következő lépés és az igaz, hogy a DFGT ebben nem túl erős, de a realitásérzethez a loadcelles pedálokon kívül semmi nem közelít, akár erős rugóról beszélünk, akár nem.
    Azok viszont már nem biztos, hogy a "kicsit" komolyan vevőknek valóak, különösen az árat figyelembe véve, tehát ez itt szerintem nem szempont.

    A kemény pedál (pl. F430, G sorozat) vs. puha pedálg (DFGT) téma pedig... nem mindegy milyen szimulátornak nevezett cuccal akar játszani az illető. Ha megnézünk egy rFactort vagy RACE sorozatot, akkor még a jobb modifikációk egy részében is jóformán csak padlófék üzemmódban használja az ember a féket (ABS nélkül), mert annyira sehogy nincs normálisan modellezve. Tehát itt pont semmi előnyt nem jelent a finomabb adagolhatóság, ami egy kemény fékpedálnál jelen van, mert mindig tökig kell nyomni a féket. A kemény pedál itt max. arra jó, hogy hamarabb elfáradj, másra nem (tapasztalat G25-tel, ami bármire rávetíthető hasonló pedálokkal).
    A DFGT fele-fele keménységű pedálja akkor nehezíti meg kissé a fékezést, ha normális fékről beszélünk, amit pl. egy iRacing minden autója tud. De azért elmondom, hogy a G25-tel is nagyjából ugyanolyan nehezen lehet eltalálni az ideális fékerőt, tehát pont nem vagyok előrébb, mint a DFGT-vel voltam.

    Akkor tehát: ha a G25 ajánlható akkor a DFGT miért nem? A kormány kvázi ugyanazt tudja (pont eleget), tehát az nem szempont.
    A kuplung hiány a DFGT-n nem annyira fájó annak, aki modern versenyautókkal akar versenyezni, mert manapság nem divat a H váltó ezekben, kuplungolni csak elinduláshoz kell. Botszeki van - az ellenfelek egy részén nincs - és ez nagyon hasznos, különösen az előbb említett szekis versenyautókhoz (túra, gt, 2011 előtti dtm vagy esetleg ralihoz kéziféknek), ha már szimulációról beszélünk, ez szempont lehet már a "kicsit" komolyan vevők számára.

    Az anyagminőségről már lehet vitatkozni, ezt elismerem, de a fentiek tükrében én soha nem ajánlanék 270-es kormányt a DFGT-vel szemben (ezt most nem erra hsz-edre, hanem a sorozatos vitákra reagálom), akármilyen pedálja is legyen. Egyszerűen a kormány többet számít és *annyira* azért nincsen szar anyagokból a DFGT kormánya sem, mint azt néhányan itt láttatni szeretnék (mondjuk egy F430 vásárlása után) és *annyira* nem is hangos, ha ésszel vezet az ember és nem ötéves módjára. Bár ez elvileg egyébként se a legfőbb szempont egy szimezést kicsit is komolyan vevő embernél.

    Szerintem.

    [ Szerkesztve ]

    Sent from my keyBoard

  • neilszab

    őstag

    válasz seawolf570 #9033 üzenetére

    Szia, először is szeretném leszögezni, hogy nem vitázni szeretnék veled ;) :R

    A DFGT-ét csak a kategóriáján belül ajánlottam azoknak, akik nem csak NFS-en, meg F1 2011-en akarják szórakoztatni magukat, nyilvánvaló, hogy nem az CSW-vel vannak egy súlycsoportban.

    A DFGT-ét ugyan akkor pedig bátran merem ajánlani komoly szimulátorozásra is, mert amíg kezdő az ember, addig az első fél, vagy akár 1-2 évben (egyéni skill-től függően) még nem a DFGT fogja hátráltatni a fejlődésben és ami a legnagyobb előnye, hogy egy nagyon biztos és nagyon jól működő konstrukció, igen nehezen megy tönkre. (persze tud :U ).

    Szemben a Fanatec-kel, aminek a termékeivel rengetek probléma van (nem csak szoftveres) és egyáltalán nem gondolom, hogy a játékfejlesztőknek kéne igazodni a különböző kontroller gyártókhoz... egy kormánynak alaphangon működni kell a leggagyibb kombánj "szimulátorral" is, és tessék megoldani úgy a drivert, hogy nem felhasználók problémája legyen ezen aggódni.

    Az új CSR Elit/CSW széria pedig még nagyon új, minden tekintetben erős zsákba macska és rossz referencia fényében én az elején még mindenkit kivárásra intenék... hacsak valakinek nem ez az élete és nem riad vissza az esetleges problémák megoldásától. ;)

    És szerintem itt van a lényeg, egy átlag user, csak bedugni akarja és használni és azt akarja hogy ez így ebben a formában bárhol bármikor rendelkezésér álljon problémáktól mentesen.

    Ezt a Logi/nem Logi boszorkány üldözést felejtsük már, egyszerűen ennek a gyártónak van néhány olyan terméke (de nem mind :K ) ami biztosan kipróbáltan jó hatásfokon hosszú ideig megbízhatóan működik, szemben a piacon lévő többi hasonló árú termékkel. De hangfalat, vagy Joy-t biztosan nem vennék tőlük! :N

    Szimulátoros versenyek - www.GTR-Masters.hu

  • KaraDani

    addikt

    válasz seawolf570 #9033 üzenetére

    Érdekes dologra bukkantam most. Ray Alfalla tavaly egy DFGT-Clubsport pedál párossal nyerte az iRacing Oval világbajnokságot, és végzett 15. helyen a Road világbajnokságon. Azért ezt talán jól mutatja, hogy nagyon jó kormányról beszélünk és lehet vele igen eredményesen szimulátorozni. A pedál meg olyan amilyen egy squash labdával semmivel sem rosszabb mint egy akármilyen másik potis pedál, ha a vezethetőséget nézzük.
    Én amúgy a DFGT-ről G27-re váltásnál nem a kormánytól dobtam hanyatt magam, hanem a beszerelt ptr load celles pedálmodtól :D Meg attól, hogy a H váltós autókat végre vezethetem H váltóval, és kuplunggal :)

    [ Szerkesztve ]

  • viktorhmv

    senior tag

    válasz seawolf570 #9427 üzenetére

    Ok. Köszi!

    Grafikai és arculattervezés. Ezzel foglalkozom hivatás szerűen. Ha szükséged van egy lelkiismeretes tervezőgrafikusra akkor dobj egy PÜ-t nyugodtan. www.viktorsebok.com

  • thedriver

    tag

    válasz seawolf570 #9427 üzenetére

    "Sajnos a jó grafika és a jó szimulátor páros egyenlőre nem létezik."

    Szerintem meg igen, az Iracing pont ilyen. Szerintem a fizikája messze a legjobb, és grafikailag is ott van a szeren. Arról nem is beszélve, hogy lézerszkenneltek a pályák. Egyetlen hátránya, hogy kicsit drága. Érdemes figyelni az akciókat, gondolom lesz most karácsony előtt is valami kedvezmény...

    The Driver

Új hozzászólás Aktív témák