- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- Limitált ideig már kipróbálható a The Alters PC-s verziója
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- UbiForward24 - Jövő hónapban indul az xDefiant első szezonja
- World of Tanks - MMO
- Befutott a Lollipop Chainsaw RePOP első előzetese
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Le Mans Ultimate
- Bestbuy játékok
- Nintendo Switch
-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz András12345 #52600 üzenetére
Igen az más tészta, viszont a CSL DD-n is oda kell figyelni.
Itt kell ezt meghúzni legalább 16nm-re, nyomatékkulccsal.
Ha ez lazul, akkor gyengül az ffb is.
Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
Lincoln76
aktív tag
válasz RobbyJr #52591 üzenetére
És ezen miért kell nevetni?
Mi köze a szervós autómnak, a szervó nélküli, vastag kerekkel rendelkező versenyautónak?
És ezalatt a felfüggesztést, rúgók etc mindent értek? Semmi.
Biztos neki is "csak" 8nm-ert kell ellentartani a versenyeken? Nem is értem miért nem szervósak az F1 autók.
[link]Na de ezt csak az én véleményem, mindenki úgy használja ahogy akarja, ha több erő kell, akkor többet is kell költened
Megtettem, te eddig hol jártál... ?
[ Szerkesztve ]
-
GalaHU
őstag
Ha valaki esetleg most rendelne a Fanától beszállnék a rendelésbe egy Porka rimmel (nem komplett kormány, csak a perec) hátha arra is dob kedvezményt, de a postát tuti eloszthatjuk.
Akit érdekel, írjon privit!
köszi!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Laby
senior tag
válasz Bandit21 #52565 üzenetére
Ali-s rugót próbáltam, és 2 barátom használja is. Atesz cockpit-en óriási különbséget nem fogsz érezni, könnyenen nyomható a pedál. Nem rossz amúgy, 1000 forintot megér.
Cockpit nélkül nagyon hasznos, mert nem kell annyira izmozni.Ilyen 15-20 ezres upgrade-ket tuti nem költenék az alap CSL LC pedálra, akkor már közel annyit ráköltesz, mintha vennél egy V2-t ami meg sokkal nagyobb előrelépés. Ezeket a próbálkozós 15-20 ezrekes költéseket senki nem fogja kifizetni ha közben rájössz, hogy inkább eladnád a pedált és másikat vennél.
-
őstag
válasz Lincoln76 #52602 üzenetére
Nem nevettem, csak annyit mondtam az a te bajod. Legközelebb egy rohadt emojit nem rakok be
Bázisról volt szó, nem a felfüggesztésről stb.
Forma 1-es autók régóta szervósak, ne haragudj.Hol jártam? Foglalkoztam a saját dolgommal. Mondom ez a saját véleményem volt, van akiknek tetszik, van akinek nem.
Csak hogy lásd, egyes versenygépek mennyi nyomatékot igényelnek:
"One of the Design Judges (Steve Lyman aka ‘Ergo Man’) was kind enough to send along the
following data. This is static measured torque data he has acquired over the years using a Sensor
Development hand wheel torque sensor:
Autokraft Midget = 6.0 Nm (55 in-lbs) No power steering, 380mm (15.0”) Ø steering wheel.
Lola T332 = 5.5-8.5 Nm (50-75 in-lbs) No power steering, 318mm (12.5") Ø steering wheel.
Dodge Viper SRT-10 = 4.5 Nm (40 in-lbs) Power steering, 350mm (13.7" Ø steering wheel.
Lotus 20 = 4.0-4.5 Nm (35-40 in-lbs) No power steering, 330mm (13.0") Ø steering wheel.
Lola T190 = 6.0-7.5 Nm (55-65 in-lbs) No power steering, 318mm (12.5") Ø steering wheel."[ Szerkesztve ]
Nincs lehetetlen, csak maximum Te nem akarod eléggé!
-
Bandit21
addikt
válasz Lincoln76 #52602 üzenetére
Az f1 autókban komoly hidraulika működik, nem véletlen állnak ki, ha az elszállt.
A gt3 autók is szervósak, és kb minden (rally etc).
A verseny (a valódi) ugyanis a g erők elviselése melletti állandó teljesítményrol szól.Lassú tempóban akár álló autónál is simán tekerkegetik a kormányt az f1-ben.
Én nem vezettem még ilyet, gokartot sokfelé sokfélet.
Ott nincs szervó, a súly is kicsi a kerék is.Abban biztos vagyok hogy már egy formula studentbe is kell szervó.
Van erő a valós autó versenyben de nem az amit az ffb ad.
Ennek gondolom az a lényege hogy amit a fülünk és a fenekunk (egyensúly) nem kap meg inputkent azt pótolja az emelt értek a kormányon. Illetve annak a hirtelen változása/hiánya, ami a tapadás vesztést pótolja.Így ha belegondolunk simán lehet (és senkit se akarok megbántani) hogy pár ember kisebb ffb mellett érzi már azt amit mások csak +5 nm mellett.
Tényleg csak találgatni tudok, de mi van, ha nekem az a 8 év gokart adott annyit hogy 4 nm mellett már érzem ha csúszik míg valaki aki most vesz szettet elsőre 10-15 nél veszi csak észre.
Fogalmam sincs a lényeg hogy elég eltérő dolgok alakulnak itt tapasztalati szinten és inkább hajlok arra hogy mindenkinek igaza van magát tekintve mint nem.
De Perez a videón nem az ffb re edz hanem arra hogy 4-5 g mellett is egy kanyar kombó közben egész f1 hétvégén mindig ugyanolyan szépen tudja mm pontosan terelni az autót. Akkor is ha a saját súlya 60 kg helyett épp 300 kg.
Nem a kormány tekeresere edz sőt tippre egy 1 nm kormányon is észreveszi azt amihez nekem 4 nm kell.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
camaro79
aktív tag
válasz Lincoln76 #52606 üzenetére
Ero az van dogivel
.
F3-ban nincsen meg szervo.
es ezt nagyon is jol erezni pl iracingben.
ez egy jo iras:
https://flowracers.com/blog/do-f1-cars-have-power-steering/ -
András12345
aktív tag
válasz Bandit21 #52608 üzenetére
Indycarban nincs pl szervó, és elvileg azt csak a Simucube 2 Ultimate tudja valósan szimulálni (32Nm) [link]
Egyszer néztem egy videót, hogy mérték hogy GT3 autókban mekkora erő hat a kormányra menet közben. 13-15nm lett, és ott van szervó.
Persze ettől függetlenül hozzá lehet szokni, és lehet gyorsan menni 5nm-el is, csak nekem az nem elég immerzív már.Az is hozzátartozik, hogy nem mindegy mekkora átmérőjű a kormánykerék, nekem egy 310mm-es Gomez van, előtte a 270mm-es Fanatec Formula volt, abba kellett kapaszkodnom azért, bár az részben a (nekem) túl vékony fogó felületének is betudható.
Melyik ez az emlegetett Perez videó?
[ Szerkesztve ]
-
Találtgyerek
addikt
-
Bandit21
addikt
válasz András12345 #52611 üzenetére
Nem értek hozzá nem is mondtam csak akkora eltérések vannak a szerintem értelmes emberek (itt mindenki ) elmondásai közt hogy valami magyarázatnak kell lennie azon tul hogy mindenki gyenge akinek elég a 8 nm és mindenki fa kezű aki csak 11 nm fölött érzi igazán.
Gondolom futómű bekötési pontok meg a jóeg tudja mi befolyásolja hogy mekkora erő kell.
De meglepő lenne ha bármelyik valós autóversenyben a pilóta fizikai készenléte arra menne el hogy tartani kell a kormányt.
GalaHu rallye-zik Neki én elhiszem hogy nem kötelező a hatalmas ffb ahhoz hogy jót menjen.
A részletek részletek 2 / 4 és 8 nm en is.
Persze ez alapján egy 2 nm kormánnyal aki gyors az a király de valószínűleg van egy váltó pont amit az adott személy fizikuma a keze súlya és alap erején felul már érez. De hogy onnan meddig kell emelni ahhoz hogy érezd? Nem tudom. Van akinek 5 van akinek 8 van akinek 11/15/23 nm
JulesTS szép leírást irt nemrég ahol a Podium mellett 35% ffb-t írt. Az 3.85 nm, az 48% a 8-as dd-n. Az 5 nm-nek meg 78%.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
válasz Lincoln76 #52614 üzenetére
Epp azért próbálkozom választ találni, mert nem értünk egyet, de nyilván a saját szempontunkból úgy érezzük igazunk van. Csak ez a két igazság üti egymást de nem jelenti hogy bárki hülye lenne.
Simán elképzelhető hogy más a koordinátarendszer origoja Nálad és nálam. Nincs ezzel semmi gond.
Befejezem én is főleg mert pár napja már mondtam ezt egyszer.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Nem a nehézség a baj, hanem hogy a lábam 20 év SIM alatt azt szokta meg hogy a pedál út a visszajelzés.
Kb 1 cm pedálut kellene még és boldog lennék.
Ez lehet egy legkeményebb rugó vagy egy puhább elasztometer.De abban valóban van valami hogy ha a v2 kerul 299be, ez a csl lc szett meg 199 akkor 10-20 euron felül már nem éri meg rakolteni
Nézek hozzá egy kemény rúgot és kész.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Moby
addikt
válasz András12345 #52618 üzenetére
De ő nem versenyző, hanem simes. Daniel Morad viszont az (vagyishát mindkettő), Ő meg ezt mondja.
[link]
Persze ez GT-re igaz, de az azért eléggé meglepő, hogy iRacingben takkra ugyanazt hozza, mint IRL.[ Szerkesztve ]
-
-Rolika-
senior tag
Aki Atesz féle cocckpitet használ, azt le tudná írni, hogy milyen üléssel?
-
Bandit21
addikt
válasz -Rolika- #52621 üzenetére
Nekem sikerült szerezni hozzá egy VW Touran széket.
Mármint ha az ülés állványos cockpit-re gondolsz.Ha a kormány és pedál tartós vázra akkor ott az IKEA Poang a legtöbbször ajánlott.
Amig nem volt meg a VW ülés én is használtam ilyen fotellel de már a sima, nem lc fékkel is el tudott csúszni.
Lc vel végképp így ha Poang akkor valahogy jó rögzíteni a bázis tartohoz (heveder).Ha ülés tartó sines a váz akkor meg egy jó VW ülés jó lehet.
De van akinek régi japán autó ülés van itt (galant)Leginkább az fogja meghatározni hogy mit találsz szépet.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
biker
nagyúr
válasz Lincoln76 #52602 üzenetére
"Mi köze a szervós autómnak, a szervó nélküli, vastag kerekkel rendelkező versenyautónak?"
szerintem egy kezemen felsorolom a tényleg szervótlan versenyautókat. kb 98%-ban van szervó, sőt fékrásegítő is mint egy normál kétkörös fékrendszerben.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Egyébként Morad videóját szoktam linkelni annak, aki köti az ebet a karóhoz, hogy a féknek betonkeménynek kell lenni és alig mozog, ott a pedálkamos videója, vagy 10centit nyom a fékpedálon
De mindig hülyének vagyok nézve.
Az iRacing meg totál fasza, be van lőve a kormány erő, hozzá se nyúlok, a clio cup kellemes személyautós, a nascar már komiszabb, az F4 meg határozottan bírkózós és vissza akarja tekerni a kezemet tőből Doningtonban a visszafordító
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Lincoln76
aktív tag
Azóta már kijavítottam ezt a részt, mert nem így akartam írni.
Nyilván olvastad. Vagy nem.
-----------
#52625Tapsyfüles
Megkérlek, hogy NE csináld itt a feszkót, mintha hülye lennék. Egyszerűen nem értek egyet azzal, amit írtál és ha befejezted a mondandódat azzal, hogy akkor mindenki úgy használja, ahogy jó neki, akkor miért is hozod fel újra, hogy az a jó, amit te írtál és én vagyok az értetlen, akit nem lehet meggyőzni, mikor leírtam, hogy részemről lezártam ezt a történetet?...András videója alapján meg végképp semmit nem ért, amit írtál.[ Szerkesztve ]
-
GalaHU
őstag
Az évek alatt a legjobb fejlesztés a szervókormány volt a VFTS-embe, többet ért mint 20 lóerő...
Rohadtul nem mindegy, hogy a nap végére kikészül-e a karod, vagy ugyanolyan koncetrációval végig tudod tolni a 2 napot, arról már nem is beszélve ha rumli van, akkor sokkal gyorsabban össze lehet horgászni a paripát.
Olyan dolgokat/erőhatásoak akartok érezni a kormányon (jobb input híjján) ami a valóságban soha, vagy közel sem ilyen mértékben jelentkezik a versenyautóban.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Találtgyerek
addikt
válasz GalaHU #52632 üzenetére
Néztem pár belsőd. Szépen terelted a Ladát. Ha lenne újra nálunk Szombathelyen verseny, indulnál? Vagy megváltál az autótól?
8-10 hosszabb szakasz után nekem elfárad a kezem rallyban. Pedig csak 40%-on megy a CSW 2.5. Ez mondjuk leginkább murván jellemző Ladával vagy BMW-vel. R5-el vagy WRC-vel kevesebbet kell zsonglőrködni.06-3o/9759I39
-
biker
nagyúr
-
GalaHU
őstag
válasz Találtgyerek #52633 üzenetére
Konkrétan a Szombathely Rallyn van egy Farkaserdő nevű murvás gyorsasági ami vagy 25-30km, ott elkél a szervó.
Most pihenés van, építkezek, szegény orosz beépült a házba…
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Találtgyerek
addikt
Az új szettel jobb lesz, ha fürdőnadrágban vágsz neki.
GalaHU: Nekem az Acsád-Szeleste volt a favorit. Talán az új vezetés megpróbálja visszahozni Szombathelyt. Elég kevés a murvás futam.
Ezen a héten megy a Nemes Csaba emlékfutam DR 2.0-ban. Tudok küldeni linket, ha van kedved megcsinálni. ABARTH 131-el kell menni.06-3o/9759I39
-
-
IzI
senior tag
válasz -Rolika- #52621 üzenetére
Én most vettem Hyundai ioniq ülést,kiváló állapotban van.Minden más még csak elméletben létezik,de a legnehezebb meg van én szerintem
Szerintetek érdemes olyat kérni Atesz-tól,hogy az ülés hátulja süllyeszthető legyen,ha szükségét érzem?
Eleve megakarom emeltetni az ülést,nem akarok földről felállni és akkor lenne hely hova leengedni. -
Bandit21
addikt
Erre próbálj rá előtte mert a saját magasság állítása az ülésnek általában dönti az ülő lapot egy kicsit.
Biker nek kifejezetten magasan van az ülés. Atesz amúgy bármit megold általában.
Viszont ha az ülés magatol is dől kicsit fölösleges idő pénz dönthetove varázsoltatni Atesz al.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Bandit21
addikt
Ahhoz szerintem sokkal hosszabb ülőlap kell inkább, vagy inkább comb támasz de Atesz elfektetheti Neked az egészet az ülolapnak attól még ugyanott lesz vége attól tartok.
Ha sokat is ülök benne (1-2 óra) az nem szokott gondot okozni hogy levegőben a térdem.
[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
mozso
senior tag
Volt itt korábban téma, hogy CSL DD-nél mit érezni a rázókövekből. Nekem is ilyen kormányom van.
Nekem a mesterséges rázókő effektek ki vannak kapcsolva AC-ben, csak a fizikai erőhatásokat adja vissza a kormány, ezen a rázókövön jól látszik miért hívjuk annak.
Ugyanezen a pályán van ilyen "rázókő" is, itt nekem nincs FFB, csak ha a játékban bekapcsolom a mesterséges rázókő effektet.
[ Szerkesztve ]
-
mozso
senior tag
-
Találtgyerek
addikt
válasz András12345 #52647 üzenetére
Várom a véleményezést! Kíváncsi vagyok, hogy a DC-hez képest milyen.
06-3o/9759I39
-
András12345
aktív tag
válasz Találtgyerek #52648 üzenetére
A féket nem tudom ma beállítani, de az első benyomások nagyon meggyőzőek holnap több időm lesz rá
-
IzI
senior tag
válasz András12345 #52647 üzenetére
Mennyi idő volt, amíg lett készleten? Az egyik kiszemeltem,bár ma láttam egy vnm tesztet.Jobbnak titulálta vrs-nél.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Computex 2024: analóg árkád kontroller a Varmilo gondozásában
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Jövedelem
- Ingatlanos topic!
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Gaming notebook topik
- Reklámblokkolók topikja
- További aktív témák...
- ASUS TUF Gaming A15 FA507XU- LP4050W Gray ELADÓ!!!!!! (GARANCIÁLIS 36-HÓNAP)
- Újszerű Spigen Liquid Air Folio Tok, iPad Pro 12.9, Fekete
- Huion Kamvas Digitalizáló Tábla / Rajztábla / Külső Monitor okos tollal /// ÚJ // Számla + Garancia
- ESR 360 Mágneses Tok és Billentyűzet Ipad Pro /// Air // Bontatlan // Számla + Garancia
- Synology DS223 (2GB) /// Teljesen Új // Számlával és 2 év Garanciával