Új hozzászólás Aktív témák

  • Brain75

    senior tag

    válasz BigBlackDog #15214 üzenetére

    Az autó akkumulátorok úgy vannak méretezve, hogy egy rövid ideig le tudják adni közel a teljes teljesítményt számottevő feszültség esés nélkül.

    Amúgy meg az akkumulátorokról általában:

    A névleges 100%-s értéket 10 vagy 20 órás kisütő áramra adják meg. pl 100Ah-s aksi 10A-s terheléssel 10 óra alatt éri el a gyár által megadott végső kapocsfeszültséget. Természetesen nagyobb terhelő áram esetén kisebb lesz az akkumulátor kapacitása. Pl a 100Ah akkumulátor 61,8A-s terhelőáram esetén 1 órát tud, vagyis 61,8Ah lesz a kapacitása.

    Egy 120 W-ot fogyasztó valami működtetéséhez 1 óra időtartamra egy 17Ah-ás akkumulátor kell és minimum 10A folyamatosan.
    Itt a számolásnál alkalmazni kell egy 1,7-es biztonsági faktort. emiatt nem 10Ah hanem 17Ah.

    És tudom hogy egy elektromos ülést nem mozgatnak 1 órán keresztül de szerintem a LED táp nagyon gyengécske lesz ahhoz hogy ezt a dolgot stabilan működtesse.
    A LED tápok stabilizált tápok amik eléggé érzékenyek a terhelési tüskékre (csúcsokra). Egy led szalag az nagyjából azonnal és egyenletesen adja le a terhelést a táp felé, de az elektromotor az lassabban és sokkal intenzívebben (nagyobb tüskét csinálva a terhelési görbén).
    Szerintem egy ilyen szék egy 10A-es 12V-os tápot egy pillanat alatt tönkretesz azzal hogy túl nagy induló terhelést ad le.

    És ha egy olyan nagy pufferkondit akarnánk berakni a táp mögé hogy nem menjen tönkre a táp akkor már ott tartunk összegben hogy kijön belőle egy autó akkumulátor és egy töltő is hozzá.

    [ Szerkesztve ]

    /LOGITECH Kormány, Játékvezérlő, Hangfal, Egér, Billentyűzet, Dell, Toshiba, Fujitsu, Acer notebookok és minden egyéb elektronikai termék szakszerű, gyors JAVÍTÁSÁT vállalom/

Új hozzászólás Aktív témák