Új hozzászólás Aktív témák

  • steveetm

    őstag

    válasz orbitalion #224 üzenetére

    Igazából nekem nem teljesen tiszta, hogy milyen grafikus felületet akarsz készíteni, de a három a dolog amit írtál, három teljesen különálló része a képnek:

    GTK: GIMP Toolkit - Lényegében ezzel készíted az UI-t. Tartalmaz gombokat, ablakokat, kereteket, stb, tehát minden, ami egy UI felépítéséhez kell.
    GDK: GIMP Drawing Kit - Ez az, amire 99.99%-ban biztos hogy nem lesz szükséges. Ez egy alacsonyszintü API, amely a GTK(+) és az X között teremti meg a kapcsolatot. Tehát lényegében mikor te azt mondod, hogy kérek egy ablakot az x,y helyre, akkor azt a GTK-nak adod ki, amely GDK parancsokkal elkészíti az ablakot, a GDK pedig szól az X-nek, hogy ezt meg azt kéne ide meg oda rajzolni.
    X : Ebben is biztos vagyok, hogy nem ezt akarod fejleszteni. Az X felelős azért, hogy a gépen lévő HW-ről információt ad a felsőbb rétegek felé, tehát hol a korzuk, milyen képernyők vannak, stb.

    Mindhárom NAGYON le van egyszerűsítve, mert Linux alatt (is), nagyon elkülönölnek a dolgok, mert ezeken kívül még ezer másik dolog is végzi külön a dolgát(tehát egy asztali környezeten KÍVÜL van még egy ablakkezelőd is, és még a grafikus szerver és a grafikus kliens és külön megvalósítás lehet. De ez iszonyat off irány, inkább visszakanyarodom).

    Naszóval, mivel nem tudom, hogy neked pontosan mi kell, ezért bedobnék egy olyat is, hogy az egész X cuccot felejtsd el, és esetleg egy frambufferbe rajzolsz SDL-el, amit szeretnél. Az SDL egy olyasmi dolog, mint windowson a DirectX, működik C/C++-ban, és biztos állíthatom, hogy normál halandó is el tud benne igazodni.
    Ami hátrány: MINDENT neked kell megcsinálni benne, nincsenek kész UI elemek(mint ablak, gomb, stb)
    Ami előny: Nem kell hozzá X, meg semmi extra.

    Ha mégis az X irány kell, akkor neked GTK(+) -ra, vagy QT-ra van szükséged, ezt a kettőt keresd, a többit ne.

    Üdv.: steveetm

Új hozzászólás Aktív témák