Jobban fogynak azok a játékok, melyekből nincs demó

Bizonyára mindenki emlékszik a régi időkre, amikor még shareware-ként terjesztették a játékok kipróbálható verzióját (Pl. DOOM), melyek segítségével bepillantást nyerhettünk a készülő programba. Manapság is akadnak még fejlesztők, akik megjelenés előtt kiadnak egy játszható demót alkotásaikból, azonban egyre kevesebb ilyen lehetőség nyílik a játékosok előtt. A legújabb adatok szerint ez egyáltalán nem véletlen...

Év elején számoltunk be róla, hogy a Puzzle Clubhouse ügyvezető igazgatója, Jesse Schell szerint nem érdemes demót készíteni, mert akár felére is csökkentheti az eladásokat. Nos, úgy néz ki, hogy az úriembernek igaza volt, hiszen egy friss felmérés szerint, melyet az EEDAR cég készített, valóban sokkal több fogy a játékokból, ha csak egy bemutató videót adnak ki megjelenés előtt, kipróbálható változatot pedig nem.

Az adatok tanulsága szerint egy átlagos XBOX360 játékból, melyből csak egy bemutató videót láthattak a játékosok megjelenés előtt, fél év alatt nagyjából 525.000 példány kel el. Ezzel szemben azokból, melyekből demó és videó is napvilágot látott, megjelenést követően ugyanennyi alatt már csak 250.000 fogy el, ergo kevesebb, mint a fele. Amelyikből pedig se videó, se demó nem jelent meg, kevesebb, mint 100.000 kelt el fél év alatt.

Az elemzők elmondása szerint ez megmagyarázza azt is, miért csak hónapokkal a teljes játék megjelenése után adnak ki kipróbálható változatot a legjobban fogyó játékokból, mint például a Call of Duty. Vagy pedig egyáltalán nem is jelenik meg demó belőlük, akárcsak a BioShock: Infinite vagy a Tomb Raider esetében, ennek ellenére mégis azokat vásárolják legtöbben...

Ti mit gondoltok erről a kérdésről? Szívesebben vesztek meg egy játékot kipróbálás nélkül, pusztán az interneten megnézhető videók alapján, vagy pedig inkább demó kipróbálását követően döntitek el, hogy megéri-e a befektetett pénzt?

Előzmények

  • Schell: Nem éri meg demót készíteni

    A Puzzle Clubhouse ügyvezetője szerint akár kétszer annyi példány is fogyhat egy játékból, ha megjelenés előtt nem adnak ki demót. Példa erre a Dead Space 3.