Schell: Nem éri meg demót készíteni

A DICE 2013 rendezvényen tartott előadásában a Puzzle Clubhouse ügyvezető igazgatója, Jesse Schell felhívta a kiadók figyelmét egy érdekességre. Elmondása szerint a játékokból általában azért szoktak demót készíteni, hogy a felhasználók vásárlás előtt kipróbálhassák és megjöjjön a kedvük hozzá, ám a gyakorlat teljesen más képet mutat, mint ahogyan azt a készítők várják.

- "Úgy érted, hogy hiába fektettünk rengeteg pénzt abba, hogy elkészítsük és kiadjuk a kipróbálható változatot, ez akár meg is felezheti az eladásainkat? Igen, pontosan ez fog veletek történni," - jelentette ki Jesse Schell. - "Demó kiadása nélkül a játékosoknak meg kell venniük a játékot ahhoz, hogy lássák, milyen is lett valójában. Viszont ha letöltik a próbaváltozatot, akkor az esetek nagy részében az elriasztja őket a teljes játék megvásárlásától."

Schell azt is hozzátette, hogy szerinte legjobban azokat a játékokat vásárolják, melyeket megfelelő reklámkampány előz meg, próbaváltozat kiadása nélkül, pusztán képekkel, teaser videókkal és ígéretes információkkal keltik fel a játékosok érdeklődését.

Példaként a Dead Space 3-at említette, melyet ötször annyian rendeltek elő, mint a második részt, ám amikor a Visceral kiadta a demót, azt több, mint kétmillióan töltötték le, melynek következtében a végleges játékot, bár az élen nyitott, de már 26%-al kevesebben vásárolták meg, mint elődjét. Ez pedig az előrendelt példányok számának csupán töredéke.

Mindenesetre érdekes a dolog, kíváncsian várjuk véleményeteket a témában. Ti mi alapján döntitek el, hogy érdemes-e megvásárolni egy frissen megjelent játékot? Valóban elég hozzá, hogy videókat mutatnak be róla és nagy hype övezi, vagy mindenképpen szeretnétek előbb kipróbálni azt?

Azóta történt

Előzmények