Új hozzászólás Aktív témák
-
pixelmester.
aktív tag
A szélvédőre belülről ragasztható matricával kapcsolatban:
a waze feliratra kéne egy fehér k9örvonal, ugyanis a fekete betűk teljesen beleolvadnak a háttérbe. (pl egy fekete kalaptartóba, vagy furgon esetében a nagy sötétségbe...)
a kívülreragasztós verzión is fekete a felirat? -
veterán
válasz pixelmester. #1002 üzenetére
nem, asszem ott fehér, fekete körvonallal
-
axioma
veterán
Akartam neked betolni kepet rola, de multkor kicsit kihalt a telefonom, igy most megint elfelejtette a beallitasait (kene mar valami kezi mentest csinalnom idonkent, es ilyenkor csak betolni, mert sdkartya problemak eseten ezt surun megteszi - pedig at sincs helyezve -, de ez mellekes).
Viszont most fel se hozza nekem a menuben a nyelveket. Language alatt irja, hogy Value, es utana uresnek nyilik meg... a menut se tudom atallitani, igy gyanithatoan nem a hangletoltes a kerdeses (bar wifit kap). -
axioma
veterán
Ujratelepitettem, minden mindegy alapon, most jo. marmint a program.
Jelenleg (tudom, napszakfuggo is) konkretan Pomaz->Szekesfehervar egyik alternativaja se visz at a varoson! Van a hegyen at, meg van az M0 korbe ketfele befejezessel. A rakpart fele, amikor betervezi, akkor joval rovidebb (most koztes ponttal egyutt tudtam ilyet csinalni).
A fene, az uj rom-ban nincs kepernyofotozas, vagy nem a regi helyen... szoval most 1:23 es 129km a legjobb korben, de ha beleteszek egy koztes pontot Torokbalintnal, akkor csak 69 perc es 90 km. De ez igy mondjuk trukkozes, bar sztem igy is meg kene talalnia, de volt amikor az alternativak kozott hozta siman koztes pont nelkul a rovidebb, gyorsabb varoson keresztuli megoldast. -
Kbali
nagyúr
Sziasztok! Ha valaki használ Waze-t WP8 Lumia 820-on - másnak is ennyire merül tőle a telefon? Nekem 1 óra alatt képes 40%-ot merülni. A Defy-m kb. 20%-ot merült max. Ma reggel 50 perc alatt sikerül úgy 25%-ot merültetni, hogy közben töltőn volt (1A-rel) és baromira felforrósodott a készülék.
-
Kbali
nagyúr
válasz szőröscica #1007 üzenetére
Androidon ugyanezzel a töltővel használtam, ott ennyi idő alatt 30-40% pluszban voltam töltésileg meg nem is forrósodott ennyire.
-
veterán
válasz szőröscica #1007 üzenetére
szerintem ez htc betegség. Volt pár htc-m, és mind úgy melegedett mint az állat. Az egyiket nem is tudtam használni nyáron, mert folyton kikapcsolt. (Ismétlem szerintem )
-
SZATA
senior tag
válasz pixelmester. #1002 üzenetére
Ezt már én is nézem, hogy lehetne jobb, szebb. Ezt úgy kaptuk a központtól.
-
GeGexx
aktív tag
Ilyen matricát amiről szó volt hol lehet venni?
-
dattis_
tag
Sziasztok, nekem egy teljesen hülye kérdésem lenne, amire bizonyára megvan a magyarázat, de nem tudom mi. Olvastam pár hozzászólással visszább, hogy adott útszakaszok priorizálva vannak. Pl. a fő utak előnyt élveznek a mellékutakkal szemben. Pl. X helyre el lehet menni a 32-es úton, meg a 32XX akármelyik úton. A 32-es út km-ben hosszabb, mint a 32XX út, időben meg mondjuk 2-3 perccel hosszabb mint a 32XX úton, és az alapértelmezett út a 32-es út lesz.
Vagy az M0-s is nagyobb prioritást élvez, mint bármi más ha jól olvastam. Nekem az lenne a kérdésem, hogy mi ennek a priorizálásnak az oka? Én teljesen fölöslegesnek tartom. Vigyen arra, amerre a leggyorsabb. Én arra alapozom ezt, hogy minden útszegmensnek van egy letárolt átlagsebessége, amivel lehet kalkulálni. Vagy ha éppen dugót jelentettek róla, akkor egy dugóval kalkulált átlagsebessége. Aztán waze dönt(ené) ezen infók birtokában, hogy melyik útvonal a gyorsabb. Én abban látnék nagyobb fantáziát, hogy csak ezek lennének a döntő paraméterek a lehetséges útvonalaknak. Hiszen, ha van egy szegmens (út), ami annyira rossz minőségű, hogy egy tank is csak 20-al tudna rajta menni (pl. az említett 32XX-es út), nem még egy személyautó, akkor annak a szegmens átlagsebessége az úgy is a béka feneke alatt van, vagyis úgy sem fog szerepet játszani a lehetséges útvonalak választásánál. Ha meg tegyük fel, felújítanak egy ilyen rossz minőségű útszakaszt, akkor annak a szegmensnek is előbb utóbb megfog nőni az átlagsebessége annyira, hogy néhány napon belül úgy is számításba fogja venni a waze a megnövekedett átlagsebesség miatt. Rossz a gondolatmenetem? Vélemény?
Nem okoskodni akarok, csak annyi mindent megtudtam az utóbbi fél évben a waze lelkivilágáról, hogy egyre többet akarok megtudni.köszi & üdv:
DAttis -
SZATA
senior tag
válasz dattis_ #1014 üzenetére
Kell a priorizálás csak a mértéke nem mindegy. Most a várossal példálózok, de az országút is hasonló.
Senki sem szeretné, ha egy perc előnyért a kertek alatt apró mellékutcákon vinné, háromszor annyi manőverrel. Az átlagsebesség sem jó támpont. Van egy főút, amin a lámpák és a nagyobb forgalom csökkenti az átlagsebességet. Mellette van egy egyenrangú kereszteződésekkel és fekvőrendőrökkel tűzdelt kerülőút. Ha minden alkalommal ok nélkül a kerülőútra irányítana mindenkit, annak szerintem senki sem örülne. -
pixelmester.
aktív tag
válasz dattis_ #1014 üzenetére
"az út annyira rossz minőségű, hogy egy tank is csak 20-al tudna rajta menni"
Amióta vezetek, arórl álmodom, hogy egyszer lesz majd valamelyik naviban olyan funkció, ami az utak minőségét is figyelembe veszi... mert oké, hogy országútnak számít papíron, és elvileg 90-nel lehet rajta menni... de ha 50-nél gyorsabban megyek, meghal a futómű...de akár városon belül is tök jó lenne, ha mondjuk pl. az élessarkot elkerülve tervezne...
Én annyira utálom a mogyoródi utat és a fogarasi utat (ezek vinnének be engem a városba), hogy inkább kerülök az M3-as bevezetőn, vagy a Thökölyn.
-
pixelmester.
aktív tag
válasz pixelmester. #1016 üzenetére
bár igazából a budapesti utak megcsinálása lenne az igazi megoldás.
Gondolom nyugaton nem lenne szükség ilyen "útminőség" funkcióra egy naviban... -
SZATA
senior tag
válasz pixelmester. #1020 üzenetére
Még nem tettem fel az eseményt és a helyszín is képlékeny még.
-
Tyer
őstag
-
pixelmester.
aktív tag
kedden az ország keleti felében jártam: sárospatak, záhony, vásárosnamény, nyíregyháza, hajdúböszörmény, debrecen.
Sajnos ebben a térségben nem sok wazer-rel találkoztam, az üzemanyagárak sem voltak nagyon naprakészek...csütörtökön pedig nyugatra mentem: tatabánya, győr, mosonmagyaróvár, csorna, kapuvár, fertőszentmiklós, sopron. azért az autópályán láttam pár wazer-t, pár jelentésemet meg is köszönték egy fokkal jobb a helyzet, mint keleten, de sajnos még itt sincs sok felhasználó.
Szóval a waze még mindig nagyon budapestre és környékére koncentrálódik... De reménykedem, hogy tágulni fog az aura! Ti, hogy látjátok?
ja, és pénteken megyek szolnokra.
-
_ATi_1
senior tag
válasz pixelmester. #1028 üzenetére
Szolnokon sem kell nagy tömegre számítani. Én Kecskemét, Szolnok, Abádszalók között járok sűrűbben, de sajnos nagyon ritkán látok wazert.
-
pixelmester.
aktív tag
És azt is tapasztaltam, hogy a térkép is hiányos erre-arra. Nyilvána főutak rajta vannak, de pl pihenők nem mindig, vagy pl kisebb városok kisebb utcái is hiányoznak, stb... Járom az országot, próbálgatom ezeket a hiányosságokat ppótolni, csak elég nehéz, mert rengeteg utat nem szerkeszthetek, így pl főút menti pihenőket nem tudok a főúttal csatlakoztatni és mindig be kell linkelnem a fórumba
-
pixelmester.
aktív tag
hát, nekem ez akkor sem akar működni
net van, gps van, mi kell még??? -
pixelmester.
aktív tag
válasz pixelmester. #1031 üzenetére
-
SZATA
senior tag
válasz pixelmester. #1032 üzenetére
Nekem Bp-n megy. A város mezőt nem tölti ki magától mikor megvan a GPS fix?
-
Kbali
nagyúr
válasz pixelmester. #1028 üzenetére
M3 vonalon járok, gyakorlatilag Gödöllő után nincs wazer a pályán...
-
SZATA
senior tag
válasz pixelmester. #1036 üzenetére
Mit műveltél, gyanús vagy Te nekem!
Bezzeg amit Szikra mond, azt meg nem csinálod meg.
Nem ártana egy kicsit olvasgatni. wiki.waze.hu -
veterán
Érdekes volt ma, mert Budakeszin voltam, és hazafelé (XIX ker) az M0-on akartam menni, és a világért sem akart arra tervezni. Pedig csak 3 perccel volt hosszabb mint a javasolt útvonal.
-
dattis_
tag
sziasztok,
miért nem tudok hibát jelenteni? Livemapba bemegyek, rábökök. Bekéri a hibát. Rámegyek, hogy tovább, erre nem történik semmi.hmm. Ti tapasztaltok ilyet jelenleg?
üdv:
DAttis -
pixelmester.
aktív tag
Miért van az, hogy a kliensben nem tudok válaszolni üzenetre? (ráadásul olyan embernek, aki FB-n ismerős.)
-
axioma
veterán
Az eleje kihagyhato, ahogy irtam a hsz-t ugy modositgattam folyamatosan a tippemet az okra...
Nekem egy dolog tunt most fel, ujra leterveztettem siman, meg Tbalinti megalloval egyutt. Elobbire adja a hosszabb lassabb korbe M0 megoldast ami 128km, utobbira meg 40km-nel koztes pont, szumma 90 km. Namarmost ennek semmi koze nem lesz hozza, de errol jutott eszembe, nem arrol lehet szo, hogy az M0-M7 kevesebb darabbol all, es valamiert elrontja a sok darabbol osszeadottat az optimalizalasnal? Mert a foutak preferalasa pont azt jelenti, hogy kevesbe' darabos lesz. Mig a XIX-be te siman lehet, hogy kevesebb "atszallassal" mesz a benti foutakon, mintha letersz, keresztbe atmesz kis utakon, mire az M0-nal vagy (mivel a pontos utvonaladat nem tudom es a kornyeket se nagyon ismerem, csak azt neztem meg, hogy elkepzelheto ilyen indok). Szoval en ezt nem terkep- hanem programozasi hibanak gondolom.
Persze a vegeredmeny valahol akkor is fals, mert ha egyszer nekem a jo adatokat el tudja kuldeni (mar amikor olyat is kuldott, most nem is tervez a varoson at), akkor az nala is keletkezik, de ettol me'g lehet, hogy a melysegi kereses az eredetinel sokkal darabosabb (bar persze egy jo kerdes, mi a darab, mondjuk a Szentendretol a Margit-hidig szerintem egy, de lehet sokkal tobbnek venni) reszekig mar nem is megy el. Az optimalizalas miatt nem tartom elkepzelhetetlennek, hogy mondjuk a legelso megtalalt lehetosegtol fugg, hogy mennyire reszleteznek.
Na es akkor a priorizalas hatasat figyelembe veve, marmint hogy attol lett, mar csak annyi kell ehhez, hogy az elso megtalalt ugy szoljon, hogy a legmagasabb prioritasu utak hasznalataval. Tehat teged akkor nem a kevesebb darabka, hanem azert nem vitt a 0-ra, mert a keresesi tartomanyba a belvaros fele me'g mindig nem olyan sok is beleesett.
En mindenkepp valami ilyesmire gondolnek ezek utan, hogy egyszeruen az algo nem vizsgal eleg sokaig, mondvan eselytelen hogy jobbat talaljon. Az egy keresesben kiadott jobb megoldasra ez nem indok, csak arra, hogy miert van hogy nekem ragaszkodik az M0-hoz, neked meg nem akarja.
(+1 erdekes lehet me'g, hogy a minel inkabb iranyban halados utat azt viszont berakja, pedig sztem az is durvan darabos - de velhetoen prioban nagyobb).
A legrovidebbnel ott viszont ez valamiert nem merul fel.Bocs a litaniaert...
-
pixelmester.
aktív tag
Nekem is volt most egy érdekes tervezésem...
a XIV-XV-XVI találkozási pontjától akartam menni Tatabányára, csütörtök reggel 7kor. A waze az M0-áson akart menni, én viszont kevesebb mint fél óra alatt végig tudtam menni a városon (erzsébet-híd), egyáltalán nem volt bedugulva...
szerintem, ez a statisztikán alapuló útvonaltervezés nem az igazi... -
SZATA
senior tag
válasz dattis_ #1040 üzenetére
Nálam is ez van.
(#1039) pixelmester.: Nem az a gond, hogy nincsenek csatlakoztatva az utak. Az a baj, hogy nincsenek elnevezve (vagy bepipálva, hogy nincs név). Ez egy fontos lépés!
(#1043) pixelmester.: Érdekes. Itt a topik, írj a fejlesztőnek.
-
GeGexx
aktív tag
Engem Gödöllőről a Blahára mindig M31-M0-M3 bevezetőszakasz útvonalon akar vinni. Abszolút nem értem. (fizetős utak ki vannak kapcsolva) Már jópárszor végigmentem a hármas főúton úgy hogy be volt kapcsolva és még mindig nem tanulta meg, pedig elvileg tanulja a preferált utakat nem? Meg amúgy se nem gyorsabb se nem gazdaságosabb...
-
pixelmester.
aktív tag
Ez most komoly, hogy ha nem adok meg várost (pl egy főút emnti kis pihenőben), akkor nem az az alapértelmezett, hogy nem tartozik egyik városhoz se??? ez elég gáz programozás ügyileg... igazán bepipálhatná magától a "nincs"-eket, ha nem adok meg semmit, mivel okkal nem adtam meg...
Nyilván lakott területen megadtam a város és utcanevet.Amúgy Csornán én neveztem el az "Ifjúsági lakóteéep utcát", mert név nélkül volt...