Zelda - Ocarina of Time (2. rész)

KEZELÉS!!!

Nos, most már csak a saját hősünkről nem szóltunk, aki egy ifjú Kokiri(Link) lesz. (ez egyébként egy érdekes dolog mert mindenhol Kokiri van említve, holott köztudott hogy a Kokirik nem nőnek meg, na mármost a főhősünk a játék során felnő, így igazából a Hylian családhoz tartozik) A Kokirikről azt kell tudni, hogy akkortól tekinthetőek felnőttnek, amikor egy tündér is társul hozzájuk(nem pedig onnan hogy felnőnek...szóval), mi azon a napon vesszük át hősünk irányítását, amikor a Deku Fa elküldi hozzánk a kirendelt társunkat, Navit.

Navi nem csupán egy jópofa fényesség, aki időnként feltűnik hősünk feje felett, nagy segítségünkre van a tárgyak felkutatásában is. Odaszáll a fontos tárgyakhoz, ezzel is jelezve hogy ott biza nekünk dolgunk volna, illetve ha bármit bemérünk a "Z" gombbal és megnyomjuk a felső "C"-t akkor hasznos infókat is megtudhatunk a bemért dologról, ami egyébként akár ellenfél is lehet és nem csak tárgyak. Mellesleg ha sokáig barangolunk céltalanul, ergo semmi hasznosat nem csinálunk akkor Navi időnként spontán figyelmeztet minket. (annyit azért megjegyeznék hogy, sokadik végigjátszás alkalmával már nagyon unalmas ahogy a játék elején minden apróságra felhívja a figyelmed, szóval egy "25ször toltam végig, nem kérek Naviból" funkció bizony jól jönne)

A "Z" gomb segítségével ugye az ellenfeleket is bemérhetjük, aminek nagyon nagy hasznát vehetjük a lőfegyverek használatakor mint például a csúzli vagy a nyíl, ezeket ugyanis analóg-al (hát még billentyűzettel) is elég nehéz használni.

Ha már az irányításnál tartunk, érdekes módon nincs külön ugrás vagy mászás gomb. Ha Link egy platform széléhez ér, automatikusan elugrik róla, és szintén magától cselekszik ha egy megmászható tereptárgy felé irányítjuk. A különböző gombok jelentését a jobb felső sarokban láthatjuk. A "B" gombbal mindig az aktuális kardunkat (egyébként háromféle van a játékban) használhatjuk. Az "A" gomb jelenti a cselekvést, ezzel lehet ládákat kinyitni, táblákat elolvasni, de még a kardunkat is ezzel tesszük el. A felső "C", ha Navi épp nem akar semmit, akkor körbenézést jelent, könnyedén szét tudunk nézni. A maradék három "C" gombra (bal,le,jobb) magunk rakhatjuk fel amit épp használni szeretnénk, és így mint egy gyors gomb funkcionál, mivelhogy ha például a bal"C"-re rakjuk a nyilat akkor ahogy megnyomjuk a bal"C"-t egyből előveszi, és minden használati tárgynál így müködik.
A "Start" gomb megnyomásával, a "Select Item" menüben találjuk magunkat ahol kiválaszthatjuk a kedvünknek épp legjobban megfelelő eszközöket amit a fentebb említett, "C" gombokra oszthatunk ki. A szünet menüben ezen kívül még három oldalt találunk, melyek között a "Z" és az "R" gomb segítségével lépkedhetünk. Az "Equipment" menüben a hősünk ruházatát állíthatjuk össze. Van háromféle ruha, háromféle kard, háromféle pajzs és háromféle cipő is. A kulcsfontosságú tárgyak a "Quest Status" menüben foglalnak helyet...innen tudhatjuk hogyan is állunk, és itt lesznek a kották/dallamok is amiket meg "kell" tanulnunk(nem kell mert lehet puskázni de nem árt és amúgy is jók). Végül a negyedik oldal a térkép, melynek a Dungeonoknál lesz kiemelkedő szerepe(bár kint a világtérképen is hasznos infókat tudunk meg róla). A Dungeonok térképe csak akkor lesz hozzáférhető ha az adott helyen megtaláljuk, arról tudjuk majd hogy melyik teremben voltunk és melyikben nem. Ahhoz hogy a pontos helyzetünk is jelölve legyen a térképen, az iránytűt is meg kell találni minden Dungeonban.

A játék (azon felül hogy a küzdelmek akciójátékok mintájára zajlanak) tipikus RPG elemeket tartalmaz. Pénzt például nem nehéz szerezni, elég szétvágni a bokrokat , cserepeket, vagy kinyitni ládákat esetleg ellenfeleket megölni. A fizetőeszköz ,szines kristályok formájában megjelenő Rúpia(rupees). A zöld rúpia egyet ér a kék ötöt és így tovább. Pénzünket a boltokban költhetjük el, amelyek nagyobb településeken találhatóak.

A játék igazán nehéz részei persze a Dungeonok lesznek, ahol kulcsokat kell keresnünk ládákba. A lakattal lezárt ajtókon kívül vannak rácsos ajtók is, ezek vagy úgy nyílnak hogy minden ellenfelet meg kell ölni a teremben, vagy egy kapcsolót kell letaposni. A kapcsolók között akad olyan is ami egy időzítőt kapcsol be, és csak rövid ideig maradnak lenyomva. Van olyan is, ami csak addig marad lenyomva amíg rajta állunk, ezekre általában rá kell tolni valamit. A kapcsolók egy másik fajtája a szem-ikon, ezekbe csak egyszerűen bele kell lőni. Az irányításról még rengeteg dolgot lehetne írni, például hogy ha esés közben előre nyomjuk a gombot akkor puhábban érkezünk de azt hiszem, ezeket a dolgokat mindenki ki tudja tapasztalni maga...

Itt az ideje rátérni az Emulátorra, ha ugye valaki esetleg kipróbálná PC-n.

EMULÁTOR!

Aki szeretné kipróbálni a cikkalany-t az most figyeljen.
Az emulátor egy olyan program, amivel a konzol játékokat játszhatod PC-den.
Szerencsére a Nintendo64 emulátor(Project64) már egy elég kiforrott dolog, így ezzel ma már semmit sem kell csinálni a játék megnyitásán kívül.

Letölteni innen lehet!

A játékot nem linkelhetem mert a mai napig kereskedelmi forgalomban van így nem lenne legális, mindenesetre 1perc Google használat alatt rá lehet találni minden játékra szóval csak keresni kell. A PC-sek nem csak az emulátor pofonegyszerű használatának örülhetnek, hanem egy bizonyos HI-RES(High resolution) Texture Pack-nak. Néhány kép hogy mit is csinál és mit is jelent ez a bizonyos HI-RES pack.

Original!

Hi-Res

Nos, a képek szerintem önmagukért beszélnek. Most abban fogok segíteni hogy hogyan is kell ezt használni illetve a játékot elindítani. Ha a fent linkelt Project64 emulátort már leszedtük és feltelepítettük, akkor nincs más hátra mint elindítani. Ha ez is megvan akkor egy ilyen ablak fogad. Ha már van az emuhoz játékunk akkor így kell elindítani. Tehát file->open és ezután már csak be kell tallóznunk a játékot és már indul is. Persze előbb nem árt azért szétnézni az option fülön, ugyanis ott vannak a grafikai illetve billentyűzet beállítások.

Nos, az emu megvan, a játék megvan, itt ez ideje visszatérni a tesztalanyhoz és a Hi-res packhoz. Lépésről, lépésre leírom hogyan kell, de ha esetleg valakinek problémája lenne az bátran keressen meg. Na szóval...

1. Töltsük le a Hi-res packot.
2. Töltsük le és telepítsük fel a Project64 emut. (ez ugye elvileg már megvan)
3. A "C:\Program Files\Project64 1.6\Plugin" mappába hozzunk létre egy "hires_texture" mappát.
4. A "hires_texture" mappába hozzunk létre egy "THE LEGEND OF ZELDA"(igen így nagybetüvel) mappát.
5. Csomagoljuk ki a fent linkelt Hi-res packot és másoljuk be a "C:\Program Files\Project64 1.6\Plugin\hires_texture\THE LEGEND OF ZELDA" mappába.
6. Töltsük le a RiceVideo-t.
7. Telepitsük a RiceVideot így.
8. Indítsuk el a Project64et, majd option->settings.
9. Ott állítsuk be így.
10. Majd option->Configure Graphics plugin.
11. Itt a Hide Advanced Options-t kell kipipálni,szóval úgy ahogy a képen is van.
12. Majd a Texture Enhancement fülön bepipáljuk a "Load hi-res textures if available"-t.
13. Elindítod a emut, file->open-> betallózod a játékot és mehet a móka!

Még néhány kép kedvcsinálónak.

Original!

Hi-Res

Ennyi volna a második rész.
Sok sikert és jó játékot mindenkinek!

Azóta történt

Előzmények