Hird​e​t​é​s

2017. november 22., szerda

Gyorskeresés

XCOM 2 teszt (Xbox One)

  • (f)
  • (p)
Írta: |

A PC-exkluzív új XCOM egy bő fél évvel később valahogy mégis létre tudott jönni Xbox-ra, hála a gyors technológiai fejlődésnek. Szerencsére konzolokon is jól muzsikál.

Az idegenek köztünk járnak

Annak idején, mikor bejelentették az XCOM második felvonását, egyúttal a 2K le is tette a kisdobos esküt, hogy a fantasztikus és egyben futurisztikus körökre osztott science fiction stratégia csak a személyi számítógéppel rendelkező játékosok kiváltsága lesz. Már akkor is messziről bűzlött a dolog, elvégre kifogástalanul tudták portolni konzolokra a 2012-es XCOM Enemy Unknownt is, így senkit sem lepett meg mikor a 2K Games júniusban közölte, hogy konzolokra is meg fog jelenni a második felvonás.


[+]

Az XCOM 2 kifogástalan folytatás tudott lenni, hiszen nem csak az alap felállást sikerült újszerűvé tenni, de a játékmeneten is sikerült úgy csavarni párat, hogy szinte egy teljesen új alkotáshoz lehetett szerencsénk. Az emberiség elbukott az idegenekkel szemben és a korábbi globális összefogás átment elkeseredett gerillaharcba, ami így keményebb kihívást és mélyebb stratégiázást eredményezett. A Firaxis Games megmutatta, hogy ért a szakmájához és a lehető legtávolabb áll tőlük a rókabőrnyúzás, nem a kiadó nyomására készítettek egy újabb körökre osztott stratégiázást. Természetesen rengeteg elem visszaköszön az elődből, de a fejlesztés és kutatás a legalapvetőbb tényezők, melyek mellett a mozgó bázisunk (Avenger) olyan fegyvertény, ami máris más megközelítést ad a stratégiai térképen zajló eseményeknek. A globális ellenállás megszervezése, az idegenek uralmának megtörése és az emberiség elpusztításának megakadályozása szakad a játékos nyakába.


[+]

Az XCOM 2 történetében kialakult helyzet igazán arrogáns módon gyakorol nyomást a játékosra, aki még a normál fokozaton is kénytelen lesz többször nekikezdeni a játéknak, míg felfogja, hogy átrendeződtek az erőviszonyok. Ahhoz, hogy eredményesen vegyük fel a küzdelmet az idegenekkel, el kell fogadnunk, hogy az idegenek állandó fölényben vannak. Erre az alkotók nem csak új dögökkel, de feszélyező időkorlátokkal is ráerősítenek. Így már nem elég a jól megalkotott taktikai támadásokra odafigyelni, de a harcok során el kell fogadnunk a veszteségeket és meg kell tudnunk küzdeni az idő frusztrálóan gyakorlatoztató jelenlétével is. Hiába legfontosabb a fejlett egységek jelenléte, rendszeresen kell újoncokat toboroznunk, hiszen a kimenekítő repülőről lekésett specialisták, az elesett bakák rendre megnehezítik a dolgunkat. Az állandó döntéshozás kényszere pedig nem csak a csaták, de a stratégiai térkép küldetései vagy az otthonunkként szolgáló repülőnk fejlesztése során is kísérteni fog.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.