XCOM 2 teszt (PC)

Akció

Feladat viszont van bőven, mert míg az előző XCOM-nál el lehetett húzni a játékmenetet mindenféle küldetésekkel azért, hogy az emberek fejlődjenek és a kutatásaink kifussanak, most azonban kapkodni kell, mert az idegenek elkezdenek egy sok összetevős projektet stikában, amivel végleg eltörölhetik az emberiséget. Nekünk pedig ezt a folyamatot kell lassítsuk, illetve megállítsuk, így aztán nincs idő a tökörészésre, ütni kell őket, amíg lehet. Ez azt is jelenti, hogy szinte folyamatosan menni kell a küldetésekre, eleinte négy fickóval, aztán némi fejlesztés után már hat fővel, miközben egy átlagos pályán is 10-12 alien próbálja ezt megakadályozni. Nem nagyon lehet megúszni egy-egy ilyen csörtét sérülések nélkül, úgyhogy relatív nagy embermennyiséget kell rotáljunk és fejlesszünk, hogy mindig legyen bevethető katona.

Ezt azért néha fogjuk látni. Ezután pedig a load game képernyőt.
Ezt azért néha fogjuk látni. Ezután pedig a load game képernyőt. [+]

A küldetések sokszor elég genyók, de eddig mindet meg tudtam csinálni anélkül, hogy vesztettem volna embert, egyszer kellett otthagynom valakit, pedig annak a missziónak hatszor futottam neki. A nagy változás, hogy most mi indulunk titokban, általában az idegenek nem sejtik, hogy érkezünk és addig nem is vesznek észre minket, amíg el nem dördül egy lövés vagy be nem sétálunk a látómezejükbe. Ezt szerencsére pirossal jelöli a szoftver, szóval egész jól el lehet lavírozni egy darabig suttyomban. Egy csomó alkalommal nem is az a cél, hogy a pályán őrködő ellenséget likvidáljuk, fel kell robbantani valamit, kihozni, vagy kinyírni egy fontos akárkit, meghekkelni egy számítógépet, aztán rohanni az evakuációs pontra. Én általában úgy mozogtam, hogy amikor már láttam egy csapatnyi alient, akkor megvártam, amíg többen is voltak relatív kis helyen és egy gránáttal, vagy rakátéval üdövözöltem őket úgy, hogy a többi emberem overwatch üzemmódban volt. Az egyes katonákkal ugyanis két lépcsőnyi cselekvést hajthatunk végre egy körben, vagy relatív sokat rohanunk, vagy rohanunk egy kicsit és lövünk, vagy rohanunk és újratöltünk, újratöltünk és lövünk, gyógyítunk és rohanunk, de ha nem vagyunk időkényszerben, akkor rohanunk és overwatch állapotba állunk fedezékben. Ha ilyenkor a másik körben egy alien lőtávolba bóklászik, akkor aktiválja magát a fickónk és menet közben megpróbálja leszedni a rohadékot, ami néha sikerül (van direkt olyan skill, hogy overwatchból feléledve jobban céloz a mókus). Egy jól megkomponált első csetepaté rögtön azzal zárul, hogy sérülés nélkül három idegen már döglött.

Gomez hadnagy előtt ott repül a drónja
Gomez hadnagy előtt ott repül a drónja [+]

Katonáink megint különböző kasztokba rendeződnek. A Ranger például közelharcolni tud, odarohan az űrlényhez és karddal kettészeli, de aztán bizony ott marad fedezék nélkül, szóval ezzel is okosan kell bánni. A mesterlövész a távolból szedegeti le a népet, őt érdemes felküldeni valami magaslatra, mert ott kap célzási bónuszt. Egy idő után tudunk olyan ruhát adni neki, amiben van egy kilőhető kampó, hogy felhúzzuk magunkat épületek tetejére (és ez nem visz el movement-pontot). A gránátosnál gránátvető és gépágyú van, a specialista pedig a kedvencem, visz magával egy drónt, amit el tud küldeni minifeladatokra. Például egy medikittel a távolból is tud gyógyítani, adhat egy körre pajzsot egy szorult helyzetben levő társnak, illetve különböző robotikus ellenfeleket lehet vele meghekkelni (őrtornyokat, pajzsos robotokat), némi szerencsével ezek felett az irányítást is átvehetjük. A fegyverzetet moduláris, az idegenektől összeszedett cuccokkal tudunk javítani a célzási képességen, kaphatunk apró bónuszokat, movement-pontot nem fogyasztó újratöltést és nagyobb lőszertárat.

Kissé indiszponáltnak tűnő Faceless, de ez ne tévesszen meg senkit.
Kissé indiszponáltnak tűnő Faceless, de ez ne tévesszen meg senkit. [+]

Az idegenek sokfélék és valahogyan mindegyik tud szemétkedni. A sectoid átveheti az irányítást az egyik emberünk felett és újra tud éleszteni más, halott idegeneket, a kígyószerű lény mérgező anyagot köp és magához tudja rántani a távolból az emberünket (mint Scorpion a Mortal Kombatban), a Cortex osztódik és teleportál, a Muton végigrohanja a pályát simán, meg van egy cucc, ami civil embernek álcázza magát, aztán hirtelen átalakul és egy bárgyú, kissé dülöngélő, baromi nagy hústorony lesz belőle, már-már cuki, de aztán kiderül, hogy karmol. Neki egyébként inkább örülni kell, mert ha két ilyet leölünk, akkor a hullájukból lehet csinálni úgynevezett Mimic Beacont, ami egy olyan fegyó, hogy ha eldobja az egyik emberünk valahová, ott keletkezik egy hologram és az összes alien azt akarja kinyírni. Mi meg közben leszedjük őket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények