X-men Origins: Wolverine PSP+PC Teszt

Wolverine PC-n

A játék Farkas előéletét követi végig. Elmeséli hogyan találkozott a bátyjával Kardfoggal, majd egy kommandós csapatban is részt vett, aminek az összes tagja valamilyen mutáns. Ezután felbukkan még szupertitkos robotgyárban, ahol meg kell akadályoznia az Őrrobotok gyártását, majd egy kis dzsungeles kalandozás után előremegy a nem is olyan távoli jövőbe, ahol a kisfilm szerint a robotok már életre keltek.

A játék grafikája nekem nagyon bejött, köszönhetően az UE3-nak, mivel napjainkban ez az egyik legnépszerűbb, és legfelkapottabb grafikus motor. Ez természetesen nem véletlen, hiszen ez a több éves engine, még ma is képes felvenni a versenyt bármelyik másik motorral! A készítők nem spóroltak az effektekkel, a harcok alatt igazi tűzijátékban van részünk! A táj is elég változatos, minden szépen ki lett dolgozva, az objektumoktól a környezetig bezárólag. Kalandozás közben körülnézve még madarakkal is találkozhatunk, ami még egy jó pont a grafikai kidolgozottságot illetően. Természetesen nemcsak a motor érdeme mindez, elég ha csak a szintén UE3 –ra épülő MK VS DC –re gondolunk.

A játékmenet nem lett túl változatos, viszont a helyszínek, köszönhetően Farkas emlékeinek, és az emlékekhez tartozó pályáknak igencsak sokfélére sikerültek. Az összes pályán a hentelés a feladatunk, kommandósok, dzsungel yakuzák, na és persze a bossok, amik elég jóra sikerültek. Pl. a Sentineles bossfight, ami még a levegőben is folytatódik, szerintem nagyon ötletes lett! Különös hangsúlyt fektettek a légi csatákra, nem egyszer kell a levegőből lezuhanva az ellenfelekre rávetődni. Az egyik ilyen jópofa dolog, amikor kiszedjük a pilótafülkéből a helikopterest, és bedaráltatjuk a fejét a motorral. Játék közben a megölt ellenfelektől tapasztalati pontokat kapunk, és egy bizonyos mennyiség után szintet lépünk, ezáltal bővítve Farkas támadási repertoárját! A karakter opcióban fejleszthetjük a karmai sebzését, esetleg a pályáról felvett mutációkat tehetjük be, legyen az több élet, vagy akár a speciális támadásokra plusz sebzés. A játékban a kihívást legtöbbször csak a logikai feladványok jelentik, például hogy egy dobozt/energiacellát, akármit ide-oda tologassunk, vagy egy „kormányt” elforgatva, és beakasztva átugráljunk egyik helyről a másikra. De azért ne csüggedjetek, mert van néhány Bossfight ami több kihívást rejt magában! Nem akarom ellőni az összes poént, mindenki tapasztalja ki magának, vagy olvasson el egy Walktrough-t ha elakadna. Véleményem szerint el lehet mondani a játékról, hogy sikerrel veszi fel a versenyt haszonszőrű testvérei, a GOW -val és a DMC –vel, mert hiányosságait pótolják a Merchandise által hozott pluszok, mint például a jól kitalált főszereplő, a remek történet, és az Adamantium karmok!

Az irányítás a szokásosnak mondható WASD és egér kombóból áll össze. Egyes helyeken viszont borzasztó volt, mert amikor egy rosszakarónk Sniper-rel próbál lelőni akkor egy Távcsövön keresztül kell irányítanunk Farkast… Nos egy időbe beletelt mire megszoktam… Vannak még ennél kellemetlenebb szituációk is, de ha már egyszer ráérzett az ember, akkor utána már nem lesz gondja vele. Mindezt leszámítva, a stuff teljesen jól kezelhető a fent említett kiosztással.

A zene, és a hangok nekem nagyon bejöttek, különösen az, hogy Farkasnak olyan kifinomult a hallása, hogy a rádióvételt is hallja(LoL) A slusszpoén az lenne ha a fülével meg az ASTRA műholdat venné! A viccet félretéve pedig, jó pörgős zenéket komponáltak a játékhoz és az effekteket is profi módon válogatták össze.


Ha a játéknak is lesz folytatása, idővel nyomdokaiba léphet talán a DMC-nek, vagy a God of War-nak is, mert a hangulat megvan, a grafikai megvalósítás parádés, a kezelhetőség jó, a játékmeneten viszont még kicsit lehetne finomítani, bonyolítani egy-két különleges feladattal.



Értékelés
9 Játékmenet:
Pörgős, Dinamikus játékmenet, mely nincs túlnehezítve, de talán egy későbbi részben majd gyúrnak még rá a srácok egy kicsit.
8 Hangulat:
Mivel talán a mutánsos sztori még mindig tekinthető rétegműfajnak, és így nem mindenkinek fog a kedvencévé vállni, ezért 8-at adok rá.
9 Grafika:
Az UE3 motor engem teljesen lenyűgözött, nem éppen mai, de még mindig a legjobbak között van!
7 Hangok:
Abszolút jó harc közbeni zenék, változatos effektek, ám néhol előbukkannak hiányosságok.
8.5 Összességében:
Nem kenyerem a film feldolgozásokról pozitívan nyilatkozni, de a Wolverine nem verte le a lécet, sőt! A közeljövőben beköszönő nevek közül talán majd csak a GOW 3 és a Prototype fogja felülmúlni!

Azóta történt