X-men Origins: Wolverine PSP+PC Teszt

Wolverine a PSP-n

Nekem a mozi nagyon tetszett, bár nem bírtam kivárni, és a Workprint verzióban már előre megnéztem, mert biztosra akartam menni. Igen, egy Punisher War Zone után már kicsit félve ül be az ember egy szuperhősös mozira, de minden lehúzás ellenére is, szerintem nagyon jó kis filmet kerekítettek Farkas sztorijából. A filmen is leginkább, csak az ebet a karóhoz kötő, Marvel betyárok húzkodták a szájukat, de én úgy gondolom, hogy a filmes szakma megkövetel néhány olyan változtatást, mint amit a filmben eszközöltek! A játékban Farkas sztoriját követhetjük végig, némileg más helyszíneken keresztül mint amik a filmben szerepeltek. A játék stílusa Hack N Slash. Természetesen, a kor követelményeinek megfelelően 3D-ben, és jó néhány plusz lehetőséggel megspékelve, hogy ne váljék unalmassá. Mint elkötelezett PSP Handheld rajongó, nagy várakozásokkal tekintettem a stuffra, mert az előzetes videók alapján, amik nagy konzolokhoz készültek, elvártam volna egy PSP-re optimalizált, ám majdnem azonos szintű grafikájú játékot.

Sajnos ez nem mondható el azonban a kész termékről, még csak meg sem közelíti a nagy testvérek színvonalát. Ilyenkor szívesen bekopogtatnék a készítőkhöz hogy: Hahó! 2009-et írunk vazze! Egy ilyen nagy volumenű játék legalább megérdemelne egy olyan megvalósítást PSP-re is, mint pl. a God of War C.O.O. ! Sajnos azonban a készítők nem így gondolták. Az ő olvasatukban a PSP-re portolás annyit jelent, hogy egy kb. 5-6 évvel ezelőtti motorra elkészítik a játék PSP-s változatát. Ha hasonlítanom kéne, akkor azt mondanám hogy kb. úgy bántak el ezzel a játékkal is, mint a Star Wars: Force Unleashed-el. Csúnyán! Tehát senki ne várjon csillogó textúrákat, vért meg csilli-villi effekteket. Amit ehelyett kapni fogunk, az a baltával faragott környezet, csúnya pixeles textúrák és erősen közepesen kidolgozott karakterek. Persze, lehetne mondani hogy a PSP nem tud ennél többet, csakhogy kijött rá egy Tekken, meg egy GOW, amikből nem spórolták ki az anyagot, ezért már-már vetekednek a PS2-re kihozott csúcsgrafikájú nagy testvérekkel!

A játék terjedelme egyébként ennek megfelelően, még a fele sincs az előbb említett másik két játékénak. A fontosabb karaktereket, azért igyekeztek a motor keretein belül kidolgozni, így Farkas Adamantium karmai ha nincs éppen harc, akkor visszaugranak a helyükre, majd ha akcióba lendül, újra előugranak. A kameranézet amolyan Resident Evil időket idéz, mert nagyrészt fel van akasztva egy-egy sarokba, és ahogy törünk előre, úgy ugrál egyik képből a másikba. Természetesen, ahogy ez lenni szokott, nem kevés alkalommal akadályoz ez minket a hatékony likvidálásban, de azért zömmel sikerült eltalálnia a készítőknek a megfelelő látószöget ahhoz, hogy Farkincánk ne váljon a gonosz nindzsák, mutánsok, dinoszauruszok és egyéb rossz fiúk élő céltáblájává. Korábbi hírűnkben olvashattatok bizonyos easter egg-ekről, nos én még ezt megfejelném annyival, hogy van egy-két kertészgatyába öltöztetett drágaköves hátú két lábon járó dinó, ami szintén erősen hajaz a WOW BC-ben található hasonló leölésük után bányászható monsztákhoz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt