Wonder Boy: The Dragon’s Trap teszt (Xbox One)

Öreg játék nem vén játék

Persze nem is csoda, hiszen a fejlesztők nem nyúltak az eredeti játékmenethez, így pontosan azt kapjuk, amit 1989-ben. Akár látványra és hangzásra is, hiszen bármelyik pillanatban válthatunk a modern és a retro grafika és zenék között (előbbi a jobb ravasz, utóbbi a jobb kar lenyomására történik). A különbség döbbenetes – a fejlesztők a Master System pixeles, nevetséges grafikájából egy gyönyörűen megrajzolt és animált, színes, életteli világot alkottak. A zenéket pedig teljesen újrahangszerelték, így lettek a 8 bites pittyegésből csodálatos dallamok és szívhez szóló, fülbemászó nóták.

Wonder Boy: The Dragon's Trap Xbox One

Azt azonban a gyönyörű külső sem fedheti el, hogy technikailag ez továbbra is ugyanaz a régi játék, ami huszonnyolc évvel ezelőtt volt, annak minden nyűgjével és bajával. Az eredeti tervezők zsenialitását dicséri viszont, hogy még ma is kifejezetten szórakoztató tud lenni, a pályatervezés remek, nagyon okosan felépített kis kalandról van szó, amit még a játékmenet magjának hibái ellenére is lehet élvezni. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az eredeti kódrendszer is bekerült a játékba, így akár az 1989-es mentéseinket is visszatölthetjük – persze ma már egyszerűbb az internetről szerezni retro kódokat, amik teljes életerőt, az összes felszerelést vagy mérhetetlen mennyiségű pénzt adnak.

További extra a játékban, hogy játszhatunk akár lány főszereplővel is (Wonder Girl). Ennek a játékmenetre semmi hatása nincs, de értékelendő opció. Ahogy a főmenüből megnyitható galéria is, ahol a remaster kulisszái mögé pillanthatunk be látványtervek, rajzok, animációk és zenés kisfilmek formájában. Az alapanyag nem sok mozgásteret engedett a fejlesztők részére, de látszik, hogy a szívüket-lelküket beletették ebbe a produkcióba, és ez visszaköszön a játék minden – régi és új – pixelén. Még olyan apróságra is figyeltek, hogy különböző effektekkel szimulálhassuk a korabeli tévék képét, így teljes lehet a nosztalgia faktor.

Wonder Boy: The Dragon's Trap Xbox One

Vegyes az összkép, hiszen a Wonder Boy: The Dragon’s Trap játékmenete már nem felel meg a mai elvárásoknak, egyszerűen túl csiszolatlan és kiegyensúlyozatlan a kihívás. Mégis, ez egy darabka történelem, amit a platformer műfaj kedvelőinek mindenképp érdemes kipróbálni. A fejlesztők olyan csodaszép formába öntötték, ami önmagában is megéri a néhányezer forintos árat. Egy ilyen igényes, kiadós nosztalgia vonatra érdemes megvenni a jegyet, még ha revelációt nem is várhatunk tőle.

Pro:

  • Lenyűgöző látvány és zenék;
  • A mai napig korrekt pályatervezés;
  • Szuper hangulat;
  • Egy darabka történelem, amit érdemes újra átélni.

Kontra:

  • Az irányítás mai szemmel már nehezen élvezhető;
  • Nehézségi tüskék egész sora;
  • Rövid, egyszeri kaland.

70

dreampage

Azóta történt

  • GRIDD: Retroenhanced teszt (Xbox One)

    Ha van örökzöld divat, akkor a retró szinte biztosan az. Ezt lovagolja meg az egyik legújabb indie lövöldözős játék is, amit most már az Xbox One tulajok is letölthetnek.

  • Sonic Mania teszt (Xbox One)

    A Sega kabalája visszatért, legújabb kalandja pedig alkalmas rá, hogy újra felélessze a kék sündisznó körüli mániát. Egy-két apró hibáján kívül szinte tökéletes időutazás.

Előzmények

  • Clicker Heroes teszt (Xbox One)

    Megtörtént a szinte elképzelhetetlen. Kaptunk egy szerepjátékot, amiben nem kell csinálni semmit. Van ennek értelme egy konzolon?

  • The Little Acre teszt (Xbox One)

    Egy apa és néhány éves kislánya misztikus utazásra indulnak a nagypapát keresve, amiből egy bűbájos, de sajnos annál rövidebb történet kerekedik.

  • Wheels of Aurelia teszt (Xbox One)

    Autókázás Olaszország napsütötte tájain, valahol a játék és a művészet határán, ahol még azt is nehéz eldönteni, milyen alkotással van dolgunk.