WH40k - Dawn of War 2 olvasói teszt

Ez a cikk az "Írj cikket és nyerj" pályázatunkra beküldött alkotás. Az egyenlőség jegyében az összes erre a pályázatra beküldött irományt kiemeljük néhány napra. (Zsoccc)

Bár sokan ismerik és kedvelik a Warhammer 40k univerzumot, de következzen elöljáróban néhány mondat azok kedvéért, akik még csak most kóstolnak bele. A 40. évezredre az emberiség kirajzott a csillagok közé, milliónyi világot meghódítva magának a galaxisban és azon túl. A csillagok meghódítása és a „jelenkor” eseményei között az emberiségnek sok veszéllyel kellet szembenéznie, hol a saját maga által életre hívott gépek, hol idegen életformák, néha az oly gyakori belső viszályok, esetenként pedig pusztító hiperviharok – melyek megszámlálhatatlan planétát szigeteltek el - fenyegették. Ekkor emelkedett fel a Császár, egy hadúr, aki genetikailag módosított harcosaival egyesítette az egymással viaskodó frakciókat és az emberiség vezetőjévé vált.
A hiperviharok elültével az emberiség elkezdte fokozatosan visszahódítani a galaxist, ám a Káosz lassan beférkőzött az emberek soraiba. A Császárt elárulta leghatalmasabb hadura, Hórusz, aki csaknem a Birodalom felét maga mellé állította, több Űrgárdista rendházzal együtt és korábbi ura ellen fordult. A Hórusz Eretnekség végét a Terrán vívott végső csata jelentette, ahol a Császár legyőzte az áruló hadurat, bár halálos sebeket kapott maga is. A Káosz által megfertőzött lázadók a galaxis egy távoli szegletébe, az úgynevezett Iszonyat Szemébe menekültek, míg a hűséges követők, hogy megmentsék a Császárt, annak testét egy létfenntartó szerkezetbe, az Aranytrónusba zárták.
Azután alakult meg a „ma” is ismert Birodalom, melyben az irányítást a Terra Főurai gyakorolják, tisztaságáról az Inkvizíció gondoskodik, védelmét és erejét pedig a Birodalmi Gárda, a Birodalmi Flotta, a marsi Adeptus Mechanicus és az Űrgárdista Rendházak adják. A fenyegetés azonban továbbra sem szűnt meg. A káosz erői az úgynevezett Erődvilágokat ostromolják, az orkok fosztogató hadjáratokat indítanak, ahol csak tudnak, az eldák egy csak általuk ismert magasztosabb célért küzdenek és a tyranidák kaptárflottái lassan, de módszeresen haladva kebelezik be a világokat egymás után.

Na, akkor ezek után rátérhetünk magára a játékra. Egy igencsak pofásan kivitelezett intro adja meg az alaphangulatot a játékhoz. Ezután kiválaszthatjuk, hogy a single vagy a multi résszel akarunk e játszani, jómagam a singlet tolom jelenleg, így arról fogok beszámolni. Nem akarom lelőni a fordulatokat, a lényeg, hogy orkokkal, eldákkal és tyranidákkal kell majd megküzdenünk, és a küzdelmet időnként szó szerint kell venni. Egy, a Blood Ravens Űrgárdista Rendhez tartozó Force Commandert alakítunk a játék során, aki kisebb egységeket irányítva törekszik a céljai elérése felé. Itt van az első nagyobb változás a korábbi játékokhoz képest, ugyanis nincs erőforrás szerzés és építkezés, így inkább nevezném a játékot egy taktikai rpg-nek, mint stratégiának. Taktikai, mivel a fedezékek megválasztása és a csapatok kiválasztása sokat segíthet vagy ronthat előrejutási esélyeinken és rpg, mert Force Commanderünk és az egységek vezetői tapasztalati pontokat kapnak, szinteket lépnek, ahol különböző tulajdonságaikra mi oszthatjuk el a kapott pontokat és a csaták során egyre jobb felszereléseket találhatunk, melyekkel felruházhatjuk őket. Mi döntjük el, hogy az aktuálisan aktív küldetések közül melyiket csináljuk és melyik bolygón küzdünk, bár vannak küldetések, melyeket meg kell csinálni mindenképpen és előfordulnak védelmi feladatok is, amikor egy korábban megszerzett területet kell megvédenünk az ellentámadástól.

Alapvetően a következő egységekkel operálhatunk:
Force Commander ( vagyis jó magunk ): Erős közelharci egység, de akár távolsági harcra is alkalmazhatjuk, aki képes elesett társait feléleszteni és lelket önthet beléjük
Tactical Marine Squad ( vezetője Tarkus ): Négyfős taktikai osztag, kézigránátot is használhatnak vagy támogató tüzérségi csapást is kérhetnek. Képesek megtörni a zárótűz okozta „bénultságot”.
Devastator Squad ( vezetője Avitus ): Három főből álló nehézfegyveres alakulat, zárótüzet biztosíthatnak, amivel helyhez szögezhetik az ellenfeleket. Különleges képességük révén koncentrálni tudják a tüzet, ami megnöveli az okozott sebzést.
Assault Squad ( vezetője Thaddeus ): Háromfős közelharci egység, ugrórakétákkal felszerelkezve. Képesek a landolási helyükön tartózkodó ellenfeleket szétszórni.
Scout Squad ( vezetője Cyrus ): Háromfős felderítő egység, képesek bizonyos időre láthatatlanná válni, mesterlövész fegyverrel is felszerelhető.

Én eddig velük rendelkezem, de a későbbiekben szerepet kap majd Davian Thule kapitány is, akit súlyos sérülései miatt egy Dreadnought ( Monstrum, gépesített egység, amikbe a kritikusan sérült, egyébként menthetetlen űrgárdisták testét, vagy megmaradt szerveit helyezik el, hogy tovább szolgálhassanak. Nagy megtiszteltetésnek számít.) egységbe helyeztek.

Grafikailag sokat változott az előző részekhez képest, bár azok sem voltak csúnyák. Rengeteg tereptárgy elpusztítható, ami megint csak növeli a hangulatot, a robbanások élethűek és a vér is fröcsög rendesen. A keményebb bossok kimagaslanak a tömegből, így már messziről is észrevehetjük őket. Hangok tekintetében semmi különlegeset nem tudok mondani, el vannak találva, de semmi extra. Több átvezető animációval is találkozhatunk a játék során s bár nem érik el az intro színvonalát, de rendben vannak.

Összességében meg kell, hogy mondjam, hogy engem megfogott és csak ajánlani tudom mindenkinek.

Azóta történt